FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.05.17, 12:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 445 446 [447] 448 449 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1451109 times)
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8920 on: 01.09.10, 21:21 »

Olipahan taas joku ruudinkeksijä päässyt bussin rattiin. Kuskin vaihto meinaan suoritettiin ajokaistalla bussipysäkin vieressä/kohdalla siten, että bussi luonnollisesti tukki koko kaistan. Ja nimenomaan kyseessä oli siis kunnon bussipysäkki missä on ihan se normaali levennys eikä vaan pelkkä tolppa tien vieressä. Syytä en tiedä miksi näin tehtiin, eikä varmaan kukaan muukaan. Huh Ehkä Sami voi valaista asiaa...?

Ja kuten jotkut ehkä tietävätkin, ei nuo kuskinvaihdot mitään nopeita operaatioita yleensä ole (ainakaan mun kokemuksella). Jos olis ruuhkaa ollut enemmänkin, ettei olisi ohi päässyt vastaantulijoiden puolelta niin siinä ois saanu bussin takana seistä vähintään 5min... Roll Eyes
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6037
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8921 on: 01.09.10, 22:08 »

Nyt kun olen tilanteen selvittänyt, ehkä hieman sekavasti, on aika laukaista ilmoille mieltäni painava kysymys. Onko tosiaan Helsingissä aina tämänkaltaista toimintaa, että ajetaan tilanteeseen kuin tilanteeseen otsasuoni paksuna ja äänitorvi pohjassa?

Kyllä on. Jokin aika sitten kävin Takkatien Teknoksella klo 8 aamulla. Peruutin 25,25 metristä täysperävaunuyhdistelmää äärimmäisen kapealta kadulta äärimmäisen ahtaasta portista kapealle pihalle 90 kulmassa 37tn talkkikuormalla. En ollut käynyt ennen kyseisessä paikassa. Jouduin pysähtymään poikittain kadulle ja käydä takana katsomassa, että kärry menee sinne mihin pitää. Tässä vaiheessa jonottanut pakukuski rupes soittaa torvea ihan vitusti. Kävin katsomassa porttikonkia ja tulin sen jälkeen kysymään, että mikähän ***tu mahtaa äijällä olla ongelmana. Saman tien alkoi se urputus, kun pitäisi olla siellä ja täällä jo mieluiten eilisiltana ja kuinka noin pientä autoa on helppo ajaa ja hänkin osaa. Uhosi sitä, kun ehdotin, että vaihetaan paikkoja. Minä tuun pakuun soittaa torvea ja pieksää suutani ja se saa ajaa. Tarjosinkin tilaisuutta mutta ei kelvannut. Tämän jälkeen annoin sen verran palautetta kaverille, että pysyi visusti sisällä rotiskossaan.

Vastaavia tilanteita tuli jakoautoa ajaessa päivittäin vastaan. Nykyään harvemmin, kun ei niin paljoa tarvitse pyöri tommosissa paikoissa, mutta kyllä aina jollakin on joku ongelma..

http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=takkatie,+helsinki&sll=62.593341,27.575684&sspn=16.741682,39.506836&ie=UTF8&hq=&hnear=Takkatie,+Helsinki&ll=60.222073,24.857812&spn=0.008739,0.01929&z=16&layer=c&cbll=60.222039,24.858006&panoid=Ofp1ANQAKcozcoZGhOYUGw&cbp=12,120.99,,0,23.42

Tässä street viewn kuva kyseisestä paikasta. Portti vasemmalla. Kärryn vasen kylki melkein kiinni aidassa peruuttaen veturin oikea kylki on valkoisessa talossa melkein kiinni tien oikealla puolella. Koko ajan.
Pasi Ilola
Offline Offline

Posts: 2126
Date Registered: 06.08.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8922 on: 01.09.10, 23:20 »

