Keskustelua liikenteestä

<< < (1785/3033) > >>

Pe7e:
Olipahan taas joku ruudinkeksijä päässyt bussin rattiin. Kuskin vaihto meinaan suoritettiin ajokaistalla bussipysäkin vieressä/kohdalla siten, että bussi luonnollisesti tukki koko kaistan. Ja nimenomaan kyseessä oli siis kunnon bussipysäkki missä on ihan se normaali levennys eikä vaan pelkkä tolppa tien vieressä. Syytä en tiedä miksi näin tehtiin, eikä varmaan kukaan muukaan. Ehkä Sami voi valaista asiaa...?

Ja kuten jotkut ehkä tietävätkin, ei nuo kuskinvaihdot mitään nopeita operaatioita yleensä ole (ainakaan mun kokemuksella). Jos olis ruuhkaa ollut enemmänkin, ettei olisi ohi päässyt vastaantulijoiden puolelta niin siinä ois saanu bussin takana seistä vähintään 5min...

Joona:
Quote

Nyt kun olen tilanteen selvittänyt, ehkä hieman sekavasti, on aika laukaista ilmoille mieltäni painava kysymys. Onko tosiaan Helsingissä aina tämänkaltaista toimintaa, että ajetaan tilanteeseen kuin tilanteeseen otsasuoni paksuna ja äänitorvi pohjassa?

Kyllä on. Jokin aika sitten kävin Takkatien Teknoksella klo 8 aamulla. Peruutin 25,25 metristä täysperävaunuyhdistelmää äärimmäisen kapealta kadulta äärimmäisen ahtaasta portista kapealle pihalle 90 kulmassa 37tn talkkikuormalla. En ollut käynyt ennen kyseisessä paikassa. Jouduin pysähtymään poikittain kadulle ja käydä takana katsomassa, että kärry menee sinne mihin pitää. Tässä vaiheessa jonottanut pakukuski rupes soittaa torvea ihan vitusti. Kävin katsomassa porttikonkia ja tulin sen jälkeen kysymään, että mikähän ***tu mahtaa äijällä olla ongelmana. Saman tien alkoi se urputus, kun pitäisi olla siellä ja täällä jo mieluiten eilisiltana ja kuinka noin pientä autoa on helppo ajaa ja hänkin osaa. Uhosi sitä, kun ehdotin, että vaihetaan paikkoja. Minä tuun pakuun soittaa torvea ja pieksää suutani ja se saa ajaa. Tarjosinkin tilaisuutta mutta ei kelvannut. Tämän jälkeen annoin sen verran palautetta kaverille, että pysyi visusti sisällä rotiskossaan.

Vastaavia tilanteita tuli jakoautoa ajaessa päivittäin vastaan. Nykyään harvemmin, kun ei niin paljoa tarvitse pyöri tommosissa paikoissa, mutta kyllä aina jollakin on joku ongelma..

http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=takkatie,+helsinki&sll=62.593341,27.575684&sspn=16.741682,39.506836&ie=UTF8&hq=&hnear=Takkatie,+Helsinki&ll=60.222073,24.857812&spn=0.008739,0.01929&z=16&layer=c&cbll=60.222039,24.858006&panoid=Ofp1ANQAKcozcoZGhOYUGw&cbp=12,120.99,,0,23.42

Tässä street viewn kuva kyseisestä paikasta. Portti vasemmalla. Kärryn vasen kylki melkein kiinni aidassa peruuttaen veturin oikea kylki on valkoisessa talossa melkein kiinni tien oikealla puolella. Koko ajan.

nikkari:
Quote

Kyllä on. Jokin aika sitten kävin Takkatien Teknoksella klo 8 aamulla. Peruutin 25,25 metristä täysperävaunuyhdistelmää äärimmäisen kapealta kadulta äärimmäisen ahtaasta portista kapealle pihalle 90 kulmassa 37tn talkkikuormalla. En ollut käynyt ennen kyseisessä paikassa. Jouduin pysähtymään poikittain kadulle ja käydä takana katsomassa, että kärry menee sinne mihin pitää. Tässä vaiheessa jonottanut pakukuski rupes soittaa torvea ihan vitusti. Kävin katsomassa porttikonkia ja tulin sen jälkeen kysymään, että mikähän ***tu mahtaa äijällä olla ongelmana. Saman tien alkoi se urputus, kun pitäisi olla siellä ja täällä jo mieluiten eilisiltana ja kuinka noin pientä autoa on helppo ajaa ja hänkin osaa. Uhosi sitä, kun ehdotin, että vaihetaan paikkoja. Minä tuun pakuun soittaa torvea ja pieksää suutani ja se saa ajaa. Tarjosinkin tilaisuutta mutta ei kelvannut. Tämän jälkeen annoin sen verran palautetta kaverille, että pysyi visusti sisällä rotiskossaan.

Vastaavia tilanteita tuli jakoautoa ajaessa päivittäin vastaan. Nykyään harvemmin, kun ei niin paljoa tarvitse pyöri tommosissa paikoissa, mutta kyllä aina jollakin on joku ongelma..

Parikytä vuotta ku vielä peräyttelet, ni rupeaa sullakin sujumaan toi homma. Sitte ei tuu sullakaan enää tollasia ongelmia eteen. Siinä ajassa rupeaa jo oppi tarttumaan...


 

ilmailukärpänen:
Quote

Olipa harvinaisen surkea tapaus tuo Enon onnettomuus. Tuossakin tilanteessa kaikki osatekijät vaikuttava omalla painoarvollaan. Kukaan ei kiistäne henkilöauton kuljettajan tekemää kohtalokasta arviointivirhettä, mutta ymärrettävästi rekkakuskikin kysyy nyt itseltään, olisivatko ne kolmisen tonnia ja pari tuntikilometriä vähemmän voineet pelastaa edes jonkun.


Ylinopeutta oli enemmänkin kuin muutama kilometri tunnissa... 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090212285186_uu.shtml

Pe7e:
Quote

Ylinopeutta oli enemmänkin kuin muutama kilometri tunnissa... 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090212285186_uu.shtml

No eipä ollut eka kerta kun noi ajaa sitä ylinopeutta "vähän enemmänkin"...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page