FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 03:51

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 450 451 [452] 453 454 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1470084 times)
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9020 on: 09.09.10, 20:17 »

jessus, olenpa menettäny paljon sekä mopo, moottoripyörä että autoajeleskelijänä.Sääliksi kävi bussikuskia joka oli  mäiskinny loistonsa pihalle tuossa kehällä, unohtabu vissiin kääntää rattia?Luulisi, olettaisi jne. että katselisi ammattimiehenä minnesuuntaan tuo tie käännehtii.

Jaa se unikohtauksen saanut kuski, joka veti päin betoniporsasta maksellessaan univelkojansa?
Olle Sälgmark
Offline Offline

Posts: 6128
Date Registered: 12.06.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9021 on: 09.09.10, 20:22 »

Jaa se unikohtauksen saanut kuski, joka veti päin betoniporsasta maksellessaan univelkojansa?


Rokotuksen oli varmaankin ottanut,possu rokotuksen..

salgmark miuku telia.com
Juha Lampi
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 10.10.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9022 on: 09.09.10, 20:38 »

Rokotuksen oli varmaankin ottanut,possu rokotuksen..

Eikun ei ollut ottanut, mutta oli ajallisesti ollut synkassa rokotuksen kanssa Grin
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9023 on: 10.09.10, 06:07 »

Kysytäänpä suoraan Samilta miten busakuskit on ohjeistettu pysähtymään pysäkille? Tänä aamuna Jokerilinjan pysäkillä oli kaksi kaksi 550 peräkkäin, 512 pysähtyi näiden taakse päästi matkustajat ulos ja kiihdytti sitten jokereiden perään baanalle, mutta pysäkillä olikin matkustaja joka halusi kyytiin. Jostain syystä kuski päätti kuitenkin pysähtyä, meni kaksi dösänmittaa ohi pysäkin, alkoi karmea mussutus matkustajalle: "mähän pysähdyin jo, kiitti vaan ja hauskaa päivän jatkoa" itseruoskintaa sekä armotonta yksinmutinaa ja peiliin mulkoilua jatkui seuraan stoppiin saakka.  thmbdn

Olisiko kuskin pitänyt jonottaa pysäkin kohdalle edelläolevien perässä ennen ovien aukaisua, vai onko ukot ohjeistettu ajamaan mahdollisimman nopeasti päättäriltä päättärille?

topi
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9024 on: 10.09.10, 10:54 »

vai onko ukot ohjeistettu ajamaan mahdollisimman nopeasti päättäriltä päättärille?
Hei, sitä lyhyemmäksi se oma kaffetauko jää siinä, mitä hiljempaa ajat sen välin!


Asiasta toiseen, olipahan taas hiton hyvä sattuma. Olin menossa hakemaan pakettia Ansatien Matkahuollosta. Ajelin siinä kehä3:sta, kun huomasin opastetaulussa nootin "Onnettomuus ... Ansatien kohdalla", no niinpä tietysti. Helvetinmoinen ruuhka Jumbolta asti. En päässyt edes kääntymään Ansatielle vaan piti kiertää Viinikkalan liittymän kautta. Olihan siinä paku ajanut kuorma-auton perään melko kovalla vauhdilla. Oli siinä poliisia ja ambulanssia ja lääkäriä ja palokuntaa paikalla, mutta kuulin myöhemmin että pakun kuljettaja oli kuollut.
Aika jännästi kyllä oli osunut se paku siihen kuorma-auton takakulmaan. Kuorkki oli luultavasti kääntymässä Ansatielle, ja paku menossa suoraan. Sitten jostain syystä pamauttanut kuorkin oikeaan takakulmaan siitä 70km/h vauhdista. Jälki oli ainakin sen näköistä että noin siinä on tod. näk. käynyt... Undecided
« Last Edit: 10.09.10, 11:01 by Petri Koivisto »
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9025 on: 10.09.10, 12:02 »

Missä kohtaa se hyvä sattuma tulee?  Embarrassed

Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6103
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9026 on: 10.09.10, 12:10 »

Hei, sitä lyhyemmäksi se oma kaffetauko jää siinä, mitä hiljempaa ajat sen välin!


