Keskustelua liikenteestä

<< < (1845/3033) > >>

55-HO:
Quote

Katureissa on "nappivaihteet" ja pitkänmatkan dösissä useimmiten manuaalilaatikko.

Elikkäs tässä tapauksessa "nappivaihteet" tarkoittaa sähkövälitteistä automaattia ko  . Manuaalilaatikolla saa jopa dösän renkaat "vinkumaan" , ja lähtemään pysäkiltä vilkkaasti 

Joona:
Quote

Elikkäs tässä tapauksessa "nappivaihteet" tarkoittaa sähkövälitteistä automaattia ko  . Manuaalilaatikolla saa jopa dösän renkaat "vinkumaan" , ja lähtemään pysäkiltä vilkkaasti 


Joo, väittäisin kanssa. että Helsingin paikkureissa on automaattilaatikot.

Juha:
Quote

Joo, väittäisin kanssa. että Helsingin paikkureissa on automaattilaatikot.

Hsl-alueella ei pitäisi olla enää ainuttakaan manuaaliautoa...automaattilaatikko lienee tilaajanki vaatimus.

jari58:
Vielä vähän suojateistä: Joskus käy niin , että kun olet antamassa tietä suojatietä ylittävälle niin tämä viittoileekin sinua menemään ensin. Kuvitellaan että "tottelet" tätä "liikennepoliisia", lähdet liikkeelle ja hän hyppääkin eteen ja naama on tuulilasissa. Kumpi on syyllinen? Sinä! Lopullinen vastuu on aina autoilijalla.

jari58:
Risto hyvä, tämä menee nyt "hifistelyksi" mutta menköön. Kysymys on siitä, kuka on syyllinen jos jotain tapahtuu... Pointti on siis siinä kuka on loppupelissä vastuussa. Se ei siis ole se viittelöivä jalankulkija vaan autoilija. Ota huomioon, että se "viittelöivä" ei välttämättä ole täysissä ruumiin ja sielun voimissa toisin kuin sen autoilijan pitäisi olla.

Jalankulkijoilla ei ole promillerajaa... Olen siis edelleen sitä mieltä, että autoilijalla on viime kädessä vastuu JOS jotain tapahtuu.

Tämä on siis täysin fiktiota, mutta tarkoitin että kannattaa aina suhtautua tietyllä varauksella näihin "liikennepoliiseihin".

Navigation

Up one level

Next page

Previous page