FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.09.17, 07:30

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 483 484 [485] 486 487 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1470838 times)
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9680 on: 29.10.10, 13:40 »

Bussikuski näkee asiat toisin. Tietenkin audikuski teki virheen, mutta ei kai kaikilta henkilöautoilijoilta voi odottaa niin maan perusteellista tulevan tilanteen hahmottamiskykyä Tongue Mun mielestä ihan perusvirheen teki, ei sen kummempaa..

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Henri Laitinen

Date Registered: 15.04.10

« Reply #9681 on: 29.10.10, 13:45 »

Tähän taas tultiin:
Ensin se oli todella vaarallista jalankulkijoille.
Sitten se tie mensi menee aivan tukkoon.
Ja lopulta et ehtisi pitämään ruokataukoa...

Jos todella edellämainitut kauhukuvat olisivat todellisuutta eikä kuviteltua niin ymmärtäsin asian. Mutta en puolestaan jaksa uskoa edelleenkään moiseen katastrofiin sen johdosta jos tunneli avattaisi kaikille. Liikennettä se toki lisää, mikä tuntuu kääntyneen nyt asian kulmakiveksi.
Mitä tulee taukoihin niin eikö liikennöitsijöiden oma tehtävä ole mm. mitata eri linjojen matka-aikoja ja sen perusteella ajojärjestelijät suunnittelevat mm. teidän työ- ja lepoajat. Jos se ei toimi onko se muiden vika?

Ymmärrän että elämäsi olisi hankalempaa mutta järjetely olisi yhä kokonaisuudessaan turvallisempi ratkaisu. Siitä oli kyse. Minusta sinulla menee nyt puurot ja vellit sekaisin.
Henri Laitinen

« Reply #9682 on: 29.10.10, 13:49 »

Mun mielestä ihan perusvirheen teki, ei sen kummempaa..

Niitä sattuu minullekkin ja ymmärrän että muillekkin. Varsinkin jos ei liikuta tutussa ympäristössä.
Ja kaikki eivät ole syntyneet "ratti kädessä".
Onko siinä jotain kummallista?
Ilkka Mannikainen

Date Registered: 06.11.03

« Reply #9683 on: 29.10.10, 14:04 »

Tuli tässä mieleen että tosiaan.....Se 24h bussikaista sääntö on tarpeen.

Miten nuo kuvasi liittyy idioottimaiseen bussikaista24h -sääntöön?
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9684 on: 29.10.10, 14:14 »

Bussikuski näkee asiat toisin. Tietenkin audikuski teki virheen, mutta ei kai kaikilta henkilöautoilijoilta voi odottaa niin maan perusteellista tulevan tilanteen hahmottamiskykyä Tongue Mun mielestä ihan perusvirheen teki, ei sen kummempaa..

Joo ei siinä mitään, mutta kun siinä missä tämä Audi setä oli; siinä on ISO SELKEÄ PAKSU PITKÄ pysäytysviiva, jossa minä olin myös pysähtyneenä.
En tiedä mikä oikosulku tolle tuli, mutta sakot tosta ois saanu. Tiedä sitten mitä muuta.
Tuo vaan kuvastaa sitä, että osa tuola ei ajattele yhtään mitään.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9685 on: 29.10.10, 14:17 »

Miten nuo kuvasi liittyy idioottimaiseen bussikaista24h -sääntöön?

Siten, että usein tohon mahtuisi pari bussia tohon Tukholmankadun valoihin, mutta kun ei mahdu kun siinä on 10 henkilöautoa, jotka tekevät juuri sen mitä tuo Foordi tuossa on tehnyt. Eteen vilkutta tai vilkun kanssa ja jatkavat suoraan vaikka lain mukaan heidän pitäisi kääntyä Tukhlomankadulle Munkkivuoren suuntaan.
Jos ihmiset välittäisivät ja tietäisivät. Nyt ei ainakan ole selityksille virkaa, ei voi selittää en tiennyt kellonajoista.
Ilkka Mannikainen

Date Registered: 06.11.03

« Reply #9686 on: 29.10.10, 14:20 »

Molemmat Manskun kuvat näyttävät olevan ajankohdalta jolloin henkilöautoilla ei ole asiaa bussikaistalle (jos ovat arkipäivältä) joten 24h bussikaistasääntö ei oikein tue perustelujasi että kaistan pitäisi olla 24 h varattuna bussikaistana.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9687 on: 29.10.10, 14:30 »

Tähän taas tultiin:
Ensin se oli todella vaarallista jalankulkijoille.
Sitten se tie mensi menee aivan tukkoon.
Ja lopulta et ehtisi pitämään ruokataukoa...

