FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.11.17, 01:01

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 486 487 [488] 489 490 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1475885 times)
Henri Laitinen

Date Registered: 15.04.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9740 on: 01.11.10, 14:48 »

Tässä viime päivinä olen tavannut taas bussien ratin takana mielenkiintoista käyttäytymistä. Pysäkiltä kiilaamista kahdeksankympin alueella, kaistanvaihtoja kiilaten, kun koukitaan jonojen ohitse. Suojatien eteen pysähtyneiden ohittamista (laitoin palautetta), punaisia päin ajoa. Ja paras "Maunulan suoralla". Lapsi ylittämässä suojatietä ja ainoana ajoneuvona bussi tulossa kaukaa, soittaen torvea lapselle.

Lähinnä mietityttää että viime viikon aikoina vastaan tuleet härskit temput ovat tapahtuneet miltei poikkeuksetta ammattilaisten toimesta. Se ei ole mielestäni tekosyy että kun on kiireisiä ihmisiä kyydissä, tai omat aikataulut kusee, kun vaarannetaan tai vaikeutetaan toisten kulkijoiden liikkumista, vaan aivan samanlaista itsekkyyttä kuin muiltakin kulkijoilta. Mutta suhteessa bussien määrään vs tapaukset tuntuu prosentuaalinen osuus nousevan kirkkaasti ammattiautoilijoiden voitoksi. Ja varmuudeksi vielä etten nyt kyseenalaista täällä kirjoittavien ammattilaisten ammattitaitoa mutta kollegojen joukkoon tuntuu mahtuvan jos jonkinlaista höyrypäätä. Ikävä ilmiö ja toivottavasti menee vaikka ohimenevän syysmasennuksen piikkiin  Tongue Vai pääseekö bussin rattiin ilman mitään testejä?
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #9741 on: 01.11.10, 15:58 »

Mitä tällä nyt oli oikeastaan tekemistä liikenteen kanssa?

Kaipa ne bussit siellä liikenteessä kulkee?

-JukSii-
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #9742 on: 01.11.10, 16:19 »

Kaipa ne bussit siellä liikenteessä kulkee?

Sillä, että bussikuski ei osaa suomea ja sormi menee suuhun tuollaisessa tilanteessa, ei ole kyllä itse liikenteen kannalta mitään tekemistä.

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #9743 on: 01.11.10, 16:55 »

Sillä, että bussikuski ei osaa suomea ja sormi menee suuhun tuollaisessa tilanteessa, ei ole kyllä itse liikenteen kannalta mitään tekemistä.

Täällä se keskustelu bussikuskeista kuitenkin käydään. Ei se sinultakaan tuskin paljoa ole pois, että Henri laittoi linkin. Tästä voidaan vaikkapa vetää aasinsilta etnisesti alkuperäisten Afrikkalaisten bussikuskien talviajotaitoihin Grin Wink
Orvo Välilä

Date Registered: 24.10.05

« Reply #9744 on: 01.11.10, 17:02 »

Haha, mites kys. kuski lukee vaikkapa liikennemerkkejä 871 ja 872 liikenteessä? Tongue

Ei sillä, kyllähän tuosta uutisesta hieman rasismi kalskahtaa ja tuon uutisen uutisoiminen on täysin persujen, hommalaisten ja muutoslaisten ajamaa ksenofobista agendaa.

Meinaatko tosiaan että ei olis ylittänyt uutiskynnystä jos suomalainen bussikuski olis lingonnut pyörtyneen matkustajan pysäkille ja jatkanut matkaansa?

Tuon luokan tötöilystä uutisointiin lienee turha pelata rasistikorttia. Vaikka ei edes liikentessä tapahtunutkaan.....:-P

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #9745 on: 01.11.10, 17:19 »

Ei se sinultakaan tuskin paljoa ole pois, että Henri laittoi linkin.

Kyllä se minulta siinä vaiheessa on pois, kun ketju menee ihan sivuun aiheesta. Tai no, "pois oleminen" on ehkä huono ilmaisu, kun tosiasiassa se vain tuo. Lisää turhia hommia, kun kohta tästäkin pitää olla siivoilemassa jotain mamukeskustelua...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Tape
Former member
« Reply #9746 on: 01.11.10, 17:43 »

Pääkaupukiseudulla on yhä -kin jokunen suomi- tai muu valkoihokuskikin (baltiasta) hommissa, god pless,  mutta oikeesti matkustajaa pelottaa kun bussin sisään astuessasi mustatukkakuski ei ymmärrä sanomastasi mitään vaan uhoaa jakkarallaan "laita kortti lukijaan" kun yrität kympin seteliä tarjota. Ei oo korttia, ei. Sad

Kolme sanaa siis riittää HKL:lle ja muille kumppaneille kunhan halavalla saavat. Ihmisiä ( matkustajia ) kohtaan törkeää mutta nykytrendin mukaista.  Grin
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9747 on: 01.11.10, 19:11 »

Miten musta tuntuu, että tämä kaikki bussikuskien mollaaminen on mulle tarkotettu, jos ei suoraan niin epäsuorasti sitten....?
Munko pitäs nyt sitten antaa selitykset ja syyt ja pahottelut kun joku on nähnyt epämäärästä toimintaa ja + tuo lehtiartikkelin juttu?
Joo saatte odottaa seuraavat 200 sivua sitä kommenttia. Lähdenkin heti tekemään WORD 7.0:lla luonnoksen jota parantelen sitä mukaan kun keksin selityksiä........

