FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.08.17, 18:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 444 445 [446] 447 448 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1468308 times)
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8900 on: 23.08.10, 10:35 »

Onkohan hiljaisena sunnuntai aamupäivänä liikenteessä ollutkaan muita kuin krapulaisia?

Yksi poliisipartio, 7 rattijuoppoa työvuoron aikana  Cry

http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201005623

Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8901 on: 23.08.10, 15:43 »

Bussi ajoi ulos Helsingissä, seitsemän loukkaantui: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2240827
Palomestari Toni Fohlin mukaan onnettomuudessa mukana olleet eivät saa poistua paikalta omin jaloin. Viranomaisten pitää kai olla kokoajan selvillä kansalaisten liikkeistä?  thmbdn

Oma riski tietysti on, jos paikalta poistuu ilmottautumatta ja myöhemmin pitäisikin näyttää toteen olleensa kyseisessä dösässä. Matkakortista jää digitaalinen leima minkä avulla Fohlin voi tietysti perätä osanottajia, mutta kertalipulla matkustavien selvittäminen on vaikeampaa.

Onneksi ei käynyt pahemmin.
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8902 on: 23.08.10, 17:42 »

Palomestari Toni Fohlin mukaan onnettomuudessa mukana olleet eivät saa poistua paikalta omin jaloin. Viranomaisten pitää kai olla kokoajan selvillä kansalaisten liikkeistä?  thmbdn

Oma riski tietysti on, jos paikalta poistuu ilmottautumatta ja myöhemmin pitäisikin näyttää toteen olleensa kyseisessä dösässä. Matkakortista jää digitaalinen leima minkä avulla Fohlin voi tietysti perätä osanottajia, mutta kertalipulla matkustavien selvittäminen on vaikeampaa.

Mitä ihmettä höpötät? Omasta linkistäsi: "- Niin ei saa tehdä, sillä viranomaisten on oltava selvillä ihmisten lukumäärästä ja kunnosta."  Luuletko että siitä pitää siksi olla selvillä että tarkastetaan liput jälkikäteen?  Grin

Ei se ole sen yksi tai kaksi kertaa kun omasta mielestään hyväkuntoinen osallinen on lähtenyt haahuilemaan onnettomuuden jälkeen ja tuupertunutkin sitten parin sadan metrin päähän ojaan.
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8903 on: 23.08.10, 17:54 »

Mitä ihmettä höpötät? Omasta linkistäsi: "- Niin ei saa tehdä, sillä viranomaisten on oltava selvillä ihmisten lukumäärästä ja kunnosta."  Luuletko että siitä pitää siksi olla selvillä että tarkastetaan liput jälkikäteen?  Grin

Ei se ole sen yksi tai kaksi kertaa kun omasta mielestään hyväkuntoinen osallinen on lähtenyt haahuilemaan onnettomuuden jälkeen ja tuupertunutkin sitten parin sadan metrin päähän ojaan.


Otti vaan pattiin tuon uutisoinnin auktoriteettiuskoa korostava asenne. Jokainen saa Suomessa tehdä itselleen mitä haluaa. Leimatuista lipuista pelastajat voivat haeskella asianomaisia, jos haahuilijat heitä kiinnostavat.  Wink
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8904 on: 24.08.10, 12:06 »

Leimatuista lipuista pelastajat voivat haeskella asianomaisia, jos haahuilijat heitä kiinnostavat.  Wink

Kovin itsestäänselvänä pidät sitä, että viranomaiset voisivat nuo tiedot saada käsiinsä helposti. Tietojen luovuttamista rajoittaa henkilötietolaki, eikä niitä kovin kevein perustein voida luovuttaa, ja sittenkin kun voidaan, homma on suoritettava protokollan mukaan.

Jos sinua kiinnostaa se, että pelastusviranomainen "kieltää" poistumasta, niin luulisi kiinnostavan myös tälläinen epämääräinen henkilötietojen luovutuskin?

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8905 on: 24.08.10, 14:47 »


About viikko sitten joku setä otti tuossa "pienet sakot" 126km/h...

Itse ajan kyseisestä paikasta pari kertaa päivässä ja toi väite että rekat ajaa 80-90km/h on PASKA PUHETTA! Henkilöautollakin menee 60km/h nippa nappa. Käykääpä kokeilemassa ajoa betoniporsaan ja kaiteen välissä, oikea kaista 3,25m ja vasen 2,8m. Jos tuntuu että vauhti nousee liikaa ja tilaa on niin kannattaa kokeilla samaa rekan vierellä joka ei mahdu omalle kaistalle.

