FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.11.17, 19:25

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1476019 times)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #960 on: 08.12.06, 12:18 »

Tänään kun satuin torstain 7.12.2006  Ilta-sanomat lukasemaan, niin oli joku bussilla paljon matkustava henkilö näköjään leipääntynyt tohon henkilöautojen kiilauluihin ja sen sellasiin kun oli mielipideosastolla kirjotellut varsin pitkän ja asiallisen tekstin aiheesta. Näköjään matkustajistakin löytyy niitä, jotka seuraa tilanteita, hienoa että ottavat asiat puheeksi yleisesti. Jos se jotain vaikuttaisi.
tornadof36
Former member
« Reply #961 on: 08.12.06, 19:58 »

Tere!

Johan oli oikein ammattiautoilija ISOLLA A:lla tänään 3-tiellä liikenteessä.

Taisi olla puolikkaanvetäjän perässä pitkä merikontti,jossa luki Containerships....Ja klo oli jotain 1830.

Eli tilanne oli sellainen jotta tämä A ohitti siinä kehä3:n jälkeen toisen puolikkaan,ja sitten tuuppasi menemään sinne Neste Keimolan luiskaan.

En tiedä johtuuko omasta ammattitaustasta,mutta jostain syystä kiinnittää aika paljon huomiota noihin raskaampiin ajoneuvoihin.

No,tämähän nyt oli ikävämpi poikkeus taas vähään aikaan.Meitä on moneen lähtöön.. thmbdn

Muutenhan tuo 3- tien työmatkaliikenne sujuu ihan mallikkaasti.Aika sujuvasti jonoissa ajellaan.

-Jukka Cool
Mikko Palosvirta

Date Registered: 08.12.05

« Reply #962 on: 08.12.06, 20:09 »

Itse ajelin samaan aikaan kohti työpaikkaa ja suuntana etelä. Ensin joku ajeli vanhalla Mazdalla, eikä taaksepäin ollut minkäänlaista valonlähdettä. Tämän jälkeen pääsin kiittelemään jälleen kanssa-autoilijan järjenjuoksua. Molemmat kaistat vapaana ja tien pinta märkä -> hiase vetää ohi ja palaa oikeanpuoleiselle kaistalle suoraan nokan eteen. Hyvä ettei puskuria vienyt. Itse ajaisin tuohon tapaan, jos olisin Lasol-kauppias... joko noitakin myydään verkostomarkkinoinnilla, vai mikä PRKL riivaa, kun suurin osa kiilaa aina siihen muutaman metrin päähän roiskuttamaan paskaa lasille, vaikka sitä tyhjää baanaa oisi Hangosta Utsjoelle....

Ugh - olen puhunut

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
tornadof36
Former member
« Reply #963 on: 08.12.06, 20:25 »

Juups!

Ihmiset voisivat ihan AIKUISTEN oikeasti alkaa ottamaan muitakin tuolla huomioon!!

Yleensä jos yöllä joutuu ajelemaan,niin minä olen ainakin huomannut,että sitä tilaa jätetään reilummin ohitettavan sen ohituksen jälkeen.

Paitsi että rapa roiskuu aika ilkeästi,niin myös pienen pieni kivi tekee aika ikävää lentäessään tuulilasiin...

Itse en välitä pätkänkään vertaa,jos ohittaessani jotain hitaampaa,joku roikkuu puskurissa kiinni.OK,voin ajaa 105 km/t (mittarivirhe huomioituna),mutta turha siinä on kaahaamaan lähteä,jos ajaa selkeästi hitaammasta ajoneuvosta ohitse.
Eli ohitan auton,enkä palaa sen etupuskuriin,vaan jätän reilusti tilaa sinne.

Mutta ehkä tuo liikennekulttuuri meilläkin pikkuhiljaa muuttuu parempaan suuntaan.

Se nyt vaan on niin,että aina kun joku vähemmän ajatteleva pyörii tuolla liikenteessä,niin siitä tulee äkkiä sellainen fiilis että tekee mieli yleistää...Mutta sehän on turhaa!

Sellainen juttu vielä,että muistakaa ne heijastimet hihaan,vaikka autolla liikkuisittekin.On meinaan niin perhanan huono nähdä vaikka sellaista heijastimetonta auton ovea,joka on auki,ja siinä oviaukossa vielä joku mustatakkinen henkilö seisoo!

Eipä minulla muuta!

Ajetaan turvallisesti ja otetaan muutkin huomioon!

