Keskustelua liikenteestä

<< < (1793/3031) > >>

Unzki:

Njoo, no minä en sielläpäin liiku, mutta piti tuossa joku aika sitten viedä/hakea auto pajalta kun tuulilasia vaihdettiin. Eli aamulla auto sinne, ja illalla takaisin. No jouduin sitten tietysti hyvin vastahakoisesti käyttämään julkista liikennettä, eli busseja. Ensin piti kävellä varmaan 1,5km, että pääsi edes semmoselle pysäkille mistä nyt jotenkin järkevästi pääsee jatkamaan matkaa. No siinä sitten varmaan 20min odotellaan bussia Tikkurilaan, mihin matka bussilla kestää sen 15min siitä Audi Centerin vierestä. No sitten Tikkurilassa piti vaihtaa bussia, odottaa 5min pysäkillä ennenkuin bussi lähti liikkeelle, ja sitten vielä se 15min kotiin siitä. Tuollainen rumba kun käyttää julkisia. Autolla matkaan menee se <10min eikä tartte kävellä yhtään Ennen vielä olisi selvinnyt jopa yhdellä bussilla mikä kulki suoraan Mellunmäestä lentoasemalle, mutta nythän joku valopää on keksinyt laittaa tuollekin välille 2 linkkiä..

Olisit ottanut taksin. Se on suunnilleen yhtä kallista kun omalla autolla ajaminen. (Varsinkin jos oma auton on vähäänkään kalliimpi)

susiluoto:
Jos minä, jostain käsittämättömästä syystä haluaisin matkustella Leppävaaraan julkisilla aikaa menee n.2 tuntia, omalla Toyotalla 20 minuuttia.Tuosta olen jo vähentänyt venematkan n.4km ja kävelymatkan pysäkille n.2km.Lisäksi Toyotassani on epämääräinen ohjaus ja citymaasturina tuo vielä poukkoilee kaikkien linjaautojen haittana, ja vain 20 min.

kume:

Eli aamulla auto sinne, ja illalla takaisin. No jouduin sitten tietysti hyvin vastahakoisesti käyttämään julkista liikennettä, eli busseja. Ensin piti kävellä varmaan 1,5km, että pääsi edes semmoselle pysäkille mistä nyt jotenkin järkevästi pääsee jatkamaan matkaa. No siinä sitten varmaan 20min odotellaan bussia Tikkurilaan, mihin matka bussilla kestää sen 15min siitä Audi Centerin vierestä. No sitten Tikkurilassa piti vaihtaa bussia, odottaa 5min pysäkillä ennenkuin bussi lähti liikkeelle, ja sitten vielä se 15min kotiin siitä.  

Kun asuu kehä III:n ulkopuolella niin automerkki kannattaa valita sen mukaan mitä palveluja paikkakunnalla on tarjolla, jos välttämättä haluaa käyttää merkkihuollon palveluita.

Vastaan samalla seuraavaan viestiisikin. Seutulippu maksaa kuukaudessa 89 € x 10 kk = 890€ / työvuosi. Topin työmatka on 40 km / päivässä. Kuukaudessa on noin 20 työpäivää ja öbaut 10 kk joudun vuodessa työskentelemään. Bensa maksoi eilen 1,44 € / l. Hiivatti imaisee stadissa 7 litraa / 100 km. Eli 40 km x 200 työpäivää = 8000 km / työvuosi. Polttoainetta kuluisi työmatka-ajoihin 560 l x 1,44 € = 806 € / työvuosi. Näyttäisi yllättäen olevan edullisempaa käyttää omaa autoa. Mutta viiden käyttövuoden aikana auton mittariin tulisi 40 000 tkm enemmän kilometrejä. Paljonko tämä vaikuttaa jälleenmyyntihintaan? + kuluneet osat ja renkaat? + lisäkilometreistä aiheutuneet huollot?

Olet oikeassa Petri seutulippu on kallis, mutta kuitenkin liikkuminen sillä on Fiatia halvempaa. Ja ketun paljon mukavempaa ruuhka-aikoina.

topi

kume:

Jos minä, jostain käsittämättömästä syystä haluaisin matkustella Leppävaaraan julkisilla aikaa menee n.2 tuntia, omalla Toyotalla 20 minuuttia.Tuosta olen jo vähentänyt venematkan n.4km ja kävelymatkan pysäkille n.2km.Lisäksi Toyotassani on epämääräinen ohjaus ja citymaasturina tuo vielä poukkoilee kaikkien linjaautojen haittana, ja vain 20 min.

Minä jos olisin Sinä, niin tulisin venellä Otaniemeen asti. Myötätuulella voisin lasketella pelkillä purjeilla, ja lounassavukalat vetäisin verkosta Melkin kupeesta aina tulomatkalla. 

topi

55-HO:

Mietippä jos asuisit jossain Pihtipuhtaan takana, yksi bussi tunnin välein päätietä ja sinneki joutuu kävelemään 20 minuuttia. Maailman loppu tulee ihan just sillä sekunnilla.

Pussikuski Vellipoikani muisteloita maaseutu liikennöinnistä on kiva kuunnella, sattumuksia ja tarinoita olis vaikka romaaniksi asti  .
Eräskin kaupunkiin menevä wanha-fouva tokaisi kuulemma, bussin ollessa "myöhässä" puolituntia : jaa sää tulit jo  .
Vastaavasti kaupungista lähdettäessä (kyydissä jo kymmenkunta matkalaista) Odotellaanko vielä vähänaikaa Lahtiskaa, kun se tähän kyytiin lupas tulla. Kaikki yhteen ääneen : joo . Puolentunnin päästä Lahtiska tuli kimpsuineen ja kampsuineen ja sanoi : eiks lähretä jo 

Kaikilla on kiire, ei minnekkään  http://www.youtube.com/watch?v=5AP4SBrgsqo

Navigation

Up one level

Next page

Previous page