FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.08.17, 23:23

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 448 449 [450] 451 452 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1468468 times)
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8980 on: 06.09.10, 15:28 »

Noniin, tulihan nähtyä se mopopoika siellä omassa elementissään, eli auton alla Grin Tai no ei siis ihan, mutta ilmeisesti joku kontakti oli sattunut, koska mopedi oli auton edessä solmussa ja poika istui maassa ja muut ihmettelivät vieressä.

Enkä ihmettele yhtään miten niin oli päässyt käymään. Nimittäin toinen sankari meinasi jäädä mun alle, kun olin Jumboon matkalla. Pidemmältä jo katsoin, että mikähän ritari ässä tuokin luulee olevansa, kun tuli jalkakäytävältä suojatien kautta terävällä käännöksellä autotielle (oli siis ylittämässä autotien suojatietä pitkin, mutta juuri ennen ojaa nykäisikin mopon siihen kaistalle). Ajelin siinä sitten sen perässä (n. 60km/h molemmilla lasissa 60km/h alueella) sopivan turvavälin päässä, koska noistahan ei ikinä tiedä.
No siinä aluksi näytti hyvältä, vilkku oikealle ja ryhmitys oikeaan laitaan. Mutta. Sitten se tuli se älynväläytys. Terävällä liikkeellä juuri ennen risteystä kaistan vasempaan laitaan ja sieltä yhtä terävällä liikkeellä ihan kunnon "kanttaus" sinne oikealle. Siis niin, että tuo mopohiiri roikkui ihan kunnolla "MotoGP-tyyliin" sinne oikealle. Olin aikeissa mennä ohi siinä vaiheessa kun se oli ihan oikein ryhmittynyt oikeaan laitaan, mutta pidin silti välin tuohon koska noista ei tosiaan koskaan tiedä mitä viisauksia sinne kypärän sisään sattuu... Tongue Ja hyvä niin, että pidin sen välin ja pysyin takana enkä lähtenyt ohi, koska muutenhan tuo olisi ollut alla/kyljessä... Tongue Ja kenen syy se olis ollut, mun tietenkin. Roll Eyes

Joo-o, mopoista kurit pois vaan niin, että kulkevat laillisesti sen 80km/h vakiona niin hyvä tulee... Not Roll Eyes
Joni Rantala

Date Registered: 04.05.04

« Reply #8981 on: 06.09.10, 17:10 »

olis ollu vaan luonnollinen poistuma konepelillä ratsastuksen jälkeen

Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8982 on: 06.09.10, 18:23 »

Joo-o, mopoista kurit pois vaan niin, että kulkevat laillisesti sen 80km/h vakiona niin hyvä tulee... Not Roll Eyes

Joo noiden kanssa saa aina varautua juuri tollaseen "ihan mitä tahansa voivat tehdä" hommaan. Silti sekään ei aina riitä, vaikka miten varautuu kun noista ei tosiaan tiedä, mitä keksivät. Periaatteessa samanlailla saa varautua kuin pienten lasten kanssa. Ihan kaikki on mahdollista.

Paras mitä mulla on ollut noita, niin leikkivät kuningasta bussin edessä mutkittelemalla ja ajamalla 20kmh pitkät pätkät, jos näytät että lähet ohi niin kääntävät samantien eteen.....
Oon myös kuulut, että ovat ihan 5-7 mopon ryhmänä tätä tehneet. Mahtaa olla tosi kivaa. Myöskin jarrut kiinni suoralla ja suojatielle poikittain kesken kaiken suoralla ajon on nähty. Myöskin se, että bussin mittari näyttää 55kmh 50 alueella ja mopo menee kävelytiellä heittäen ohi. Tai ajotieltä vilkun kanssa kääntyminen oikealle mutta jatkavatkin suoraan suojatielle sun muuta tollasta mielenkiintosta.

Näitä on moneen, toivottavasti osa noista oppii sen jälkeen kun kilvet lähtee ja kortti lähtee ja tulee vähän veroja ja ajokortti-ikään vähän lykkäystä. Osa oppii varmaan sitten kun tolppa tai auto hyppää eteen kesken leikin. Mene ja tiedä.