-Jukka Cool
Toni Luukkanen

Date Registered: 03.01.06

« Reply #964 on: 08.12.06, 23:29 »

Aaltonen
Former member
« Reply #965 on: 10.12.06, 07:50 »

Hehe aika rankkaa yksinkertastamista  Grin Tyyliin jos et mee Stop merkin ohi miljoonaa niin jäät siihen tunniks odottamaan 240 pyöräilijää  Grin
Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

« Reply #966 on: 13.12.06, 13:43 »

Tuli tuossa sellainen mieleen että kun jälleen osui noin puolen vuoden aikana kotikonnuilla varmaan 4:s muutos eräässä risteyksessä nopeusrajoutusmerkkien sijoitukseen niin herää vain kysymys kuka älykääpiö niitä oikein sinne heittelee. En enää muista joka versiota joita on ollut mutta aluksi  oli vain toiseen suuntaan mennessä 60-merkki ennen risteystä ja toiseen suuntaan sai mennä 80:ntä. Sitten taisi tulla 60 molempiin suuntiin mutta siten että tämä uusi merkki oli vasta risteyksen jälkeen (tosi fiksua ja hyödyllistä siis). Taisipa sellainenkin versio olla välissä että oli 60 päättyy sen ensimm. merkin taustalla vaikka ei siihen suuntaan edes ollut aluksi rajoitusta. Nyt sitten ilmestyi toiseeenkin suuntaan 60-merkki ennen risteystä. Mutta vielä on siihen ensimm. suuntaan 80-merkki heti rist. jälkeen jolloin siinä on noin 150m matka jossa saa ajaa eri nopeutta eri suuntaan. Kai se jossain välissä vielä muuttuu niin että siihen tulee 60-merkki tilalle ja sitten tulee 60-loppuu sen raj. merkin taustalle.
tornadof36
Former member
« Reply #967 on: 13.12.06, 15:10 »

Juups!

Onkohan tuossa risteyksessä valo-ohjaus.Kun silloinhan tuo nopeus siinä saa olla maksimissaan tuon 70 km/t.

Eri asia sitten onko järkeä laittaa 80 km/t rajoitusta 150 m matkalle.No,onhan siinä hyvä ottaa karstat motista(jos on siihen taipumusta).

-Jukka Sad

Tulisipa jo lunta.On aika pimeää!
Petri Lehtovirta

Date Registered: 05.04.04

« Reply #968 on: 20.12.06, 12:02 »

Mielenkiintoinen liikennesimulaattori. Näin ne "staut" syntyy

http://vwisb7.vkw.tu-dresden.de/~treiber/MicroApplet/

Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

« Reply #969 on: 20.12.06, 16:00 »

Tuli kyllä eilen nähtyä rekkakuskilta melkoisen hurjan näköistä ajamista, kun ajelin kotiin siinä 23.15 - 23.20 välillä. Nopeutta oli melkoisesti 80 alueella, kun ottaa huomioon viellä tien liukkauden tuolloin. Itse siis ajelin kyseisen rekan takana turvallisen matkan päässä, kun olin tulossa Turusta kotiin 8-tietä pitkin.

Sitten, kun olin jo jonkin matkaa ajanut kyseisen rekan takana, tosin rekka oli jo karistanut minua melkoisesti, niin saavuttiin pieneen alamäkeen.
Siinä sitten katselin turvallisen matkan päästä, kuinka rekan vaunu lähti mäessä heittelehtimään hurjan näköisesti, lähinnä pyrkien ojan puolle, elikkäs oikealle. Ensin vaunu osui kaiteeseen ja raapi sitä kaidetta pitkin. Sitten näytti jo, että vaunun heittelehtimen olisi loppumassa, mutta kun kaide loppui, niin rekan vaunun takaosa lähti kyntämään ojan reunaa ja siitä sitten veti paskaksi ainakin yhden katuvalon. Onneksi se vaunu sitten kuitenkin nousi sieltä ojasta kokonaan.

Tämän jälkeen rekkakuski onneksi/luonnollisesti hiljensi, pysähtyi tien viereen ja laittoi hätävikut päälle. Siinä itse hiljensin ja pysähdyin katsomaan, että kaikki oli ok.
Sieltä rekkakuski sitten tuli autosta ja alkoi katsomaan vaunun vahinkoja ja taisi ruveta soittamaan johonkin.
Itse en nähnyt, että tuohon vaunuun olisi tullut oikein mitään vahinkoa, mutta kyllä siihenkin varmaan jotain tuli, mutta ainakin katulamppu meni hivenen paskaksi.
Mutta onneksi tästä kaikesta säilyttiin säikähdyksellä ja tuo tiekin oli tuolloin todella hiljainen. Hetken kyllä ehtisin ajatella, että kohtaa tulee soitto 112:een, kun tuo vaunu alkoi heittelehtimään.  Tongue

Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #970 on: 21.12.06, 10:53 »

Nyt tarttee tietoa. Mikä on parkkipaikan nopeusrajoitus?