Tietysti kaveri vois räydä repimässä sen työmaan jälkeen 3km jatkuvan 100km/h kyltin.
« Last Edit: 24.08.10, 14:55 by Sami Virkkula »
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8906 on: 24.08.10, 17:12 »


Jos sinua kiinnostaa se, että pelastusviranomainen "kieltää" poistumasta, niin luulisi kiinnostavan myös tälläinen epämääräinen henkilötietojen luovutuskin?

Ehkäpä kysymyksessä oli kuitenkin epäsuora.. no, ei ainakaan kehu?
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6093
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8907 on: 24.08.10, 19:08 »

Itse ajan kyseisestä paikasta pari kertaa päivässä ja toi väite että rekat ajaa 80-90km/h on PASKA PUHETTA! Henkilöautollakin menee 60km/h nippa nappa. Käykääpä kokeilemassa ajoa betoniporsaan ja kaiteen välissä, oikea kaista 3,25m ja vasen 2,8m. Jos tuntuu että vauhti nousee liikaa ja tilaa on niin kannattaa kokeilla samaa rekan vierellä joka ei mahdu omalle kaistalle.

Minä ajan tuossa täysperällä max 50km/h tasan keskellä kaistoja. Ihan vain sen takia, että mikäli yrittää pysyä omalla kaistalla, on erittäin lähellä ja todennäköistä, että kärry kolahtaa kaiteisiin/betoniporsaisiin. Ja myös sen takia, että sillä estetään ne todennäköiset kolaritilanteet, kun kiireiset henkilöautoilijat puskevat rinnalle. Pari kertaa on motoristi koittanut mennä ohi, kun olen ajanut keskellä.
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8908 on: 27.08.10, 19:45 »

Nyt kävi näin. Tongue

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/08/liian_paljon_sakotettavia_-_ratsia_piti_keskeyttaa_1935272.html

Tyypilliset nopeudethan tuolla pätkällä lienee jossain 60:n ja 70:n välissä, eli ihan jees että nopeuksia tuollakin valvotaan edes joskus.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8909 on: 27.08.10, 21:15 »

Nyt kävi näin. Tongue
Kannattais noidenkin ottaa järki käteen niitä rajoituksia ripotellessa.

Esim. Vuosaaren tunnelissa oleva työmaa, pari jannua poraa(tai tekee jotain muuta, nosturilla anyway) kattoa n. puolessa välissä tunnelia. Varoitus työmaasta varmaan 1km ennen tunnelia, rajoitus laskettu 70->50 ehkä 400-500m ennen tunnelia, ja jatkuu aina tunnelin toiseen päähän asti. What's the point?

Sama juttu monesti Turkuun mentäessä, rajoitus laskettu 120km/h -> 60km/h monen kilometrin pituudelta vain siksi, että yhdessä tunnelissa vaihdetaan jotain lamppua kattoon tjsp... Roll Eyes

Tuossa kehällä se nyt ei vielä niin paljoa tunnu, kun on muutenkin niin älyttömän alhaiset nopeusrajoitukset, mutta tuossa Turun motarilla se jo tuntuu kun joutuu turhaan ajamaan vähintään puolet hiljempaa kuin normaalisti. Ja vielä monta monta kilsaa.
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8910 on: 27.08.10, 21:21 »

mutta tuossa Turun motarilla se jo tuntuu kun joutuu turhaan ajamaan vähintään puolet hiljempaa kuin normaalisti. Ja vielä monta monta kilsaa.
Ai sä sittenkin noudatat alennettuja nopeusrajoituksia?? Wink Lampunvaihtoa tosin tuntuu olevan se 24h/362vrk Huh

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8911 on: 27.08.10, 21:35 »

Ai sä sittenkin noudatat alennettuja nopeusrajoituksia?? Wink Lampunvaihtoa tosin tuntuu olevan se 24h/362vrk Huh
Se riippuu tilanteesta ja paikasta ja rajoituksesta Tongue Ylinopeuttahan ei ole, on vaan se väärä tilannenopeus... vai mitenseoli Roll Eyes
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6093
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8912 on: 28.08.10, 09:51 »

Se riippuu tilanteesta ja paikasta ja rajoituksesta Tongue Ylinopeuttahan ei ole, on vaan se väärä tilannenopeus... vai mitenseoli Roll Eyes

