Keskustelua liikenteestä

<< < (1937/3031) > >>

Sami Aaltonen:
Quote

Nyt tukki taas pois sieltä nenästä! 
Sen verran tuosta tulee kuljettua että kuvittelemasi määrä busseja seisomassa ruuhkassa (vaikka kahteen suuntaan yhteenlaskettuna) tuntuu liioittelulle ja kerroin sen. Nyt ei ollut kyse tiedosta vaan oletuksesta ja olin siitä eri mieltä. Tuo määrä dösiä niin eihän siihen melkein muita mahtuiskaan! Siksi epäilen vahvasti tuollaisen mahdollisuutta...


Niin joo, jos Jokereita on normaali talvikelissäkin 4-5 peräkkäin aamuruuhkassa, montako niitä ois sielä tunneli jaksolla, jos sielä olis henkilöautot tukkimassa koko väylän??? Pitäähän sitä nyt ihmisten töihin päästä. 1 kappale per auto tunnelin täydeltä? Ettei tartte Haagan ahtaita katuja vaan niillä henkilöautoilla tukkia ja vaarantaa sitten kansalaisten hengen sielä ahtailla kaduilla... Kun aikuiset ihmiset eivät osaa tunnistaa riskejä ja ajaa hiljempaa taikka rajotuksien mukaan? Just.

Se on ihan sata varmaa, että se koko tunneli jakso menisi tukkoon. Se Haagan puolella oleva ympyrä Itikseen päin mentäessä menisi takuulla tukkoon. Ja se taas aiheuttaisi sen, että ympyrää ennen oleva pysäkki olisi täynnä autoja, joka taas aiheuttaisi sen, ettei bussit pääsisi pysäkille, joka aiheuttaisi jonon sinne tunneliin asti ja lopulta sielä tunnelissakaan ei päästäisi mihinkään suuntaan.

Se taas aiheuttaisi sen, että se reilu 55-65 minuutin ajoaika ei tulisi riittämään, joka aiheuttaisi sen, että kuljettajat ajaisivat aamun 2 kierrosta tauotta (n.4h), joka aiheuttaisi sen, että ruokatauoilta ollaan myöhässä 10-20 minuuttia mahdollisesti, joka aiheuttaisi sen, että se tunnin tai tunnin puolentoista ruokatauko lyhenee merkittävästi, kun pidentääkään et sitä voi ja se taas ei ainakaan kenenkään edun mukaista ole enää.

Niin ja tästähän päästään vielä siihen, että missäs välissä vessassa käyt sitten? Kun juodakin pitää sen 4 tunnin aikana jotain ilmeisesti?
Ei sieltä vaan niin vaan lähdetä käymään toiletissa. Ei se vessa ole bussin etuoven kohdalla Itkisessä eikä Westendissä. Tiedät sen siinä vaiheessa, että mitä enemän lähdet myöhässä sitä enemmän tauosta menee, siitä päivän ainoasta ruokatauosta mahdollisesti. Ei se kovin kivalta kuullosta vai kuullostaako?
Toimistohenkilöstölle voisi olla hyvä kokeilu se, että vessat ovat kiinni 2½h ja sitten kun ne ovat auki; aikaa on 2 minuuttia käydä sielä. Sitä se on se todellisuus toisinaan näissä mun hommissa.

Mutta pääasia on, että tavallinen 8-16 työläinen pääsee tunnelin läpi 5 minuuttia nopeammin töihin aamulla, kun ei voi sinne lähteä aamu 5 vaan 7.30 pahimpaan aamuruuhkaan? Justiinsa.

Uskon, että olet ollut vastaavissa tilanteissa vai oletko?
Ruokatauko alkaa 10.23, tulet sinne about 10.45, ja takasin töissä pitää olla 11.20 seuraavalle työtehtävälle? Siinä ajassa syöt, juot kahvin, lepäät ja lataat akut oli keli mikä tahansa.
Ei se ole aina ihan herkkua kun se päivän ainoa tauko 8h ajo-aikana menee siihen, että istut ruuhkassa sen takia, että jengi tulee yksityisautoilla kaupungiin tukkimaan väylät, käyttävät bussikaistoja ja tukkivat nekin samantien. Ne jotka keskustaan menevät, miksi hemmetissä ne eivät käytä junaa?
Radan varressa asuvat etenkin..... Oma auto, niin ihana juttu. Pakko joka ikinen aamu tappaa siinä aikaa tunnin verran jonottaen ja hermoja kiristäen ja sama juttu iltapäivällä.

Ja sitten vielä ehdotetaan vakavissaan täällä, että Haagan joukkoliikennetunneli kaikille avoimeksi. Kun NYTKÄÄN se 60 minuuttia ei Westend-Itäkeskus hyvässä normaalissa kesäkelissä aamu/iltaruuhkassakaan riitä.
Mieti nyt ihan vähän. Oikeesti.

Mutta joka tapaukseessa ;miten musta tuntuu, ettei sulla oikeen ole tota aamuruuhkan todellisuustietämystä tässä 550/Haagan tunnelin kohdalla ollenkaan?
Muutama ihminenhän sielä vaan oottelee jotain 550:stä ja pari autoa sinne tänne?

