FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
15.12.17, 08:28

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 452 453 [454] 455 456 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1477812 times)
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9060 on: 18.09.10, 18:50 »

No siltä tuo tuntui pari kolme sekunttia se Punto siinä tikitti oikealle ja hidasti vauhtiaan kun mun taakse oli tulossa ja sillon 530D Bemarissa ahtopaineet lähti kattoon.

Miten sä jaksat vuodesta toiseen noteerata näitä juttuja? Painaa vielä automerkkikin mieleen. Mitä sitten jos joku ohittelee ratikkakiskoja pitkin tai kiusaa pikkusta fiatia? Miksi se sinua kiinnostaa?
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9061 on: 18.09.10, 18:52 »

Miten sä jaksat vuodesta toiseen noteerata näitä juttuja? Painaa vielä automerkkikin mieleen. Mitä sitten jos joku ohittelee ratikkakiskoja pitkin tai kiusaa pikkusta fiatia? Miksi se sinua kiinnostaa?

No kai sen nyt peilistä huomaa kun Bemari katoaa jonnekin siitä vierestä ja seuraavaksi näät sen ajamassa urku auki sporakiskoja. Kyllähän se hieman hiljennyttää, mutta taidan olla poikkeustapaus? Ilmeisesti.
MIksi se mua kiinnostaa? No lähinnä se kiinnosti sen takia, että jos se menee perseeleen, niin mitä sitten tapahtuu. Mutta eipä se mennyt, ei polliisi nähnyt.

OLI MITEN OLI, tätä en enää jaksa vääntää. Olen taas väärässsä, kuten aina. Ja sinä aina oikeassa. Pidetään siitä kiinni, niin säilyy rauha.
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #9062 on: 18.09.10, 19:03 »

Minäkään en pidä koulu- tai työmatkoillani mukana puhelinta enkä kyniä. Ennen ajoonlähtöä tarkistan ajoonlähtötarkastuksen yhteydessä, että kaikki kynät on poistettu ajoneuvosta ja omista henkilökohtaisista varusteista.

Olen kuitenkin kykenevä muistamaan ajoneuvon rekisteritunnuksen jopa päässäni siihen asti, että saan muistin tueksi kirjoitettua sen paperille.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Matias Hurtta

Date Registered: 10.01.07

« Reply #9063 on: 18.09.10, 19:17 »

Pyörähdin hetki sitten Kannelmäessä. Ajoin Hämeenlinnanväylää etelään, pohjoiseen tulevien kaistalla oli joku auto pysähtynyt pientareelle, hätävilkut päällä. Ei kivaa moottoritien pientareella, kun sataa ja on pimeää. Takaisin tullessani auton taakse pientareelle oli pysähtynyt poliisiauto. Maijassa ei ollut minkäänlaisia valoja päällä. Kai se kuitenkin olisi ollut hyvä jotkin vilkkuvalot tai edes parkit pitää päällä, varsinkin näin syyspimeällä?
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #9064 on: 18.09.10, 23:47 »

Tyypillistä räkänokkakoiviston teiniangstia. Todennäköisesti Kehä 3:lla on ollut partio jossain lähellä ja olisivat olleet paikalla parissa minuutissa.
Kyllä se räkänokka on ihan joku muu kuin minä Tongue

Miksi kusipäillä on aina liian hyvä auto? Kertokaa.?
Koska näillä kusipäillä on yleensä myös liikaa rahaa thmbdn

Niin. Sitä on nyt aikalailla katseltu, en tiedä muista mutta mulle alkaa riittämään tuo tyyli pikkuhiljaa.
Komppaan. Ei muuten, mutta tuo lapsellinen nimittely on aika hölmöä Tongue Mulle ainakin ihan yks vatun maku miksikä nimittelevät. Itsestään vain tekevät naurettavia. Tarhaan tollaset kuuluu. Tongue

Maijassa ei ollut minkäänlaisia valoja päällä. Kai se kuitenkin olisi ollut hyvä jotkin vilkkuvalot tai edes parkit pitää päällä, varsinkin näin syyspimeällä?
Hei, ihmisiä ne poliisitkin vaan on! Tuli myös itse huomattua tuo tänään, kun liikenneympyrässä tuli pollarit vastaan. Näyttivät vilkkua vasemmalle thmbup

« Last Edit: 18.09.10, 23:58 by Petri Koivisto »
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #9065 on: 19.09.10, 02:02 »

Jos ne tuli sua liikenneympyrässä vastaan niin jompikumpi on kyllä ajanut pikkasen vastakarvaan..  laugh

Janne Andersson

Date Registered: 16.10.03

« Reply #9066 on: 19.09.10, 07:44 »

Jos joku jaksaa vielä välittää nykyään mitä liikenteessä tapahtuu, miksi se sinua kiinnostaa niin paljon?

