FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.09.17, 19:54

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 453 454 [455] 456 457 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1470478 times)
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9080 on: 19.09.10, 13:11 »

Hesus että Heltsinskissä on vaikeeta, ei sinne pidä kenenkään mennä.Jos olette siellä tulkaa äkisten pois. Embarrassed

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
petikko
Former member
« Reply #9081 on: 19.09.10, 13:12 »

Hesus että Heltsinskissä on vaikeeta, ei sinne pidä kenenkään mennä.Jos olette siellä tulkaa äkisten pois. Embarrassed

Mä luulen että näillä on ihan yhtä vaikeaa missä tahansa  Tongue
Arne Wallen

« Reply #9082 on: 19.09.10, 13:15 »

Sä sen sanoit. Roll Eyes

Rangerit kunniaan.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #9083 on: 19.09.10, 13:16 »

Se on kyllä totta, että se Heltsinki on kyllä niin paska paikka kun olla ja voi, eikä todellakaan kannata mennä sinne ainakaan omalla autolla, jos ei ole aivan pakko. Roll Eyes

On siellä aina hengissä selvitty ja poiskin päästy, mutta todella säälin niitä ketkä sieltä/sinne joutuvat joka aamu töihin menemään sillä omalla autolla.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9084 on: 19.09.10, 13:22 »

Missä vaiheessa näissä 3 edellä mainitussa tapauksessa mulla on ollut vaikeaa? Mistä ihmeestä niin päättelet?
Kerro?
Tai hei, älä kerrokaan. Ei varmaan kannata vääntää, kun kuitenkin olen väärässä sen jälkeen.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #9085 on: 19.09.10, 13:55 »

No kai sinä nyt olet jo monta vuotta täällä pyörineenä huomannut sen, että oli asia mikä tahansa, se käännetään sinua vastaan / sinun syyksi. Asia kuin asia. Tongue

Samilla tuppaa yleensä menemään asiat överiksi ja pahasti. Minä olen Samia täällä puolustanut ja tukenut joka ikinen kerta kun siihen on ollut aihetta tai Sami on mielestäni puhunut oikeasti asiaa. Näitä kertoja vain tuntuu olevan hyvin harvassa. Yleensä tuntuu olevan liioiteltuja suurin osa tarinoista.  Ja paino sanalla liioiteltuja.

Kuten tuokin, kun kerroin, että se amisteinibemari oli ajanut tyhmyyttään kaiteeseen. Minä olin se paha ihminen koska en jaksanut 13h duunipäivän jälkeen klo 2 aikaan yöllä jäädä siihen ihmettelemään / estämään kaverin mahdollista poistumista paikalta, enkä soittanut hätäkeskukseen eikä mulla ollut kynää tai paperia tai puhelinta tai kameraa mukana eikä edes yhdistelmärekkaa alla enkä suostunut ajamaan omaa autoa siihen eteen estämään tuon lähtemisen. Roll Eyes

Enkä välttämättä olisi soittanut minäkään. Kaikkein vähiten olisin ruvennut pelleilemään yhdistelmällä ja katkaisemaan Kehä 3:sta jonkun amiksen takia.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9086 on: 19.09.10, 14:05 »

Samilla tuppaa yleensä menemään asiat överiksi ja pahasti. Minä olen Samia täällä puolustanut ja tukenut joka ikinen kerta kun siihen on ollut aihetta tai Sami on mielestäni puhunut oikeasti asiaa. Näitä kertoja vain tuntuu olevan hyvin harvassa. Yleensä tuntuu olevan liioiteltuja suurin osa tarinoista.  Ja paino sanalla liioiteltuja.

Eipä siltä liian usein ole tuntunut.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #9087 on: 19.09.10, 14:08 »

Eipä siltä liian usein ole tuntunut.

Kuten sanoin, tuppaa olemaan harvassa Wink
fishu
Former member
« Reply #9088 on: 19.09.10, 14:14 »

Se on kyllä totta, että se Heltsinki on kyllä niin paska paikka kun olla ja voi, eikä todellakaan kannata mennä sinne ainakaan omalla autolla, jos ei ole aivan pakko. Roll Eyes

On siellä aina hengissä selvitty ja poiskin päästy, mutta todella säälin niitä ketkä sieltä/sinne joutuvat joka aamu töihin menemään sillä omalla autolla.

Mikäs täällä niin kamalaa ajaessa? Hyvistä parkkipaikoista vain on puutetta ja viherääliöt torppasivat keskustatunnelin, joka olisi parantanut ilmanlaatua, vaikka liikenne nelinkertaistuisi, kun autojen ei tarvitsisi nytkytellä koko aikaa.

