FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.08.17, 19:23

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 482 483 [484] 485 486 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1468432 times)
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9660 on: 26.10.10, 17:16 »

Aina roiskuu kun rapataan... Aika vähän noita sattuu kun miettii miten paljon busseja tiellä liikkuu.

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9661 on: 26.10.10, 17:44 »


Länsi-väylä kyseessä ja ne kaikki pysäkit sielä on "pahoja". Sielä ei ole 50 rajotuksia, ainakaan ole ollut.
Joten pysäkiltä lähtevän pitää olla todella tarkkana ja nyt kävi se mikä on itsellekin meinannut käydä kun tarkkaavaisuus herpaantuu väärään aikaan.
Käsittääkseni mitä tuolta MTV3:n uutisista katsoin niin siinä on osumista päätellen niin käynyt.

Ikäväjuttu, rapatessa tosiaan roiskuu, mutta pääasia on että pahimmalta vältyttiin ja ei henkilövahinkoja, ainakaan isoja.
Mutta siihen nähden miten paljon perus tavalliset paremman luokan kuljettajat ajaa mällejä aamuruuhkassa sateessa tai ei; niin........
Tosiaan torstai-aamu oli sateinen ja joka ikisellä kaupunkiin johtavalla pääväylällä oli 5-10 auton ketjukolarit. Eikä ollut edes liukasta....... Roll Eyes
« Last Edit: 26.10.10, 18:05 by Sami Aaltonen »
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9662 on: 26.10.10, 18:02 »

Henri ja Seppo:

Nyt pitää kyllä sanoa  ihan suoraan että mun on kovin vaikea ymmärtää teidän näkökulmaanne tähän asiaan.
Puhutaanko me nyt samasta tunnelista? Huopalahden tunnelista, jota 550:nen ja 52A esim. käyttää?

Meinaa.....ihan oikeesti miettikääs nyt vähän ihan oikeesti:
Tunnelissa on 2 suojatietä, joiden edessä on kummastakin suunnasta näköesteet. Kaakeloidut tolpat tai betoniseinä. Näkyvyys suojatielle on lähes olematon, ja tietystä suunnasta tultaessa 0, ellei siihen kunnolla hiljennä, joka tarkottaa alle 15kmh nopeutta.
Kuka sielä yläkautta kadun toiselle puolelle menee? Ei kukaan, tiedän. Mitä se valvontakamera auttaa jos joku ajaa sielä 60kmh toisen yli? Se on ihan yks lysti onko sielä kameraa vai ei siinä kohtaa.
Ihmiset juoksevat junaan, ihmiset juoksevat bussiin junasta. Ja sillon ei paljoa katsella liikoja kun se päivän ainoa 550:nen saapuu pysäkille. Osalla on korvalappusterot päässä, osa ei katso mitään, osa juoksee ja osa kiipeää sen valitettavan aidankin yli päästäkseen bussiin.

Onko teillä mitään käsitystä siitä, miten paljon sielä aamuisin-iltapäivisin ja päivisin on porukkaa odottamassa busseja, menossa juniin, vaihtamassa busseja?
Voin ihan suoraan sanoa, että sielä on sitä populaa ihan oikeasti ja sitä on kaikista ikäluokista ja PALJON.

Ja toinen asia; mites sitten kävisi jos tuo sallittaisiin yksityisille autoille tuo tunneli?
Sehän olisi ihan tukossa, jonoa olisi takuulla sinne Haagan ympyrään asti palvelutalolle, ja tunneli olisi täynnä henkilöautoja, joiden seassa 5-10 bussia odottaisi vuoroaan ja jonon kulkua, jotta pääsivät pysäkille.
Se on ihan sata varmaa, että jos tuo sallitaan, sielä on täys kaaos sen jälkeen. Ja sittenhän se vasta turvallista olisikin, kun jengi sielä autojen väleistä menee kadun yli ja sen sellasta. Ei se aita ole ennenkään este ollut vaikka sieltä bussi tuleekin tyhjällä kadulla.
Vaikka autot joutuisivat odottamaankin bussien takana, sillä ei tässä vaiheessa ole mitään merkitystä.

