FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.10.17, 16:56

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 440 441 [442] 443 444 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473164 times)
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8820 on: 05.08.10, 01:58 »

No eiks se oo sit "loppu hyvin kaikki hyvin" ja molemmilla hyvä mieli thmbup Sä sait nauraa ja bimmeristi sai hyvän mielen kun pääsi ripeämmin liikkeelle... Cool

Joo voipi olla. Mietiskelin vaan, että mites tuo reagoisi jos joku jättäisi tuon......70 aluella mittari pohjaan? Roll Eyes
Mikko Pietarinen

Date Registered: 04.05.09

« Reply #8821 on: 05.08.10, 12:16 »

325 Bimmeri ei kyllä kovin helposti lähde valoista renkaat sauhuten, vähemmän värikynää kiitos Grin
Juha Lampi

Date Registered: 10.10.07

« Reply #8822 on: 05.08.10, 12:22 »

...ja muutenkin: soo-soo-soo, ei saa härnätä! Kuumakallebroilereita ei kannata yhtään kuumentaa liikenteessä. Niillä on silmälaput kapealla ja autonlähtö näpeistä muutenkin lähellä koko ajan.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8823 on: 05.08.10, 12:26 »

325 Bimmeri ei kyllä kovin helposti lähde valoista renkaat sauhuten, vähemmän värikynää kiitos Grin

Savua ei kamalasti ollut, mutta perä sladasi puolelta toiselle, ja vinkunaakin kuului. Roll Eyes Jännää....
On se joillain kyllä tosiaan herkässä tuo liipasin....

Aiheesta neljänteen; Hesarissa oli tänään tarinaa tästä Hämeenlinnantien remontista Kehä 3:sen nurkalla.
Kuulemma parhaimmillaan päivittäin useita kolareita.  Roll Eyes
En kyllä yhtään ihmettele, en pätkääkään.
- 1/10 ajaa sielä 50kmh tai lähelle 50kmh.
- Ne shikaanit, joissa on pitkät sulkuviivat, niitä ei noudatella sen enempää. Suoraanhan ne on tarkotettu ajettavaksi.
- Työmaa alue, 50kmh merkit alkaa Martsarin liittymästä asti, nopeutta useimmilla on vielä Kehän kohdallakin 70+.

Tätä oikomista ihmettelen kaikkein eniten, mikä helvtti siinä on niin vaikeaa noudattaa kaistaviivoja? Kertokaa joku?
Nissan Micrasta isoon Mersuun leikkaavat niitä viivoja puolenkin auton mitan verran. Onko jotain jäänyt koulussa kertomatta, vai eikö tätä todella mielletä sulkuviivaksi, joita on risteykset täynnä?
Vai onko kyse vaan ihan puhtaasti siitä, että ei vaan ymmärretä?

Raskaan kaluston puolesta en tiedä miten nuo oikovat, osa näistä shikaaneista on lähes mahottomia ajetavia riittävän pitkän akselivälin omaavalle autolle, ainakin siltä se 30kmh tuntuu kun niissä 13m autolla ajaa, joissa on yli 7m akseliväli.
Kun jokainen varmaan ymmärtää, että iso auto on iso auto, mutta jos Nissan Micralla pitää oikasta puolet koko mutkasta niin ei se nyt ihan taida mennä putkeen se homma sillon?
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8824 on: 05.08.10, 12:29 »

...ja muutenkin: soo-soo-soo, ei saa härnätä! Kuumakallebroilereita ei kannata yhtään kuumentaa liikenteessä. Niillä on silmälaput kapealla ja autonlähtö näpeistä muutenkin lähellä koko ajan.

HEHE.... näin se on joo, sivulliset kärsii pahimmillaan tälläsestä. Tosin Vihdintie nyt on eri ympäristö kun Mannerheimintie.
Typeräähän se oli sitä härnätä, mutta en voinut vastustaa kiusausta, päivän naurut siitä sai. Grin

Etenkin; oletan että tämän tuunatun Bemarin kuljettaja tietää autoista aikalailla.
Jos viereen tulee perus Corolla pölykapseleilla; onko olettavaa että se Corolla voisi jotenkin olla nopeampi kuin tämä n.200hv Bemari?  Roll Eyes
Jos tällä nuorehkolla sällillä aivot olisi, niin hän ei reagoisi mitenkään tilanteeseen. Kun tietää itsekin vallan mainiosti, että Bemarillaan menee menojaan mikäli niin haluaa.
« Last Edit: 05.08.10, 12:33 by Sami Aaltonen »
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #8825 on: 05.08.10, 12:37 »

Ei minua ainakaan hirveästi kiinnosta kurvailla niitä shikaaneja yöaikaan. Siis tottakai tarkistan ettei muuta liikennettä ole samaan aikaan tulossa. Ei uskoisi ketään häiritsevän silloin.
Ymmärrän kyllä jos siinä menee toinen auto rinnalla niin parempi pysytellä ihan just sillä omalla kaistalla.

Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8826 on: 05.08.10, 13:02 »

Ei minua ainakaan hirveästi kiinnosta kurvailla niitä shikaaneja yöaikaan. Siis tottakai tarkistan ettei muuta liikennettä ole samaan aikaan tulossa. Ei uskoisi ketään häiritsevän silloin.
Ymmärrän kyllä jos siinä menee toinen auto rinnalla niin parempi pysytellä ihan just sillä omalla kaistalla.

Aivan joo. Itse olen siitä ajellut normaali kellon aikoihin, aamusta päivään ja iltaan. Osalle ei ole väliä onko vieressä autoa tai ei. Leikkaavat sen shikaanin silti ja yleensä ylinopeudella. Mulle tollanen välinpitämättömyys kertoo idiootti asenteesta, joillekin kun millään ei ole mitään väliä. Mutta annas olla kun sakkolapun saavat; varmaankin tulee kamala huuto ja itku. No kyllä ne joskus oppii kun kolauttavat jonkun kylkeen. Siinä on selitykset aika vähissä.....
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #8827 on: 05.08.10, 19:15 »

Raskaan kaluston puolesta en tiedä miten nuo oikovat, osa näistä shikaaneista on lähes mahottomia ajetavia riittävän pitkän akselivälin omaavalle autolle, ainakin siltä se 30kmh tuntuu kun niissä 13m autolla ajaa, joissa on yli 7m akseliväli.
Kun jokainen varmaan ymmärtää, että iso auto on iso auto, mutta jos Nissan Micralla pitää oikasta puolet koko mutkasta niin ei se nyt ihan taida mennä putkeen se homma sillon?

25 metrinen yhdistelmä oikoo niissä shikaaneissa vähemmän kuin henkilöauto. Kärryn takapyörät saattavat tulla sulkuviivan päälle, mutta pysyy omalla puolella. Kaikki Hämeenlinnanväylän ja ja Kehä 3:n shikaanit pystyy ajamaan näin 25,25m autolla. Kehä 1 Leppävaarassa on hiukan kinkkisempi kun tien pinta on niin rujossa kunnossa, että auto heiluu ja pomppii joka suuntaan.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #8828 on: 05.08.10, 19:16 »

Minä ajan keskellä yötäkin yksinäni kaistaa pitkin rajoitusten mukaan.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #8829 on: 05.08.10, 23:30 »

Kehä 1 Leppävaarassa on hiukan kinkkisempi kun tien pinta on niin rujossa kunnossa, että auto heiluu ja pomppii joka suuntaan.
Toi on muuten v*tun ärsyttävää kun (jo ennestäänkin paskat) tiet revitään joka paikassa (vielä enemmän) paskakuntoon tietöiden takia ja sitten noi kiertotiet tehdään niin juostenkusten perunapelloiksi kun voi olla... jo ne kehä3:n shikaanit on niin kuoppasia että jos siitä vielä huonommaksi menee niin huhhuh... Shocked Ei sen vertaa viittitä panostaa siihen kiertotiehen, kun ei siitä oikeastakaan tiestä valmista saada moneen vuoteen... Roll Eyes
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8830 on: 06.08.10, 01:32 »

25 metrinen yhdistelmä oikoo niissä shikaaneissa vähemmän kuin henkilöauto. Kärryn takapyörät saattavat tulla sulkuviivan päälle, mutta pysyy omalla puolella. Kaikki Hämeenlinnanväylän ja ja Kehä 3:n shikaanit pystyy ajamaan näin 25,25m autolla. Kehä 1 Leppävaarassa on hiukan kinkkisempi kun tien pinta on niin rujossa kunnossa, että auto heiluu ja pomppii joka suuntaan.

OK, ja sitten Nissan Micralla pitää oikoa ne... Roll Eyes
Sami Vainionpää

Date Registered: 30.10.01

« Reply #8831 on: 06.08.10, 07:59 »

Kun tietää itsekin vallan mainiosti, että Bemarillaan menee menojaan mikäli niin haluaa.
Eikö tää puhu just sen puolesta että sitä Bemaristia tuskin kiinnosti yhtään sun Saippualaatikkos nöyryyttäminen?
Uskon vakaasti että kaveri nautiskeli suorituskykyisemmästä autostaan vailla ajatustakaan kateudesta vihreänä olevasta Tojotamiehestä viereisellä kaistalla....
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #8832 on: 06.08.10, 09:01 »

jo ne kehä3:n shikaanit on niin kuoppasia että jos siitä vielä huonommaksi menee niin huhhuh... Shocked

Ihan hyviähän ne on kun vertaa kehä 1:n päällystykseen vallikallion alueella.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #8833 on: 06.08.10, 17:58 »

Aiheesta neljänteen; Hesarissa oli tänään tarinaa tästä Hämeenlinnantien remontista Kehä 3:sen nurkalla.
Kuulemma parhaimmillaan päivittäin useita kolareita.  Roll Eyes
En kyllä yhtään ihmettele, en pätkääkään.
- 1/10 ajaa sielä 50kmh tai lähelle 50kmh.
- Ne shikaanit, joissa on pitkät sulkuviivat, niitä ei noudatella sen enempää. Suoraanhan ne on tarkotettu ajettavaksi.
- Työmaa alue, 50kmh merkit alkaa Martsarin liittymästä asti, nopeutta useimmilla on vielä Kehän kohdallakin 70+.

