Keskustelua liikenteestä

<< < (1861/3033) > >>

Pe7e:
Quote

Olen ymmärtänyt, että city-maasturi ja BMV ovat ainakin poissa laskuista.

Älä myöskään Audia o(s)ta, äläkä taksia. Tai linja-autoa.

kume:
Quote

Eli siis näillä mennään. Jos se mummo ajaa siinä 20km/h, minäkin ajan. Jos se pysähtyy siihen, minäkin pysähdyn ja odotan, että se mummo lähtee liikkeelle ja päästään sinne merkille 352 asti, että pääsen ohi siitä. Ja koko ajan puhuttiin moottoritiestä.

Järkeä ei siis tule käyttää missään tilanteessa. Näinhän se on aina täällä ollut. Pääsi unohtumaan.


Petri älä menetä toivoasi, kyllä maanteillä mummoja riittää..

petikko:
Quote

Ihan nyt, kun olen ollut tässä ilman autoa muutaman vuoden, ja uuden työnkuvan johdosta pitäis hankkia taas sellainen,auto, niin millä merkillä töppäilis vähiten?

Olen ymmärtänyt, että city-maasturi ja BMV ovat ainakin poissa laskuista.

Kiitos etukäteen vinkeistä.


Volvo on nykyisin liikennejunttien suosituin automerkki. Citymaastureita käyttävät sinisillä pillereillä liikkuvat. BMW on neutraali, paitsi mitä joillekin iskee halu estää kaverin pääsy liittymästä yms. mut sen osaa aika pian norata.

Keskimäärin volvokuskilla tuntuu olevan eniten jännää kaupunkiliikenteessä.

Joona:
Quote

Älä myöskään Audia o(s)ta, äläkä taksia. Tai linja-autoa.


Minä taasen haaveilin Seat Exeosta. ABS:llä ja ESP:llä tietysti.

Joona:
Sen verran täytyy kommentoida väittelyä, että kyllä Petri on täysin oikeassa. Ohituskiellolla ei ajeta takaa sitä, ettäkö autojen keskinäinen sijainti toisiinsa nähden ei saa muuttua. Jos vasemmalla kaistalla ajava on 2m etupuolella, voi oikealla kaistalla ajava silti ajaa sen etupuolelle, omalla kaistallaan. Vaan kaistaa ei saa ohitusmielessä vaihtaa eikä ketään saa ohitella. Esim. vasemmalta kaistalta jonknu takaa tyhjälle oikealle kaistalle ja ohittaa sitä kautta ja palaa takaisin eteen vasemmalle kaistalle.

Sipoonlahden sillalla on ohituskielto, koska kaistat ovat erittäin kapeita, siellä on työmiehiä töissä, ohituskielto rauhoittaa liikennettä ja hidastaa nopeuksia jne. Syitä voi keksiä vaikka loputtomiin. Katkoviivakin on korvattu sulkuviivalla koko työmaan ajan, eli kaistaa ei saa vaihtaa. Yhdistelmällä sillalla pitää ajaa keskellä, ettei kolahda niihin kaikkiin ohitusta yrittäviin henkilöautoihin, jotka väkisin yrittävät rinnalle.

Vaan kyllä Topi on melkoisen pihalla, jos kuvittelee että ohituskiellolla estetään, ettei saa ajaa nopeampaa kuin viereisellä kaistalla ajava ja/tai siitä ei saa ohi mennä. Taitaa olla niitä vasemman kaistan maisemahaahuilijoita.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page