Keskustelua liikenteestä

<< < (1853/3033) > >>

petikko:
Quote

Jarrutus maksimaalisella teholla on muuten temppu, jota kannattaa harjoitella säännöllisesti. Se tapahtuu pelkällä etujarrulla siten, että takapyörä on nousemaisillaan ilmaan, tai vaikka vähän nouseekin, kunhan ei kuperkeikaksi asti. Takajarrulla ei ole tällöin mitään käyttöä, koska takapyörä on irti tiestä.

Unohdit tärkeimmän. Painon siirron taakse.

Sami Aaltonen:
On se kyllä, seurasin peilistä takana ollutta autoa Hämeenlinnantiellä tänään; niissä tietyösikaaneissa. Leikkasi joka ikisen kerran viereiselle kaistalle sulkuviivojen yli. Jännä vaan, että bussilla ei ole ongelmia ajaa niitten viivojen välissä, jää vielä puolesta metristä metriin väliä takarenkaalla viivaan.
On se kyllä, joillain on tosiaan asenne vikaa, tai sitten on vaan liian iso ja leveä auto tai jotain vastaavaa. Näyttää varsin hauskalta sinäänsä, harmi vaan että se viereisen kaistan kuljettaja ei varmaan ole samaa mieltä siitä hauskuudesta.
Sitten ne vielä pitää itseään hyvinä ja taitavina kuljettajina kun ei sen vertaa voida muita miettiä saati tiedetä auton mittoja, missä renkaat kulkee. Mikäköhän se selitys ois tolle, jos pääsis kysymään? "Ai mitkä viivat, ai miten niin.....".... uskomatonta.

dc10-30:
Toisille on vaan niin hiton vaikea toimia sääntöjen ja lakien mukaan. Aina ollaan olevinaan lakien ja muiden yläpuolella. Ajavat varmaan nokka pystyssä, ja katsovat muita nenänvartta pitkin alaspäin, ei ihme ettei niitä viivoja näe. Samaten tuntuu edelleen olevan niin käsittämättöämn vaikeaa niinkin yksinkertainen juttu kuin vilkun käyttö, ja jos sitä vilkkua näytetään niin sitä näytetän väärän suuntaan! Joillakin on niin käsittämätön tarve kapinoida jatkuvasti ja kaikkialla. 

PS. Niiden isojen ja leveiden autojen ratissa olen aika usein nähnyt heiveröisen pienen naisen, tai sitten jonkun luuviulu pojan... Outoa. Tämmöinen luuviulu alkoi kerran liikennevaloissa lukemaan lehteä, ja antoi auton valua kokonaan suojantien päälle, sen jälkeen jarrutti hiljaa ilman että edes nosti katsettaan siitä lehdestä, harkittua ärsyttämistä? Ja todellakin naureskeli siellä lehden takana, kun jouduin jalankulkijana hänen autonsa kiertämään! Hänellä oli joku iso citymaasturi tai mikälie. Jotenkin ihan sairasta touhua.

ilmailukärpänen:
Quote

Heh joo o, käännyin tossa tänään Jönsäksentieltä Vaskivuorentielle kohti Kaivokselaa. Risteys on muutenkin nyt vaikea kun on se tietyö ja joutuu lainaamaan vasenta kääntyvää kaistaa, että siitä mahtuu oikealle kääntymään. Kun sain bussin keulan risteykseen, vasemmalta kuuluu piiiiitkä torvensoitto. Pysähdyn ja katson vasemmalle. Saabi kuski tulee miljoonaa ja pysähtyy sitten "liinat kiinni" tyylillä, keskisormi pystyssä ja sen sellasta. Olin hieman yllättynyt, nuolivalot paloivat vasemmalle ja oikealle, Saabistilla kirkas punainen. Näytin sille pari kertaa sormella niitä liikennevaloja, että mitä sielä on värinä. Sitten kun se tajus, niin tuli anteeksi heilautuksia ja ties mitä.

Toinen samanlainen juttu Linnaistentieltä käännyttäessä Pitkäjärventielle. Kevyenliikenteenväylällä kirkas punainen ja mulle vaihtu vihree. Juuri kun saan bussin liikkeelle, oikealta ilmestyy fillaristi "sopivalla vauhdilla", tajuaa sitten tilanteen ja vetää kaikki jarrut kiinni mitä pyörästä löytyy ja pysähtyy juuri ja juuri ennen suojatietä.

Punaisen valon merkitys on siis varsin vähäinen..........joillekin.


Niin. Ja puhtaita erehdyksiä ja virhearviointeja sattuu jokaiselle. Voisiko tämäkin olla mahdollista?

ilkkapo:
Turhautunut bussikuski avautuu:

Quote

Työhönsä turhautunut bussikuski hämmästytti matkustajia keskiviikkona Vantaalla.

Matkanteko sai oudon käänteen keskiviikkoiltapäivällä, kun linja-auton kuljettaja päätti jakaa mietteensä koko matkustamon kanssa.

Iltalehden lukija oli noussut bussiin 615T Helsingin Rautatientorilla kello 16.25 ja oli muiden matkustajien tavoin matkalla lentokentälle. Alkumatka oli sujunut hyvin, kunnes keskellä Tuusulan väylää vähän ennen Tammiston liittymää kuljettaja avasi sanaisen arkkunsa.

- Nyt ollaan päästy jo tänne asti ja jo 10 minuuttia aikataulusta myöhässä. Onneksi on aikaa veivata bussinrattia nollayhteen asti ja sitten pitää olla Itäkeskuksessa. Kyllä siihen mennessä ehtii varmaan jonnekin asti ajella, kuski kuulutti.

Iltalehden haastatteleman paikallaolijan mukaan matkustajat näyttivät aluksi hämmentyneiltä, mutta suhtautuivat asiaan naureskellen.

- Joku tokaisi, että toivottavasti lentokoneen kapteeni ei kuuluttele myöhästymisistä.

Iltalehden lukija jäi pois bussista kauppakeskus Jumbon kohdalla, joten hän ei tiedä, miten loppumatka sujui.

- Ainakaan minun läsnäollessani kuski ei kuuluttanut enää mitään.

Kuski puhutteluun

Vaikka bussi liikennöi Helsinkin kaupungin liikennelaitoksen, eli HKL:n vuoroja, ei kyseessä ollut HKL:n kalusto.

- Meillä ei ole ollut omia busseja moneen vuoteen, vaan ostamme palvelun eri yrityksiltä, HKL:n viestinnästä kerrotaan.

Kyseinen linja-auto kuuluu Veolia Transport Vantaa Oy:lle, jonka leivissä myös kuljettaja on. Yrityksen liikennejohtaja Juha Nykänen ei keskiviikkoiltana ollut kuullut tapauksesta ennen kuin Iltalehti otti häneen yhteyttä.

- Onpas ollut mielenkiintoinen kuulutus. Selvää turhautumista havaittavissa, Nykänen toteaa.

Hänen mukaansa on ensimmäinen kerta, kun hän kuulee, että linja-auton kuljettaja olisi kuulutellut omiaan. Nykäsen mukaan moinen ei ole soveliasta.

- Nyt kun asia on tullut tietoomme, otamme sen puheeksi kuskin kanssa ja kysymme, mitä on liikkunut mielessä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010100612474555_uu.shtml

Kaikkea sitä..

Navigation

Up one level

Next page

Previous page