Mutta kaikista eniten ihmetyttää näiden nuorten vanhemmat. Osa jopa virittää poikiensa ja tyttöjensä mopoja sen takia, etteivät jäisi jalkoihin niin pahasti liikenteessä. MItä helvtiä nuokin vanhemmat miettii? Jos oma lapsi joutuu onnettomuuteen ja todetaan mopoa olleen viritetyn, niin siinä ei kauheasti naurata sen jälkeen, vaikka miten sitä puolustellaan. Että 45kmh kun muualla kulkevat 60kmh Euroopassa.....
Uskomatonta touhua.
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #8983 on: 06.09.10, 19:41 »

Näitä on moneen, toivottavasti osa noista oppii sen jälkeen kun kilvet lähtee ja kortti lähtee ja tulee vähän veroja ja ajokortti-ikään vähän lykkäystä. Osa oppii varmaan sitten kun tolppa tai auto hyppää eteen kesken leikin. Mene ja tiedä.

Ja osa oppii vasta siinä vaiheessa kun tulee kuolemantuomio ilman oikeudenkäyntiä.
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #8984 on: 06.09.10, 19:48 »

Voin kuvitella että joku dösän edessä pelleilevä teini on äkkiä löysät housuissa kun ajat siihen perään 20cm turvavälillä ja töräytät torven pohjaan. Vielä parempi, jos onnistus hiipimään sinne taakse huomaamatta.

Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #8985 on: 07.09.10, 04:31 »

Enkä ihmettele yhtään miten niin oli päässyt käymään. Nimittäin toinen sankari meinasi jäädä mun alle, kun olin Jumboon matkalla. Pidemmältä jo katsoin, että mikähän ritari ässä tuokin luulee olevansa, kun tuli jalkakäytävältä suojatien kautta terävällä käännöksellä autotielle (oli siis ylittämässä autotien suojatietä pitkin, mutta juuri ennen ojaa nykäisikin mopon siihen kaistalle). Ajelin siinä sitten sen perässä (n. 60km/h molemmilla lasissa 60km/h alueella) sopivan turvavälin päässä, koska noistahan ei ikinä tiedä.
No siinä aluksi näytti hyvältä, vilkku oikealle ja ryhmitys oikeaan laitaan. Mutta. Sitten se tuli se älynväläytys. Terävällä liikkeellä juuri ennen risteystä kaistan vasempaan laitaan ja sieltä yhtä terävällä liikkeellä ihan kunnon "kanttaus" sinne oikealle. Siis niin, että tuo mopohiiri roikkui ihan kunnolla "MotoGP-tyyliin" sinne oikealle. Olin aikeissa mennä ohi siinä vaiheessa kun se oli ihan oikein ryhmittynyt oikeaan laitaan, mutta pidin silti välin tuohon koska noista ei tosiaan koskaan tiedä mitä viisauksia sinne kypärän sisään sattuu... Tongue Ja hyvä niin, että pidin sen välin ja pysyin takana enkä lähtenyt ohi, koska muutenhan tuo olisi ollut alla/kyljessä... Tongue Ja kenen syy se olis ollut, mun tietenkin. Roll Eyes

Jos saan kysyä, niin miks olisit lähtenyt menemään ohi, jos kerran mopoilija ajoi rajoituksen mukaan? Jonkinlainen moporage kyseessä eli pakko mennä ohi?

Omana mopoaikanani kymmenen vuotta sitten pahimmat tilanteet syntyi täysin autoilijoiden takia. Joillekin autoilijoille mopon ohittaminen liikenteessä on jonkinlainen pakko. Turvallisuussyistä pidin mopoa siinä kunnossa, että vähintään 60km/h pystyi ajelemaan, jolloin taajama-alueella pysyy autojen kanssa samassa vauhdissa. Siitäkin huolimatta oli liikenteessä lähes päivittäin Petrikoivistoja, jotka laski helv**** läheltä ohi ja jäi eteen ajelemaan edelleen samaa vauhtia.

