Keskustelua liikenteestä

<< < (1933/3031) > >>

skyllonen:
Quote

Ei se tunneli Haagassa ole mikään riskialttiimpi kaikka siksi kun pysäkki on tunnelissa. Seinät ja katto ei muuta sitä miksikään. Samalla lailla ulkoilmassakin joku tipahtaa pysäkilta autotielle, jos tipahtaa...Paikkahan on juuri sellainen että siinä pitäisi odottaa bussin perässä pysäkillä. Siinähän on järjestetty kevyen liikenteen kulku ihan hyvin yläkautta. Ylipäätään tuolla katuosuudella on kevyt liikenne eritetty hyvin omaksi osakseen ja siinä on vain yksi suojatie koko matkalla. Eli reitti Etelä-Haagan olisi kokonaisuutena varmasti turvallisempi kuin nykytilanteessa.


Olen täysin samaa mieltä, siinähän on myös 30 rajoitus ja valvontakamerat. On todellakin älytön tilanne jos tulet pitäjänmäen ympyrästä ja alat puikkelehtia mutkaisia pikkukatuja päästäksesi maunula/pakila suuntaan. Siinä on heti vanhainkoti ja koulu ja lapsia liikenteessä, todella turvallisempi vaihtoehto ton tunnelin kautta. Itse olen ajanut siitä kieltoja uhmaten lukuisia kertoja läpi, suurin osa kuitenkin työajossa nostokoriautolla.

petikko:
Osaa ne bussikuskit ihan keskenäänkin http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/10/1212491

jari58:
Aina roiskuu kun rapataan... Aika vähän noita sattuu kun miettii miten paljon busseja tiellä liikkuu.

Sami Aaltonen:
Quote

Osaa ne bussikuskit ihan keskenäänkin http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/10/1212491


Länsi-väylä kyseessä ja ne kaikki pysäkit sielä on "pahoja". Sielä ei ole 50 rajotuksia, ainakaan ole ollut.
Joten pysäkiltä lähtevän pitää olla todella tarkkana ja nyt kävi se mikä on itsellekin meinannut käydä kun tarkkaavaisuus herpaantuu väärään aikaan.
Käsittääkseni mitä tuolta MTV3:n uutisista katsoin niin siinä on osumista päätellen niin käynyt.

Ikäväjuttu, rapatessa tosiaan roiskuu, mutta pääasia on että pahimmalta vältyttiin ja ei henkilövahinkoja, ainakaan isoja.
Mutta siihen nähden miten paljon perus tavalliset paremman luokan kuljettajat ajaa mällejä aamuruuhkassa sateessa tai ei; niin........
Tosiaan torstai-aamu oli sateinen ja joka ikisellä kaupunkiin johtavalla pääväylällä oli 5-10 auton ketjukolarit. Eikä ollut edes liukasta.......

Sami Aaltonen:
Henri ja Seppo:

Nyt pitää kyllä sanoa  ihan suoraan että mun on kovin vaikea ymmärtää teidän näkökulmaanne tähän asiaan.
Puhutaanko me nyt samasta tunnelista? Huopalahden tunnelista, jota 550:nen ja 52A esim. käyttää?

Meinaa.....ihan oikeesti miettikääs nyt vähän ihan oikeesti:
Tunnelissa on 2 suojatietä, joiden edessä on kummastakin suunnasta näköesteet. Kaakeloidut tolpat tai betoniseinä. Näkyvyys suojatielle on lähes olematon, ja tietystä suunnasta tultaessa 0, ellei siihen kunnolla hiljennä, joka tarkottaa alle 15kmh nopeutta.
Kuka sielä yläkautta kadun toiselle puolelle menee? Ei kukaan, tiedän. Mitä se valvontakamera auttaa jos joku ajaa sielä 60kmh toisen yli? Se on ihan yks lysti onko sielä kameraa vai ei siinä kohtaa.
Ihmiset juoksevat junaan, ihmiset juoksevat bussiin junasta. Ja sillon ei paljoa katsella liikoja kun se päivän ainoa 550:nen saapuu pysäkille. Osalla on korvalappusterot päässä, osa ei katso mitään, osa juoksee ja osa kiipeää sen valitettavan aidankin yli päästäkseen bussiin.

Onko teillä mitään käsitystä siitä, miten paljon sielä aamuisin-iltapäivisin ja päivisin on porukkaa odottamassa busseja, menossa juniin, vaihtamassa busseja?
Voin ihan suoraan sanoa, että sielä on sitä populaa ihan oikeasti ja sitä on kaikista ikäluokista ja PALJON.

Ja toinen asia; mites sitten kävisi jos tuo sallittaisiin yksityisille autoille tuo tunneli?
Sehän olisi ihan tukossa, jonoa olisi takuulla sinne Haagan ympyrään asti palvelutalolle, ja tunneli olisi täynnä henkilöautoja, joiden seassa 5-10 bussia odottaisi vuoroaan ja jonon kulkua, jotta pääsivät pysäkille.
Se on ihan sata varmaa, että jos tuo sallitaan, sielä on täys kaaos sen jälkeen. Ja sittenhän se vasta turvallista olisikin, kun jengi sielä autojen väleistä menee kadun yli ja sen sellasta. Ei se aita ole ennenkään este ollut vaikka sieltä bussi tuleekin tyhjällä kadulla.
Vaikka autot joutuisivat odottamaankin bussien takana, sillä ei tässä vaiheessa ole mitään merkitystä.

Voin sanoa ihan suoraan, että tiedän mistä puhun. AJoin 550:stä vuoden periaatteessa vakituisena kuljettajana sillon kun se linja aloitti liikenteen. Näin sielä tunnelissa yhtä sun toista koheltajaa. Niin takseja ja busseja, jotka eivät jarruunkaan hipaisseet pysäkkialueelle tultaessa, jossa nämä suojatiet ovat. Näin sielä myös aidan yli kiipeäviä teinejä - aikuisia, korvalapuilla ladattuja ihmisiä, jotka kävelevät suoraan alle ja katsovat vasta sitten kun osuu jo. Näin sielä henkilöautoja, jotka ajavat siitä pysäkkialueesta läpi yli 60kmh nopeuksilla.
Ja te, te haluatte sen yksityisille autoille sallittavaksi?
Oletteko nyt tosiaan tosissanne tuon homman kanssa?

Kovasti aina täällä koitetaan minua täälä nokitella, kun kyse on busseista ja liikenteestä littyen niihin. Antaa fiksuja hienoja kommentteja, miten asiat tulisi hoitaa paremmin, mutta nyt meni kyllä todella pahasti metsään ja todella pitkälle täys kuusikkoon. Ihan oikeasti.
Ihan selkeesti, ei ole hajuakaan mistä puhutte. Ei millään pahalla.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page