Keskustelua liikenteestä

<< < (1769/3033) > >>

karantan:
Quote

Suomessa taas tietyömaiden nopeusrajoituksilla näytetään pyyhittävän persettä. Tuntee itsensä ihan pahantekijäksi, kun yrittää siellä jonon keulilla ajaa edes "rikesakon rajoilla".


Mikä kyllä johtuu osittain siitä, että 90 % tapauksista näillä työmailla ei ole ketään töissä. Jos pientareella on pari keilaa niin ei se kamalasti motivoi hidastamaan. Minun kokemusteni mukaan ihmiset hidastavat melko hyvin vauhtia tietyömailla jos työ näkyy jotenkin konkreettisesti. Idiootteja on tietenkin aina.

Stumppi:
Quote

Mikä kyllä johtuu osittain siitä, että 90 % tapauksista näillä työmailla ei ole ketään töissä. Jos pientareella on pari keilaa niin ei se kamalasti motivoi hidastamaan. Minun kokemusteni mukaan ihmiset hidastavat melko hyvin vauhtia tietyömailla jos työ näkyy jotenkin konkreettisesti. Idiootteja on tietenkin aina.

En ole varma, mutta muistaisin hämärästi aikanaan käymältäni tieturvakurssilta, että nuo nopeusrajoituskyltithän pitäisi mm. viikonlopuksi peittää, mikäli tietyömaalla ei ole mitään liikenteelle vaaraksi olevaa työtä. Olenko nyt ihan väärässä?

AnttiH:
Quote

En ole varma, mutta muistaisin hämärästi aikanaan käymältäni tieturvakurssilta, että nuo nopeusrajoituskyltithän pitäisi mm. viikonlopuksi peittää, mikäli tietyömaalla ei ole mitään liikenteelle vaaraksi olevaa työtä. Olenko nyt ihan väärässä?


Olen ihmetellyt miksei tämäntyyppisissä tapauksissa käytetä lisäkilpiä, jotka kertoisivat rajoituksen olevan voimassa ainoastaan työaikoina eli esimerkiksi arkisin kello 7-16. Nykyään kun rajoitukset ovat voimassa ympäri vuorokauden ainoastaan muutaman tien reunassa olevan tötterön takia, niin en itsekään ihmettele miksei niitä rajoituksia juurikaan noudateta. Valitettavasti tästä seuraa myös se, että rajoituksia ei noudateta silloinkaan kun niille oikeasti olisi aihetta, kuten tuossa Hämeenlinnanväylän tapauksessa.

kume:
Quote

Olen ihmetellyt miksei tämäntyyppisissä tapauksissa käytetä lisäkilpiä, jotka kertoisivat rajoituksen olevan voimassa ainoastaan työaikoina eli esimerkiksi arkisin kello 7-16. Nykyään kun rajoitukset ovat voimassa ympäri vuorokauden ainoastaan muutaman tien reunassa olevan tötterön takia, niin en itsekään ihmettele miksei niitä rajoituksia juurikaan noudateta. Valitettavasti tästä seuraa myös se, että rajoituksia ei noudateta silloinkaan kun niille oikeasti olisi aihetta, kuten tuossa Hämeenlinnanväylän tapauksessa.


Nopeusrajoitusmerkkiin ei kuulu voimassaoloajasta kertova lisäkilpi. Malmin ala-asteen kohdalle sellainen ilmestyi parivuotta sitten, jonkun lehden "liikenne palstalla" merkin kerrottiin olevan laiton, mutta poliisin  hyväksyvän sen olemassaolon. Lisäkilpi ei siis mitätöi nopeusmerkissä esitettyä viestiä.

topi

yeeman:
Quote

Nopeusrajoitusmerkkiin ei kuulu voimassaoloajasta kertova lisäkilpi. Malmin ala-asteen kohdalle sellainen ilmestyi parivuotta sitten, jonkun lehden "liikenne palstalla" merkin kerrottiin olevan laiton, mutta poliisin  hyväksyvän sen olemassaolon. Lisäkilpi ei siis mitätöi nopeusmerkissä esitettyä viestiä.

topi


Eihän siinä muuta kuin lainmuutos tai jotakin sellaista pikkukivaa

Tämä on aina ja kaikissa määräyksissä ja rajoituksissa otettava huomioon: jos se rikkoo kansan syvien rivien oikeustajua, sen ainoa vaikutus on lain kunnioituksen heikkeneminen. Selavii...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page