Toki meikäläinen on autokoulunsa käynyt keskustassa ja asun Helsingissä. Työmatkatkin mieluiten käyn autolla, jos vain parkkipaikka löytyy Smiley
Arne Wallen

« Reply #9089 on: 19.09.10, 14:21 »

Missä vaiheessa näissä 3 edellä mainitussa tapauksessa mulla on ollut vaikeaa? Mistä ihmeestä niin päättelet?
Kerro?
Tai hei, älä kerrokaan. Ei varmaan kannata vääntää, kun kuitenkin olen väärässä sen jälkeen.

Tavallinen ihminen yrittää avautua jollain tavoin aina kun tuntuu että on vaikeata, minäkin avaudun aina kavereille ja kotona kun maailma tai vaimo potkii, helpottaa hetkeks.Jos kaikki ympäristössä on ok enhän kerro siitä isommin, eli suoli toimi aamulla, puuro ei palannu pohjaan, kihti ei vaivannu.
Vaihtoehtoisesti jos kaikki tökkii, esimerkiksi naapuri ajelee maasturilla tai bemari ohittaa, kyllähän tuollainen kyrsii, toki jos tojota näkyy syön muutaman ylimääräisen karkin.Näin se vaan menee, viihdettähän tämä elämä on suuremmilta osin. thmbup

Rangerit kunniaan.
Masa
Former member
« Reply #9090 on: 19.09.10, 19:01 »

Oliko tämä jo täällä?

Poliisikin voimaton bongarien röyhkeyden edessä

Onneksi ei sattunut mitään thmbup
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #9091 on: 20.09.10, 00:13 »

Mikäs täällä niin kamalaa ajaessa? Hyvistä parkkipaikoista vain on puutetta ja viherääliöt torppasivat keskustatunnelin, joka olisi parantanut ilmanlaatua, vaikka liikenne nelinkertaistuisi, kun autojen ei tarvitsisi nytkytellä koko aikaa.

Toki meikäläinen on autokoulunsa käynyt keskustassa ja asun Helsingissä. Työmatkatkin mieluiten käyn autolla, jos vain parkkipaikka löytyy Smiley
No on se nyt sellasta pelleilyä siellä. Ratikoita, kiskoja, mukulakiviä, yksisuuntaisia katuja... helvetisti liikennettä.... kapeita katuja ja autot parkkeerattu miten sattuu teiden varsille... = Perseestä Cheesy Siellä joutuu oikeasti keskittymään ajamiseen ja miettimään, kun täällä "väljemmillä" alueilla voi ajella ihan rennosti stressaamatta siitä, että millon on se ratikka kyljessä tai jotain muuta hauskaa...

Minkähän takia noita mukulapaskakiviä ei voida korvata ihan normi asfaltilla. Melkoinen kolaus mukavuuteen ne perkelen kivet. Ellei omista jotain offroad-renkaita ja ilmatyynyalustaa missä ei tollaset kivenmurikat tunnu... Sama juttu noilla kiskoilla, mutta niille nyt ei voi mitään... niiden päällä vaan on yhtä perseestä ajaa... Tongue Sen takia käy sääliksi niitä, ketkä joutuu sahaamaan noita kiviä ja kiskoja yms. joka helvatan aamu ja ilta...

Ja ai ai voi voi kun se talvi yllättää autoilijan... 2 metriä lunta niin sitten vasta hauskaa onkin! Tongue Hyi h*lvetti, voin vaan kuvitella...

Oliko tämä jo täällä?

Poliisikin voimaton bongarien röyhkeyden edessä

Onneksi ei sattunut mitään thmbup
Joo toi oli kyllä jo niin älytöntä, että huhhuh sentään Shocked Kukahan se eka valopää oli kuka keksi parkkeerata motarille? Tottakai jos yksi aloittaa niin loput tekee perässä...
« Last Edit: 20.09.10, 00:24 by Petri Koivisto »
Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #9092 on: 20.09.10, 03:58 »

Minkähän takia noita mukulapaskakiviä ei voida korvata ihan normi asfaltilla.

Ilmeisesti kyse on tien kestävyydestä. Mukulakivi ei kulu lähellekään yhtä helposti kuin asfaltti.
Juha-Matti Korvanen

Date Registered: 03.11.01

« Reply #9093 on: 20.09.10, 14:19 »

Ilmeisesti kyse on tien kestävyydestä. Mukulakivi ei kulu lähellekään yhtä helposti kuin asfaltti.

Nimenomaan. Mukulakivitien kestoikä on moninkertainen verrattuna asfalttiin.
Juha Lampi

Date Registered: 10.10.07

« Reply #9094 on: 20.09.10, 14:34 »

Herrat varmaan tarkoittavat nupukiveä tai noppakiveä... Wink

Mukulakivi on sitä seulanpäästä poimittavaa pyöreähköä luonnonkiveä, jolla lasketuilla kenttäkiveyksillä voi jumpata nilkkaansa mm. vanhojen linnojen pihoilla.

