FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.07.17, 22:35

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 467 468 [469] 470 471 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1465061 times)
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9360 on: 09.10.10, 21:05 »

Je, pari kilsaa sinne tänne henkilöautolla menee vaikka mittarivirheen piikkiin. Enempää ei onneksi saakaan, mutta raskaammalla tuossa mäessä 90+ kaasua painamatta on pelkästään tyhmyyttä ja 100+ täysin mahdollista.
fishu
Former member
« Reply #9361 on: 10.10.10, 20:23 »

Joo kuvaa ei saa itselleen. Vaan kaveripa kysyi, että näkyikö hänen naama siitä varmasti ja kyseli, että onko se varmasti tarkka kuva niin poliisi vakuutti, että kyllä se on tarkka.

Onpas erikoista. Olisipa mielenkiintoista tietää poliisin perustelu sille, miksei asianosainen saa kuvasta kopiota. Ei tule näin lonkalta mieleen mitään, mikä antaisi poliisille oikeuden kieltäytyä antamasta kopiota.
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #9362 on: 10.10.10, 23:54 »

Käviskö vaikka syyksi se, että kuvat on poliisin omaisuutta ja saavat päättää mitä niillä tekevät? Ei itse otetuista kuvistakaan ole pakko antaa kopiota kenellekään, vaikka pyytäjän pärstä niissä näkyisikin.

Markku Valkama

Date Registered: 27.03.06

« Reply #9363 on: 11.10.10, 08:56 »

Käviskö vaikka syyksi se, että kuvat on poliisin omaisuutta ja saavat päättää mitä niillä tekevät? Ei itse otetuista kuvistakaan ole pakko antaa kopiota kenellekään, vaikka pyytäjän pärstä niissä näkyisikin.

Vaan ei niitä saa julkaistakkaan muutoin kuin eräissä poikkeustapauksissa ellei pärstänomistaja anna lupaa

M Arkku

Maailma olisi hyvä paikka elää jos olisin diktaattori.
....Ainakin minun mielestä.
Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #9364 on: 11.10.10, 09:13 »

Vaan ei niitä saa julkaistakkaan muutoin kuin eräissä poikkeustapauksissa ellei pärstänomistaja anna lupaa

Eikai se poliisi niitä missään julkaisekkaan?

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #9365 on: 11.10.10, 09:18 »

Eikai se poliisi niitä missään julkaisekkaan?

Kyllä sellaisiakin tarpeita voi olla, missä sellainen kuva haluttaisiin julkaista. Esim. joku info- tjsp. juttu automaattisesta liikennevalvonnasta. Julkaisupaikkojahan voi olla mitä vain aina poliisin omista nettisivuista yms. julkaisuista vaikkapa sanomalehtiin...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #9366 on: 11.10.10, 14:34 »

Aikanaan oli lehdissä sellainen kuva missä nuoripari ajoi varastetulla autolla. Olivat tehneet jonkin keikan, olikohan pankkiryöstö vai mikä. Poliisi pyysi yleisöltä vihjeitä sen kuvan avulla.

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #9367 on: 11.10.10, 15:03 »

Voidaan niitä kuvia tosiaan julkaista "huvikseenkin", kuten esimerkiksi näin:

http://www.poliisi.fi/poliisi/bulletin.nsf/bydate/D763949F2C25B81CC225741900270363/$file/punaisia%20p%C3%A4in.JPG

Eikä minua ainakaan haittaisi, vaikka kaikkien punaisia päin sekä törkeitä ylinopeuksia (>30 km/h) ajavien kuvat julkaistaisiin poliisin nettisivuilla.
« Last Edit: 11.10.10, 15:11 by Antti Havukainen »
Jari Ahonen

« Reply #9368 on: 11.10.10, 15:12 »

Tosiaan, voidaan niitä punaisia päin ajaviakin valvoa. Asiasta kolmanteen... poliisi on ottanut käyttöön automaattisen  keskinopeuden mittauksen 5-tiellä Lusin suoran jälkeen. Eipä auta enää, vaikka jarruttelis tolpan kohdalla. Keskinopeus mitataan reilun kuuden kilometrin matkalta.

fishu
Former member
« Reply #9369 on: 11.10.10, 17:21 »

M Arkku

Hieman eri asia olla yksityishenkilö näpsimässä kuvia omaan käyttöönsä, kuin käyttää julkista valtaa viranomaisena ja napsia kuvia, joiden itsetarkoitus on julkisvallan käyttö ja jolla heti syntymisen hetkellä on olennaisesti merkitystä kuvatun henkilön sekä autonomistajan ja -haltijan oikeusturvaan.

