FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.06.17, 03:47

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 465 466 [467] 468 469 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1462080 times)
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9320 on: 08.10.10, 14:17 »

Täälläkin ollut aiemmin puhetta aiheesta, mutta näyttää vieläkin olevan monelle epäselvä tapaus.. Tosin viimeksi kun täällä asiasta väännettiin, niin selvää johtopäätöstä ei taidettu saada aikaiseksi.

Tarkoitan siis väistämisvelvollisuutta osoittavan kärkikolmion "vaikutusaluetta". Itse olen edelleen sitä mieltä, että kärkikolmio velvoittaa väistämään myös niitä, jotka vaihtavat kaistaa kärkikolmion takaa tulevan kaistalle (jos se on siis mahdollista mm. sulkuviivojen puitteissa). Näitä paikkojahan löytyy mm. Samin suosikkitapaus (Hämeenlinnanväylä ja se bussipysäkki), tai Turunväylältä (Helsingin suunnasta tultaessa) kehä II-ramppi (sieltä Nihtisillalta kun tulee se oma, kärkikolmiolla varustettu ramppi).

Nuo kun ovat "epäselviä" tapauksia, niin usein selvitään molemminpuoleisella joustamisella. Kaistaa vaihtava tekee vaihdon varovaisuutta noudattaen ja samaten kärkikolmion takaa omaa kaistaa suoraa jatkuva yrittää muistaa sen kärkikolmion.
Itse ajan työn puolesta kuitenkin päivittäin lentokentällä ja siellä on yksi aika kinkkinen paikka. Koskee T1:stä T2:seen jatkavia autoja.. laitan pienen havainnollistavan kuvan jatkeeksi.

Itse ajan vihreää viivaa (kuva) pitkin terminaalin taksiasemalle ja ei ole kerta eikä ensimmäinen kun on meenannut saada oikealta bussin kylkeensä (punainen viiva). Näkyvyys on kyseisessä paikassa kaiteen takia aika heikko, joten herkästi tulee päästettyä varovaisesti lähestyvä bussi ensin ohi.. Joillain on sitten tapana tulla sieltä täyttä höyryä laput silmillä.. Esimerkiksi terveiset vaan sille 61:n kuskille eilisiltana.. toivottavasti edes ymmärsi miksi sille tööttäilin.

[ attachment removed / expired ]
Tietysti itse tulee tuossa kuljettua jopa yhden kaistan yli, mutta sieltä oikealta saapuvilla on kärkikolmio ja minusta se on yksiselitteinen tässä tapauksessa. Laajemman mittakaavan risteyksissä asia on jo epäselvempi, koska tieliikennelaissa ei ole määritelty varsinaisesti risteysaluetta.

Cathy Tiainen

Date Registered: 01.02.05

« Reply #9321 on: 08.10.10, 15:34 »

Ihan nyt, kun olen ollut tässä ilman autoa muutaman vuoden, ja uuden työnkuvan johdosta pitäis hankkia taas sellainen,auto, niin millä merkillä töppäilis vähiten?

Olen ymmärtänyt, että city-maasturi ja BMV ovat ainakin poissa laskuista.

Kiitos etukäteen vinkeistä.

Sinä ostaa Ford.

Kaikki "kehua" tämä auto  Wink

Minä käyttää nyt toinen Ford ja ei olla yhtään ongelmaa. Ford olla hyvä kun minäkin osata ajaa tämä auto  laugh

Mainos loppu.

Cathy *-^

Noraneko
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #9322 on: 08.10.10, 15:39 »

Ihan nyt, kun olen ollut tässä ilman autoa muutaman vuoden, ja uuden työnkuvan johdosta pitäis hankkia taas sellainen,auto, niin millä merkillä töppäilis vähiten?

Olen ymmärtänyt, että city-maasturi ja BMV ovat ainakin poissa laskuista.

Kiitos etukäteen vinkeistä.

Hmm,osta mailman paras auto luokassaan,golfklasse 5,1.6 motoorilla ja kaikilla mausteilla.  thmbup

salgmark miuku telia.com
Cathy Tiainen

Date Registered: 01.02.05

« Reply #9323 on: 08.10.10, 15:42 »

Täälläkin ollut aiemmin puhetta aiheesta, mutta näyttää vieläkin olevan monelle epäselvä tapaus.. Tosin viimeksi kun täällä asiasta väännettiin, niin selvää johtopäätöstä ei taidettu saada aikaiseksi.

Tarkoitan siis väistämisvelvollisuutta osoittavan kärkikolmion "vaikutusaluetta".

En tietää keskustelu menneisyys.....

Autokoulu opettaa minulle:

Merkki 231 jälkeen, pakko väistää toinen ajoneuvo. He ei opettaa Sinun esimerkki ja minä noudattaa väistämisvelvollisuus.

