Keskustelua liikenteestä

<< < (1857/3019) > >>

petikko:
Semmonen Hummeri on Kaupintiellä pyörinyt, miksei siis Katariinankin?

susiluoto:
Pakko lopettaa, bussikuskit muutoin huomenna lakossa vaikeitten liikenneolosuhteitten takia.

ilmailukärpänen:

Sattuuhan niitä virheitä jokaiselle joo, mutta jos 4 shikaania, jokaisen leikkaat naapurin puolelta, niin ei siinä kyllä mistään virhe/oho/vahingosta ole kyse, se on puhtaasti idiootti-toimintaa.

En minä sun sikaaneista puhunut vaan että jos punaista valoa ei aina huomata niin se ei välttämättä johdu suhtautumisongelmasta niitä kohtaan.

TM:n sivulla oli hiljattain asiallinen artikkeli ns. liikenneraivosta ja siitä mikä aiheuttaa tätä ja muiden ymmärtämättömyyttä. Yksi merkittävä tekijä on se että auton ratin takana otetaan asiat henkilökohtaisesti, mihin vaikuttaa paljon että ollaan ennakkoluuloisia, luodaan mielikuvia omassa mielessä mitkä eivät vastaa todellisuutta. Mutta näin ollaan jo liikkeellä ennakkoluuloisella asenteella. Minulla on ainakin mielikuva että sinulla on tätä monesti mukana kirjoituksissasi. Niin voimallisesti arvostelet sanallisesti mm. kanssakulkijoiden älyllistä tasoa, eli kirjoitat tunteella. Et toki ole ainoa. Onneksi se ei purkaudu kohdallasi tieraivona vaan vaikka sitten kuskien taukotilassa tai täällä FSN:n sivujen kautta "pehmeämmin". Hyvä näin. Monella menee vain vintti pimeäksi tien päällä. Mutta kyllä se aika puuduttavaa toistoa usein on.

Siksi aina ollaan lopulta pisteessä, kun vedät laarin perunoita nenääsi ja alkaa valitus, kun et saa tarpeeksi vastakaikua kokemuksillesi.
Muista että täälläkään emme ole oletusarvoisesti sinua henk. koht. vastaan, vaikka ilmaisemme eriäviäkin mielipiteitä sinun kanssasi. Jos heität ajatuksia tunteella niin onko edes yllättävää että joskus heitetään takaisin?

petikko:
Henri, ajattelitko että ammattiautoilijoita kasvaa puissa? (tahaton kaksimielisyys, heh)

Pe7e:

Mietin vaan, että kun tuo leikkaaminen on niin yleistä.

Leikkaamisesta viis, paras oli Porvoonväylällä kerran, kun siinä yhden sillan kohdalla on se tietyö, ja kaistoja kavennettu jonkun verran (huomattavasti) niin, että se nopeus lasketaan aika alas (en nyt muista paljonko oli, <50km/h). Anyway, siinä menee silti kaksi kaistaa. Minä ajoin vasenta, ajoin kovempaa kuin edellä, oikealla kaistalla, mateleva auto. Olin siis ohittamassa sitä, mutta tämä heittääntyikin hurjaksi ja siirtyi keskiviivan päälle tukkien molemmat kaistat. Ja ajoi vielä pidemmän matkaa siinä keskellä, 20-30m? En tiedä mikä kohtaus sille tuli, mutta ei tuo ainakaan kovin normaalilta vaikuttanut.

Shikaaneista en tiedä, mutta tuossa menee niin, että ensin koukataan vasemmalle ja ajetaan se pätkä suoraan ja takaisin oikealle sille varsinaiselle tielle. Siis Helsinkiin päin tultaessa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page