Voin sanoa ihan suoraan, että tiedän mistä puhun. AJoin 550:stä vuoden periaatteessa vakituisena kuljettajana sillon kun se linja aloitti liikenteen. Näin sielä tunnelissa yhtä sun toista koheltajaa. Niin takseja ja busseja, jotka eivät jarruunkaan hipaisseet pysäkkialueelle tultaessa, jossa nämä suojatiet ovat. Näin sielä myös aidan yli kiipeäviä teinejä - aikuisia, korvalapuilla ladattuja ihmisiä, jotka kävelevät suoraan alle ja katsovat vasta sitten kun osuu jo. Näin sielä henkilöautoja, jotka ajavat siitä pysäkkialueesta läpi yli 60kmh nopeuksilla.
Ja te, te haluatte sen yksityisille autoille sallittavaksi?
Oletteko nyt tosiaan tosissanne tuon homman kanssa?

Kovasti aina täällä koitetaan minua täälä nokitella, kun kyse on busseista ja liikenteestä littyen niihin. Antaa fiksuja hienoja kommentteja, miten asiat tulisi hoitaa paremmin, mutta nyt meni kyllä todella pahasti metsään ja todella pitkälle täys kuusikkoon. Ihan oikeasti.
Ihan selkeesti, ei ole hajuakaan mistä puhutte. Ei millään pahalla.
« Last Edit: 26.10.10, 18:07 by Sami Aaltonen »
petikko
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9663 on: 26.10.10, 18:11 »

Meinaa.....ihan oikeesti miettikääs nyt vähän ihan oikeesti:
Tunnelissa on 2 suojatietä, joiden edessä on kummastakin suunnasta näköesteet. Kaakeloidut tolpat tai betoniseinä. Näkyvyys suojatielle on lähes olematon, ja tietystä suunnasta tultaessa 0, ellei siihen kunnolla hiljennä, joka tarkottaa alle 15kmh nopeutta.

Mut hei, ne ovat sitä massaa joka matkustaa julkisilla.  Roll Eyes
Henri Laitinen
Offline Offline

Posts: 333
Date Registered: 15.04.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9664 on: 27.10.10, 21:54 »

Henri ja Seppo:

Nyt pitää kyllä sanoa  ihan suoraan että mun on kovin vaikea ymmärtää teidän näkökulmaanne tähän asiaan.
Puhutaanko me nyt samasta tunnelista? Huopalahden tunnelista, jota 550:nen ja 52A esim. käyttää?

Meinaa.....ihan oikeesti miettikääs nyt vähän ihan oikeesti:
Tunnelissa on 2 suojatietä, joiden edessä on kummastakin suunnasta näköesteet. Kaakeloidut tolpat tai betoniseinä. Näkyvyys suojatielle on lähes olematon, ja tietystä suunnasta tultaessa 0, ellei siihen kunnolla hiljennä, joka tarkottaa alle 15kmh nopeutta.
Kuka sielä yläkautta kadun toiselle puolelle menee? Ei kukaan, tiedän. Mitä se valvontakamera auttaa jos joku ajaa sielä 60kmh toisen yli? Se on ihan yks lysti onko sielä kameraa vai ei siinä kohtaa.
Ihmiset juoksevat junaan, ihmiset juoksevat bussiin junasta. Ja sillon ei paljoa katsella liikoja kun se päivän ainoa 550:nen saapuu pysäkille. Osalla on korvalappusterot päässä, osa ei katso mitään, osa juoksee ja osa kiipeää sen valitettavan aidankin yli päästäkseen bussiin.

Onko teillä mitään käsitystä siitä, miten paljon sielä aamuisin-iltapäivisin ja päivisin on porukkaa odottamassa busseja, menossa juniin, vaihtamassa busseja?
Voin ihan suoraan sanoa, että sielä on sitä populaa ihan oikeasti ja sitä on kaikista ikäluokista ja PALJON.