Toivottavasti sä joku kaunis päivä menetät ajokorttisi, saat poliisilta opetuksen ja muutenkin saat hieman järkeä päähäsi, jotta loppuu toi kakaran uhoaminen.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8913 on: 28.08.10, 11:36 »

Toivottavasti sä joku kaunis päivä menetät ajokorttisi... blablablabla...
Älä kyllästy odottamaan Cheesy
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6093
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8914 on: 28.08.10, 11:45 »

Älä kyllästy odottamaan Cheesy

Ei mun tartte odottaa. Se on sulla edessä joku kaunis päivä. Jos ajat yhtään kuten täällä elvistelet. Jos taas et, niin silloinhan kaikki on paskapuhetta, mitä täällä mussutat. Eiköhän koko foorumi ole jo oppinut, ettet oikein ole uskottava juuri missään liikenneasioissa Wink
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2329
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8915 on: 01.09.10, 19:25 »

Tämä ei ole nyt mitään provoa, mutta pakko on kysyä.
Kävin tänään töiden puolesta Helsingin keskustassa pyörimässä valkoisella Mannilla, ja vein sinne aimo läjän sekalaista rompetta Turusta. Lähtö Turun päästä nyt viivästyi parilla tunnilla laturin hajottua, ja se sitten piti korjata ennen lähtöä. Viiveen vuoksi arvioitu laskeutumisaikani Helsinkiin olikin 1600 paikallista aikaa, sopivasti siis iltapäivän ruuhkaan.

Kevyen alustuksen jälkeen on hyvä päästä itse aiheeseen; Pakostakin ulkopaikkakuntalaisena huomasin jo ensi metreillä, että liikenne Helsingin keskustassa on melkoisen kaoottista, sekä kuljettajat autoissaan tuntuvat olevan hyvinkin kiukkuisia ja agressiivisia. Tämä tulikin huomattua nopeasti ahtailla kujilla, jotka mutkittelevat asuntojen välissä. Vaikkakin teiden varsilla on autoja parkissa, mahtuu tiellä hyvin ajamaan normaalin jakoauton kokoisella kuorma-autolla, tosin vastaantulevilla voi olla hieman ahdasta. Lähestulkoon jokaisessa mutkassa ja käännöksessä (jotka nyt mielellään ottaa varovasti, sillä muiden ihmisten autoja ei ole kiva kolhia) melkein joka toisesta autosta näytettiin kansainvälistä käsimerkkiä, sekä äänitorvea käytettiin säästelemättä. Mm. pakittaessani ahtaaseen porttikonkiin, koko pakituksen ajan sain kuulla vieressä olevan auton äänitorven melodiaa, koska pakitukseni kesti jostain kumman syystä pienehkön hetken.

Saatuani auton tavaratilan tyhjään olomuotoon, oli aikani suunnata auton nokka kohti kotoista Turkua (olkoon sitten mikä reikä ikinä). Ajaessani suuremmille valtaväylille, pistin merkille paikallisten linja-autokuljettajien käytöksen (ei ole mitään henk. koht. materiaalia moista onnikkaa ajavalle kaimalleni). Esimerkkinä voisin ottaa tilanteen, jossa mitä ilmeisemmin ajoin tasa-arvoiseen risteykseen (Sokoksen "liikenneympyrän" jälkeen ajoin kohti Lemminkäisen(?) taloa). Turpa tuulilasissa kiinni koitin tuijottaa oikealle, että tuleeko sieltä ketään, mutta kuten varmaan moni tietää, on kuorkista vaikea ajoittain nähdä oikealle. Lähestulkoon risteykseen päästyäni, ohitseni ajoi sinivalkoinen ihmisenkuljetusmobiili aivan törkeää ylinopeutta (kuskin huulilta sain luettua voimasanan jolla kuvataan naisen sukupuolivakosta), kurvaten eteeni, pysähtyen liikennevaloihin, ja näin ollen koko risteys jumiin, jossa itse olin tuon tukkeen jatkeena hölmistyneen näköisenä. Kuten arvata saattaa, tästähän taas autojen äänitorvet villiintyivät ja saatiin kuunnella kaunista konserttia.  Smiley

Nyt kun olen tilanteen selvittänyt, ehkä hieman sekavasti, on aika laukaista ilmoille mieltäni painava kysymys. Onko tosiaan Helsingissä aina tämänkaltaista toimintaa, että ajetaan tilanteeseen kuin tilanteeseen otsasuoni paksuna ja äänitorvi pohjassa? Ihan mielenkiinnosta kyselen, koska tätäkin palstaa lukee moni tuon kaupungin katuja tallaava henkilö.