Viimeeksi tänään koin hienoa käytöstä eräältä henkilöauton kuljettajalta kun huulilta voi sanat V*TUN HOMO lukea täysin selvästi. On sekin kyllä. Meijän vikahan se on, että toinen tyhmä. Kyllä.
Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #9748 on: 01.11.10, 19:20 »

Ei tosiaankaan ole sulle tarkoitettu! Olet Sami ansiokkaasti kuvannut/kertonut näkymiä bussikuskin näkökulmasta. Siitä kiitos sinulle thmbup Jatka samaa linjaa!

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9749 on: 01.11.10, 19:21 »

Ei tosiaankaan ole sulle tarkoitettu! Olet Sami ansiokkaasti kuvannut/kertonut näkymiä bussikuskin näkökulmasta. Siitä kiitos sinulle thmbup Jatka samaa linjaa!

Haluaisimpa uskoa tuohon... Roll Eyes Todella haluaisin.
Jari Ahonen

« Reply #9750 on: 01.11.10, 19:25 »

Usko edes minua. Ajan itse päivittäin Helsingissä työkseni eikä minulla ole mitään negatiivista sanottavaa busseista, päinvastoin thmbup

Henri Laitinen

« Reply #9751 on: 01.11.10, 19:59 »

Haluaisimpa uskoa tuohon... Roll Eyes Todella haluaisin.

En minäkään ota hernettä nenään jos joku henkilöautokuski on mielestäsi tollo. Ja vaikka ajattelisit minusta niin. Voin ja teenkin joskus virheitä ja olen siis jonkun mielestä tyhmä. Ehkäpä aivan omahyväinen idioottikin. Monella meistä näyttää olevan kyllä kykyjä vetää syviäkin johtopäätöksiä kanssakulkijoiden älyllisestä tasosta suhteellisen helposti. Olen aina ollut kateellinen tästä kyvystä.

Meillä on näkemyseroja ja tiedän sympatiasi kollegojasi kohtaan. Mutta sinäkään voi mitään sille että joku on ammattikuski ja toinen ammattilainen. Moni olisi parhaimmillaan ehkä aivan toisella alalla. Ja tämä ei koske vain bussin takana leipää repiviä.

Jos silti menee tunkki nenään, niin ole hyvä vaan.

Henri Laitinen

« Reply #9752 on: 01.11.10, 20:04 »

Kalle Rantanen

Date Registered: 07.03.08

« Reply #9753 on: 01.11.10, 20:30 »

Alan olla yhä vahvemmin sitä mieltä, että on ammattikuskeja ja "ammattikuskeja". Jälkimmäiseen ryhmään kuuluva taksikuski veti tuossa joku päivä oikein huolella punaisia päin. Ei siis mitään vanhoja vihreitä tai edes keltaisia vaan valot ehtivät olla punaisella ainakin puoli minuuttia. Tuli reipasta vauhtia risteykseen, hidasti sen verran että pääsin suojatien yli ja vilkaisi samalla ettei vihreillä ole kukaan tulossa ja ajoi risteyksen läpi aivan kuin valoja ei olisi ollenkaan ollutkaan. Ja tämä siis keskellä päivää.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9754 on: 02.11.10, 02:12 »

NO nyt sait ammattilaisen puolellesi. Tuntuu varmasti hyvältä. Smiley
Ohan se ihan kamalaa, että viikonloppuisin ja hiljasina aikoina joutuu sitä vasenta kaistaa ajamaan vaikka oikea on tyhjä.
Henri Laitinen

« Reply #9755 on: 02.11.10, 06:03 »

NO nyt sait ammattilaisen puolellesi. Tuntuu varmasti hyvältä. Smiley

Ymmärrän että näet asian usein vain sieltä bussin ratin takaa ja kaiken poikkeavan olevan puolueellista tai sinua vastaan. Ei siis ole enään yllätys kun vastaat noin.