Jos todella edellämainitut kauhukuvat olisivat todellisuutta eikä kuviteltua niin ymmärtäsin asian. Mutta en puolestaan jaksa uskoa edelleenkään moiseen katastrofiin sen johdosta jos tunneli avattaisi kaikille. Liikennettä se toki lisää, mikä tuntuu kääntyneen nyt asian kulmakiveksi.
Mitä tulee taukoihin niin eikö liikennöitsijöiden oma tehtävä ole mm. mitata eri linjojen matka-aikoja ja sen perusteella ajojärjestelijät suunnittelevat mm. teidän työ- ja lepoajat. Jos se ei toimi onko se muiden vika?

Ymmärrän että elämäsi olisi hankalempaa mutta järjetely olisi yhä kokonaisuudessaan turvallisempi ratkaisu. Siitä oli kyse. Minusta sinulla menee nyt puurot ja vellit sekaisin.

Kirjotin ihan sen, mitä siitä voisi pahimmillaan seurata. Eikä tässä vaan mun elämästä ole kyse.... En minä sitä 550:stä liiemmin aja nykyään, mutta kun otit sen tunnelin puheeksi, halusin oman näkökulmani siihen tuoda.

Vaarallista jalankulkijoille?
- Kyllä jos lataat siitä pysäkkialueesta hijentämättä 30kmh läpi. Kuinka moni ajaa 30kmh sielä (muistaakseni on rajotus) on asia erikseen.
Uskomatonta, että näät sen tunnelin ihan erilailla kuin minä.

Mun mielestä tämä on hyvä näin, jos eivät osaa Haagan kapeilla kaduilla ajaa nätisti, niin sille ei sitten mitään voi. Aikuisia ihmisiä ne yleensä ovat, jotka tuola kaahaa. Luulisi tiedostavan ja osaavan huomata riskit ajoissa ja ymmärtävän ne. Jos ei niin sitten on jotain mennyt koulun penkillä ohi.

Viikolla Kivistössä näin sellasen tilanteen, että siinä Kivistön koulun kohdalla on suojatie. Tie on suora, okei ei väistövelvollisuutta autoilla.
Olin menossa Vestran suuntaan eli Kannistoon päin. Pieni about 7v? tyttö odotti siinä suojatien ensimmäisellä maalausviivalla tien ylitystä bussipysäkille. Edessä meni henkilöauto, joka ei tehnyt elettäkään hiljentääkseen.
Se näytti todella vaaralliselta tilanteelta, itse en olisi uskaltanut siitä sitä 40-50kmh laskea läpi, mutta niin vaan tämä joka ikinen päivä siitä ajava naiskuski laski.

Niin miten voit olettaa, että tuola Haagan tunnelissa ihmiset sen enempää hiljentelisivät sielä pysäkkialueella? Sielä kun on tolppia, hämärää ja betoniseinää tekemässä tehokkaat katveet suojateille. Eikä se matala kaide ketään estä kiipeämästä yli jos siltä tuntuu.
Jos nämä aikuiset henkilöautoilijat he eivät keskellä kirkasta päivää tajua vaaraa/riskiä siinä, että pieni lapsi on odottamassa suojatien ylitystä aikomuksenaan ehtiä takana tulevaan bussiin........Niin miten ihmeessä ne voisi laskea tonne tunneliin, jossa tilanne on paljon huonompi kun kirkkaana päivällä Kivistössä suoralla tiellä?
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9688 on: 29.10.10, 14:31 »

Molemmat Manskun kuvat näyttävät olevan ajankohdalta jolloin henkilöautoilla ei ole asiaa bussikaistalle (jos ovat arkipäivältä) joten 24h bussikaistasääntö ei oikein tue perustelujasi että kaistan pitäisi olla 24 h varattuna bussikaistana.