Ystävällisesti kiittäen,
Tyhmä kuorma-autonkuljettaja Turusta  Smiley
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8916 on: 01.09.10, 19:30 »

Todennäköisesti olivat vain normaalia hövelimpiä, kun huomasivat sinun reppanan olevan Turusta. Olisi muuten ollut tod. näk. vielä pahempaa  laugh

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Kalle Rantanen
Offline Offline

Posts: 1347
Date Registered: 07.03.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8917 on: 01.09.10, 19:42 »

Omasta mielestäni Helsingin liikenne on eriskummallinen sekoitus suomalaisittain poikkeuksellista joustavuutta ja sitten tuota aggressiivisuutta. Jos jono ei liiku niin aina joku valopää on käsi töötillä esteen syystä riippumatta. Tukkoisuus tuntuu johtavan myös jokseenkin vauhdikkaaseen ja aggressiiviseen ajotyyliin. Toisaalta täällä saa tilaa melkein aina kun vain laittaa vilkun päälle. Pienemmissä kaupungeissa tuntuu, että kaistaa vaihtavat blokataan ihan tahallaan.
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8918 on: 01.09.10, 19:56 »

Nyt kun olen tilanteen selvittänyt, ehkä hieman sekavasti, on aika laukaista ilmoille mieltäni painava kysymys. Onko tosiaan Helsingissä aina tämänkaltaista toimintaa, että ajetaan tilanteeseen kuin tilanteeseen otsasuoni paksuna ja äänitorvi pohjassa?

Jos vähääkään epäröit kaistan valinnassa, niin kuulostaa normisuoritukselta. Ja oudot kaistaopasteet sekä päättyvät kaistat ovat ihan oma lukunsa, ne pitää vaan osata ennakoida. Ajoin mäkin kerran Turus sen yhden sillan väärinpäin, kun en tiennyt missä olin ja minne olin menossa. Ei näytetty eikä soitettu merkkejä, vastaantulijoilla oli vaan omituinen ilme kasvoilla. En viitsinyt kääntyäkään kun olin jo yli puolenvälin, eikä sillä kukaan meikää tunne. Hyvinhän ne väistivät.

topi
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8919 on: 01.09.10, 20:57 »

Nyt kun olen tilanteen selvittänyt, ehkä hieman sekavasti, on aika laukaista ilmoille mieltäni painava kysymys. Onko tosiaan Helsingissä aina tämänkaltaista toimintaa, että ajetaan tilanteeseen kuin tilanteeseen otsasuoni paksuna ja äänitorvi pohjassa? Ihan mielenkiinnosta kyselen, koska tätäkin palstaa lukee moni tuon kaupungin katuja tallaava henkilö.

Jaa-a, ehkä ruuhka-ajalla ja kuorma-autolla sitten on jotain tekemistä asian kanssa, koska omat kokemukseni henkilöautoilusta Helsingin kantakaupungissa ovat täysin päinvastaiset. Toisaalta siellä tuleekin autoiltua keskimäärin vain pari kertaa kuukaudessa ja silloinkin yleensä ruuhka-aikojen ulkopuolella, joten ehkä en ole kaikkein paras vastaaja. Kuitenkin omalla kohdallani homma on toiminut varsin hyvin, kunhan vaan
  • osaa käyttää vilkkua
  • tietää etukäteen minne mikäkin kaista menee
  • tietää minne itse on menossa
  • unohtaa 'kiire'-sanan viimeistään siinä vaiheessa kun moottoritietasoinen pääväylä muuttuu taajama-alueeksi

Mutta palatakseni vielä alkuperäiseen kysymykseen, niin kyllä ainakin henkilöautoillessa sitä tilaa on kapeilla kaduilla yleensä aina löytynyt puolin ja toisin ja muutenkin homma on toiminut varsin sujuvasti liikennemäärät huomioon ottaen. Enemmän valituksen aihetta löytyy näistä pienemmistä eteläsuomalaisista kaupungeista, joissa liikennemäärät ovat huomattavasti vähäisempiä.
Pages: 1 ... 444 445 [446] 447 448 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1