Autokoulu opettaa myös: Liikennemerkki vaikutus alkaa tämä liikennemerkki sijainti.

Anteeksi ja minä toivoa Sinun ymmärtävän minun ajatus  Embarrassed

Cathy

Noraneko
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #9324 on: 08.10.10, 15:48 »

Osta Risto Tojota, heikot ajoominaisuudet, kestää huonosti ajelua, ruostuu hetkessä, hankala istua, ei tehoja maasturimallit pomppivat linjapiilien eteen jne.Minullakin on sellainen. thmbup

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #9325 on: 08.10.10, 16:13 »

Hurjaa on.  (etenkin jos Volvokin lasketaan jo "ruotsalaiseksi paremmaksi perheautoksi").

Onkos Kehä3:lle tulossa jotain hemmetin liikennekameroita vai mitä nuo tyhjät tolpannokat tuolla Tikkurilan liepeillä oikein ovat?

Tulee kameravalvonta koko kehä 3:lle. hyvä niin.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #9326 on: 08.10.10, 16:16 »

Tulee kameravalvonta koko kehä 3:lle. hyvä niin.
Mitä / kuka sillä valvoo? Tongue Kelikamera? Nopeusvalvonta?

Grin
Niko Korpela

Date Registered: 08.01.10

« Reply #9327 on: 08.10.10, 16:17 »

Välillä liikenteestä pysäköintiin, kun asustaa kerrostalossa V-1977 ja parkkiruudut mitoitettu sen ajan standardeilla, niin ne ovat nykyautoille melko ahtaita, no, eihän siinä, yleensä kuitenkin hyvin on mahduttu, mutta tänään jälleen parkkisnaapuri otti varsin vapaan pysäköintityylin, ilmeisesti meillä on yhteinen ruutu...

Siis itselläni on tuo Micra-mallinen henkilön siirtoväline, kertokaas vinkkejä, miten tuosta kohteliaasti voisi huomauttaa, kun ei viitsi suoraan mennä tätä Polo-mallisen intellektuelli omistajaa mennä opettamaan pysäköintiä fyysisesti...

Lone Wolf, No Club...
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #9328 on: 08.10.10, 16:20 »

Kelikamera? Nopeusvalvonta?
Sais olla noita jälkimmäisiä thmbup

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Petri Koivisto

« Reply #9329 on: 08.10.10, 16:22 »

Välillä liikenteestä pysäköintiin, kun asustaa kerrostalossa V-1977 ja parkkiruudut mitoitettu sen ajan standardeilla, niin ne ovat nykyautoille melko ahtaita, no, eihän siinä, yleensä kuitenkin hyvin on mahduttu, mutta tänään jälleen parkkisnaapuri otti varsin vapaan pysäköintityylin, ilmeisesti meillä on yhteinen ruutu...

Siis itselläni on tuo Micra-mallinen henkilön siirtoväline, kertokaas vinkkejä, miten tuosta kohteliaasti voisi huomauttaa, kun ei viitsi suoraan mennä tätä Polo-mallisen intellektuelli omistajaa mennä opettamaan pysäköintiä fyysisesti...
Itellä oli myös taannoin samanlaista ongelmaa, kun viereisissä ruuduissa oli neiti-ihmisten omistamat kotterot, molemmat tietysti päin v*ttua aina siinä ruudussa, ja kerran oli jopa niin ettei oma auto mahtunut enää väliin. Siis molemmilta puolilta aivan kiinni viivassa. Onneksi toisen auton omistaja sattui olemaan vuokralla tätini omistamassa asunnossa, joten sitäkautta pääsi helposti "uhittelemaan" , että alahan pitää sitä autoa suorassa tai lähtee kämppä alta Grin

No ei, mutta jotain lappua ikkunaan tai sitten ihan oven taakse sanomaan, että voisitko ystävällisesti opetella parkkeeraamaan niin, että muutkin pääsevät autoihinsa sisälle/ulos....

Tai sitten vaan poliisille ilmoitusta, että toinen auto estää sinun kulkuasi autoon/autosta. Sehän on viivan päällä/sun puolella tuossa, joten eikös se silloin voi poliisikin lapun kirjoittaa. Jos olisi omassa ruudussa viivojen sisällä niin sitten ei voi mitään...
Niko Korpela

Date Registered: 08.01.10

« Reply #9330 on: 08.10.10, 17:16 »

No ei, mutta jotain lappua ikkunaan tai sitten ihan oven taakse sanomaan, että voisitko ystävällisesti opetella parkkeeraamaan niin, että muutkin pääsevät autoihinsa sisälle/ulos....

Tai sitten vaan poliisille ilmoitusta, että toinen auto estää sinun kulkuasi autoon/autosta. Sehän on viivan päällä/sun puolella tuossa, joten eikös se silloin voi poliisikin lapun kirjoittaa. Jos olisi omassa ruudussa viivojen sisällä niin sitten ei voi mitään...