Asiasta toiseen, olipahan taas hiton hyvä sattuma. Olin menossa hakemaan pakettia Ansatien Matkahuollosta. Ajelin siinä kehä3:sta, kun huomasin opastetaulussa nootin "Onnettomuus ... Ansatien kohdalla", no niinpä tietysti. Helvetinmoinen ruuhka Jumbolta asti. En päässyt edes kääntymään Ansatielle vaan piti kiertää Viinikkalan liittymän kautta. Olihan siinä paku ajanut kuorma-auton perään melko kovalla vauhdilla. Oli siinä poliisia ja ambulanssia ja lääkäriä ja palokuntaa paikalla, mutta kuulin myöhemmin että pakun kuljettaja oli kuollut.
Aika jännästi kyllä oli osunut se paku siihen kuorma-auton takakulmaan. Kuorkki oli luultavasti kääntymässä Ansatielle, ja paku menossa suoraan. Sitten jostain syystä pamauttanut kuorkin oikeaan takakulmaan siitä 70km/h vauhdista. Jälki oli ainakin sen näköistä että noin siinä on tod. näk. käynyt... Undecided

Jos kerta olit länteen päin ajamassa niin miksi et noussut Veromiehen liittymästä ylös ja Tulkintietä pitkin ajanut Ansatielle? Mitä järkeä sinne on sitten onnettomuuspaikalle  asti ajella Kehää pitkin ruuhkassa?
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9027 on: 10.09.10, 13:05 »

Missä kohtaa se hyvä sattuma tulee?  Embarrassed
Hyvä ja hyvä, tarkoitin lähinnä sitä, että sen kerran kun joutuu tuonne menemään, siis nimenomaan ansatielle, niin just silloin siinä sattuu olemaan tollanen... vielä kun oli vähän kiirekin... Tongue

Jos kerta olit länteen päin ajamassa niin miksi et noussut Veromiehen liittymästä ylös ja Tulkintietä pitkin ajanut Ansatielle? Mitä järkeä sinne on sitten onnettomuuspaikalle  asti ajella Kehää pitkin ruuhkassa?
En tiennyt, että Jumbolta pääsee myös ns. "takakautta" tuonne. Tiesin kyllä, että sieltä Viinikkalan liittymästä kun lähtee ylös ja takaisin päin, pääsee suoraan Motonetille. Siis juuri sitä tuupakantietä/tulkintietä. Paljon parempihan tuo mainitsemasi reitti olisi ollut, jos olisi tiennyt/muistanut, että se tie meni noin... Embarrassed

Onko teillä rekkakuskeilla muuten joku laite kuten esim. taksikuskeilla, joka antaa infoa noista liikennehäiriöistä ja neuvoo vaihtoehtoisen reitin? Koska kun olin tulossa takaisin sieltä ansatieltä ja oli muita asioita hoidettavana, koukkasin lentokentän kautta ja tuo lentokentän suora (Jumbolta lentokentälle), oli aivan tukossa raskaasta kalustosta, kun kaikki olivat "fiksuna" lähteneet kiertämään Tikkurilantien kautta... siinä oli fiilis kuin venäjän rajalla.... Grin
« Last Edit: 10.09.10, 13:13 by Petri Koivisto »
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6103
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9028 on: 10.09.10, 13:25 »

En tiennyt, että Jumbolta pääsee myös ns. "takakautta" tuonne. Tiesin kyllä, että sieltä Viinikkalan liittymästä kun lähtee ylös ja takaisin päin, pääsee suoraan Motonetille. Siis juuri sitä tuupakantietä/tulkintietä. Paljon parempihan tuo mainitsemasi reitti olisi ollut, jos olisi tiennyt/muistanut, että se tie meni noin... Embarrassed