Joo ne on ajalta, jolloin sielä ei ole asiaa henkilöautolla ajella, ellei Tukholmankadulle käänny.
Niin olisi pitänyt lisätä, että tämä sama ilmiö on kellonajasta riippumatta sama joka päivä.

Ja mikään ei ole niin mukavaa kuin ajaa sellasen auton takana tuola bussikaistalla, joka ajaa alle 40kmh, jarruttelee hiljentelee ja arpoo muttei osoita kääntymisen merkkejä. Siinä on huumori vähissä, kun et tiedä mitä se aikoo. Oli yö tai päivä tai aamu tai ilta. Tälläset tilanteet on ilkeitä, koska ohikaan et oikeen voi lähteä seuraavasta pysäkistä johtuen ja tulevasta ylinopeudesta jonka tuo ohitus aiheuttaisi. Kuitenkin joudut varautumaan siihen, että tämä kääntyy. Se saattaa sen kääntymisen tehdä niin myöhään, että lyö kaikki jarrut kiinni. Ilman varotuksia. Vaikka pitäisit väliäkin, riittävää, niin siinä tulee kiire.
Nyt ainakin on ihan täysin selvää, ettei sielä ole asiaa körötellä kilometritolkulla, jos ei ole niin sille ei mitään voi mutta jos lukutaidon omaa, niin sen pitäisi olla täysin selvää nyt.
« Last Edit: 29.10.10, 14:36 by Sami Aaltonen »
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #9689 on: 29.10.10, 14:51 »

Eikä se matala kaide ketään estä kiipeämästä yli jos siltä tuntuu.
Pitäisi rakennuttaa korkeampi kaide ja liikennevalot suojatien ylittämistä varten.

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9690 on: 29.10.10, 14:54 »

Pitäisi rakennuttaa korkeampi kaide ja liikennevalot suojatien ylittämistä varten.

Niin sinäpä sen sanoit? Tai ainakin varotusvalot tai jotain mistä on oikeesti hyötyä.
Se aita ehdottomasti 3m korkuiseksi, niin loppuu siihen ne ylitse kiipeempiset.
Se on sekin mukava tunne kun pysäkille tulet ja toteat, että tolpan katveesta ilmestyy aidan yli kiipeävä ihminen huitoen, että tahtoo kyytiin.
Kun sinäänsä ei kukaan oleta, että aidan yli halutaan tulla kyytiin kun sinne pysäkille jarrutat........
Seppo Kyllönen

Date Registered: 18.09.04

« Reply #9691 on: 29.10.10, 15:30 »

Joo ei siinä mitään, mutta kun siinä missä tämä Audi setä oli; siinä on ISO SELKEÄ PAKSU PITKÄ pysäytysviiva, jossa minä olin myös pysähtyneenä.

Juuh, se mieluiten leveä (ei paksu) pysäytysviiva näyttää olevan aika tuntematon käsite isolle laumalle kuskeja, riippumatta yksityis tai ammatti reiskoista. Vuosikaudet ihmettelin tota, vaikka itse olin jo pysähtynyt viivalle aina siitä vierestä joku ryömii siihen suojatiehen kiinni. Tässä kyllä taksit ja yksityisautoilijat olivat enemmistönä, toki ammattikuskeista laidasta laitaan löytyi. Aika usein kyllä tummaihoisia, mut pohjoismaalaistakin väriä oli (joukossa). Tällä en tarkoita palveluauto "Joukoa". Helsingin ja varsinkin kantakaupungin ikuiset työmaat ja niistä aiheutuvat liikennejärjestelyt ovat varmasti haastava ympäristö jos harvemmin vierailee Helsingissä.
Positiivisena esimerkkinä voisin mainita Destian urakoiman Hakamäentien työmaan. Siellä usemman vuoden aikana järjestelyt vaihtui jopa päivittäin, enkä itse ainakaan kuullut tai lukenut pahempia valituksia. No homma ilmeisesti hyvällä tiedottamisella meni jakeluun, tiedä sitten kuinka nykyinen valmis tilanne on tyydyttänyt autoilijoita.  Itse nyt eläkkeellä, Grin muutaman kerran ajaessani olen todennut että toimii ruuhka-ajan ulkopuolella hyvin, ruuhkaan en sekoo kuin pakosta.   Cheesy

