FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.08.17, 00:55

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 490 491 [492] 493 494 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1468134 times)
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9820 on: 04.11.10, 13:04 »

Päivittäiset tapahtumat? Eli sun mielestä liikenteeseen kuuluu tollaset jarrut kiinni syyttä - tapahtumat?
Selvä.

Kyllä ne tosiasiallisesti ovat päivittäisiä tapahtumia, ottamatta millään tavalla kantaa siihen, "kuuluisiko" sellaisia tapahtua vai ei.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9821 on: 04.11.10, 13:07 »

Kyllä ne tosiasiallisesti ovat päivittäisiä tapahtumia, ottamatta millään tavalla kantaa siihen, "kuuluisiko" sellaisia tapahtua vai ei.

Niin joo totta tuokin. Mutta on se aika vääristynyt käsitys siitä, mitä tuola kannattaa tehdä toisille ja mitä ei.....
rsuomi
Former member
« Reply #9822 on: 04.11.10, 13:09 »

Ihmettelen sitä että itseäni ei moinen ole hiljaiseksi vetänyt. Ja ei, minulla ei ole selän takana 100 ihmistä, vaan 60 tonnia tuotetta, mutta siitäkään huolimatta ei kyllä hiljaiseksi ole kertaakaa "vetänyt". Muutenkaan en työpäivän aikana pahemmin viitsi päätäni vaivata muiden törttöilyllä, saati nähdä vaivaa ja tuhlata energiaani moisten puimisessa täällä. Jos muista liikenteenkäyttäjistä tulee päivittäin patoutumia sekä ressiä, niin kannattaa kyllä miettiä onko sitä sitten oikealla alalla vaiko ei...  Tongue

Muutenkin tuntuu noista sinun kirjoitteluista paistavan läpi tietynlainen "ammattiylpeys" mikä kusee omaan nilkkaan pahemman kerran. "Minä ajan isoa autoa työkseni, minä olen parempi kuin muut. Kaikki ovat minun edessäni ja minulla on aikataulut" ym.. lässytystä. Jos sitä omaa nokkaa laskisi sieltä pilvistä maan tasalle ja ajelisi nöyränä, niin menee ne työpäivät paljon rattoisammin. Vaikka itsekkin ajan työkseni yhdistelmää, ei kertaakaan ole tullut eteen sitä "jumaliste, mä oon rekkamies!!" -fiilistä. Isomman auton ratissa vaan täytyy ajoittain olla joustavampi kuin henkilöauton ratissa ja vähän höllätä. Antaa niiden joilla on oikeasti kiire, mennä ensin ilman sen kummempia ihmettelyjä.

Juuri, näin.
Sami Vesala

Date Registered: 05.10.05

« Reply #9823 on: 04.11.10, 13:26 »

Niin joo totta tuokin. Mutta on se aika vääristynyt käsitys siitä, mitä tuola kannattaa tehdä toisille ja mitä ei.....
Kyllä tuola näkee kaikenmaailman kiukuttelijoita ja asennevammaisia. Raskas liikenne kun aina on edessä ja tahallaan ajamme sitä kasiakymppiä maantiellä, emmekkä käännöksissä osaa edes kaistojen sisällä ajaa kun nupilla pitää koukata parhaillaan vastaantulevan kaistalle. Kiitokseksi tuosta saat sitä tööttiä, keskisormea, valojen vilkuttelua, kiukuttelujarrutuksia ymymymym.. Lista on lähestulkoon loputon. Se on ihan vaan ihmisestä kiinni, miten tuollaiset seikat ottaa. Jos itsekin ottaisin kaiken "kritiikin" mitä liikenteessä olen saanut ja tulen saamaan, henkilökohtaisesti, olisi pyöreä huone ja pakkopaita suhteellisen ajankohtaisia asioita.

