Keskustelua liikenteestä

<< < (1865/3033) > >>

Mikko J Virtanen:
Täälläkin ollut aiemmin puhetta aiheesta, mutta näyttää vieläkin olevan monelle epäselvä tapaus.. Tosin viimeksi kun täällä asiasta väännettiin, niin selvää johtopäätöstä ei taidettu saada aikaiseksi.

Tarkoitan siis väistämisvelvollisuutta osoittavan kärkikolmion "vaikutusaluetta". Itse olen edelleen sitä mieltä, että kärkikolmio velvoittaa väistämään myös niitä, jotka vaihtavat kaistaa kärkikolmion takaa tulevan kaistalle (jos se on siis mahdollista mm. sulkuviivojen puitteissa). Näitä paikkojahan löytyy mm. Samin suosikkitapaus (Hämeenlinnanväylä ja se bussipysäkki), tai Turunväylältä (Helsingin suunnasta tultaessa) kehä II-ramppi (sieltä Nihtisillalta kun tulee se oma, kärkikolmiolla varustettu ramppi).

Nuo kun ovat "epäselviä" tapauksia, niin usein selvitään molemminpuoleisella joustamisella. Kaistaa vaihtava tekee vaihdon varovaisuutta noudattaen ja samaten kärkikolmion takaa omaa kaistaa suoraa jatkuva yrittää muistaa sen kärkikolmion.
Itse ajan työn puolesta kuitenkin päivittäin lentokentällä ja siellä on yksi aika kinkkinen paikka. Koskee T1:stä T2:seen jatkavia autoja.. laitan pienen havainnollistavan kuvan jatkeeksi.

Itse ajan vihreää viivaa (kuva) pitkin terminaalin taksiasemalle ja ei ole kerta eikä ensimmäinen kun on meenannut saada oikealta bussin kylkeensä (punainen viiva). Näkyvyys on kyseisessä paikassa kaiteen takia aika heikko, joten herkästi tulee päästettyä varovaisesti lähestyvä bussi ensin ohi.. Joillain on sitten tapana tulla sieltä täyttä höyryä laput silmillä.. Esimerkiksi terveiset vaan sille 61:n kuskille eilisiltana.. toivottavasti edes ymmärsi miksi sille tööttäilin.

[ Attachment not found - or removed ]
Tietysti itse tulee tuossa kuljettua jopa yhden kaistan yli, mutta sieltä oikealta saapuvilla on kärkikolmio ja minusta se on yksiselitteinen tässä tapauksessa. Laajemman mittakaavan risteyksissä asia on jo epäselvempi, koska tieliikennelaissa ei ole määritelty varsinaisesti risteysaluetta.

Cat:
Quote

Ihan nyt, kun olen ollut tässä ilman autoa muutaman vuoden, ja uuden työnkuvan johdosta pitäis hankkia taas sellainen,auto, niin millä merkillä töppäilis vähiten?

Olen ymmärtänyt, että city-maasturi ja BMV ovat ainakin poissa laskuista.

Kiitos etukäteen vinkeistä.


Sinä ostaa Ford.

Kaikki "kehua" tämä auto 

Minä käyttää nyt toinen Ford ja ei olla yhtään ongelmaa. Ford olla hyvä kun minäkin osata ajaa tämä auto 

Mainos loppu.

Cathy *-^

TOC:
Quote

Ihan nyt, kun olen ollut tässä ilman autoa muutaman vuoden, ja uuden työnkuvan johdosta pitäis hankkia taas sellainen,auto, niin millä merkillä töppäilis vähiten?

Olen ymmärtänyt, että city-maasturi ja BMV ovat ainakin poissa laskuista.

Kiitos etukäteen vinkeistä.


Hmm,osta mailman paras auto luokassaan,golfklasse 5,1.6 motoorilla ja kaikilla mausteilla. 

Cat:
Quote

Täälläkin ollut aiemmin puhetta aiheesta, mutta näyttää vieläkin olevan monelle epäselvä tapaus.. Tosin viimeksi kun täällä asiasta väännettiin, niin selvää johtopäätöstä ei taidettu saada aikaiseksi.

Tarkoitan siis väistämisvelvollisuutta osoittavan kärkikolmion "vaikutusaluetta".

En tietää keskustelu menneisyys.....

Autokoulu opettaa minulle:

Merkki 231 jälkeen, pakko väistää toinen ajoneuvo. He ei opettaa Sinun esimerkki ja minä noudattaa väistämisvelvollisuus.

Autokoulu opettaa myös: Liikennemerkki vaikutus alkaa tämä liikennemerkki sijainti.

Anteeksi ja minä toivoa Sinun ymmärtävän minun ajatus  

Cathy

susiluoto:
Osta Risto Tojota, heikot ajoominaisuudet, kestää huonosti ajelua, ruostuu hetkessä, hankala istua, ei tehoja maasturimallit pomppivat linjapiilien eteen jne.Minullakin on sellainen.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page