Kyllä on. Jokin aika sitten kävin Takkatien Teknoksella klo 8 aamulla. Peruutin 25,25 metristä täysperävaunuyhdistelmää äärimmäisen kapealta kadulta äärimmäisen ahtaasta portista kapealle pihalle 90 kulmassa 37tn talkkikuormalla. En ollut käynyt ennen kyseisessä paikassa. Jouduin pysähtymään poikittain kadulle ja käydä takana katsomassa, että kärry menee sinne mihin pitää. Tässä vaiheessa jonottanut pakukuski rupes soittaa torvea ihan vitusti. Kävin katsomassa porttikonkia ja tulin sen jälkeen kysymään, että mikähän ***tu mahtaa äijällä olla ongelmana. Saman tien alkoi se urputus, kun pitäisi olla siellä ja täällä jo mieluiten eilisiltana ja kuinka noin pientä autoa on helppo ajaa ja hänkin osaa. Uhosi sitä, kun ehdotin, että vaihetaan paikkoja. Minä tuun pakuun soittaa torvea ja pieksää suutani ja se saa ajaa. Tarjosinkin tilaisuutta mutta ei kelvannut. Tämän jälkeen annoin sen verran palautetta kaverille, että pysyi visusti sisällä rotiskossaan.

Vastaavia tilanteita tuli jakoautoa ajaessa päivittäin vastaan. Nykyään harvemmin, kun ei niin paljoa tarvitse pyöri tommosissa paikoissa, mutta kyllä aina jollakin on joku ongelma..

Parikytä vuotta ku vielä peräyttelet, ni rupeaa sullakin sujumaan toi homma. Sitte ei tuu sullakaan enää tollasia ongelmia eteen. Siinä ajassa rupeaa jo oppi tarttumaan...


 laugh
« Last Edit: 01.09.10, 23:26 by Pasi Ilola »

laugh
Henri Laitinen
Offline Offline

Posts: 333
Date Registered: 15.04.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8923 on: 02.09.10, 12:53 »

Olipa harvinaisen surkea tapaus tuo Enon onnettomuus. Tuossakin tilanteessa kaikki osatekijät vaikuttava omalla painoarvollaan. Kukaan ei kiistäne henkilöauton kuljettajan tekemää kohtalokasta arviointivirhettä, mutta ymärrettävästi rekkakuskikin kysyy nyt itseltään, olisivatko ne kolmisen tonnia ja pari tuntikilometriä vähemmän voineet pelastaa edes jonkun.

Ylinopeutta oli enemmänkin kuin muutama kilometri tunnissa...  Undecided
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090212285186_uu.shtml
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8924 on: 02.09.10, 12:54 »

Ylinopeutta oli enemmänkin kuin muutama kilometri tunnissa...  Undecided
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090212285186_uu.shtml
No eipä ollut eka kerta kun noi ajaa sitä ylinopeutta "vähän enemmänkin"...
Pasi Ilola
Offline Offline

Posts: 2126
Date Registered: 06.08.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8925 on: 02.09.10, 13:07 »

Quote
Poliisin tutkimukset osoittavat, että henkilöauton kuljettajan veren alkoholipitoisuus oli alle rangaistavan rajan.

Olivat pikku huuruissa lähteneet hakemaan lisää juotavaa ja ahtaneet pikkuisen kotteron melkomoisella ylikuormalla. Käytännössähän tuollainen auto on kantavuutensa perusteella 4 hengen auto. Mutta tällähän ei ole mitään vaikutusta tapahtuneseen.

 Roll Eyes

laugh
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8926 on: 02.09.10, 13:38 »

Syylistäkää vaan sen rekan kuljettaja. Kolmion takaa pysähtymättä suoraan alle, eli rekan kuljetajan syy vaikka miten sitä asiaa katsoo?
Okei ylinopeutta oli, mutta säännöt on sääntöjä, ja jos sielä on kolmio oletus on että sitä noudatetaan. Vaikka tuo olisi osunut 65khm sen auton kylkeen; tulos olisi ollut sama. Vai väittääkö joku muu jotain pulsshittiä nyt?
Kukaan meistä ei sitä mälliä nähnyt, spekuloida voi 300 sivullista jos niin haluaa, olkaapa hyvät siis vaan. Itse en osallistu siihen kun on jo 250 sivullista takana.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8927 on: 02.09.10, 13:41 »

No eipä ollut eka kerta kun noi ajaa sitä ylinopeutta "vähän enemmänkin"...