S Kyllönen MIK-Malmi
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #9692 on: 29.10.10, 17:15 »

Tulipa tuollainen mieleen, jos kymmentä metriä tai vaikkapa 50 metriä ennen kääntymistä oikealle olet sinne bussikaistalle menossa, monenko sadan auton menon silloin jarrutat aamuruuhkassa, vaikka Sami antaa iloisesti tietä kun olen vilkku oikealle siinä bussin vieressä, eivät kaikki bussi, taksi tai jakeluautot ole yhtä huomaavaisia ja kohteliaita.Jos maalaistollona odotan kohteliaasti vuoroa sinne pyhälle kaistalle, saattaapi mennä 5 minuuttia odotellessa ja jonoa takana sellaset 5 km, vai?

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Henri Laitinen

« Reply #9693 on: 29.10.10, 17:50 »

Mitä mieltä nyt oikein haluat olla? Ensin kirjoitat tienpätkästä joka kulkee mm. vanhainkodin ja koulun edestä:

Mun mielestä tämä on hyvä näin, jos eivät osaa Haagan kapeilla kaduilla ajaa nätisti, niin sille ei sitten mitään voi. Aikuisia ihmisiä ne yleensä ovat, jotka tuola kaahaa. Luulisi tiedostavan ja osaavan huomata riskit ajoissa ja ymmärtävän ne. Jos ei niin sitten on jotain mennyt koulun penkillä ohi.

Ja samassa viestissä sävy muuttuu, kun ollaan tulossa julkisen liikenteen reviirille:

Jos nämä aikuiset henkilöautoilijat he eivät keskellä kirkasta päivää tajua vaaraa/riskiä siinä, että pieni lapsi on odottamassa suojatien ylitystä aikomuksenaan ehtiä takana tulevaan bussiin........Niin miten ihmeessä ne voisi laskea tonne tunneliin, jossa tilanne on paljon huonompi kun kirkkaana päivällä Kivistössä suoralla tiellä?

Huh

Mikko Gustafsson

Date Registered: 27.03.07

« Reply #9694 on: 29.10.10, 17:53 »

Kyllä sattui taas monenmoista kaistapäätä taas liikenteeseen tälläkin viikolla. Cheesy

Kehä 1:llä vähän ennen Kivikon liittymää Itään päin mentäessä ajoi oikeanpuoleisinta kaistaa suomalainen puoliperävaunu. Vasemmalle kääntyville paloi punainen ja suoraan mentäessä oli vihreä. Juuri ennen risteystä keksii tämä puoliperävaunun kuljettaja haluavansa tehdä U-käännöksen oikealta kaistalta. Menee kahden sulkuviivan yli ja jää poikittain keskelle risteystä väistämään Länteen ajavia pysäyttäen koko kehän liikenteen Idän suuntaan. Pakkoko sitä on viimetingassa juuri risteyksen kohdalla alkaa enää säveltämään kun se meni jo. Angry

Kehä 3:lla on tietääkseni bussikaistat joissa on toistaiseksi vielä rajoitettu voimassaoloaika. Kuitenkin sinä aikana kun se oli busseille varattu kaista oli lähes tyhjä ja bussi ajaa kuitenkin vasenta kaistaa aivan takapuskurissani kiinni vaikka itselläni oli auton mittarissa lähes 90. Jos on kova kiire ja ylipäätään kun on kalliilla rahalla tehty bussikaistat niin niitä ei sitten käytetä?