Ja toinen asia; mites sitten kävisi jos tuo sallittaisiin yksityisille autoille tuo tunneli?
Sehän olisi ihan tukossa, jonoa olisi takuulla sinne Haagan ympyrään asti palvelutalolle, ja tunneli olisi täynnä henkilöautoja, joiden seassa 5-10 bussia odottaisi vuoroaan ja jonon kulkua, jotta pääsivät pysäkille.
Se on ihan sata varmaa, että jos tuo sallitaan, sielä on täys kaaos sen jälkeen. Ja sittenhän se vasta turvallista olisikin, kun jengi sielä autojen väleistä menee kadun yli ja sen sellasta. Ei se aita ole ennenkään este ollut vaikka sieltä bussi tuleekin tyhjällä kadulla.
Vaikka autot joutuisivat odottamaankin bussien takana, sillä ei tässä vaiheessa ole mitään merkitystä.

Voin sanoa ihan suoraan, että tiedän mistä puhun. AJoin 550:stä vuoden periaatteessa vakituisena kuljettajana sillon kun se linja aloitti liikenteen. Näin sielä tunnelissa yhtä sun toista koheltajaa. Niin takseja ja busseja, jotka eivät jarruunkaan hipaisseet pysäkkialueelle tultaessa, jossa nämä suojatiet ovat. Näin sielä myös aidan yli kiipeäviä teinejä - aikuisia, korvalapuilla ladattuja ihmisiä, jotka kävelevät suoraan alle ja katsovat vasta sitten kun osuu jo. Näin sielä henkilöautoja, jotka ajavat siitä pysäkkialueesta läpi yli 60kmh nopeuksilla.
Ja te, te haluatte sen yksityisille autoille sallittavaksi?
Oletteko nyt tosiaan tosissanne tuon homman kanssa?

Kovasti aina täällä koitetaan minua täälä nokitella, kun kyse on busseista ja liikenteestä littyen niihin. Antaa fiksuja hienoja kommentteja, miten asiat tulisi hoitaa paremmin, mutta nyt meni kyllä todella pahasti metsään ja todella pitkälle täys kuusikkoon. Ihan oikeasti.
Ihan selkeesti, ei ole hajuakaan mistä puhutte. Ei millään pahalla.

Ei tietysti tällaisena kuin on mutta hieman järjestelemällä tuokin paikka saataisiin noilta osin parempaan kuntoon. Ne hurjastelijat ajavat yhtälailla siellä nykyiselläkin "sallitulla" reitillä. Ja siellä on yhtälailla näitä vaaranpaikkoja aivan yllin kyllin. Varmasti liikennemäärät lisääntyisivät mutta mihinkään jonoihin en usko. Ja kyllä, kuljen tätä väylää pitkin kesäkeleillä lähes päivittäin. Joskus myöhäisillan tunteina tulee tyypitettyä ihan sitä ajorataakin pitkin läpi. Säästyy parin mäen polkemiselta!  Grin
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9665 on: 28.10.10, 04:49 »

Ei tietysti tällaisena kuin on mutta hieman järjestelemällä tuokin paikka saataisiin noilta osin parempaan kuntoon. Ne hurjastelijat ajavat yhtälailla siellä nykyiselläkin "sallitulla" reitillä. Ja siellä on yhtälailla näitä vaaranpaikkoja aivan yllin kyllin. Varmasti liikennemäärät lisääntyisivät mutta mihinkään jonoihin en usko. Ja kyllä, kuljen tätä väylää pitkin kesäkeleillä lähes päivittäin. Joskus myöhäisillan tunteina tulee tyypitettyä ihan sitä ajorataakin pitkin läpi. Säästyy parin mäen polkemiselta!  Grin

Aivan takuulla sielä olisi jonot. Se on ihan selvää. Haagassa on kuitenkin paljon työpaikkoja, jonne nyt pitää kiertää ja jos tuo tunneli avattaisiin yksityisautoilijoille, oikasisivat he siitä läpi sinne toiselle puolelle. Se liikenne, joka nyt kiertää tulisi juuri sinne tunneliin.

Se olisi upea näky kun tunneli on täynnä autoja, 10-20 bussia molempiin suuntiin jonottamassa, että pääsee aivan täysille pysäkeille hakemaan ihmisiä. Aikataulut heittää sellasella 30-60 minuutilla onnesta riippuen. Ihmiset vihasia ku myöhästyvät vaihdoista ja töistä. Mutta yksityisautoilijat onnessaan kun saavat sitä kautta jonottaa matkalla töihin.