Lisäksi poliisin kaltaisesti kuvien ottamisessa on kyseessä myös henkilörekisteri, jolloinka vastaavan rekisterin ylläpito yksityishenkilön toimesta, muuhun kuin täysin omaan käyttöönsä, vaatisi myös henkilötietolain huomioimista.
« Last Edit: 11.10.10, 17:27 by Sami Ylismäki »
Markku Valkama

Date Registered: 27.03.06

« Reply #9370 on: 12.10.10, 08:05 »

Tosiaan, voidaan niitä punaisia päin ajaviakin valvoa. Asiasta kolmanteen... poliisi on ottanut käyttöön automaattisen  keskinopeuden mittauksen 5-tiellä Lusin suoran jälkeen. Eipä auta enää, vaikka jarruttelis tolpan kohdalla. Keskinopeus mitataan reilun kuuden kilometrin matkalta.

Juu ei auta jarruttelu, pysähtyä pitää ja katsoa kellosta että topllavälin minimi aika ei alitu Grin Tongue

M Arkku

Maailma olisi hyvä paikka elää jos olisin diktaattori.
....Ainakin minun mielestä.
Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #9371 on: 12.10.10, 11:00 »

Tai ajaa nopeusrajoitusten mukaan, toki se taitaa olla pitkillä matkoilla tylsää, mutta laki on laki. Ei poliisi valvo noilla kuin ylinopeutta ajavia.

Tummoiset harmittavat kaiketi vain ylinopeutta säännöllisesti ajavia?
petikko
Former member
« Reply #9372 on: 12.10.10, 13:39 »

Tai ajaa nopeusrajoitusten mukaan, toki se taitaa olla pitkillä matkoilla tylsää, mutta laki on laki. Ei poliisi valvo noilla kuin ylinopeutta ajavia.

Ainakaan ne eivät harmita niin paljoa huumeissa/sienissä/kännissä ajavia koska heidän kiinnijäämisriskinsä pienenee vastaavasti.
Jari Ahonen

« Reply #9373 on: 12.10.10, 15:22 »

Juuri näin Ville, minua se ei harmita yhtään koska en aja ylinopeutta. Ajan tuota tieosuutta joka viikonloppu ja usein poliisi virittää tutkan myös "tolppien" väliin... Melkoinen jono yleensä odottelemassa sakkolapun saamista Smiley

Jari Ahonen

« Reply #9374 on: 12.10.10, 15:24 »

Ainakaan ne eivät harmita niin paljoa huumeissa/sienissä/kännissä ajavia koska heidän kiinnijäämisriskinsä pienenee vastaavasti.
Kyllä siellä myös puhallusratsioita on kohtuu usein. Useamminkain saisi olla...

Kalle Rantanen

Date Registered: 07.03.08

« Reply #9375 on: 12.10.10, 18:16 »

Tämä siis jos lähdetään oletuksesta, että muu valvonta vähenee. Jos homma hoidetaan järkevästi, niin automaattinen nopeusvalvonta päin vastoin vapauttaa resursseja muuhun valvontaan.
petikko
Former member
« Reply #9376 on: 12.10.10, 19:06 »

Liikennevalvonnan funktio suomessa ei ole onnettomuuksien vähentäminen, vaan valtion budjettitulojen takaaminen.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #9377 on: 12.10.10, 19:19 »

Liikennevalvonnan funktio suomessa ei ole onnettomuuksien vähentäminen, vaan valtion budjettitulojen takaaminen.

Samaten sun funktio tällä foorumilla taitaa olla lähinnä trollaaminen.
Jari Ahonen

« Reply #9378 on: 13.10.10, 13:57 »

Tämä siis jos lähdetään oletuksesta, että muu valvonta vähenee. Jos homma hoidetaan järkevästi, niin automaattinen nopeusvalvonta päin vastoin vapauttaa resursseja muuhun valvontaan.
Näinhän se juuri pitäisi mennä, ja siihen varmaan pyritäänkin kun automaattista valvontaa lisätään koko ajan.

Jari Ahonen

« Reply #9379 on: 13.10.10, 18:12 »

Kai se on pakko ruveta ruuvaamaan piikkipyöriä alle...

Pages: 1 ... 467 468 [469] 470 471 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1