Joona Väisänen

« Reply #9067 on: 19.09.10, 08:15 »

Jos joku jaksaa vielä välittää nykyään mitä liikenteessä tapahtuu, miksi se sinua kiinnostaa niin paljon?

Nuo ovat niin arkipäiväisiä asioita liikenteessä, etenkin pääkaupunkiseudulla. Se, että ESP/ABS-varustettu citymaasturi ohittaa keskellä risteystä jakajan väärältä puolelta tai Audi/MB/BMW/VW/(joku muu, mikä) ajaa liikenneympyrässä vastakarvaan oikaisten, on suunnilleen yhtä yleistä kuin punaisia päin ajaminen tai esim suojatien eteen pysähtyneen auton vierelle pysähtymättä jättäminen. Bussin, ison kuorma-auton tai yhdistelmän näkeminen aiheuttaa monille hirveitä aggressioita ja pakollisia ohitustilanteita välittömästi. Ei sitä kannata enää alkaa noteeraamaan. Vie sitä paitsi huomion pois muualta, kun keskittyy tuijottamaan koko ajan yhtä tiettyä autoa ja spekuloimaan siinä samalla monta eri mahdollisuutta, mitä voi käydä.
Petri Koivisto

« Reply #9068 on: 19.09.10, 09:20 »

Jos ne tuli sua liikenneympyrässä vastaan niin jompikumpi on kyllä ajanut pikkasen vastakarvaan..  laugh
No hehe! Jos tiedät tuon liikenneympyrän tuolla Kuusikon nurkilla siinä mäen alla, mistä pääsee sinne KRP:lle, Honkkarille ja Hakunilaan. Poliisit tuli KRP:ltä ja minä Hakunilasta. Näin kun poliisit laitto sen vilkun vasemmalle heti kun liittyivät siihen ympyrään. Minä jatkoin Honkkarille kun olin Kehä3:lle menossa, ja poliisit Hakunilaan päin..
Joona Väisänen

« Reply #9069 on: 19.09.10, 11:00 »

No hehe! Jos tiedät tuon liikenneympyrän tuolla Kuusikon nurkilla siinä mäen alla, mistä pääsee sinne KRP:lle, Honkkarille ja Hakunilaan. Poliisit tuli KRP:ltä ja minä Hakunilasta. Näin kun poliisit laitto sen vilkun vasemmalle heti kun liittyivät siihen ympyrään. Minä jatkoin Honkkarille kun olin Kehä3:lle menossa, ja poliisit Hakunilaan päin..

Tuohan on muistaakseni 2-kaistainen liikenneympyrä ja jos poliisit tulivat sitä oikeata kaistaa pitkin niin luonnollisesti kaistanvaihdon yhteydessä laittoivat vasemman vilkun päälle vaihtaakseen kaistalle, joka jatkuu suoraan kohti Keskoa ja sitä Hakunilaa, sillä se oikeanpuoleinen kaista jatkuu suoraan Heidehofintielle.. Toisinsanoen, vasemmalle vilkuttamatta jättäminen olisi ollut liikennerikkomus.
Petri Koivisto

« Reply #9070 on: 19.09.10, 11:21 »

Tuohan on muistaakseni 2-kaistainen liikenneympyrä ja jos poliisit tulivat sitä oikeata kaistaa pitkin niin luonnollisesti kaistanvaihdon yhteydessä laittoivat vasemman vilkun päälle vaihtaakseen kaistalle, joka jatkuu suoraan kohti Keskoa ja sitä Hakunilaa, sillä se oikeanpuoleinen kaista jatkuu suoraan Heidehofintielle.. Toisinsanoen, vasemmalle vilkuttamatta jättäminen olisi ollut liikennerikkomus.
Mutta jos oletetaan, että poliisit tietää, että se oikea kaista menee Honkkarille, ja valitsivat sen vasemman jo heti kun se vasen kaista alkaa. Ja jos en aivan väärin nähnyt niin kyllä ne oli siinä vasemmalla jo valmiiksi.

Onko muuten "väärin vilkuttaminen" liikennerikkomus? Esim. juuri tuo, että näyttää vaikka liikenneympyrässä vilkkua vasemmalle? Tongue Joillekin tuo liikenneympyrä tuntuu olevan niin rakettitiedettä, että... ja se vilkun käyttö yleensäkin...
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #9071 on: 19.09.10, 11:26 »

Mutta jos oletetaan, että poliisit tietää, että se oikea kaista menee Honkkarille, ja valitsivat sen vasemman jo heti kun se vasen kaista alkaa. Ja jos en aivan väärin nähnyt niin kyllä ne oli siinä vasemmalla jo valmiiksi.