MIeti nyt oikeesti vähän tätä juttua.
Ei tämä ole niin sinisilmästä miltä se näyttää.

Ainiin, Manskulla on bussikaistakyltit vaihdettu kaupungista poispäin ja eilen tekivät kaupungin suuntaan niitä. Joten nyt vaan Poliisi valvontaa lisäämään.
Klassikko paikat voisivat olla hyvä idea, Hämeenlinnantien ja Vihdintien risteys, Tullinpuomin Shellin nurkka, Tukholmankadun risteys sekä Reijolankadun risteys kaupungista poispäin ja kenties Hesarin riteys kaupungin suuntaan.
Siinä sitä eniten rikotaan ja niissä se isoin ongelma on kun ihmiset ottavat sen oikean kaistan ennen risteystä vaikka aikaa on yllinkyllin vaihtaa se risteyksen jälkeen. Tilaa saa kyllä jos ja kun asianmukaisesti sitä pyytää. Oikeinhan siinä ajetaan sillon, miksei sitä tilaa saisi?

Ei muuta mutta kun blokkaavat sitten bussit siinä ohella. Etenkin Tullinpuomin/Reijolankadun ristyksen pysäkit Manskulla on blokattu poikkeuksetta ruuhka-aikana ja myös päivisin kun "vielä kerkee" bussin keulan edestä sinne oikean kaistan jonoon.
« Last Edit: 28.10.10, 04:59 by Sami Aaltonen »
Henri Laitinen
Offline Offline

Posts: 333
Date Registered: 15.04.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9666 on: 28.10.10, 08:26 »

Aivan takuulla sielä olisi jonot. Se on ihan selvää. Haagassa on kuitenkin paljon työpaikkoja, jonne nyt pitää kiertää ja jos tuo tunneli avattaisiin yksityisautoilijoille, oikasisivat he siitä läpi sinne toiselle puolelle. Se liikenne, joka nyt kiertää tulisi juuri sinne tunneliin.

Se olisi upea näky kun tunneli on täynnä autoja, 10-20 bussia molempiin suuntiin jonottamassa, että pääsee aivan täysille pysäkeille hakemaan ihmisiä. Aikataulut heittää sellasella 30-60 minuutilla onnesta riippuen. Ihmiset vihasia ku myöhästyvät vaihdoista ja töistä. Mutta yksityisautoilijat onnessaan kun saavat sitä kautta jonottaa matkalla töihin.

MIeti nyt oikeesti vähän tätä juttua.
Ei tämä ole niin sinisilmästä miltä se näyttää.


Ei mun tarvitse miettiä enempää kun sinulla on noita kauhukuvia tuonkin suhteen. 10-20 bussia seisomassa ja jopa tunnin jonot....  Ainako sinun pitää liioitella?
Tottakai se lisäisi liikennettä siinä mutta tuntuu että sinäkin haluaisit joka paikkaan ihan omat kaistat busseille. Toki se on ymmärrettävää tekstiä kun näet asiat yleensäkkin vain siitä vinkkelistä.

Poliisien ryntäystä ei tarvitse Manskun bussikaistoille odottaa. Ilmaisivat itsekkin ettei resulsseja riitä valvomaan enempää että bussikuskien työt -ja matkustajien matkat kävisivät joutuisammin. Se ei kuitenkaan vaaranna liikennetä. Eli suoritettavaa valvontaa painotetaan toivottavasti esim. kuntien suuntaan, automatiikkaan ja poliiselle jäisi resulsseja vaikkapa turvavälien, liikennevalojen tai suojateiden valvomiseen. Ne ovat varmasti olennaisempia asioita.
Jossain maailmassa busseissa on videokamerat nokalla ja ne kuvaavat mahdolliset bussikaistojen väärinkäytökset.  Ja postia tulee perässä. Miksei täällä?
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9667 on: 28.10.10, 10:21 »

Liikenneministeri nostaisi talvirajoituksia pääteillä: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2269594&pos=hl-ko-1

"Talvinopeusrajoitusten muuttaminen kelin mukaan vaatisi kauko-ohjattavien nopeusrajoitusnäyttöjen asentamista kaikille Suomen pääteille".