Varsinkin liikennevirran sekaan liittyminen rampeilta on jokseenkin 'mielenkiintoista', kun varsinaiset kiihdytyskaistat on lyhennetty tietöiden takia noin 20-metrisiksi ja samaan aikaan autoja vilahtelee ohi kahdeksaakymppiä 50:n rajoitusalueella. Kaiken lisäksi peileistä on suhteellisen vaikea arvioida lähestyykö se suoraan menevä auto 50:ä vai 80:ä, että yritäpä siinä sitten päästä liikenteen sekaan.
fishu
Former member
« Reply #8834 on: 06.08.10, 22:17 »

Sitä olen ihmetellyt, että miksi nopeusvalvontaa harjoitetaan siellä, missä vauhdista ei niinkään ole konkreettista haittaa sivullisille. Työmailla, jossa voi olla työntekijöitä kaistan vieressä, ajellaan rutiininomaisesti 20 km/h yli työmaan nopeusrajoituksen. Abouttiarallaa rajoitusten mukaan ajaminen tuntuu lähes rikolliselta, kun kaikki tahtoo toiselle kaistalle ja ohi. En ole kertaakaan nähnyt työmailla nopeusvalvontaa. Itse ajelen kiltisti, koska tyypit tekee siellä töitään. En minä ainakaan haluaisi, että työpaikallani suhtauduttaisiin leväperäisesti työturvallisuuteen.
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #8835 on: 06.08.10, 23:13 »

Sitä olen ihmetellyt, että miksi nopeusvalvontaa harjoitetaan siellä, missä vauhdista ei niinkään ole konkreettista haittaa sivullisille. Työmailla, jossa voi olla työntekijöitä kaistan vieressä, ajellaan rutiininomaisesti 20 km/h yli työmaan nopeusrajoituksen. Abouttiarallaa rajoitusten mukaan ajaminen tuntuu lähes rikolliselta, kun kaikki tahtoo toiselle kaistalle ja ohi. En ole kertaakaan nähnyt työmailla nopeusvalvontaa. Itse ajelen kiltisti, koska tyypit tekee siellä töitään. En minä ainakaan haluaisi, että työpaikallani suhtauduttaisiin leväperäisesti työturvallisuuteen.

Varmaankin siksi että poliisia ei kiinnosta paskaakaan liikenneturvallisuuden edistäminen vaan sakkotulojen maksimointi. Siksi niitä nopeuksia sitten kytätään jossain satasen rajoitusalueella metsän keskellä.
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #8836 on: 07.08.10, 01:42 »

Eikös ne sakkotulot maksimoitaisiin nimen omaan paljon helpommin tietyömaa alueella keskellä sivistystä. Vaikee ymmärtää, vai?: Hyvä asia tosin ettei tollasilla älyttömillä alueilla aamuyöstä valvota niinkään tiukasti kerta kaikki muutkin ajaa yli Embarrassed Kai nyt vierustoverikin ajaa imussa jos laki sen sallii tällai kiwasti!

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #8837 on: 07.08.10, 14:44 »

Olen tähän mennessä autoillut 45 vuotta ja vain kerran olen joutunut puhallusratsiaan, kun olimme tulossa keskiyöllä Saksan lautalta kotiin. Yleensä en autoile yöllä laisinkaan. Tästä vaatimattomasti päättelisin, että poliisit järjestävät (kampanjoiden ulkopuolella) puhallusratsioita lähinnä vain yöaikaan. Olettaisin edelleen, että muutkin ratsiat on suunnattu "alan miesten/naisten" liikkuma-aikaan ja paikkaan. Noita nuoria hurjastelijoita (ihan selvin päinkin) näyttää jäävän kiinni useita päivittäin täälläkin päin maailmaa. Minun hurjasteluni sijoittuvat kaikki aikaan, jolloin ei ollut olemassa sellaista kuin yleisnopeusrajoitus. Ihme, että olen vielä hengissä.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Orvo Välilä

Date Registered: 24.10.05

« Reply #8838 on: 07.08.10, 14:50 »

Vaikka Amerikan mallia ei likikään joka asiassa pitäisi matkia niin tässäpä ajatus pohdittavaksi: Teksasissa merkityillä työmaa-alueilla saadut sakot automaattisesti tuplaantuvat ja tästä vielä erikseen tiedoitetaan kylteillä.

Tiedä sitten ajatuksen järkevyydestä, mutta melko hyvin tunnutaan rajoituksia noudattavan työmaiden kohdalla......

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #8839 on: 07.08.10, 15:02 »

...

Tiedä sitten ajatuksen järkevyydestä, mutta melko hyvin tunnutaan rajoituksia noudattavan työmaiden kohdalla......

Suomessa taas tietyömaiden nopeusrajoituksilla näytetään pyyhittävän persettä. Tuntee itsensä ihan pahantekijäksi, kun yrittää siellä jonon keulilla ajaa edes "rikesakon rajoilla".

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pages: 1 ... 440 441 [442] 443 444 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1