Onko muuten "väärin vilkuttaminen" liikennerikkomus? Esim. juuri tuo, että näyttää vaikka liikenneympyrässä vilkkua vasemmalle? Tongue Joillekin tuo liikenneympyrä tuntuu olevan niin rakettitiedettä, että... ja se vilkun käyttö yleensäkin...
Voidaan olettaa poliisien tietävän, koska se Hakunilaan lähtevä kaista alkaa jo varmaan 100m ennen kiertoliittymää ja kaistan yläpuolella on iso "DOKUNILA" (vai miten se nyt meni)-opaste. Ja eikös TLL:ssä ollut  kohta, että oikea kaista on valittava ajoissa tms.

Toisaalta, whåt ever. Ja jos ne kerta oli siinä vasemmalla jo valmiiksi..

Petri Koivisto

« Reply #9072 on: 19.09.10, 11:28 »

Voidaan olettaa poliisien tietävän, koska se Hakunilaan lähtevä kaista alkaa jo varmaan 100m ennen kiertoliittymää ja kaistan yläpuolella on iso "DOKUNILA" (vai miten se nyt meni)-opaste. Ja eikös TLL:ssä ollut  kohta, että oikea kaista on valittava ajoissa tms.

Toisaalta, whåt ever. Ja jos ne kerta oli siinä vasemmalla jo valmiiksi..
Niin, poliisithan sen kaikista parhaiten tietää Grin
petikko
Former member
« Reply #9073 on: 19.09.10, 11:42 »

Tai se eräs VASTUULLINEN PERHEEN ISÄ Viherlaaksossa; ajeli fillarilla autotietä keskellä aamupäivällä. Kääntymisessä ei suuntamerkkejä, pysähtyi lähes keskelle ajoväylää kun aikoi suojatiekorokkeelle vasemmalle. Varmaan olisikin onnistunut siinä, mikäli vastaan ei olisi tullut bussia. No siihenhän se sitten pysähtyi ja minä sitten painoin hieman torvea kun silleensä ajeleeepi. No huutamiseksihan se meni ja pysähdyin sitten siihen viereen kun hän sai sen fillarinsa sinne suojatien keskikorokkeelle. Avasin sitten siinä ikkunan kun näytti asiaa herralla olevan.
Sieltä tuli kaikki prkeleet ja veet ja sen sellaset, että torvea soitan kun hän saa ajaa tässä. Niin mutta entäs se stongalla ilman kypärää istunut 3-4 vuotias tyttö......? Ei mennyt jakeluun, joten ikkuna kiinni ja hanaa. Sinne jäi meuhkaamaan.
Kertoikohan kotona tarinan, ihan totuuden mukaisesti. "Ajelin Veera stongalla autotiellä ja bussi soitti torvea kun pysähdyin keskelle ajotietä, huusin sille että v.....pr.....s..... ja se huusi mulle, että sulla istuu 4 vuotias stongalla, mitä käy jos..... IHME KUSKEJA.".....

....lähestymme Internetin syvintä olemusta....
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9074 on: 19.09.10, 12:18 »

Jännä homma, että aina lupaat tietyn väliajoin olla kirjottamatta näitä päivän selviä "liikenneraportteja", mutta silti niitä putkahtelee aika ajoin.. Cheesy

Niin joo tuli mieleen noita vastuullisia perheenisukki juttuja laitella, mutta eeii. Pointti meni ohi, pääasiahan oli se, että pääsit tästäkin narisemaan. Cheesy
Henri Laitinen

Date Registered: 15.04.10

« Reply #9075 on: 19.09.10, 12:43 »

Sanoivatko olevansa vastuullisia perheenisiä sinulle? Kertovatko bemari- tai volvokuskit hankkivansa autonsa itsetunnon jatkeeksi tai olevansa mielestään parempia kuin sinä? Parempituloisia?
Näitä esimerkkejä on paljon jossa nimittelet muita mutta onkohan kyse kuitenkin omasta mielikuvituksesta, josta muodostuu olettamuksia ja lopulta ilmeisesti totuuksia sinulle? Oli kyse autoista tai liikenteestä.

Jostain syystä kun näet jotain, tai jonkun mikä ei vastaa omia moraali- ja arvostuskäsityksi, koet voimakasta tarvetta nimetellä, vähätellä, olettaa tai selittää mustan valkoiseksi. Varsinkin jos kyse on valitsemastasi automerkistä, automausta, omasta ammattikunnasta, jne. Ainaisen jatkuvaa "ihmettelyä"..."mä vaan"...

Ja ei se bemari aja ratikkakaiskoilla vaan sen kuljettaja. Nämä asiat henkilöityvät niin usein automerkkeihin sulla. Mulkkuja ritsoissa et vain huomaa ja siihenkin on luultavasti syynsä.