Miksei pelkästään ohjeisteta sakotuskäytäntöä uudestaan? Auto on pystyttävä hallitsemaan ja pysäyttämään turvallisesti kelillä kuin kelillä myös pyryssä, sumussa ja pimeällä ajettaessa. Suurin sallittu nopeushan ei nytkään tarkoita sitä, että aina saisi ajaa merkin osoittamaa nopeutta.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9668 on: 28.10.10, 13:10 »

Miksei pelkästään ohjeisteta sakotuskäytäntöä uudestaan? Auto on pystyttävä hallitsemaan ja pysäyttämään turvallisesti kelillä kuin kelillä myös pyryssä, sumussa ja pimeällä ajettaessa. Suurin sallittu nopeushan ei nytkään tarkoita sitä, että aina saisi ajaa merkin osoittamaa nopeutta.

Millä se poliisi tuollaisen määrittää tai todistaa?

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6093
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9669 on: 28.10.10, 15:44 »

Espoossa rytisee Grin Liekö ollu ABS+ESP+4WD-bussit kyseessä Cheesy

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010102612587264_uu.shtml
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9670 on: 28.10.10, 16:23 »

Millä se poliisi tuollaisen määrittää tai todistaa?

No ei mitenkään, sehän on aivan mahdotonta. Tai kyllähän poliisi voi määrittää milloin on pimeää tai huono ajokeli. Sakotuskäytännön muuttaminen siis nimenomaan muuttaisi poliisin toimintamallia, raastuvassa kukin voisi sitten yrittää puolustaa omaa subjektiivista näkemystään keliolosuhteista poliisin vastaavaa vastaan.

Tuulilasissa oli aikoinaan juttu Tanskan maalta. Toimittaja oli ajanut rajoitusten mukaisesti räntäsateessa uusilla kitkarenkailla ohittaen "huonossa kelissä" matelevia juutteja. Sakot turvallisen tilannenopeuden ylittämisestä kuitenkin maksettavaksi napsahti, eivät auttaneet selitykset suomalaisesta rospuutosta ja sen karaisemasta ajokokemuksesta.

Turvallinen tilannenopeus märällä pimeällä pikitiellä hirvivaara-alueella ei voi olla 100km/t, vaikka merkissä niin lukeekin.

Ps. Muuttuvat liikennemerkit kustantaisivat 200 miljoonaa uutisoi Yle: http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/10/muuttuvat_nopeusrajoitukset_maksaisivat_200_miljoonaa_euroa_2096950.html
« Last Edit: 28.10.10, 16:33 by Topi Falkenberg »
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9671 on: 28.10.10, 16:31 »

Nyt taas kysymys suoraan Samille, tai voi tähän joku muukin vastata. Onko Länsimetron käyttöönoton jälkeen odotettavissa bussikuskien lukumääräärässä pienenemistä? vai pystyvätkö liityntälinjat työllistämään saman määrän tai jopa entistä enemmän suhareita?
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9672 on: 28.10.10, 16:35 »


Tästä tulikin mieleeni, että tietääköhän kukaan mitä maksaa talvi- ja kesänopeusrajoitusten muuttaminen aina vuosittain?

-JukSii-
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9673 on: 28.10.10, 16:42 »

Muistanpa aikoinaan 80-luvun alussa erään Ruotsin reissun. Oltiin sukuloimassa siellä, ja alla oli Peugeot 104 merkkinen "tykki". Tammikuuta elettiin, ja huima lumipyry oli liukastuttanut moottoritien. Paikalliset lipsutteli kesäkumeilla kuuttakymppiä, ja me ajeltiin hyvillä nastarenkailla ohituskaistaa Saabien ja Volvojen ohi. Monenlaista hölmistynyttä katsetta sai nähdä kun suihkittiin menemään Smiley

Varmaan tuumailivat että "himla Finne..."

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9674 on: 28.10.10, 16:46 »

Tästä tulikin mieleeni, että tietääköhän kukaan mitä maksaa talvi- ja kesänopeusrajoitusten muuttaminen aina vuosittain?