Mee joku aamu kattomaan mitä se on, ei sinne kukaan täysjärkinen toivo yhtäkään yksityisautoilijaa väliin söheltämään. Etenkin kun ne ihmiset juoksentelee miten sattuu kadun yli kiirehtiessään junaan ja saapuviin busseihin. Olen nähnyt. Joten tiedän todella, ihan oikeesti. Mistä puhun. Usko tai älä.

Itseppähän olen työni valinnut, mutta joku tolkku näissä ehdotuksissa pitää olla........


Sami Aaltonen:
Tuli tässä mieleen että tosiaan.....Se 24h bussikaista sääntö on tarpeen.
Vaikka osasta teistä ei siltä tunnukkaan.

SItä kaistaahan ei voi ottaa Tukholmankadun jälkeen? Asiallisesti kun tilaa pyytää, sitä saa varmasti enemmin tai myöhemmin.
Mutta ei, pakko on päästä, juuri tähän väliin kun jatkan kilometrin päästä sitten suoraan kohti keskustaa....
[ Attachment not found - or removed ]

Tämäkin on mukavaa, olet juuri pysäkiltä lähdössä ja lasket siinä että bussi mahtuu hyvin tuohon suojatien jälkeen jonon jatkoksi. Vaan eipä mahdukkaan, kun usein siihen änkee sittten 2-3 henkilöautoa ja pahimmillaan jäät siinä sitten keskelle suojatietä kun tuppaavat sitä kaistaa vaihtamaan vilkuttaja ja vähän myöhässä niin kuin esimerkissä. Meinaa 1/50 autoilijasta kääntyy Tukholmankadulle seuraavasta risteyksestä.......
Paras mitä näin torstaina, eräs pappa peruutti vasemmalla kaistalla ja käänsi sitten tuohon poikittain kahden kaistan yli ottaakseen "ajoissa" tämän oikean kaistan....sitähän ei voi risteyksen jälkeen vaihtaa? Ei.
[ Attachment not found - or removed ]

Viikon pohjat. Seistiin siinä valoissa kiltisti pysäytysviivalla. Kunnes hetken päästä tämä kuljettaja sitten keksi, että hän on varmaan väärässä kohtaa kun bussikin seisoo siinä samassa linjassa kuin hän. Ajoi sitten punasiin tuon 2-3 auton mittaa ja jäi siihen. Noh, meille vaihtui sitten oikealle nuolivalot ja tämä sitten tietenkin nosti jarrua ja melkeen lähti kääntymään vasemmalle kunnes koki suuren AHAA ELÄMYKSEN. Oikealta kääntyviä autoja.
Noh pakkihan siinä avuksi tuli, mutta meinasi aika ahtaaksi mennä kun bussi kääntyy kohti ja vieressä on bussi kääntymässä......
Oikeesti. Koita näitten kanssa sitten töitä tehdä tuola toisinaan.... Ei mitään käsitystä mistään. Ei yhtään mistään. Aivan kuutamolla osa noista......
MIten ihmeessä nuo korttinsa onnistuvat pitämään, jos ei yhtään leikkaa...ei yhtään.
[ Attachment not found - or removed ]

Mikko86:
Bussikuski näkee asiat toisin. Tietenkin audikuski teki virheen, mutta ei kai kaikilta henkilöautoilijoilta voi odottaa niin maan perusteellista tulevan tilanteen hahmottamiskykyä Mun mielestä ihan perusvirheen teki, ei sen kummempaa..

ilmailukärpänen:
Tähän taas tultiin:
Ensin se oli todella vaarallista jalankulkijoille.
Sitten se tie mensi menee aivan tukkoon.
Ja lopulta et ehtisi pitämään ruokataukoa...

Jos todella edellämainitut kauhukuvat olisivat todellisuutta eikä kuviteltua niin ymmärtäsin asian. Mutta en puolestaan jaksa uskoa edelleenkään moiseen katastrofiin sen johdosta jos tunneli avattaisi kaikille. Liikennettä se toki lisää, mikä tuntuu kääntyneen nyt asian kulmakiveksi.
Mitä tulee taukoihin niin eikö liikennöitsijöiden oma tehtävä ole mm. mitata eri linjojen matka-aikoja ja sen perusteella ajojärjestelijät suunnittelevat mm. teidän työ- ja lepoajat. Jos se ei toimi onko se muiden vika?

Ymmärrän että elämäsi olisi hankalempaa mutta järjetely olisi yhä kokonaisuudessaan turvallisempi ratkaisu. Siitä oli kyse. Minusta sinulla menee nyt puurot ja vellit sekaisin.

ilmailukärpänen:
Quote

Mun mielestä ihan perusvirheen teki, ei sen kummempaa..


Niitä sattuu minullekkin ja ymmärrän että muillekkin. Varsinkin jos ei liikuta tutussa ympäristössä.
Ja kaikki eivät ole syntyneet "ratti kädessä".
Onko siinä jotain kummallista?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page