FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.09.17, 06:10

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 491 492 [493] 494 495 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1470276 times)
Hanna Räihä

Date Registered: 16.07.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9840 on: 04.11.10, 19:06 »

sittenhän Porissa ajaminen sujuu vallan mallikkaasti, tää on kans sellanen yksisuuntaisten luvattu maa. ja mopoautojen  Tongue

Älä koskaan lähesty härkää edestä,  hevosta takaa äläkä idioottia mistään suunnasta.

This user may use sarkasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #9841 on: 04.11.10, 19:10 »

sittenhän Porissa ajaminen sujuu vallan mallikkaasti, tää on kans sellanen yksisuuntaisten luvattu maa. ja mopoautojen  Tongue
Just Hanna, Olen kyllä käynyt sielläkin ja mopoautot on täälläkin varsinainen riesa... Angry

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Hanna Räihä

Date Registered: 16.07.07

« Reply #9842 on: 04.11.10, 19:34 »

mä suunnattomasti nautin facebookin muutamasta ryhmästä kuten "tee yhteiskunnalle palvelus, kaada mopoauto päivässä" ja "minun nuoruudessani mopoautolla ajoivat vanhukset ja invalidit".
no joo, menee jo vitsin puolelle, mutta onhan tää sille ihan oikea ketju sitten Cheesy

Älä koskaan lähesty härkää edestä,  hevosta takaa äläkä idioottia mistään suunnasta.

This user may use sarkasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #9843 on: 04.11.10, 19:35 »

Jos tekis Tatut ja täräyttäis tähän yhden pykälän:

Laki
kuorma- ja linja-auton kuljettajien ammattipätevyydestä 273/2007

8 §
Kuljettajan vähimmäisikä

C-luokan kuorma-autoa ja CE-luokan ajoneuvoyhdistelmää saa kuljettaa 18 vuotta täyttänyt
tai, jos perustason ammattipätevyys on saavutettu 4 §:n 2 momentissa tarkoitetulla nopeutetulla koulutuksella, 21 vuotta täyttänyt. C1-luokan kuorma-autoa ja C1E-luokan ajoneuvoyhdistelmää saa kuitenkin kuljettaa jo 18 vuotta täyttänyt, vaikka hän on saavuttanut perustason ammattipätevyyden nopeutetulla koulutuksella.

Oli uusi juttu mullekin. Hyvä homma, tuossa iässä ne saadaan vielä huijattua alalle!  Grin
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9844 on: 04.11.10, 19:36 »

Ihmettelen kyllä miten saat väännettyä tämän kiusaamiseksi. Eiköhän ne ihan niitä normaaleja tilanteita ole. Jos mietin työmatkojani bussissa matkatessa, niin ei se liikenne niille kuskeille tunnu olevan noin vaikeeta mitä sinä kuvaat. Mikäli siellä olisi noin hankalaa, niin kyllä se varmasti näkyis siinä ajamisessakin.

Ihan normaaliahan se on, että takaa tulee miljoonaa joku idiootti 50 alueella, ottaa herneet nenään siitä kun pysäkiltä lähdet. Joo, on se normaalia tasan siihen asti kun se kostaa sen vetämällä ne liinat kiinni ihan oikeasti siinä edessä. Usko pois jo, olen kokenut. Tiedän ettei se ole kovin kivaa. Etenkin kun on täyspoka päällä, joista 1/3 osa seisoo sielä bussissa. Ja tuo on sun mielestä täysin normaalia liikenteeseen kuuluvaa toimintaa, tällänen tahallinen kostaminen?
Meneppä nyt katsomaan sinne isoon peiliin, että mitä tuli sanottua?!

TOKI voit pitää sitä ihan normaalina ja minua vaikeana kuljettajana, joka ei osaa ajaa ja tekee kaikesta ison numeron, mutta tollanen täysin tahallinen liikenteen-ja muiden täysin sivullisten ihmisten hengen vaarantaminen 5 sekunnin tähden ei jumalauta ole mun mielestä kenenkään normaalin ihimisen käytöstapoihin kuuluvaa toimintaa. Jokaisen normaalijärkisen aikuisen pitäisi ymmärtää mitä tuola tekee ja mitä seurauksia sillä teolla voi olla. Jos se bussin eteen tuleminen pysäkiltä  on niin iso ongelma, että siitä pitää kostamaan lähteä; niin ajokortti pitäisi ottaa samantien pois pysyvästi ja auto myös.