Ei mitään perushankintojen jälkeen, jos duunareilla on kk-liksa.  Wink Pyhtään ja Haminan välillä oli vuosia tällainen sääohjattu liikennemerkkijärjestelmä. Tiemestarin ammattitaito joutui siinä kohtuuttomalle kuormitukselle, kun toisessa päässä satoi hetken aikaa, niin mahtikäskyllä nopeusrajoitus putosi koko matkalla -20 km/h, ja jos järjestelmävika yllätti niin, silloin oletusarvoksi tuli 80 km/h. Kyllä ketutti ajaa se 30 km kauniina käsäiltana -40 km/h alinopeudella.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9675 on: 28.10.10, 18:14 »

Ei mun tarvitse miettiä enempää kun sinulla on noita kauhukuvia tuonkin suhteen. 10-20 bussia seisomassa ja jopa tunnin jonot....  Ainako sinun pitää liioitella?
Tottakai se lisäisi liikennettä siinä mutta tuntuu että sinäkin haluaisit joka paikkaan ihan omat kaistat busseille. Toki se on ymmärrettävää tekstiä kun näet asiat yleensäkkin vain siitä vinkkelistä.

Poliisien ryntäystä ei tarvitse Manskun bussikaistoille odottaa. Ilmaisivat itsekkin ettei resulsseja riitä valvomaan enempää että bussikuskien työt -ja matkustajien matkat kävisivät joutuisammin. Se ei kuitenkaan vaaranna liikennetä. Eli suoritettavaa valvontaa painotetaan toivottavasti esim. kuntien suuntaan, automatiikkaan ja poliiselle jäisi resulsseja vaikkapa turvavälien, liikennevalojen tai suojateiden valvomiseen. Ne ovat varmasti olennaisempia asioita.
Jossain maailmassa busseissa on videokamerat nokalla ja ne kuvaavat mahdolliset bussikaistojen väärinkäytökset.  Ja postia tulee perässä. Miksei täällä?

Niin se 10-20 bussia oli yhteenlaskettuna molemmat suunnat.
Unohdan aina, ettei minulla ole asioista todellista näkökulmaa kuitenkaan.
Sinä ja pari muutahan ne paremmin tiedätte kuin minä, vaikkette bussia ajakkaan työksenne. Anteeksi vaan kamalasti kun varpaille menin astumaan.
« Last Edit: 28.10.10, 18:18 by Sami Aaltonen »
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9676 on: 28.10.10, 18:16 »

Nyt taas kysymys suoraan Samille, tai voi tähän joku muukin vastata. Onko Länsimetron käyttöönoton jälkeen odotettavissa bussikuskien lukumääräärässä pienenemistä? vai pystyvätkö liityntälinjat työllistämään saman määrän tai jopa entistä enemmän suhareita?

Ei mitään harmaintakaan aavistusta ole tästä asiasta.
Onneksi ei tarvitse myöskään asiasta sen enempää tietää jatkossakaan.

Sen tiedän, että linjaverkosto menee ilmeisesti uusiksi, niin Espoossa kuin Vantaallakin kun Kehä rata saadaan toimimaan.
Enempää en asiasta tiedä ja onneksi ei tarvitsekaan tietää.
Henri Laitinen
Offline Offline

Posts: 333
Date Registered: 15.04.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9677 on: 29.10.10, 12:34 »

Niin se 10-20 bussia oli yhteenlaskettuna molemmat suunnat.
Unohdan aina, ettei minulla ole asioista todellista näkökulmaa kuitenkaan.
Sinä ja pari muutahan ne paremmin tiedätte kuin minä, vaikkette bussia ajakkaan työksenne. Anteeksi vaan kamalasti kun varpaille menin astumaan.

Nyt tukki taas pois sieltä nenästä!  Grin
Sen verran tuosta tulee kuljettua että kuvittelemasi määrä busseja seisomassa ruuhkassa (vaikka kahteen suuntaan yhteenlaskettuna) tuntuu liioittelulle ja kerroin sen. Nyt ei ollut kyse tiedosta vaan oletuksesta ja olin siitä eri mieltä. Tuo määrä dösiä niin eihän siihen melkein muita mahtuiskaan! Siksi epäilen vahvasti tuollaisen mahdollisuutta... Wink
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9678 on: 29.10.10, 13:13 »