Joo ja henkilöautoilijat ei aja koskaan liian lujaa? Eihän? Ei edes Hämpän 50kmh tietyö rajotusalueella? Eeeii ei ei.... Roll Eyes
Että yleistää voi ihan miten vaan.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6037
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8928 on: 02.09.10, 13:46 »

Vaikka tuo olisi osunut 65khm sen auton kylkeen; tulos olisi ollut sama. Vai väittääkö joku muu jotain pulsshittiä nyt?

Väittää ja vieläpä rekkakuski. 65km/h törmäysvoima olisi ollut huomattavasti pienempi. Väitän, että enintään 2 olisi kuollut ja loput loukkaantuneet vaihtelevasti. Myöskään, osumaa ei olisi tapahtunut, jos yhdistelmä olisi tullut 60km/h. Todennäköisesti kyseessä on 80km/h tie, jossa risteyksen ajaksi on laitettu 60km/h. Kaveri päätti tulla normaalisti rajoitinta vasten ja huonosti kävi.

Juuri tämän takia jarrutan risteyksissä aina siihen 60km/h. Vaikkakin Tatu ja ammattimiehet eivät sitä tee. Mulla on vielä sen verran opeteltavaa rekalla ajosta, etten uskalla ajaa 80km/h missä vain.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8929 on: 02.09.10, 14:00 »

Vaikka tuo olisi osunut 65khm sen auton kylkeen; tulos olisi ollut sama.
Et kai sinä väitä, että tulos olisi sama jos rekka olisi tullut sallittua nopeutta (60km/h) eikä vajaa 30km/h kovempaa?

Joonahan sen tuossa jo selittikin. Tuskin se rekka siihen olisi samaan kohtaan jysäyttänyt, jos olisi edes koko autoon osunut. Ehkä pieni merkittävä vaikutus sillä, että osuuko vaiko eikö...
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8930 on: 02.09.10, 14:26 »

Et kai sinä väitä, että tulos olisi sama jos rekka olisi tullut sallittua nopeutta (60km/h) eikä vajaa 30km/h kovempaa?

Ehkä ja ehkä ja muttakun. Tulos voisi olla sama tai eri. Ehkä auto olisi ehtinyt alta pois, ehkä ei.

Pääasia on, että molemmat kuljettajat tekivät virheitä jotka johtivat onnettomuuteen. Rangaistus tulee noilla tiedoilla varmasti.
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8931 on: 02.09.10, 14:31 »

Jokin aika sitten kävin Takkatien Teknoksella klo 8 aamulla. Peruutin 25,25 metristä täysperävaunuyhdistelmää äärimmäisen kapealta kadulta äärimmäisen ahtaasta portista kapealle pihalle 90 kulmassa 37tn talkkikuormalla. En ollut käynyt ennen kyseisessä paikassa. Jouduin pysähtymään poikittain kadulle ja käydä takana katsomassa, että kärry menee sinne mihin pitää.

Ymmärrän kaiken. Vältin kesäaikana ongelmat tuossa paikassa siten että kävin tiputtamassa kärrin alakentälle ja tyhjensin veturin ensin. Sitten ketterämpänä peruuttelin kärrin sisään joko kadulta omalle puolelle tai sitten vetäisin suoraksi tuonne missä lukee "Paint with Pride" ja peruuttelin rauhassa sokealle puolelle poissa muun liikenteen jaloista.