Vanha nupukivi on suorakulmaista, pyöreäselkäistä ja sileää, mitkä ominaisuudet tekevät siitä vähemmän mieluisan liukkaalla ja jo kohtuullisillakin ajonopeuksilla. Kaupungissa sitä käytetään erityisesti historiallisten ja kaupunkikuvallisten syiden takia. Minut kerran kuskattiin sairaalaan sijoiltaan mennen olkapään takia Kansallisteatterin näyttämöltä ja kyllä teki mieli ääneen kiitellä nupukiviosuuksia Shocked

Nykyaikainen neliömäinen, lohko- tai polttopintainen noppakivi sen sijaan on hyvin laskettuna huomattavan tasainen ja pitävä alusta. Siinä pärjää jopa korkkareilla.

Kivettyjen katujen kestävyys mitataan erityisesti sen mukaan, kuinka hyvin alusta on voitu tehdä. Graniitti kestää, mutta painumien hallinta voi olla hankalampaa...
« Last Edit: 20.09.10, 15:26 by Juha Lampi »
petikko
Former member
« Reply #9095 on: 20.09.10, 15:27 »

Kehittyneemmissä autoissa on kaasunestejousitus, se tekee tuosta kivestäkin asfaltin veroisen, mikäli verrokkina on peltijousinen Volg..volvo.
Janne Andersson

Date Registered: 16.10.03

« Reply #9096 on: 20.09.10, 16:11 »

Helsingissä Sofiankadulla voi käydä testailemassa tuota luonnonmurikkaa. Ei oo kovin kiva kävellä tai jos pitää esim. nokkakärryjä käyttää. Helsingissä ajamisesta olen sitä mieltä, että ei siellä tarvi sen enempää ajatella kuin muuallakaan. Se riippuu ihan siitä, kuinka paljon siellä suhailee.

Masa
Former member
« Reply #9097 on: 20.09.10, 18:42 »

Täällä ei varmaan ole sumuvaloista vielä keskusteltukaan. Koskaan.

90-luvulla olivat sellaista luksusta köyhässä Suomessa, että moni köyhempi halusi tehdä naapurinsa kateelliseksi ja ajeli sillä 100 000+ km ajetulla laatuvaihdokillaan sumarit päällä kesät talvet. Sittemmin on pojasta polvi parantunut, mutta vieläkin näitä näkee. Huonontaa pimeällä näkemistä kauaksi. Lisäksi on lain vastaista.
Nyt ihan viime päivinä viranomaiset ovat muistutelleet, kuinka sumarien käyttö heikentää myös hirvieläinten havaitsemista.
Eli jätetään sumuvalot niihin tilanteisiin, joissa näkyvyys on kelin vuoksi merkittävästi huonontunut thmbup
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #9098 on: 20.09.10, 18:49 »

Kotipoliisien kannattaa huomioida, että monissa autoissa on nykyään ajovalojen ohella ns. led-päivävalot joita herkästi voi luulla sumareiksi. Allekirjoittanutkin.
Niko Korpela

Date Registered: 08.01.10

« Reply #9099 on: 20.09.10, 18:52 »

Täällä ei varmaan ole sumuvaloista vielä keskusteltukaan. Koskaan.

90-luvulla olivat sellaista luksusta köyhässä Suomessa, että moni köyhempi halusi tehdä naapurinsa kateelliseksi ja ajeli sillä 100 000+ km ajetulla laatuvaihdokillaan sumarit päällä kesät talvet. Sittemmin on pojasta polvi parantunut, mutta vieläkin näitä näkee. Huonontaa pimeällä näkemistä kauaksi. Lisäksi on lain vastaista.
Nyt ihan viime päivinä viranomaiset ovat muistutelleet, kuinka sumarien käyttö heikentää myös hirvieläinten havaitsemista.
Eli jätetään sumuvalot niihin tilanteisiin, joissa näkyvyys on kelin vuoksi merkittävästi huonontunut thmbup

Totta, itse ajelin ennen 1989 vuosimallin autolla, johon oli sumarit jälkeenpäin asennettu, suoraan sanoen niistä ei kertaakan ollut mitän hyötyä, mutta tekiväthän ne kulkuneuvosta kalliimman näköisen, eikös nuiden valojen alkuperäinen tarkoitus ole näyttää missä tienpietareet kulkevat, jos näkyvyys on todella rajoittunut?

Lone Wolf, No Club...
Pages: 1 ... 453 454 [455] 456 457 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1