Keskustelua liikenteestä

<< < (1949/3031) > >>

fishu:
Olisipa mielenkiintoista nähdä tilasto, josta näkyy 15-17v tyttöjen ajokorttien määrä. Veikkaisin ajokorttien määrän lisääntyneen jokseenkin vastaavasti ja todellisen lisääntymisen olevan lähinnä määrällistä eikä suhteellista.

mmniemi:
Quote

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010110112620554_uu.shtml



Mitä tällä nyt oli oikeastaan tekemistä liikenteen kanssa?

ilmailukärpänen:
Quote

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010110112620554_uu.shtml



Tässä viime päivinä olen tavannut taas bussien ratin takana mielenkiintoista käyttäytymistä. Pysäkiltä kiilaamista kahdeksankympin alueella, kaistanvaihtoja kiilaten, kun koukitaan jonojen ohitse. Suojatien eteen pysähtyneiden ohittamista (laitoin palautetta), punaisia päin ajoa. Ja paras "Maunulan suoralla". Lapsi ylittämässä suojatietä ja ainoana ajoneuvona bussi tulossa kaukaa, soittaen torvea lapselle.

Lähinnä mietityttää että viime viikon aikoina vastaan tuleet härskit temput ovat tapahtuneet miltei poikkeuksetta ammattilaisten toimesta. Se ei ole mielestäni tekosyy että kun on kiireisiä ihmisiä kyydissä, tai omat aikataulut kusee, kun vaarannetaan tai vaikeutetaan toisten kulkijoiden liikkumista, vaan aivan samanlaista itsekkyyttä kuin muiltakin kulkijoilta. Mutta suhteessa bussien määrään vs tapaukset tuntuu prosentuaalinen osuus nousevan kirkkaasti ammattiautoilijoiden voitoksi. Ja varmuudeksi vielä etten nyt kyseenalaista täällä kirjoittavien ammattilaisten ammattitaitoa mutta kollegojen joukkoon tuntuu mahtuvan jos jonkinlaista höyrypäätä. Ikävä ilmiö ja toivottavasti menee vaikka ohimenevän syysmasennuksen piikkiin   Vai pääseekö bussin rattiin ilman mitään testejä?

juksii:
Quote

Mitä tällä nyt oli oikeastaan tekemistä liikenteen kanssa?


Kaipa ne bussit siellä liikenteessä kulkee?

mmniemi:
Quote

Kaipa ne bussit siellä liikenteessä kulkee?


Sillä, että bussikuski ei osaa suomea ja sormi menee suuhun tuollaisessa tilanteessa, ei ole kyllä itse liikenteen kannalta mitään tekemistä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page