Se on harmi, että pieni prosentti mopoilijoista pilaa kaikkien maineen. Mä olen sitä mieltä, että kyllä autoilijoidenkin asenteissa mopoja kohtaan on erittäin paljon korjattavaa. Yleensä nämä mopovihaajat eivät ole itse päässeet nuoruudessaan nauttimaan mopoilusta, kateutta?
Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

« Reply #8986 on: 07.09.10, 06:27 »

Se on harmi, että pieni prosentti mopoilijoista pilaa kaikkien maineen.
Tästä voi yleensä ottaa käänteisluvun Wink
Mä olen sitä mieltä, että kyllä autoilijoidenkin asenteissa mopoja kohtaan on erittäin paljon korjattavaa.
Ja varsinkin mopoilijoiden asenteessa liikennettä ja sääntöjä kohtaan Grin
Yleensä nämä mopovihaajat eivät ole itse päässeet nuoruudessaan nauttimaan mopoilusta, kateutta?
En vihaa mopoja, vain älyvapaita pärinäpoikia Tongue Ja kyllä, kotona oli mopo kun olin siinä iässä, sitä ennen ja sen jälkeenkin. Embarrassed
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8987 on: 07.09.10, 07:40 »

Voin kuvitella että joku dösän edessä pelleilevä teini on äkkiä löysät housuissa kun ajat siihen perään 20cm turvavälillä ja töräytät torven pohjaan. Vielä parempi, jos onnistus hiipimään sinne taakse huomaamatta.

Niinhän sitä vois kuvitella. Hetken ihmettelin mitä Herra mopon kanssa tekee; kokeilin torvella pari kolme kertaa antaa merkkiä että latua kiitos; pelin henki oli sen jälkeen selvä. Jätin sitten 2-3 sekunttia siihen väliä kun tykkäsi siksakkia ajella siinä edessä. Kävin turhaan pysäkillä, mutta tuo jäi sitten odottamaan seuraavaan mutkaan pientareelle. Joten lähin pysäkiltä, otin sen kiinni, soitin 112:seen ja kerroin mitä tapahtuu ja mikä on rekkari. Pyysin, että jos vaikkapa poliisi kävisi tuon fiksun mopoilijan kotona juttusilla. Loppu hyvin kaikki hyvin. Teini säilyi hengissä ja varmaan oli ainakin hetken aikaa maailman kovin jätkä.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8988 on: 07.09.10, 07:43 »

Se on harmi, että pieni prosentti mopoilijoista pilaa kaikkien maineen. Mä olen sitä mieltä, että kyllä autoilijoidenkin asenteissa mopoja kohtaan on erittäin paljon korjattavaa. Yleensä nämä mopovihaajat eivät ole itse päässeet nuoruudessaan nauttimaan mopoilusta, kateutta?

On korjattavaa molemmissa. Siinä ei mitään, mutta luulisi jo 15 vuotiaankin tajuavan minkä kanssa leikkii tuola liikenteessä. Luulisi bussin edessä leikkiminen ja jarruttelu tuntuisi jotenkin turvattomalta? Mutta ei ilmeisesti, nämä ovat vielä osa näköjään täysiä kakaroita; jotka sitten söheltävät tuola. Pelkäämättömiä ja uhkarohkeita. Se on sitten jo surullista, jos 18 vuotiaana ajavat autolla samalla tavalla.
Juha Lampi

Date Registered: 10.10.07

« Reply #8989 on: 07.09.10, 08:07 »

...mutta luulisi jo 15 vuotiaankin tajuavan minkä kanssa leikkii tuola liikenteessä.

Aivojen otsalohko, missä vastuuntunto ja muut korkeammat imperatiivit asustavat, kypsyy keskimäärin 25 vuoden iässä.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8990 on: 07.09.10, 08:21 »

Aivojen otsalohko, missä vastuuntunto ja muut korkeammat imperatiivit asustavat, kypsyy keskimäärin 25 vuoden iässä.

JOo sen kyllä huomaa, joillakin tarvitaan 40 vuotta.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #8991 on: 07.09.10, 08:21 »

Jos saan kysyä, niin miks olisit lähtenyt menemään ohi, jos kerran mopoilija ajoi rajoituksen mukaan? Jonkinlainen moporage kyseessä eli pakko mennä ohi?