No, itseasiassa laitoin hyvin ystävällismielisen huomautuksen tuolle Pololle pysäköinnistä lapulle ikkunan, johon sain samalle lapulle vastauksen, kun siinä vieressä olevan ruudussa oleva Transit ( joka on ko. parkkipaikan haltijan kämpässä tehtävän kylppäriremontin tekijän auto, kun kämpän omistaja asuu tällä hetkellä muualla)  pysäköi hänen ruutuunsa, niin hänen on kuulemma pysäköitävä näin, että hän mahtuu Polostaan ulos, että älä nyt kuulemma ala vääntämään veistä haavassa...

Sehän on pääasia että minä itse, V**unko muista väliä...

No, laittelin nyt tuosta viestiä isännöitsijälle kuvien kera, jospa sieltä saataisiin jotain ystävällistä kehoitusta pysäköintiin, luulenpa että tuskinpa nuo Vantaan ylityöllistetyt Poliisit vaivautuvat tulemaan tuollaisen takia paikalle, varsinkin kun tämäkin P-alue on yksityisen valvonnan alainen alue...

No, katsellaan, mihin asti tästäkin päästään, käräjille pahoinpitelystä...

Lone Wolf, No Club...
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #9331 on: 08.10.10, 17:35 »

Hyvä kuva, v*tun tyhmä kysymys. Ihan varmasti sinullekin tulee pari tahoa mieleen jotka voisivat valvoa, ja mitä?  Grin
Kimmo Kyle

« Reply #9332 on: 08.10.10, 17:39 »

Miksi pitää mennä fyysiseksi? Etkö voisi vain mennä kysymään kohteliaasti ja asiallisesti auton omistajalta, että voisiko olla hiukan tarkempi, vedoten vaikka juuri niihin 70-luvun miniautostandardeihin? Jos ei mene jakeluun, yhteys isännöitsijään.
55-HO
Former member
« Reply #9333 on: 08.10.10, 17:39 »

Grin
Voihan berze, johan on veljekset kuvauspaikan löytänet   laugh
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9334 on: 08.10.10, 17:48 »

Hurjaa on.  (etenkin jos Volvokin lasketaan jo "ruotsalaiseksi paremmaksi perheautoksi").

No kyllä se ihan paremman perhesedanin piirteet täytti.  Tongue
Petri Koivisto

« Reply #9335 on: 08.10.10, 17:49 »

Hyvä kuva, v*tun tyhmä kysymys. Ihan varmasti sinullekin tulee pari tahoa mieleen jotka voisivat valvoa, ja mitä?  Grin
Ja yhtä v*tun tyhmä vastaus. Tuolla kehällä kun sattuu olemaan n+53298 kameraa, millä valvoo kuka mitäkin... Roll Eyes
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9336 on: 08.10.10, 17:57 »

Miksi pitää mennä fyysiseksi? Etkö voisi vain mennä kysymään kohteliaasti ja asiallisesti auton omistajalta, että voisiko olla hiukan tarkempi, vedoten vaikka juuri niihin 70-luvun miniautostandardeihin? Jos ei mene jakeluun, yhteys isännöitsijään.

Munkin tekis mieli mennä toisinaan kysymään Tullinpuomin liikennevaloissa, että voisitko ensi kerralla ottaa muutkin huomioon. Meinaa jos vieressä on bussi ja silti ajat sen shikaanin pätkän suoraksi..... Roll Eyes
petikko
Former member
« Reply #9337 on: 08.10.10, 18:00 »

Munkin tekis mieli mennä toisinaan kysymään Tullinpuomin liikennevaloissa, että voisitko ensi kerralla ottaa muutkin huomioon. Meinaa jos vieressä on bussi ja silti ajat sen shikaanin pätkän suoraksi..... Roll Eyes

Kannattaisiko ihan kysyä niiltä spedeiltä ketkä sen ovat piirtäneet?
Kimmo Kyle

« Reply #9338 on: 08.10.10, 18:03 »

Ja yhtä v*tun tyhmä vastaus. Tuolla kehällä kun sattuu olemaan n+53298 kameraa, millä valvoo kuka mitäkin... Roll Eyes

No mä annan vinkin. Niillä valvotaan sinua ja kaltaisiasi.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9339 on: 08.10.10, 18:35 »

Kannattaisiko ihan kysyä niiltä spedeiltä ketkä sen ovat piirtäneet?

Öööh empä usko, se shikaani on ollu siinä varmasti niin kauan kun Mansku on ollu siinä kohtaa 2 kaistanen ja jakautuu 3 kaistaiseksi.
Pages: 1 ... 465 466 [467] 468 469 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1