Keskustelua liikenteestä

<< < (185/3031) > >>

AvS_MotorSports:
Quote

Painavin syy rekkojen ohituskieltoon ei liene suinkaan henkilöautojen 30s pidentynyt matka-aika, vaan muut riskitekijät, joita se aiheuttaa. Esimerkiksi suomalaisella moottoritiellä ihmiset ovat tottuneet ajamaan 120km/h, ja kun nyt joku sankari alkaa sillä rekallaan toista ohittamaan 85km/h taulussa, se aiheuttaa välttämättä takana tulevan liikenteen ruuhkautumisen/jonoutumisen ja turvavälien pienenemisen, vaikka kuinka laissa lukisi ja telkkarissa mainostettaisiin, että pitää olla niin ja niin paljon turvaväliä. Sitten kun vielä lisätään soppaan se, että ohittava rekkakuski tuleekin katumapäälle katsoessaan vetämäänsä jonoa ja päättääkin lopettaa ohituksen ja hidastaa, saa hän aikaan pienelläkin jarrun polkaisulla aikaan ihan mukavan reippaita jarrutuksia taaempana jonossa. Sitten kun siellä joku nukkuu, niin kolisee.


Niin, kyllähän näitä asioita voi aina miettiä ja varmasti löytyy eri variaatioita tästäkin asiasta. Siellä motarilla voi olla just vain ne kaks rekkaa ja sinä tai sitten siellä kulkee 4000 autoa tunnissa. Mutta liikenteessä kun jokainen ajaa tyylillään niin väistämättä jollekkin ei kelpaa toisen kuljettajan tekemät päätökset.

B777:
Quote

Renkaina on yhden talven ajetut Nokia Hakkapeliitta 4:t...


Syy selvis Nimimerkillä ei enää ikinä Noksuja.

andy1:
Quote

Syy selvis Nimimerkillä ei enää ikinä Noksuja.


No ne on kyllä ihan hanurista semmoset Nokiat. Kummaa, että kaikki Nokian käyttäjät ei ole jo kuolleet...Miksköhän niitä saa edes valmistaa? Mulla on jotkut kitka-Nokiat talvikumeina ja ovatpahan nyt vaan ihan huiman hyvät renkaat, noin totta puhuen.

On se huimaa, mimmonen polemiikki syntyy siitä, kun liukkaalla auto pettää. Syy on tietty korvien välissä, koska keskimäärinhän kaikki muut kuljettajat olisivat noudattaneet täydellistä tilannenopeutta, jolla olisi voitu ottaa huomioon joka ainoa syntyvä tilanne ja joka ainoa mahdollinen muuttuja, joka voi saada homman menemään pieleen. Onhan se ny vaan silleen, että jos tolla elektroniikalla tottuu ajamaan, niin sen olettaa toimivan ja ajelee sen mukaan. Se oikea tilannenopeus vaan on välillä 0 km/h ja sekin omalla parkkipaikalla, ni ei muutkaan pääse töpeksimällä aiheuttamaan ongelmia.

Mutta toi rekkojen junnaaminen ohituskaistoilla on oikeesti ongelma sekä jo mainituista syistä, että siksi, kun se vaan vie aikaa ja ****ttaa. Tossa päivänä muutamana kesemmällä junnasin kilometritolkulla 86 km/ 120:n aluella, kun sen herra rekkakuskin oli ihan pakko ohittaa se 81 km/h liikkuva kollegansa. Kyllä siinä alkaa olla hermo oikeasti koetuksella, kun on kiire eikä minkäänlaista mahdollisuutta tehdä mitään. Näitä näkee kaikilla nelikaistateillä tämän tästä.

B777:
Quote

No ne on kyllä ihan hanurista semmoset Nokiat. Kummaa, että kaikki Nokian käyttäjät ei ole jo kuolleet...Miksköhän niitä saa edes valmistaa? Mulla on jotkut kitka-Nokiat talvikumeina ja ovatpahan nyt vaan ihan huiman hyvät renkaat, noin totta puhuen.

On se huimaa, mimmonen polemiikki syntyy siitä, kun liukkaalla auto pettää. Syy on tietty korvien välissä, koska keskimäärinhän kaikki muut kuljettajat olisivat noudattaneet täydellistä tilannenopeutta, jolla olisi voitu ottaa huomioon joka ainoa syntyvä tilanne ja joka ainoa mahdollinen muuttuja, joka voi saada homman menemään pieleen. Onhan se ny vaan silleen, että jos tolla elektroniikalla tottuu ajamaan, niin sen olettaa toimivan ja ajelee sen mukaan. Se oikea tilannenopeus vaan on välillä 0 km/h ja sekin omalla parkkipaikalla, ni ei muutkaan pääse töpeksimällä aiheuttamaan ongelmia.


No niinkuin varmaan huomasit, niin kommentti oli hyvinkin sarkastinen, mutta..

Siis ne miten mitkäkin renkaat toimii johtuu _todella_ paljon autosta mihin ne laitetaan. Se nyt vaan on niin, että HKPL5 esim ei sovellu vajaa 300 heppaseen autoon, tai sama nopeusluokka (Q) ei toimi 2000kg painosen auton alla = renkaat on silloin paskat, vaikka ne toimiskin 150 heppasessa etuvedossa = renkaat on hyvät.

Kommentti perustui vaan siihen, että HKPL5:t sekottivat auton luistoneston niin, että seos oli liian pehmeä ja luisti koko ajan eikä autosta löytynyt minkäänlaista suuntauvaukautta.

No nyt on kunnon saksalaisvalmisteiset kitkat alla jotka on tähän mennessä parhaat renkaat millä olen ajanut. Toki nasta vaihtui kitkaan kun sai vihdoin puhuttua päitä ympäri. Voin siis suositella lämpimästi CCWC3:sia sille joka kitkaa miettii (Tosin meillä se "saksaversio" eli kovempi seos, alatyypiltään TS800 tjsp, nopeusluokka 210km/h)

sami:
Kertokaas mistä saa halvalla (pk-seudulla) teetettyä semmoiset "turvaurat" tuulilasiin...? Tuntuu että näillä keleillä voisi pyyhkijät kestää vähän pidempään puhtaana jne.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page