Yksi törkeimmistä tempuista mikä tällä viikolla on tullut vastaan meni näin. Ajoin bussin takana 50 alueella ja se laittaa vilkun päälle oikealle ja tietenkin oletan että se pysähtyy siihen pysäkille mihin se kurvaa ja hidastaa. Näin ei kuitenkaan käynyt. Sepä ei pysähtynytkään vaan painoi uudestaan kaasua ja pistikin samantien vilkun vasemmalle. Tällöin olin ehtinyt jo bussin rinnalle ja jouduin väistämään vastaantulijoiden kaistalle ja painamaan reilusti kaasua että pääsin bussista ohi ja pois vastaantulijoiden kaistalta. Jos olisin jatkanut suoraan, olisi se varmasti tullut kylkeen. Paskamainen temppu suoraan.  thmbdn Angry

Vielä viimeinen sattui tänään Ruotsinkylän läpi ajaessani. Vastaan tuli polkupyöräilijä joka polki reilusti ajokaistalla eikä edes yrittänyt ajaa tien sivussa eikä meinannut päästää millään ohi. Siinä oli vielä keltainen sulkuviiva ja vastaantulevia autoja tuli lähes jonoksi asti joten ohitus ei onnistunut ennen kuin sulkuviiva ja vastaantulijat loppuivat. Siinä vieressä menee myös mopoille sallittu kevyenliikenteen väylä. Jos mopoilijatkin sitä pitkin ymmärtävät ajaa niin eikö hemmetti sitä voi käyttää.
Henri Laitinen

« Reply #9695 on: 29.10.10, 17:57 »

...Ja kuten sanottua, siinä tunnelissa olisi mahdollisuus tehdä muutoksia, jos kuvitellaan että muukin liikenne sallittaisiin. Siinä on ylikulku ja hissitkin muistaakseni, jos portaiden kävely ei maita. Ja voidaan tehdä aitaa jota ei ylitetä. Ja liikennevalotkin osataan rakentaa. Tai hidasteet, jne...

Se ei ole mikään pimeä ja vaarallinen loukko.
Topi Falkenberg

Date Registered: 12.12.08

« Reply #9696 on: 29.10.10, 17:59 »

En tiedä mikä oikosulku tolle tuli, mutta sakot tosta ois saanu. Tiedä sitten mitä muuta.
Tuo vaan kuvastaa sitä, että osa tuola ei ajattele yhtään mitään.

Kännykameran käyttö liikenteessä on kai kiellettyä, mietens asia on pokkarin tai digijärkkärin kanssa?
Henri Laitinen

« Reply #9697 on: 29.10.10, 18:03 »

Yksi törkeimmistä tempuista mikä tällä viikolla on tullut vastaan meni näin. Ajoin bussin takana 50 alueella ja se laittaa vilkun päälle oikealle ja tietenkin oletan että se pysähtyy siihen pysäkille mihin se kurvaa ja hidastaa. Näin ei kuitenkaan käynyt. Sepä ei pysähtynytkään vaan painoi uudestaan kaasua ja pistikin samantien vilkun vasemmalle. Tällöin olin ehtinyt jo bussin rinnalle ja jouduin väistämään vastaantulijoiden kaistalle ja painamaan reilusti kaasua että pääsin bussista ohi ja pois vastaantulijoiden kaistalta. Jos olisin jatkanut suoraan, olisi se varmasti tullut kylkeen. Paskamainen temppu suoraan.  thmbdn Angry

Minä todistin pysäkiltä lähtevää bussia joka vilkutti yhä iloisesti oikealle. Taisi olla ns. inhimillinen unohdus mutta pitäisi kai nyt sanoa että oli joku herra isoherra, joka luuli olevansa vastuullinen ammattilainen. Isäkin ehkä vielä! Itsekästä, sanon mä! Mut se olikin työsuhdevolvo! Grin
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #9698 on: 29.10.10, 18:31 »

Kännykameran käyttö liikenteessä on kai kiellettyä, mietens asia on pokkarin tai digijärkkärin kanssa?

Ei ole.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9699 on: 29.10.10, 18:34 »

Voi olla joo, jos sen tekee paikallaan liikennevaloissa? Varmaan sillonkin kiellettyä.
Pages: 1 ... 483 484 [485] 486 487 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1