Mistä tämä kaikki kumpuaa?

Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9076 on: 19.09.10, 12:45 »

Kysyn vaan, että onko sitten hyviä isukkeja, jotka kaahavaa lapset kyydissä ilman sääntöjä? Jarrutelee bussin edessä kun heille ei torvea paineta? Ajavat fillarilla miten huvittaa, vaikka kaikista kallisarvoisin elämässä istuu stongalla? PITÄÄkÖ NÄILTÄ ENÄÄ KYSYÄ OVATKO NÄMÄ VASTUULLISIA?! Eikö sen nyt JMLAUTA nää ilman kysymistäkin vai pitääkö se mennä kysymään?!

Ei jmlauta....
Olin taas väärässä näitten juttujeni kanssa. Hitto millonkohan opin pitämään suuni kiinni täällä. Tästä on taas hyvä jatkaa hiljaiseloa. Pitäkää tunkkinne prkle.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9077 on: 19.09.10, 12:51 »

Henri tuossa kiteyttikin hyvin kuka täällä yleensä narisee.

Aivan joo minäpä se olen joo. Muutama kirjottaja täällä haukkuu toisia foorumille kirjoittavia mennen tullen räkänoksi ja kukaan ei sano siihen mitään.
Mutta annas olla kun minä laitan jonkun urpon tekemiset tänne liikenteestä, niin minä olen suurin syyllinen siinä kohtaa. Vittuako noita kaahareita sun muita kiilaajia ja jarruttelijoita kaunistelemaan. Omapahan on ongelmansa, jos sattuvat kalliilla autolla ajamaan, maine parenee vielä enemmän siitä lystistä.
Jumalauta.

Pitäkää tunkkinne ihan oikeasti. *****na tämä on kyllä aina yhtä perseestä kirjottaa tähän topikkiin. Ei millään pahalla. Ikäväkyllä tuolla autopuolellakin nähtiin monen kirjoittajan todelliset ajatukset. Onneksi.
Petri Koivisto

« Reply #9078 on: 19.09.10, 12:56 »

Olin taas väärässä näitten juttujeni kanssa. Hitto millonkohan opin pitämään suuni kiinni täällä. Tästä on taas hyvä jatkaa hiljaiseloa. Pitäkää tunkkinne prkle.
No kai sinä nyt olet jo monta vuotta täällä pyörineenä huomannut sen, että oli asia mikä tahansa, se käännetään sinua vastaan / sinun syyksi. Asia kuin asia. Tongue Olkoon se isukki miten vastuuton tahansa ja heittäköön vaikka omin käsin sen 3 vuotiaan lapsensa sinne ratikan alle, se on sinun syy ja sinä olet se väärintekijä joka tapauksessa. Cheesy

Kuten tuokin, kun kerroin, että se amisteinibemari oli ajanut tyhmyyttään kaiteeseen. Minä olin se paha ihminen koska en jaksanut 13h duunipäivän jälkeen klo 2 aikaan yöllä jäädä siihen ihmettelemään / estämään kaverin mahdollista poistumista paikalta, enkä soittanut hätäkeskukseen eikä mulla ollut kynää tai paperia tai puhelinta tai kameraa mukana eikä edes yhdistelmärekkaa alla enkä suostunut ajamaan omaa autoa siihen eteen estämään tuon lähtemisen. Roll Eyes
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9079 on: 19.09.10, 13:04 »

JOo olen huomannut, aina on joku vääntämässä. Aina on joku viisaampi ja näkee asian ihan eri tavalla, vaikka asuu kyseistä liikennetilanteesta 500km päässä, saati ei ole ajanut metriäkään kyseisillä ajoneuvoilla tai tehnyt minuuttiakaan töitä sellaisen ajoneuvon ratissa. Silti ne asiat vaan tiedetään pirun paljon paremmin, ja ollaan aina oikeassa Lukemattakin tiedetään kaikenlainen asia paremmin kuin ne, jotka ovat asiasta perillä. On huomattu joo ja sokerina pohjalle vielä nämä haistatusviestit, joita olen itsekin lukenut aivan liian monta.

Miten helvetissä olen sitäkin pskaa sietänyt?! Sitten vielä ihmetellään, että miksi se nyt ei enää kirjota tänne kun koko topikki kuolee. Jumalauta.
MINÄ EN IKINÄ, kehtaisi täällä alkaa jotain kirjottajaa haukkumaan räkänokiksi sun muiksi idiooteiksi, jonna minuakin on täällä haukuttu. PIKKUSEN paksua tavaraa. Mutta ei, kukaan ei sano mitään ja sitten kun erehdyt sanomaan jotain, niin saat sangollisen paskaa niskaan samantien.

Pages: 1 ... 452 453 [454] 455 456 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1