Jos kerran haluaa ajaa työkseen, täytyy myös tuo saamansa "kritiikki" ottaa sen mukaisena. Mikäli kaiken vittuilun liikenteessä ottaa itseensä, on alan vaihto sinullakin pian edessä. Suomalaiseen tieliikennekulttuuriin kun kuuluu se "minä olen paras ja minulla on kiire" -asenne, voin myöntää että itsekin sorrun moiseen pelleilyyn aina välillä henkilöautolla ajaessani, ja voisin väittää että lähestulkoon jokainen tämän palstan lukijoista voinee allekirjoittaa tämän (paitsi tietenkin ne parhaat kuskit  Grin)? Tätä tapahtuu joka paikassa missä ajaa, on tapahtunut kauan ja tulee myös jatkossakin tapahtumaan. Työkseen ajavan ei auta mikään muu kuin tottua tilanteeseen, eikä ottaa sitä henkilökohtaisena vittuiluna. Kuten sanoin, pyöreä huone siinä odottaa, mikäli itseensä kaiken tuola ottaa...  Tongue
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #9824 on: 04.11.10, 13:40 »

Mutta on se aika vääristynyt käsitys siitä, mitä tuola kannattaa tehdä toisille ja mitä ei.....

Sitä en tiedä, mitä siellä kannattaa tehdä ja mitä ei, mutta käytännön ajosuoritukseen sillä ei ole edes merkitystä. Merkitsevää on se, että mitä siellä tosiasiassa tehdään toisille. Se, että kaikenlaisen pelleilyn ottaa huomioon normaalina suomen liikenteessä vallitsevana asiana, on realismia, eikä sen toiminnan kannattamista.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9825 on: 04.11.10, 13:49 »

No joo oikeassa olette joo. Eli tiedätte sen tunteen, kun saat tota roskaa niskaan, asiasta mille et oikeastaan itse voi mitään. Tai tietenkin voi, jos ei lähde liikkeelle ja odottaa 4km rakoa, ettei ketään vaan joutuisi sinun takiasi hiljentämään.
En minä näitä itseeni ota, mutta toisinaan ihmisten ilkeys toisilleen-, vihamielisyys tiettyjä asioita kohtaan ja - välinpitämättömyys; pistää pohtimaan tätä maailmaa, ja ihmisten ajatusmaailmoja etenkin.

Ja ei tämä ala minua häiritse muulta osin kuin työaikojen puolesta toisinaan. Ei ihme, ettei kuljetusalaa nähdä minnään maailman loisteliaampana alana, kun päivien pituudet on mitä on, ja työ olotkin on välillä mitä ovat. En ihmettele, ettei nuoria tämä kiinnosta kun varmaan jostain reijästä helpommallakin saa saman läjän rahaa tilille. Sitä harmittelen alasta puhuttaessa etenkin, että ennen vanhaan autonkuljettajia arvostettiin korkealle, tänään meitä katsotaan hiljasesti jos menet perhejuhlissa sukulaiselle sanomaan ajavasi työksesi bussia. Maailma muuttuu......
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #9826 on: 04.11.10, 13:54 »

Kirjoituksista päätellen voisi kuvitella, että tuolla vilkutellaan jarruvaloja ja edessä tahallaan jarrutellaan niin paljon, että luulisi siihen jo tottuneen niin, että sitä ei enää edes huomaisi Tongue

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9827 on: 04.11.10, 14:35 »

Kirjoituksista päätellen voisi kuvitella, että tuolla vilkutellaan jarruvaloja ja edessä tahallaan jarrutellaan niin paljon, että luulisi siihen jo tottuneen niin, että sitä ei enää edes huomaisi Tongue

Niin no joo, sillon kun aletaan matkustajien turvallisuutta vaarantamaan jarrutustempuilla, sillon se ei ole enää yhdentekevää.
petikko
Former member
« Reply #9828 on: 04.11.10, 14:43 »

Niin no joo, sillon kun aletaan matkustajien turvallisuutta vaarantamaan jarrutustempuilla, sillon se ei ole enää yhdentekevää.

Ei se heikkene, jos pitää asianmukaisen turvavälin.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9829 on: 04.11.10, 14:53 »

Ei se heikkene, jos pitää asianmukaisen turvavälin.