-JukSii-
Antti Laukkanen

Date Registered: 11.11.03

« Reply #971 on: 21.12.06, 12:53 »

Oli se kaunista katsella tänä aamuna Kehä I:llä, kun aamuinnokas autoilija taas esitti tuota Saminkin kovasti peräänkuuluttamaa tehokkaan auton provosoimaa liikennekäyttäytymisen mallia  Wink Siinä jossain Kontulan valoista länteenpäin on semmoinen näppärä bussikaistan pätkä, jota käyttäen pääsee ohittamaan valoissa seisovat kanssa-autoilijat. Kaista päättyy pysäkkiin, jonka jälkeen pitää sorvata sieltä Kehälle. Semmoinen musta, vanhakoppainen A8 quattro 4.2 litraisella myllyllä liikehti kuljettajansa ohjastamana aika saatanallista vauhtia ensin oikeelta ohi ja sitten shokeeraavalla tavalla vääntäytyi kahden auton väliin jääneeseen kuusimetriseen reikään. Jos näistä kahdesta autoilijasta toinen olisi sattunut edesauttamaan hiukkasenkin raon pienentymistä, olisi kolissut raskaasti. Onneksi sentään ei. Joutui taas hämmästelemään, mitähän ihmettä sen kaiffarin pääkopassa mahtoi liikuskella. Tuskin juurikaan mitään. Way to go in liikenneruuhka...  Shocked

Fournier pilots of the world - unite!
Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

« Reply #972 on: 21.12.06, 22:58 »

Nyt tarttee tietoa. Mikä on parkkipaikan nopeusrajoitus?

En uskalla sanoa faktaksi mutta luulen että 20 km/h koska se on piha-alue. Saa korjata.
B777
Former member
« Reply #973 on: 21.12.06, 23:12 »

En uskalla sanoa faktaksi mutta luulen että 20 km/h koska se on piha-alue. Saa korjata.

Samalla kannalla... Tosin tätäkin voi muuttaa, esim joissakin parkkialueilla/halleissa näkee 10km/h taulujakin Smiley
Aki Launonen

Date Registered: 08.10.02

« Reply #974 on: 22.12.06, 03:00 »

Minä olen taas sitä mieltä että pysäköintialueilla ei ole nopeusrajoituksia vaan mennään Tieliikennelain viidennen pykälän mukaan:

5 § (12.4.1991/671)
Moottoriliikenne tien ulkopuolella

Moottorikäyttöistä ajoneuvoa tien ulkopuolella kuljetettaessa on noudatettava olosuhteiden edellyttämää varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi.

Ei tämäkään tieto mikään fakta ole mutta näin uskon asian olevan.
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #975 on: 22.12.06, 06:05 »

Miksi parkkipaikka olisi piha-alue?

-JukSii-
Ville Alho

Date Registered: 28.02.06

« Reply #976 on: 22.12.06, 13:50 »

Ei parkkipaikka sinänsä kai olekkaan piha-alue. Tieliikennelaki ei edes tunne koko piha-alue-termiä. Sen sijaan laki tuntee kyllä pihakadun joka on Tieliikennelain §2.6:n mukaan jalankulku- ja ajoneuvoliikenteelle yhteisesti tarkoitettu, liikennemerkein sellaiseksi kaduksi osoitettu tie.

Pihakadulla on saman lain 33§ mukaan 20 km/h nopeusrajoitus, mutta se siis ei koske parkkipaikkaa jos parkkipaikkaa ei ole nimenomaisesti liikennemerkillä pihakaduksi merkitty.
Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

« Reply #977 on: 22.12.06, 13:58 »

Ei parkkipaikka sinänsä kai olekkaan piha-alue. Tieliikennelaki ei edes tunne koko piha-alue-termiä. Sen sijaan laki tuntee kyllä pihakadun joka on Tieliikennelain §2.6:n mukaan jalankulku- ja ajoneuvoliikenteelle yhteisesti tarkoitettu, liikennemerkein sellaiseksi kaduksi osoitettu tie.

Pihakadulla on saman lain 33§ mukaan 20 km/h nopeusrajoitus, mutta se siis ei koske parkkipaikkaa jos parkkipaikkaa ei ole nimenomaisesti liikennemerkillä pihakaduksi merkitty.

Kun alettiin ru*kkaamaan niin eikös oikeanimi ole pysäköintipaikka?  Tongue
Mikko Sokero

Date Registered: 07.12.04

« Reply #978 on: 22.12.06, 14:06 »

Vai kenties pysäköintialue?  Grin
Ville Alho

Date Registered: 28.02.06

« Reply #979 on: 22.12.06, 14:30 »

Quote from: Mikko Sokero
Vai kenties pysäköintialue?

Lainsäätäjä ainakin tuntee molemmat termit jä käyttää kumpaistakin... Parkkipaikkahan ei olisi riittävän viralliselta kalskahtava termi  Grin
Pages: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1