Keskustelua liikenteestä

<< < (1837/3031) > >>

Sami Aaltonen:
Quote

Eipä ole minullakaan mitään kummempia ongelmia ollut noiden kanssa. Siinä vaiheessa kun ovet menee kiinni, hidastan jo valmiiksi vauhtia ja jos se bussi nyt ei jostain syystä lähdekään liikkeelle, niin sitten ohi vaan. Joskus autokouluaikoina tuntui kyllä, että bussit oikein odottavat tilaisuutta nykäistä kylkeen, mutta se on jo niiiin monta kilometriä taaksepäin, että jotain on ehkä tullut opittuakin.

Kenties foorumilaisten ajotaito on vielä osittain autokoululaistasoa 


Mutta katsos, jos sielä täyttää kalenteria kynällä samalla ja puhuu puhelimeen toisessä kädessä sämpylä ja jalkojen välissä kokis, niin voi olla vähän hiljasta se havannoinnin tekeminen ja ehtiminen kun on muutakin tekemistä.

Noh....faktahan on se, että jos et ehdi havaita asioita riittävästi, sillon on liikaa vauhtia. 10-15kmh vauhdista pois, niin avot.... johan jää aikaa nähdä se bussikin sielä pysäkillä. Se on ihan kylmätotuus, vauhti pois, sillon asiat helpottuu aikalailla.

Sami Aaltonen:
Quote

No mitäs kun se lähtee just silloin liikkeelle kun olet siinä kohdalla? Eihän ne kattele yhtään. Sillon ku lähetään ni silloin lähetään... ja yleensähän se vilkkukin tulee päälle vasta kun bussi on jo liikkeellä...


60-alueella tai alle; sieltä lähdetään varovaisuutta noudattaen sellaseen väliin, minne mahtuu ja takana oleva on sen ehtinyt myös havaita.
On Petri tullut niitä tilanteita, että kun jäät empimään sen lähdön kanssa, homma on sen jälkeen todella paljon vaikeampaa. Päätökset tehdään ja sitten mennään. Pientareella puolittain ajaminen ei ole kenenkään turvallisuuden puolesta turvallista.

Tosta kattelusta; voihan sitä yleistää. Mutta ihan hyvin voisin tähän sanoa sen, että eihän ne henkilöautoilijatkaan mitään kattele; kaistaa vaihdetaan vilkutta monenkin kaistan poikki ja ratista käännetään peiliin katsomatta vaikka bussi on vierellä.

mkallas:
Quote

En tiedä miten Ruotsin maalla asia on tehty, mutta tänne SUomeen tarvittaisiin melkonen asennekasvatus koulutus, jotta nuo töyssyt voisi pois ottaa huoletta.


Ruotsissa asia hoidettiin niin, että autoilijoille ruvettiin todella herkästi jakamaan sakkoja, jos eivät huomioineet jalankulkijoita/kevyttä liikennettä. Ei siihen sen enempää tarvittu. En usko, että Suomessakaan asian tilan muuttamiseen menisi muutamaa viikkoa kauempaa, jos siihen oikeasti puututtaisiin riittävällä tarmokkuudella.

Oppi on mennyt Ruotsissa niin syvälle, että minullekin autoilija antoi tilaa, vaikka tulin polkupyörällä vasemmalta ja minulle paloi (autoilijoiden) punainen valo. Ja mä kun olin vaan ajatellut mennä risteyksestä kunhan se Saabi on ensin mennyt. Ilmeisesti kolaritilanteessa poliisi olisi about automaattisesti tulkinnut autoilijan syylliseksi. Silloin nolostutti ehkä hieman...

MikkO

Sami Aaltonen:
Quote

Ruotsissa asia hoidettiin niin, että autoilijoille ruvettiin todella herkästi jakamaan sakkoja, jos eivät huomioineet jalankulkijoita/kevyttä liikennettä. Ei siihen sen enempää tarvittu. En usko, että Suomessakaan asian tilan muuttamiseen menisi muutamaa viikkoa kauempaa, jos siihen oikeasti puututtaisiin riittävällä tarmokkuudella.



No joo valvontaa sitten pitäisi lisätä paljon ja joka paikkaan. Ei taida nuo päättäjät vaan innostua, kustannuksia....

petikko:
Quote

No joo valvontaa sitten pitäisi lisätä paljon ja joka paikkaan. Ei taida nuo päättäjät vaan innostua, kustannuksia....


Eihän siitä kustannuksia tule. Pienipalkkaiset poliisit ja virka-auto maksavat itsensä nopeasti takaisin suomalaisella sakotusjärjestelmällä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page