Talvellahan tuo temppu ei onnistu, ja kyseinen osoite pitäisi kieltää lailla tai ehdottaa kuorman purkua alapihalle.
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2087
Date Registered: 29.07.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8932 on: 02.09.10, 14:59 »

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Enon+turmarekka+ajoi+ylinopeutta/1135259843216

Mihin h***vettiin  rekkakuskuilla on kiire !!!  Jos  tulee 60 kmh alue   niin ***kele jarrua .  Kait niissä nykyrekoissa on vähintään ABS jarrut. 

Olen sitä mieltä,  että rekoille tehdään  rajoittimet = 79,999 km/h .  Ja alamäessä automaattinen jarrutus.  Ettei  ota vauhtia. !!!


« Last Edit: 02.09.10, 15:06 by Tarmo Kallio »
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8933 on: 02.09.10, 15:24 »

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Enon+turmarekka+ajoi+ylinopeutta/1135259843216

Mihin h***vettiin  rekkakuskuilla on kiire !!!  Jos  tulee 60 kmh alue   niin ***kele jarrua .  Kait niissä nykyrekoissa on vähintään ABS jarrut. 

Olen sitä mieltä,  että rekoille tehdään  rajoittimet = 79,999 km/h .  Ja alamäessä automaattinen jarrutus.  Ettei  ota vauhtia. !!!

Helpottiko?  laugh

Eikun ihan oikeesti.. nää purkaukset voi laittaa nimettömänä useimpien uutispalvelujen kommentteihin muiden sekaan.
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6015
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8934 on: 02.09.10, 15:27 »

Vaikka tuo olisi osunut 65khm sen auton kylkeen; tulos olisi ollut sama. Vai väittääkö joku muu jotain pulsshittiä nyt?

Ero törmäysenergiassa on nopeasti laskettuna luokkaa 47% En oikein usko että on ihan merkityksetön ero.

-JukSii-
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2329
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8935 on: 02.09.10, 15:34 »

Noniin, minä kiitän ja kuittaan saamistani vastauksista. Nähtävästi näkemäni tilanne on arkipäivää sieläpäin.  Smiley
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2087
Date Registered: 29.07.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8936 on: 02.09.10, 16:01 »

Helpottiko?  laugh

Eikun ihan oikeesti.. nää purkaukset voi laittaa nimettömänä useimpien uutispalvelujen kommentteihin muiden sekaan.

Ei helpottanut yhtään  .  Minulla on ollut ajokortti vuodesta 1981 .  En ole saanut koskaan ylinopeussakkoja . Eikä tule.

Minulla ei ole liikenteessä kiire mihinkään .  Olen ajanut aina OMALLA autolla työajoja .  Nenän ovat TYÖAIKAA , eli ei ole  kiirettä   Cool
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8937 on: 02.09.10, 16:20 »

Olen sitä mieltä,  että rekoille tehdään  rajoittimet = 79,999 km/h . 
"Onhan" niissä jo... Tongue Helposti vaan tuntuvat jotkut kulkevan lähemmäs 100km/h.
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2329
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8938 on: 02.09.10, 17:21 »

"Onhan" niissä jo... Tongue Helposti vaan tuntuvat jotkut kulkevan lähemmäs 100km/h.
Se rajoitinhan on 89km/h (persaatteessa hetkellisesti 91?)  Huh
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8939 on: 02.09.10, 18:44 »

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Enon+turmarekka+ajoi+ylinopeutta/1135259843216

Mihin h***vettiin  rekkakuskuilla on kiire !!!  Jos  tulee 60 kmh alue   niin ***kele jarrua .  Kait niissä nykyrekoissa on vähintään ABS jarrut. 

Olen sitä mieltä,  että rekoille tehdään  rajoittimet = 79,999 km/h .  Ja alamäessä automaattinen jarrutus.  Ettei  ota vauhtia. !!!


Otetaan kaikki rekat ja bussit pois liikenteestä. Vaara ohi sen jälkeen. Kukaan ei aja enää sen jälkeen ylinopeutta missään, ei edes alamäissä. Deal?
Pages: 1 ... 445 446 [447] 448 449 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1