Keskustelua liikenteestä

<< < (1769/3019) > >>

ovalila:

Sitä olen ihmetellyt, että miksi nopeusvalvontaa harjoitetaan siellä, missä vauhdista ei niinkään ole konkreettista haittaa sivullisille. Työmailla, jossa voi olla työntekijöitä kaistan vieressä, ajellaan rutiininomaisesti 20 km/h yli työmaan nopeusrajoituksen. Abouttiarallaa rajoitusten mukaan ajaminen tuntuu lähes rikolliselta, kun kaikki tahtoo toiselle kaistalle ja ohi. En ole kertaakaan nähnyt työmailla nopeusvalvontaa. Itse ajelen kiltisti, koska tyypit tekee siellä töitään. En minä ainakaan haluaisi, että työpaikallani suhtauduttaisiin leväperäisesti työturvallisuuteen.

Vaikka Amerikan mallia ei likikään joka asiassa pitäisi matkia niin tässäpä ajatus pohdittavaksi: Teksasissa merkityillä työmaa-alueilla saadut sakot automaattisesti tuplaantuvat ja tästä vielä erikseen tiedoitetaan kylteillä.

Tiedä sitten ajatuksen järkevyydestä, mutta melko hyvin tunnutaan rajoituksia noudattavan työmaiden kohdalla......

pho201:

...

Tiedä sitten ajatuksen järkevyydestä, mutta melko hyvin tunnutaan rajoituksia noudattavan työmaiden kohdalla......

Suomessa taas tietyömaiden nopeusrajoituksilla näytetään pyyhittävän persettä. Tuntee itsensä ihan pahantekijäksi, kun yrittää siellä jonon keulilla ajaa edes "rikesakon rajoilla".

Pekka

karantan:

Suomessa taas tietyömaiden nopeusrajoituksilla näytetään pyyhittävän persettä. Tuntee itsensä ihan pahantekijäksi, kun yrittää siellä jonon keulilla ajaa edes "rikesakon rajoilla".

Mikä kyllä johtuu osittain siitä, että 90 % tapauksista näillä työmailla ei ole ketään töissä. Jos pientareella on pari keilaa niin ei se kamalasti motivoi hidastamaan. Minun kokemusteni mukaan ihmiset hidastavat melko hyvin vauhtia tietyömailla jos työ näkyy jotenkin konkreettisesti. Idiootteja on tietenkin aina.

Stumppi:

Mikä kyllä johtuu osittain siitä, että 90 % tapauksista näillä työmailla ei ole ketään töissä. Jos pientareella on pari keilaa niin ei se kamalasti motivoi hidastamaan. Minun kokemusteni mukaan ihmiset hidastavat melko hyvin vauhtia tietyömailla jos työ näkyy jotenkin konkreettisesti. Idiootteja on tietenkin aina.

En ole varma, mutta muistaisin hämärästi aikanaan käymältäni tieturvakurssilta, että nuo nopeusrajoituskyltithän pitäisi mm. viikonlopuksi peittää, mikäli tietyömaalla ei ole mitään liikenteelle vaaraksi olevaa työtä. Olenko nyt ihan väärässä?

AnttiH:

En ole varma, mutta muistaisin hämärästi aikanaan käymältäni tieturvakurssilta, että nuo nopeusrajoituskyltithän pitäisi mm. viikonlopuksi peittää, mikäli tietyömaalla ei ole mitään liikenteelle vaaraksi olevaa työtä. Olenko nyt ihan väärässä?

Olen ihmetellyt miksei tämäntyyppisissä tapauksissa käytetä lisäkilpiä, jotka kertoisivat rajoituksen olevan voimassa ainoastaan työaikoina eli esimerkiksi arkisin kello 7-16. Nykyään kun rajoitukset ovat voimassa ympäri vuorokauden ainoastaan muutaman tien reunassa olevan tötterön takia, niin en itsekään ihmettele miksei niitä rajoituksia juurikaan noudateta. Valitettavasti tästä seuraa myös se, että rajoituksia ei noudateta silloinkaan kun niille oikeasti olisi aihetta, kuten tuossa Hämeenlinnanväylän tapauksessa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page