Onko teillä rekkakuskeilla muuten joku laite kuten esim. taksikuskeilla, joka antaa infoa noista liikennehäiriöistä ja neuvoo vaihtoehtoisen reitin? Koska kun olin tulossa takaisin sieltä ansatieltä ja oli muita asioita hoidettavana, koukkasin lentokentän kautta ja tuo lentokentän suora (Jumbolta lentokentälle), oli aivan tukossa raskaasta kalustosta, kun kaikki olivat "fiksuna" lähteneet kiertämään Tikkurilantien kautta... siinä oli fiilis kuin venäjän rajalla.... Grin

Ei Jumbon kautta vaan Veromiehen liittymästä. Eli siitä mikä on juuri ennen Ansatietä. Siitä ylös, vasemmalle ja vasemmalle Kehän yli, pari liikenneympyrää suoraan ja oikealle Tulkintielle. ei mihinkään jumbon liikennevaloihin :p

Eikä tommosia laitteita oo. Tolppahomoilla on omat vehkeensä mut ei meillä ole kuin navigaattorit. Jos semmoista joku käyttää. Ja niissähän on joissakin TMC-ominaisuus. Mut kyl se vaan taitaa olla se rekkamiesten tietotoimisto, jossa tieto kulkee nopeammin kuin missään muualla, asialla Smiley
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9029 on: 10.09.10, 15:38 »

Onko teillä rekkakuskeilla muuten joku laite kuten esim. taksikuskeilla, joka antaa infoa noista liikennehäiriöistä ja neuvoo vaihtoehtoisen reitin?

Meinaaks jotain tällasta (2.06 ->)
http://www.youtube.com/watch?v=kGM0NUc7kdA

En tiedä sitten, miten paljon tollasta on käytössä vai onko ollenkaan  laugh

Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9030 on: 10.09.10, 16:15 »

Onko teillä rekkakuskeilla muuten joku laite kuten esim. taksikuskeilla, joka antaa infoa noista liikennehäiriöistä ja neuvoo vaihtoehtoisen reitin?
Tolppahomoilla on omat vehkeensä mut ei meillä ole kuin navigaattorit.
Meillä "tolppahomoilla" ei ole mitään sen kummempaa laitetta, kuin puhelin, jolla voidaan soittaa taksikeskukseen, joka sitten laittaa "terveiset" kaikille autoille. Lähitaksi kun vastaa 13 kunnan taksienvälityksestä, niin luonnollisestikin noita ilmoituksia mahdollisista ruuhkista tulee aika nopeasti ja laajalta alueelta. Sitten ihan oman ammattitaidon/ammattitaidottomuuden mukaan voi itse kalkuloida uuden reittivaihtoehdon päässään.

Joskus kokeilin TMC-vastaanotinta Tomtomin kanssa, mutta kyllä ne tiedot paljon paremmin tulee kollegoiden kautta kuin jostain Destialta tai vastaavalta.

Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6103
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9031 on: 10.09.10, 17:06 »

Meillä "tolppahomoilla" ei ole mitään sen kummempaa laitetta, kuin puhelin, jolla voidaan soittaa taksikeskukseen, joka sitten laittaa "terveiset" kaikille autoille. Lähitaksi kun vastaa 13 kunnan taksienvälityksestä, niin luonnollisestikin noita ilmoituksia mahdollisista ruuhkista tulee aika nopeasti ja laajalta alueelta.

En tiiä mitä kyseisen laitteen nimi on, mutta kummiskin siinä navigaattorin kanssa samassa, missä näkyy osoitteita missä on keikkoja ja viestejä taksikeskuksesta. Sitä juuri tarkoitin.

Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9032 on: 10.09.10, 17:17 »

En tiiä mitä kyseisen laitteen nimi on, mutta kummiskin siinä navigaattorin kanssa samassa, missä näkyy osoitteita missä on keikkoja ja viestejä taksikeskuksesta. Sitä juuri tarkoitin.


Juu, koitin vaan Petrille tehdä selväksi ettei mitään kummoista tekniikkaa ole tuo laite. Tosin en tiedä millaiseksi ylipäätänsä Petri kuvitteli tuon "datan", mutta jokatapauksessa: ruuhkatiedot perustuu yksinkertaisesti kollegoiden havaintoihin ja niiden jakamiseen.

