Keskustelua liikenteestä

<< < (1761/3019) > >>

Joona:

Vuorokautisen ajoajan saa kahdesti viikossa pidentää kymmeneen tuntiin. Kysymys on siis relevantti.

Jos ajan 4:45 (pysähtymispaikan puutteessa), pidän tauon ja jatkan ajamista, pitääkö seuraava tauko pitää ajoajalla 9:00 vai 9:15.

Normaalisti ajoaikaa saa tulla se 4h30min joten 9.15 jos voit pidentää ajoaikaa.

Joona:

Karille terveisiä 

Kari on lomalla joten häntä lainatakseni.. on vähän haastavaa

Joona:
Onpahan ollut yö taas. Juvan jälkeen tuli hirvi eteen ja tein hätäjarrutuksen 85 vauhdista 20 nopeuteen. Pysähdyin katsomaan jäikö karvaa keulaan ja huomasin että perävaunun oikealla puolella pressu pullottaa n. 30cm. Kyydissä on 11kpl paperirullia yhteensä 26tn. ajoin valoisalle bussipysäkille ja menin tarkistamaan. Sisältä löytyi 2300kg sitomaton paperirulla! Nyt on sidottu. kohta ajan loput 200km satamaan. Toivotaan, että kestää.

Joona:

Onpahan ollut yö taas. Juvan jälkeen tuli hirvi eteen ja tein hätäjarrutuksen 85 vauhdista 20 nopeuteen. Pysähdyin katsomaan jäikö karvaa keulaan ja huomasin että perävaunun oikealla puolella pressu pullottaa n. 30cm. Kyydissä on 11kpl paperirullia yhteensä 26tn. ajoin valoisalle bussipysäkille ja menin tarkistamaan. Sisältä löytyi 2300kg sitomaton paperirulla! Nyt on sidottu. kohta ajan loput 200km satamaan. Toivotaan, että kestää.

'

Näinhän se sitten selvisi lopulta päivänvalossa. Takaosassa rullat liikahtanut eteenpäin ja painanut sitä sitomatonta 2300kg rullaa, joka taasen painoi edessäolevaa rullaa, joka pilkotti kyljestä 30cm. Täysi kärryn purku ja uudelleenlastaus satamassa. No, onneks mulla alkoi vapaat

juice:

Vuorokautisen ajoajan saa kahdesti viikossa pidentää kymmeneen tuntiin. Kysymys on siis relevantti.

Jos ajan 4:45 (pysähtymispaikan puutteessa), pidän tauon ja jatkan ajamista, pitääkö seuraava tauko pitää ajoajalla 9:00 vai 9:15.

Tossa yleensä poliisillekin riittävänä kompensointina on, että pitää tunnin tauon 45 minuutin sijaan jos ajoaika ylittyy 4,5 tunnista vaikka viiden tunnin kieppeille. Itse pidin moisen viimeksi pari päivää sitten.

Näin yleisesti ei käy kateeksi teitä, kun lueskelee kirjoituksianne Joonan kanssa. Ajatte ilmeisesti jotain runkolinjan tapaista. Itse harrastelen tota tehdasrahdin ajoa. Joka päivä eri osoite, eri tavara kyydissä. Purku ja lastaus lähes aina kyljestä. Yhden kuorman siirtomatka voi olla jopa 2000 km, joten kolme päivää pelkkä ajoa. Ajo- tai työaika kun tulee täyteen niin joka ilta huoltoasemalle vuorokausilevolle. Saunan kautta lähes joka ilta. Ei suurta stressiä työstä, kun jokaiselle kuormalle lasken itse aikataulun, jonka ilmoitan auton omistajalle, joka järjestää sen mukaan seuraavan kuorman. Tottakai joskus kiire painaa tuossakin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page