Nyt tukki taas pois sieltä nenästä!  Grin
Sen verran tuosta tulee kuljettua että kuvittelemasi määrä busseja seisomassa ruuhkassa (vaikka kahteen suuntaan yhteenlaskettuna) tuntuu liioittelulle ja kerroin sen. Nyt ei ollut kyse tiedosta vaan oletuksesta ja olin siitä eri mieltä. Tuo määrä dösiä niin eihän siihen melkein muita mahtuiskaan! Siksi epäilen vahvasti tuollaisen mahdollisuutta... Wink

Niin joo, jos Jokereita on normaali talvikelissäkin 4-5 peräkkäin aamuruuhkassa, montako niitä ois sielä tunneli jaksolla, jos sielä olis henkilöautot tukkimassa koko väylän??? Pitäähän sitä nyt ihmisten töihin päästä. 1 kappale per auto tunnelin täydeltä? Ettei tartte Haagan ahtaita katuja vaan niillä henkilöautoilla tukkia ja vaarantaa sitten kansalaisten hengen sielä ahtailla kaduilla... Kun aikuiset ihmiset eivät osaa tunnistaa riskejä ja ajaa hiljempaa taikka rajotuksien mukaan? Just.

Se on ihan sata varmaa, että se koko tunneli jakso menisi tukkoon. Se Haagan puolella oleva ympyrä Itikseen päin mentäessä menisi takuulla tukkoon. Ja se taas aiheuttaisi sen, että ympyrää ennen oleva pysäkki olisi täynnä autoja, joka taas aiheuttaisi sen, ettei bussit pääsisi pysäkille, joka aiheuttaisi jonon sinne tunneliin asti ja lopulta sielä tunnelissakaan ei päästäisi mihinkään suuntaan.

Se taas aiheuttaisi sen, että se reilu 55-65 minuutin ajoaika ei tulisi riittämään, joka aiheuttaisi sen, että kuljettajat ajaisivat aamun 2 kierrosta tauotta (n.4h), joka aiheuttaisi sen, että ruokatauoilta ollaan myöhässä 10-20 minuuttia mahdollisesti, joka aiheuttaisi sen, että se tunnin tai tunnin puolentoista ruokatauko lyhenee merkittävästi, kun pidentääkään et sitä voi ja se taas ei ainakaan kenenkään edun mukaista ole enää.

Niin ja tästähän päästään vielä siihen, että missäs välissä vessassa käyt sitten? Kun juodakin pitää sen 4 tunnin aikana jotain ilmeisesti?
Ei sieltä vaan niin vaan lähdetä käymään toiletissa. Ei se vessa ole bussin etuoven kohdalla Itkisessä eikä Westendissä. Tiedät sen siinä vaiheessa, että mitä enemän lähdet myöhässä sitä enemmän tauosta menee, siitä päivän ainoasta ruokatauosta mahdollisesti. Ei se kovin kivalta kuullosta vai kuullostaako?
Toimistohenkilöstölle voisi olla hyvä kokeilu se, että vessat ovat kiinni 2½h ja sitten kun ne ovat auki; aikaa on 2 minuuttia käydä sielä. Sitä se on se todellisuus toisinaan näissä mun hommissa.

Mutta pääasia on, että tavallinen 8-16 työläinen pääsee tunnelin läpi 5 minuuttia nopeammin töihin aamulla, kun ei voi sinne lähteä aamu 5 vaan 7.30 pahimpaan aamuruuhkaan? Justiinsa.

Uskon, että olet ollut vastaavissa tilanteissa vai oletko?
Ruokatauko alkaa 10.23, tulet sinne about 10.45, ja takasin töissä pitää olla 11.20 seuraavalle työtehtävälle? Siinä ajassa syöt, juot kahvin, lepäät ja lataat akut oli keli mikä tahansa.
Ei se ole aina ihan herkkua kun se päivän ainoa tauko 8h ajo-aikana menee siihen, että istut ruuhkassa sen takia, että jengi tulee yksityisautoilla kaupungiin tukkimaan väylät, käyttävät bussikaistoja ja tukkivat nekin samantien. Ne jotka keskustaan menevät, miksi hemmetissä ne eivät käytä junaa?
Radan varressa asuvat etenkin..... Oma auto, niin ihana juttu. Pakko joka ikinen aamu tappaa siinä aikaa tunnin verran jonottaen ja hermoja kiristäen ja sama juttu iltapäivällä.