Käytän julkisia, fillaroin ja ajan henkilöautoa, olen ajanut työkseni kuorma/pakettiautoa. Kävelen myös mielelläni paljon lyhyempiä matkoja. Minua kiinnostaa liikenteen yleinen sujuvuus tai turvallisuus. Ei vain pelkästään  henkilöautojen taikka bussikuskien/julkisen liikenteen edut liikenteessä.
En tarvitse Seppää tukemaan omiani mielipiteitäni. Ne eivät ole niin epävarmalla pohjalla. Linkin laitoin että se herättäisi keskustelua. Kaikki ei ole Sami juuri sinua vastaan tässä maailmassa, usko pois!  Wink

Tuossa komppaan kyllä pitkälti Seppää. Joukkoliikenteen suosiminen vain vaikeuttamalla jotain toista asiaa entisestään ei ole oikeaa kehitystä, vaan yksisilmäistä liikennepolitiikkaa. Olen sitä mieltä että julkinen liikenne pitää olla sujuvaa ja saada siltäkin osin houkuttelevammaksi vaihtoehdoksi. Mutta edellämainitun kaltainen toiminta ei aja asiaa oikealla tavalla. Tottakai ymmärrän sinuakin. Onhan se kiva tehdä töitä aivan omalla kaistalla.
Mutta kyse ei ole vain sinusta tai minusta, vaan kokonaisuudesta.
« Last Edit: 02.11.10, 06:51 by Henri Laitinen »
Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

« Reply #9756 on: 02.11.10, 07:42 »

Onneksi ei tuo bussikaistajuttu isommin "maalaista" häiritse, kun ei edes joka vuosi tule sellaisia isommin nähtyä, kun ei paljoa sielläpäin ajoreitit kulje. Vaikka taitaa sennäköisiä liikennemerkkejä olla jossain kehä III:llakin, jos oikein muistan. Mutta siellä pitää maalaistollon ajella niin kieli keskellä suuta, ettei siinä kaikkia merkkejä ehdi katsella Tongue.
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #9757 on: 02.11.10, 13:27 »

Vaikka taitaa sennäköisiä liikennemerkkejä olla jossain kehä III:llakin, jos oikein muistan. Mutta siellä pitää maalaistollon ajella niin kieli keskellä suuta, ettei siinä kaikkia merkkejä ehdi katsella Tongue.

Kehä 3:llahan homma toimii juuri päinvastoin kuin pitäisi. Eli silloin kun kaistaa saisi käyttää, niin kukaan ei uskalla käyttää sitä ja silloin kun ei saa (arkisin 6-9 ja 15-18), niin kaikki tunkevat sinne. Joskus ruuhka-aikojen ulkopuolella olen tuota tilannetta seurannut ja aika usein näkee aivan turhia kaistanvaihtoja esimerkiksi tähän tyyliin:

Tuusulanväylältä tulee auto, joka liittyy Kehälle itään päin. Heti kiihdytyskaistan jälkeen auto siirtyy suoraan oikeanpuoleisen kaistan yli keskimmäiselle kaistalle ja ajettuaan kyseistä kaistaa muutama sata metriä huomaa edessään hitaammin kulkevan auton. Siispä ei muuta kuin ohi vasenta kaistaa pitkin ja ohituksen jälkeen takaisin keskimmäiselle kaistalle. Tässä vaiheessa alkaakin sitten jo Tikkurilan liittymä häämöttää, jolloin tämä ohittanut autoilija siirtyy oikealle kaistalle kääntymistä varten.

Tämän sekavan selostuksen pointtina oli siis, että jos tuo Tuusulanväylältä tullut autoilija olisi ajanut koko matkan oikeanpuoleista kaistaa, olisi vältytty kokonaan neljältä turhalta kaistanvaihdolta. Kaipa nuo sitten ovat niitä kuuluisia maalaistolloja, jotka eivät tajua ennakoivasta ajotavasta mitään. laugh
Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

« Reply #9758 on: 02.11.10, 15:30 »

Kaipa nuo sitten ovat niitä kuuluisia maalaistolloja, jotka eivät tajua ennakoivasta ajotavasta mitään. laugh
Juu, katsos ei täällä ole yleensä yhtä kaistaa enempää rinnakkain(korkeintaan kaistapäitä riittää Grin) ja risteyksiäkin vaan 10km välein. Mutta ei me maalaiset juuri ohitella, me mennään sitä 60km/h, oli kaista mikä vaan ja vaikka rajoitus isompikin. Antaa kiireisten paikallisten mennä mistä pääsee, kyllä ne reitit löytää joltain puolelta Wink.
Jari Ahonen

« Reply #9759 on: 02.11.10, 17:33 »

Itse olen sitä mieltä, että 24h bussikaista on huono veto. Lisää tosiaan ruuhkia ja ehkä jopa onnettomuuksia. Mielestäni nykyinen käytäntö on varsin mainio, vaikkakin ehkä sallisin tavaraliikenteen (nimenomaan tavaraliikenteen) käyttää bussikaistaa ihan koko skaalalta. Eli klo. 6-18 välillä. Myönnettäköön että oman edun vuoksi ja ettei aina tarvitsisi "kuumottaa" milloin niitä vahditaan ja milloin ei. Tulee kyllä ronskisti ajettua klo. 15 jälkeen bussikaistaa pitkin hallille, jotta pääsis joskus kotiinkin töistä.
Mitä tarkoitit tuolla "nimenomaan tavaraliikenteellä"?

Pages: 1 ... 486 487 [488] 489 490 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1