Keskustelua liikenteestä

<< < (1773/3033) > >>

kume:
Quote


Pienemmiltä sivuteiltä saapuva voi ajella kilometritolkulla ilman mitään tietoa nopeusrajoituksesta. Ainahan sitä voi arvailla ja usein ne arvaukset menevät nappiin, mutta poliisisedille ei kyseinen selitys taida auttaa jos sattuikin veikkaamaan väärin.


Nopeusrajoitus loppuu aina risteykseen, paitsi aluenopeusrajoitusalueella, opetettiin aikoinaan autokoulussa. Nopeusmerkkien asettelu näyttäisi olevan sellainen, että jos sivutielle ei voi poiketa muualta kuin pääväyltä niin silloin oletetaan kuljettajan muistavan palatessaan voimassa olevan nopeusrajoituksen. Voi tietysti olla, että sivutiellä olon aikana kuljettaja on vaihtunut matkustajaan, tällöin sovelletaan kai sääntöä, että jos nopeutta ei ole merkitty niin se on 80 km/h? Joku lainoppinut voi nopeasti selvittää onko tästä olemassa ennakkopäätös (siis jos pääväylän nopeusrajoitus onkin alle 80 km/h).

topi

kume:
Quote


Tässä alkaa taas miettimään olisiko uhreja pitänyt olla kuusi viiden asemasta?

topi


http://yle.fi/alueet/pohjois-karjala/2010/08/joensuun_liikenneturma_vaati_kuudennen_uhrin_1903362.html

Näin se meni tänään 

Pe7e:
Quote

Suomessa on tosiaan aivan liian harvakseen nopeuskylttejä.
Ja välillä tuntuu, että niitä kylvetään vähän mihin/miten sattuu.

Esim. tietääkö joku miksi lähiaikoina ilmestynyt Kehä3:lle Jumbon kohdalle 60km/h kyltti ainakin itäänpäin mentäessä? Mitään työmaata (ei edes mitään työmaan kylttiä) tjsp ei siellä ole, eikä siinä kukaan tunnu edes noudattavan tuota rajoitusta (ja ihan syystäkin). Kuten tässäkin ketjussa todettu, että todellakin iskee se inflaatio noihin tota menoa, kun niitä turhaan kylvetään tuonne...

Mietin, että onkohan jollakin käyny siinä pikku ajatuskatkos ja iskenyt 80km/h kyltin sijaan 60km/h, vai mikähän idea tuossa on... Vai onkohan se jonkun mielestä jopa niin vaikea liittymä sieltä Jumbolta, kun sattuu olemaan neljä vai viisikin kaistaa yhteen suuntaan, että pitänyt alentaa nopeusrajoitusta

fishu:
Quote

Esim. tietääkö joku miksi lähiaikoina ilmestynyt Kehä3:lle Jumbon kohdalle 60km/h kyltti ainakin itäänpäin mentäessä? Mitään työmaata (ei edes mitään työmaan kylttiä) tjsp ei siellä ole, eikä siinä kukaan tunnu edes noudattavan tuota rajoitusta (ja ihan syystäkin). Kuten tässäkin ketjussa todettu, että todellakin iskee se inflaatio noihin tota menoa, kun niitä turhaan kylvetään tuonne...

Kun sen satuin huomaamaan, niin olin hyvin epäuskoinen ja piti oikein monta kertaa katsoa, että onhan siinä 60. Samalla katsoin useamman kerran muita autoja, jotka jatkavat aivan samaa nopeutta kuin ennenkin. Tuusulanväylän (se siinä taitaa olla) liittymässä jo nostin vauhdin 70:een, kun tuntui niin penteleen rikolliselta ajaa 60, kun en vieläkään oikein ollut uskoa sitä ja koetin epätoivoisesti silmilläni etsiä toista merkkiä.

En kyllä ymmärrä, miksi siinä on 60 rajoitus. Onhan siinä kaistahärdelliä kehälle tulevien ja poistuvien kesken oikein kahden kaistan edestä, mutta ei se ole estänyt satasen nopeusrajoitusta Kehä I ja Lahdenväylän liittymässä pohjoiseen, jossa on myös saman tyyppiset kaistasysteemit (vain ilman bussikaistaa).

Mikko J Virtanen:
Quote

Ja välillä tuntuu, että niitä kylvetään vähän mihin/miten sattuu.

Esim. tietääkö joku miksi lähiaikoina ilmestynyt Kehä3:lle Jumbon kohdalle 60km/h kyltti ainakin itäänpäin mentäessä? Mitään työmaata (ei edes mitään työmaan kylttiä) tjsp ei siellä ole, eikä siinä kukaan tunnu edes noudattavan tuota rajoitusta (ja ihan syystäkin). Kuten tässäkin ketjussa todettu, että todellakin iskee se inflaatio noihin tota menoa, kun niitä turhaan kylvetään tuonne...

Mietin, että onkohan jollakin käyny siinä pikku ajatuskatkos ja iskenyt 80km/h kyltin sijaan 60km/h, vai mikähän idea tuossa on... Vai onkohan se jonkun mielestä jopa niin vaikea liittymä sieltä Jumbolta, kun sattuu olemaan neljä vai viisikin kaistaa yhteen suuntaan, että pitänyt alentaa nopeusrajoitusta

Silloin kun 60km/h kyltti ilmestyi, niin siinä oli myös kyltti "öljyä tiellä" ja ihan selvästi ainakin sinne lentoaseman suuntaan (lännestä tullessa) nousevalla rampilla olikin öljyä tiellä. Onkohan nyt kuitenkin käynyt perinteiset ja nopeusrajoituskyltti on "unohtunut" paikalle. Vaikka eihän niitä ikinä virallisesti unohdeta..

Navigation

Up one level

Next page

Previous page