Ja dataksi sitä usein lähitaksin autoissa kutsutaan. Stadin puolella ilmeisesti "terminaali" (ja tietysti data).

Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9033 on: 10.09.10, 17:52 »

Meinaaks jotain tällasta (2.06 ->)
http://www.youtube.com/watch?v=kGM0NUc7kdA

En tiedä sitten, miten paljon tollasta on käytössä vai onko ollenkaan  laugh

Aika huimia visioita  Grin  Löytyykö noista konsepteista lisää tietoa jostain vai onko tuo joku vuosituhannen vaihteen hypetysvideo kuten auton vuosimallista voisi päätellä?
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9034 on: 10.09.10, 18:01 »

Onko teillä rekkakuskeilla muuten joku laite kuten esim. taksikuskeilla, joka antaa infoa noista liikennehäiriöistä ja neuvoo vaihtoehtoisen reitin? Koska kun olin tulossa takaisin sieltä ansatieltä ja oli muita asioita hoidettavana, koukkasin lentokentän kautta ja tuo lentokentän suora (Jumbolta lentokentälle), oli aivan tukossa raskaasta kalustosta, kun kaikki olivat "fiksuna" lähteneet kiertämään Tikkurilantien kautta... siinä oli fiilis kuin venäjän rajalla.... Grin

Kyseistä "laitetta" taidetaan kutsua paikallistuntemukseksi  Grin

Kehä 3 oli tänään kieltämättä kiehtovassa kunnossa ainakin tuossa neljän maissa. Itäänpäin ajellessa, ensin Ansatien kohdalla vielä kolarin loppusiivoukset käynnissä, sitten Jumbon kohdalla kehällä juoksentelee äkkijarruttelevien autojen seassa ristiin rastiin joku mustapukuinen hörhö kaksi vartijaa kintereillään ja lopulta Bilteman kohdalla juuri kaatunut moottoripyörä tms. palaa soihtuna keskellä kaistoja ja raato makaa muutaman kymmenen metrin päässä tulosuunnassa.  Huh

Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9035 on: 10.09.10, 19:06 »

Kysytäänpä suoraan Samilta miten busakuskit on ohjeistettu pysähtymään pysäkille? Tänä aamuna Jokerilinjan pysäkillä oli kaksi kaksi 550 peräkkäin, 512 pysähtyi näiden taakse päästi matkustajat ulos ja kiihdytti sitten jokereiden perään baanalle, mutta pysäkillä olikin matkustaja joka halusi kyytiin. Jostain syystä kuski päätti kuitenkin pysähtyä, meni kaksi dösänmittaa ohi pysäkin, alkoi karmea mussutus matkustajalle: "mähän pysähdyin jo, kiitti vaan ja hauskaa päivän jatkoa" itseruoskintaa sekä armotonta yksinmutinaa ja peiliin mulkoilua jatkui seuraan stoppiin saakka.  thmbdn

Olisiko kuskin pitänyt jonottaa pysäkin kohdalle edelläolevien perässä ennen ovien aukaisua, vai onko ukot ohjeistettu ajamaan mahdollisimman nopeasti päättäriltä päättärille?

topi

Hmmm...
Missä päin tuo tilanne tapahtui?
Miten pitkä pysäkki oli?
Oliko matkustaja pysäkillä odottamassa, vai tuliko se jommasta kummasta Jokeri autosta ulos ja yritti vaihtaa 512:seen?

Mutta siis, jos menet toisen bussin perässä pysäkille ja sielä on jengiä odottamassa. Avaat kaikki ovet ja kukaan ei tee reaktiota kävellen kohti sinua kun sulla on se etuovi auki. Siitä voi vetää sen johtopäätöksen, että
A. Kukaan ei halua kyytisi
B. Sinut on nähty, mutta eivät halua kyytiin
C. Sinua ei ole nähty, mutta tulosi pysäkille toisen bussin perässä ei herätä reaktioita