Öö, eikö Petri tuossa just sanonut, että se homoskootteri, eiku mopo, oli kääntymässä oikealle. Ja ilmeisesti Petri jatkamassa homoautollaan, eiku Fiiatilla, suoraan. Miksi siinä tilanteessa yleensä ajetaan ohi?  Roll Eyes

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Petri Koivisto

« Reply #8992 on: 07.09.10, 08:51 »

Öö, eikö Petri tuossa just sanonut, että se homoskootteri, eiku mopo, oli kääntymässä oikealle. Ja ilmeisesti Petri jatkamassa homoautollaan, eiku Fiiatilla, suoraan. Miksi siinä tilanteessa yleensä ajetaan ohi?  Roll Eyes
Niin, nimenomaan. En tiedä ajaako mr Matiaspusa aina ne 90 asteen käännökset samaa vauhtia sillä homoskootterillaan, eli tuossakin tapauksessa kuuttakymppiä.  Roll Eyes Ja olin menossa suoraan.
« Last Edit: 07.09.10, 10:02 by Petri Koivisto »
Petri Koivisto

« Reply #8993 on: 07.09.10, 08:54 »

Siinä ei mitään, mutta luulisi jo 15 vuotiaankin tajuavan minkä kanssa leikkii tuola liikenteessä. Luulisi bussin edessä leikkiminen ja jarruttelu tuntuisi jotenkin turvattomalta?
Kyllä ne sen oppii viimeistään siinä vaiheessa kun se bussi tuleekin niskaan sieltä. Sitten tuskin on enää sillä mopojantterilla kivaa Tongue Siinä vaiheessa sanoisin vaan, että mitäs läksit Grin
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8994 on: 07.09.10, 09:09 »

Kyllä ne sen oppii viimeistään siinä vaiheessa kun se bussi tuleekin niskaan sieltä. Sitten tuskin on enää sillä mopojantterilla kivaa Tongue Siinä vaiheessa sanoisin vaan, että mitäs läksit Grin

Niin joo, kukaan ei varmaan halua kuitenkaan nähdä, että tollanen kypsä mopoilija kolahtaa kylkeen ja kaatuu takapyörien alle jonnekin pyörimään, tai tööttää nurin keulan edessä omaan nerokkuuteensa....
Tosi vtumaisia tilanteita. Siinä on vähän isompi selvittäminen sitten, jos tollasessa jotain tapahtuu. Kuka teki ja mitä.
Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

« Reply #8995 on: 07.09.10, 10:56 »

En tiedä ajaako mr Matiaspusa aina ne 90 asteen käännökset samaa vauhtia sillä homoskootterillaan, eli tuossakin tapauksessa kuuttakymppiä. 
Tottakai ne voi vetää 60 lasissa läpi kun ensin koukkaa kaistan vasempaan reunaan ja sitten tietysti risteävällä kadulla voi koukata vastaantulijan puolelta Grin. Kyllähän nyt tälläinen vanha jäärä nuo poitsujen  Tongue temput tajuaa.
Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #8996 on: 07.09.10, 18:24 »

Niin, nimenomaan. En tiedä ajaako mr Matiaspusa aina ne 90 asteen käännökset samaa vauhtia sillä homoskootterillaan, eli tuossakin tapauksessa kuuttakymppiä.  Roll Eyes Ja olin menossa suoraan.

Jaa, kappas, luin Petrin homoviestin huolimattomasti.
Petri Koivisto

« Reply #8997 on: 07.09.10, 18:36 »

Jaa, kappas, luin Petrin homoviestin huolimattomasti.
No, kappas, kannattaiskohan opetella lukemaan paremmin & tarkemmin ennenkuin alkaa tollasia homotilityksiä suoltamaan. Kvitto. Tongue
Sami Puro
Administrator

Date Registered: 03.07.01

« Reply #8998 on: 08.09.10, 12:39 »

« Last Edit: 08.09.10, 13:09 by Sami Puro »

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Juha Lampi

Date Registered: 10.10.07

« Reply #8999 on: 08.09.10, 13:10 »

Pari linkkiä  Wink

Kappas, uusi suosittu seuraleikki senkun eskaloituu. Kohta on rahastajia maa täysi. "Lukemalla osankin tästä viestistä hyväksyt ehdot". Nyt vain odotellaan, milloin maltti menee ja syntyy ensimmäinen ns. seurusteluvamma...
Pages: 1 ... 448 449 [450] 451 452 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1