Keskustelua liikenteestä

<< < (1741/3031) > >>

Mikko J Virtanen:
Quote

100 km/h rajoitushan on voimassa vain Koivuhaan liittymästä Paloheinään eli n. puolet. Turha siis vinkua, että Mäkelänkadulle asti ikään kuin sinne normaalisti saisi ajaa 100 km/h. Häviätkö montakin minuuttia tällä Koivuhaka - Paloheinä välillä ajamalla 20km/h hiljempaa?

Ja toisaalta olis kuullostanut vähintäänkin yhtä harhaanjohtavalta sanoa, että harmittaa ajella 80km/h nopeutta kentältä paloheinään asti, kun se 80km/h kuitenkin jatkuu vielä loput matkasta. Ei minua oikeastaan häiritse yhtään tuo matka-aika, ero tuskin on kovinkaan montaa minuuttia. Siihen 100km/h rajoitukseen (vaikka olisikin vain puolet matkasta) on kuitenkin tottunut ja tuntuu vaan tuo 80km/h niin hitaalta vauhdilta, etenkin kun sama nopeus jatkuu koko matkan.

Mutta turhaanhan minä täällä vingun. Luonnollisestihan nopeusrajoitukset ja poliisien valvonta ei ulotu takseihin, joten 120km/h lasiin ja menoks 

Sami Aaltonen:
On tuo kyllä tuo Hämeenlinnantien-Kehä 3:sen liiittymän seutu yks pirulauta.

Mielettömän upeaa menoa joka päivä. Itse ajat sen 55-60, ohi mennään heittäen 50 alueella. Odotappas jos hiljennät Keimolan suunnalta tullessasi nopeuden sinne 55-60 seudulle. Takalistaan liimautuu joka kerta "kiireisiä" ihmisiä ja kun sitten kohteliaasti päästät hanurissadiggaajan ohi; protestina on miljoonaa ohi ja horisonttiin katoaminen. Vierelle ilmaantuvan kiireisen kuljettajaa vilkausu kertoo enemmän kun tuhat sanaa. Naama norsunvtulla ja kärsivä.

Tämä kaikki siis 50 alueella, jossa on 2 tai 3 erilaista "shikaania", joiden kaistat ovat normaalia kapeampia, joiden ympärillä on työmiehiä duunissa, on sora-autoja, on kaiteita, on louhittua kiveä tien reunalla asti. Useita 50 rajotusmerkkejä ja useita kapenevasta tiestä kertovia merkkejä.
Mutta mitäs niistä välittämään, ilmeisesti joillain on VIP lupa ajaa 50 alueella työmaan ollessa kyseessä 70-90kmh.

Poliisin ei tarttisi kun pistää se kamera auto sopivaan jemmaan siihen, saisivat tunnissa parin kuukauden tilin. Ja osalta kortin pois.

Onneksi ei tartte Vantaan 53:sta ajaa Kehä 3:sella, se tästä vielä puuttuisikin.

Joona:
http://englishrussia.com/index.php/2009/04/09/worlds-extreme-public-transportation/

Kas täällä lunta bussin takapenkillä ja reippaasti

susiluoto:
Nyt Kekkonen ja Karjalainen takaisin, Kaunissaari-Kalkkiranta väli oli tosi kuoppainen ja sateinen, vettä roiski ikkunaan kaiken aikaa, hyvä että tupakki pysy suussa, vesiteiden aurausministeri heti pois palliltaan.

AnttiH:
Quote

Onneksi ei tartte Vantaan 53:sta ajaa Kehä 3:sella, se tästä vielä puuttuisikin.


No mutta eikös sen nyt pitäisi toimia hienosti, kun rajoitus on tietyön takia 50-60 km/h eli busseilla pitäisi olla etuajo-oikeus pysäkiltä lähtiessä. En sitten tiedä kuinka mahtavasti tuokin oikeus mahtaa toimia käytännössä. Veikkaisin kuitenkin, että osa autoilijoista ei edes tajua olevansa velvollinen väistämään pysäkiltä lähtevää bussia, kun normaalisti kyseessä on kuitenkin täysin etuajo-oikeutettu tie.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page