Joten itse en näissä tilanteissa ala sen enempää odottelemaan. Kun toinen bussi lähtee alta ja näköeste häviää pysäkille, eikä mitään havaittavaa merkkiä tule; ovet kiinni ja pysäkiltä pois. JOS tässä kohtaa sitten sieltä pysäkin etupäästä; sielä missä tämä ensimmäinen bussi oli; nouseekin käsi pystyyn on ihan kuljettajan omassa harkinnassa, meneekö hän uudellee pysäkille vai ei.
Itse olen kerran tehnyt näin, että vilkutin lähteväni, mutta kun sielä pysäkin etupäässä oli ihminen käsi pystyssä pysähdyin. SIinä vaiheessa kun alotin jarruttamaan uudelleen totesin, että oli enemmän kuin lähellä ettei takana oleva bussi tullut hanurista sisään. Se oli enemmän kuin lähellä.

Eli tästä päästään siihen; että järkeä pitää käyttää tilanteen mukaan. JOS sulla on ovet olleet auki ja tämä ihminen ei halua kävellä kohti tai mitään muutakaan ja vasta sitten antaa sen merkin kun olet ovet kiinni saanut ja lähdet siitä, niin siinä voi kyllä käydä todella pahasti. Meinaa JOS takana on autoja, busseja, ihan mitä tahansa ajoneuvoa; niin hän ei välttämättä nää tai ymmmärrä olettaa että vedätkin jarrut kiinni ja takas pysäkille.
Näitä on pakko ajatella; koska se on kaikkien etu, niin bussien kuin henkilöautoilijoidekin ym.

Esim. Mannerheimintiellä Kelan pysäkki on pitkä; sinne mahtuu 4-5 bussia parhaimmillaan kerrallaan. Ruuhka-aikana pysäkki on yleensä täynnä ihmisiä. Jos olet se 3. bussi vaikkapa siitä letkasta; menet sinne muiden perässä kun et tietenkään nää sinne pysäkin etupäähän sen enempää ja avaat oven kun muut pysähtyvät. Pidät koko pysäkillä olon ajan etuovea auki siihen asti kun valot vaihtuvat ja bussit edestä lähtevät vasemmalle vilkutttaen pois; ja sulla on takanakin auto, niin sillon ei enää mennä takaisin sinne pysäkille. Vaikka sielä olisi joku käsipystyssä. Kaikkia ei voi miellyttää.
Maalaisjärkeä pitää ja saa käyttää.

Matkustajan on seurattava tilannetta, jos se oma bussi sieltä tulee ja kuljettaja pitää minuutinkin etuovea auki ja silti tämä matkustaja ei voi kävellä sinne (olettaen että hän on normali terve ihminen), niin pitääkö sitten meidän vaarantaa takanatulevien pellit ja terveys sen takia, että yksi ihminen ei voi kävellä 20m vastaan, kaikkien edun nimissä?

Nämä ovat ilkeitä tilanteita; en minä ainakaan ketään halua tarkotuksella jättää sinne seisomaan; mutta joskus on pakko jättää näistä edellä mainituista syistä johtuen. Takaisin veto pysäkille voi käydä kalliksi.

Sitten jos ketään ei ole takana, eikä siitä takaisin vedosta aiheudu vaaraa muille, niin jokainen saa itse päättää mitä tekee. Tilanteen mukaan. Mutta yleisesti; jos sielä on tosiaan ovet olleet auki ja silti ei reagoida siihen, niin mitä siitä kuljettaja voi päätellä? Se merkki tulee yllätyksenä siinä vaiheessa kun lähdet sieltä, ei se ole olettavaa enää siinä kohtaa. Eri asia on sitten ne illan viimiset vuorot, sillon voi joustaa mutta liikennekin antaa siihen mahdollisuuden paremmin kuin klo 16 ruuhkassa.

