Keskustelua liikenteestä

<< < (1745/3031) > >>

Sami Aaltonen:
Quote

Tuli muuten nähtyä samanlainen tilanne, mutta jakeluautonkuljettajan toimesta. Tosin siinä ratin päällä ei ollut TM vaan jotain muita luultavasti yhtä tärkeitä dokumentteja nippu, puhelin korvalla ja tupakki suussa. Näytti enemmän toimistohommilta kuin ajamiselta...


No joo....mies pitää kädessään sellasta uutta puhelinta, jota ei tarvitse korvalla pidellä kun siihen puhuu. Pistin vaan merkille ajotyylistä ennen liikennevaloihin saapumistamme ja katsoin mitä hän tekee kun ajaa miten sattuu. Eli suomeksi sanoen; heiluttelee sitä puhelinta kädessään ja pölöttää siihen. Seistään nyt jo siis punaisissa valoissa. Kuitenkin joku oikosulku tälle kuljettajalle tuli kun hän nosti jarrun ja ajoi suoraan punaisia päin 20m matkan seuraaviin punaisiin. Koko muu jono jäi ja tämä yksi sankari ajoi.

Kaikkea tuola näkee. Yhtä tuomittavaa kaikki.

Mikko86:
Quote

Ei voisi vähempää kiinnnostaa ei sitten ei yhtään.
Työkseksi et autoa aja, ilmeisesti. Asenteestasi päätellen. Korttisi ei merkitse sinulle työpaikkaa, joten ymmärrän täysin asenteesi. Ei siinä mitään.
Et sinä voi ymmärtääkään. Ehkä joskus ymmärrät, mutta vielä aika ei ole sille kypsä.

Sulla vaan sattuu olemaan verrattain hölmöjä ajattelutapoja meille ei ammatikseen ajaville, on mieltä ennen ammatikseen ajanut täys urpo ja vielä bussikaistojakin hyväkseen käyttänyt Jes.

susiluoto:
En ole koskaan ajellu juovuksissa mutta voisin olettaa että ihminen silloin yrittää skarpata vimosen päälle ja katselee eteenpäin, jos lehteä lueskelet niin katse on takuuvarmasti muualla kun liikenteessä.Toisaalta pelkästään eteenpäin katselemalla  menetät kyllä osan ympäristöstä eli sivuille ja taaksekkin kannattaa katsella.
Ilman minkäänlaista lähdetietoa veikkailen että kahden oluen juotuasi olet tarkkaavaisempi kun lehdenlukija ratissa.

PeteL:
Yksinään pieni alkoholimäärä ei riskejä kasvata, mutta usein alkoholinkäyttö tapahtuu tilanteissa joissa on mukana näitä muita riskiä kumuloivia tekijöitä:
----------
Suomessa on tutkittu vähäisen alkoholimäärän (veren alkoholipitoisuus alle 0,5 promillea) vaikutusta kuolemaan johtaneisiin liikenneonnettomuuksiin. Tilastollisesti merkitseviä selittäjiä olivat tällöin lyhyt uni, pitkä valvomisaika ja aamuyöllä ajaminen, mutta pelkkä pienen alkoholipitoisuuden vaikutus oli vähäinen. Jos veren alkoholipitoisuus oli yli 0,5 promillea, oli myös se itsenäinen riskitekijä.

Unen puute, liiallinen valvominen ja aamuyöllä ajaminen lisäävät tapaturmariskiä ja alkoholi pahentaa sitä.

Lähde

susiluoto:

Nythän pitää muistaa että löytyy vale, emävale ja tilasto, jos tilastoja katselee niin prosenttiluvut voivat olla maatakaatavia ja näille perustetaan sitten lakialoitteet joita sorvataan juurikin vaalien alla yleensä.Iso ja kamala prosenttiluku voi oikeasti tarkoittaa kolme tai kymmenen tapahtumaa vuodessa.Kaikki liikenneonnettomuudet ovat liikaa mutta flunssa, oli minkä niminen tahansa tappaa Suomessa enemmän väkeä kun liikenne.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page