Ja sitten vielä ehdotetaan vakavissaan täällä, että Haagan joukkoliikennetunneli kaikille avoimeksi. Kun NYTKÄÄN se 60 minuuttia ei Westend-Itäkeskus hyvässä normaalissa kesäkelissä aamu/iltaruuhkassakaan riitä.
Mieti nyt ihan vähän. Oikeesti.

Mutta joka tapaukseessa ;miten musta tuntuu, ettei sulla oikeen ole tota aamuruuhkan todellisuustietämystä tässä 550/Haagan tunnelin kohdalla ollenkaan?
Muutama ihminenhän sielä vaan oottelee jotain 550:stä ja pari autoa sinne tänne?

Mee joku aamu kattomaan mitä se on, ei sinne kukaan täysjärkinen toivo yhtäkään yksityisautoilijaa väliin söheltämään. Etenkin kun ne ihmiset juoksentelee miten sattuu kadun yli kiirehtiessään junaan ja saapuviin busseihin. Olen nähnyt. Joten tiedän todella, ihan oikeesti. Mistä puhun. Usko tai älä.

Itseppähän olen työni valinnut, mutta joku tolkku näissä ehdotuksissa pitää olla........


« Last Edit: 29.10.10, 13:34 by Sami Aaltonen »
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9679 on: 29.10.10, 13:27 »

Tuli tässä mieleen että tosiaan.....Se 24h bussikaista sääntö on tarpeen.
Vaikka osasta teistä ei siltä tunnukkaan.

SItä kaistaahan ei voi ottaa Tukholmankadun jälkeen? Asiallisesti kun tilaa pyytää, sitä saa varmasti enemmin tai myöhemmin.
Mutta ei, pakko on päästä, juuri tähän väliin kun jatkan kilometrin päästä sitten suoraan kohti keskustaa....
[ attachment removed / expired ]

Tämäkin on mukavaa, olet juuri pysäkiltä lähdössä ja lasket siinä että bussi mahtuu hyvin tuohon suojatien jälkeen jonon jatkoksi. Vaan eipä mahdukkaan, kun usein siihen änkee sittten 2-3 henkilöautoa ja pahimmillaan jäät siinä sitten keskelle suojatietä kun tuppaavat sitä kaistaa vaihtamaan vilkuttaja ja vähän myöhässä niin kuin esimerkissä. Meinaa 1/50 autoilijasta kääntyy Tukholmankadulle seuraavasta risteyksestä.......
Paras mitä näin torstaina, eräs pappa peruutti vasemmalla kaistalla ja käänsi sitten tuohon poikittain kahden kaistan yli ottaakseen "ajoissa" tämän oikean kaistan....sitähän ei voi risteyksen jälkeen vaihtaa? Ei.
[ attachment removed / expired ]

Viikon pohjat. Seistiin siinä valoissa kiltisti pysäytysviivalla. Kunnes hetken päästä tämä kuljettaja sitten keksi, että hän on varmaan väärässä kohtaa kun bussikin seisoo siinä samassa linjassa kuin hän. Ajoi sitten punasiin tuon 2-3 auton mittaa ja jäi siihen. Noh, meille vaihtui sitten oikealle nuolivalot ja tämä sitten tietenkin nosti jarrua ja melkeen lähti kääntymään vasemmalle kunnes koki suuren AHAA ELÄMYKSEN. Oikealta kääntyviä autoja.
Noh pakkihan siinä avuksi tuli, mutta meinasi aika ahtaaksi mennä kun bussi kääntyy kohti ja vieressä on bussi kääntymässä......
Oikeesti. Koita näitten kanssa sitten töitä tehdä tuola toisinaan.... Ei mitään käsitystä mistään. Ei yhtään mistään. Aivan kuutamolla osa noista......
MIten ihmeessä nuo korttinsa onnistuvat pitämään, jos ei yhtään leikkaa...ei yhtään.
[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 29.10.10, 13:32 by Sami Aaltonen »
Pages: 1 ... 482 483 [484] 485 486 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1