JOkainen tilanne on erilainen ja yhtä ainoa oikeaa tapaa ei ole, mutta joku tolkku ja maalaisjärki tässäkin pitää olla. Vaikka me olemme sielä ihmisiä varten, niin yhteistyöllä se on kummallekin paljon miellyttävämpää.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9036 on: 10.09.10, 23:46 »

Kyseistä "laitetta" taidetaan kutsua paikallistuntemukseksi  Grin

Kehä 3 oli tänään kieltämättä kiehtovassa kunnossa ainakin tuossa neljän maissa. Itäänpäin ajellessa, ensin Ansatien kohdalla vielä kolarin loppusiivoukset käynnissä, sitten Jumbon kohdalla kehällä juoksentelee äkkijarruttelevien autojen seassa ristiin rastiin joku mustapukuinen hörhö kaksi vartijaa kintereillään ja lopulta Bilteman kohdalla juuri kaatunut moottoripyörä tms. palaa soihtuna keskellä kaistoja ja raato makaa muutaman kymmenen metrin päässä tulosuunnassa.  Huh
Niin, saattaa se sitä paikallistuntemustakin olla Cheesy

Siis mitä tuossa oli käynyt? Itse olin "todistamassa" myös tuota, tosin vähän myöhemmin, kun olin töihin menossa n. 1630 aikoihin. Kehä3:n kaikki 3 kaistaa aivan tukossa. Näin myös sen melko solmussa olevan prätkän siinä tiellä makaamassa, tosin sammutettuna jo.

Melkoinen päivä kyllä oli. Ensin tuli nähtyä millaista jälkeä tulee kun pakulla päräytetään +-70km/h taulussa kuorma-auton perään (Pakettiauton kuljettaja kuoli kolarissa Vantaalla), ja sitten vielä pärrä vs. henkilöauto. Henkilöauton perään tuo oli kai ajanut? Mielestäni näin siinä sivussa auton perä rutussa...


Se on muuten hassua miten ihmiset jäävät siihen kolaripaikalle tuijottamaan. Siinä varmasti suurin syy (sen itse onnettomuuden jälkeen) tuohon ruuhkautumiseen Tongue Siinäkin pakun kolarissa palomiehen piti huitoa keskellä tietä, että menkää nyt ***kele... Tongue
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9037 on: 11.09.10, 01:28 »

Se on muuten hassua miten ihmiset jäävät siihen kolaripaikalle tuijottamaan.
Väittäisin mututuntumalta, että jopa sinäkin otat sekunniksi pois jalan kaasulta ja suuntaat katseesi tapahtuman keskipisteeseen.. Tätä kun kaikki tekee tulee haitaria siihen touhuun. Sit jaksetaan valittaa ja valittaa tästä ainaisesta ilmiöstä. Näin se vaan menee ja tulee jatkossakin menemään Tongue

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9038 on: 11.09.10, 02:22 »

Väittäisin mututuntumalta, että jopa sinäkin otat sekunniksi pois jalan kaasulta ja suuntaat katseesi tapahtuman keskipisteeseen.. Tätä kun kaikki tekee tulee haitaria siihen touhuun. Sit jaksetaan valittaa ja valittaa tästä ainaisesta ilmiöstä. Näin se vaan menee ja tulee jatkossakin menemään Tongue
Itse koitan ruuhka-aikaankin jättämään turvaväliä senverran, ettei tarvitse jarruvaloa vilauttaa. Pelkkä pieni jarruvalon välähdys voi aiheuttaa ruuhka-aikaan parin kilsan päässä liikenteen totaalisen pysähtymisen. Se on pienestä kiinni.

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9039 on: 11.09.10, 06:57 »

Väittäisin mututuntumalta, että jopa sinäkin otat sekunniksi pois jalan kaasulta ja suuntaat katseesi tapahtuman keskipisteeseen.. Tätä kun kaikki tekee tulee haitaria siihen touhuun. Sit jaksetaan valittaa ja valittaa tästä ainaisesta ilmiöstä. Näin se vaan menee ja tulee jatkossakin menemään Tongue
Katsoin toki mitä oli tapahtunut, mutta en nostanut hetkeksikään jalkaa pois kaasulta vaan painoin lisää kaasua Tongue Mutta kun jotkut ihan pysähtyy siihen möllöttämään tai ehkä ottamaan kuviakin?? Shocked
Pages: 1 ... 450 451 [452] 453 454 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1