Luuletko etten tuota tiedä? Tongue
Joo tää menee taas tähän....mitä on 2300 sivua kohta ollut.... Eli hiusten halkomiseen ja pilkunviilaukseen sun muuhun.
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #9830 on: 04.11.10, 15:22 »

Onko teillä Sami siellä työpaikalla sellasta debriefing mahdollisuutta aina raskaan ja miestä syövän päivän jälkeen.Suosittelen käyntiä.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9831 on: 04.11.10, 15:33 »

Onko teillä Sami siellä työpaikalla sellasta debriefing mahdollisuutta aina raskaan ja miestä syövän päivän jälkeen.Suosittelen käyntiä.

No eipä ole tollasia.
Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #9832 on: 04.11.10, 15:57 »

Luuletko etten tuota tiedä? Tongue
Joo tää menee taas tähän....mitä on 2300 sivua kohta ollut.... Eli hiusten halkomiseen ja pilkunviilaukseen sun muuhun.
Sami esittää omia kokemuksiaan ja näkemyksiään ja niin pitääkin tehdä. Jos kaikki olisivat samaa mieltä kaikesta ei näitä foorumeita olisi. Toisen mielipidettä pitää kunnioittaa.

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #9833 on: 04.11.10, 17:29 »

Tuohon Orvon juttuun on hyvä jatkaa tositapaus Jyväskylästä. Siellä kun on paljon yksisuuntaisia katuja. Tuttava oli siellä säheltämässä, ja niinhän se lähti vahingossa yksisuuntaista väärään suuntaan. Poliisi pysäytti ja kysyi: Tunnetko liikennemerkkejä?" Siihen kaveri: " Kyllä mä jonkin verran tunnen, mikäs sulle on epäselvä". Eikun poliisiauton takapenkille... Smiley

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Orvo Välilä

Date Registered: 24.10.05

« Reply #9834 on: 04.11.10, 17:44 »

Tuohon Orvon juttuun on hyvä jatkaa tositapaus Jyväskylästä. Siellä kun on paljon yksisuuntaisia katuja.

Allekirjoitan, siellä muuten ON.

Nimim ajokorttinsa Jyväskylässä ajanut....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #9835 on: 04.11.10, 17:45 »

Ja ei, minulla ei ole selän takana 100 ihmistä, vaan 60 tonnia tuotetta

...

Vaikka itsekkin ajan työkseni yhdistelmää, ei kertaakaan ole tullut eteen sitä "jumaliste, mä oon rekkamies!!" -fiilistä.

Nyt on pakko kysyä, että mitäs yhdistelmää ajat työksesi 20-vuotiaana?
Joona Väisänen

« Reply #9836 on: 04.11.10, 17:49 »

Sitä harmittelen alasta puhuttaessa etenkin, että ennen vanhaan autonkuljettajia arvostettiin korkealle, tänään meitä katsotaan hiljasesti jos menet perhejuhlissa sukulaiselle sanomaan ajavasi työksesi bussia. Maailma muuttuu......

Niin, en minäkään kehtaisi myöntää ajavani paikkuria stadissa. Toisekseen, arvostuksen puutteeseen ei ainakaan auta se, että 90% palkattavista bussikuskeista on somppuja ja muuta vastaavaa. Multa ei ainakaan löydy minkäänlaista arvostusta bussiin noustessa (silloin harvoin kun niin tapahtuu) arabiaa puhuvalle etnisesti alkuperäiselle afrikkalaiselle.
Jani Nissi

Date Registered: 07.03.05

« Reply #9837 on: 04.11.10, 18:06 »

Nyt on pakko kysyä, että mitäs yhdistelmää ajat työksesi 20-vuotiaana?
Voihan sitä ajaa vaikka mitä yhdistelmää 20-vuotiaana, kunhan vaadittavat pätevyydet löytyy.

Joona Väisänen

« Reply #9838 on: 04.11.10, 18:09 »

Voihan sitä ajaa vaikka mitä yhdistelmää 20-vuotiaana, kunhan vaadittavat pätevyydet löytyy.

Eikös CE-kortti vaadi 21 vuoden iän? Vai oliko siitä jotain poikkeuksia..
Sami Vesala

Date Registered: 05.10.05

« Reply #9839 on: 04.11.10, 18:29 »

Eikös CE-kortti vaadi 21 vuoden iän? Vai oliko siitä jotain poikkeuksia..
Ammattipätevyydellähän tuota saa ajaa...
Pages: 1 ... 490 491 [492] 493 494 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1