Pidä toki normaalina tosiaan, huomaa taas että ei sullakaan paljoa kokemusta bussi hommista ole.
Lopeta tuo sössöttäminen oikeesti jo, sulla ei ole hajukaan mistä puhut niin ole hiljaa jo.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9845 on: 04.11.10, 19:40 »

Niin, en minäkään kehtaisi myöntää ajavani paikkuria stadissa. Toisekseen, arvostuksen puutteeseen ei ainakaan auta se, että 90% palkattavista bussikuskeista on somppuja ja muuta vastaavaa. Multa ei ainakaan löydy minkäänlaista arvostusta bussiin noustessa (silloin harvoin kun niin tapahtuu) arabiaa puhuvalle etnisesti alkuperäiselle afrikkalaiselle.

Sulle tuntuu tämä ulkomaalaistaustainen kuljettaja olevan iso ongelma?
Mihis tämän ulkomaalaistausta-arvostuksen puutteen perustat?
Okei, ehkä jotkut eivät aina ymmärrä Suomea, mutta ymmärtäisitkö sinä Afrikassa niiden kieltä? Tai tekisitkö asiat kertalaakista oikein sielä keskellä ei mitään, kun kieltäkään et tajua?

Jumalauta. Tekevät ainakin töitä ja osa näistä on todella mukavia ilosia ihmisiä, eivät lorvi sossun luukulla pummaamassa rahaa ja tekevät oikeasti töitä. Osalla on perhe ja elättävät työllään perheensä. AJavat sitä sun halveksimaa paikkuria. Mitenköhän pahasti sun naama venähtäisi jos ne ajaisivat teidän ylistämiä yhdistelmiä tuola?! Mitä helv****ä niitten pitäisi sitten tehdä, jos ei töitä!?
Olla ajamatta bussia ja olla sossun luukulla, joka ei sekään varmaan sulle ole ok?!
MIeti nyt vähän oikeesti.........ihan vähän vaan mitä puhut täällä.
Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #9846 on: 04.11.10, 19:48 »

mä suunnattomasti nautin facebookin muutamasta ryhmästä kuten "tee yhteiskunnalle palvelus, kaada mopoauto päivässä" ja "minun nuoruudessani mopoautolla ajoivat vanhukset ja invalidit".
no joo, menee jo vitsin puolelle, mutta onhan tää sille ihan oikea ketju sitten Cheesy
Ajelin Tuusulanväylää iltapäivällä neljän jälkeen, ja vieressä ajeli mopoauto. Ruuhka oli kova Tuusulan suuntaan ja katselin mopoauton digitaalista nopeusmittaria. Se näytti lukemaa 54 km/h... Siinä oli siis iso digitaalinen näyttö keskellä kojelautaa, joten vierellä ajaessa oli helppo katsoa nopeuslukema... Eikös niitten himmeleitten suurin rakenteellinen nopeus ole 40 km/h... Undecided

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
55-HO
Former member
« Reply #9847 on: 04.11.10, 19:57 »

Kaupungissa ajellessani (Porissa) Klo 13-16 yritän olla varovainen , kyseisiä  löytyy aika monta, jopa kääntyvätkin... Löytyyköhän mistään kaupungista % tuaallesti enämpi mopoautoja kuin Porista  Shocked Shocked
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #9848 on: 04.11.10, 19:57 »

Sulle tuntuu tämä ulkomaalaistaustainen kuljettaja olevan iso ongelma?
Mihis tämän ulkomaalaistausta-arvostuksen puutteen perustat?
Okei, ehkä jotkut eivät aina ymmärrä Suomea, mutta ymmärtäisitkö sinä Afrikassa niiden kieltä? Tai tekisitkö asiat kertalaakista oikein sielä keskellä ei mitään, kun kieltäkään et tajua?

Jumalauta. Tekevät ainakin töitä ja osa näistä on todella mukavia ilosia ihmisiä, eivät lorvi sossun luukulla pummaamassa rahaa ja tekevät oikeasti töitä. Osalla on perhe ja elättävät työllään perheensä. AJavat sitä sun halveksimaa paikkuria. Mitenköhän pahasti sun naama venähtäisi jos ne ajaisivat teidän ylistämiä yhdistelmiä tuola?! Mitä helv****ä niitten pitäisi sitten tehdä, jos ei töitä!?
Olla ajamatta bussia ja olla sossun luukulla, joka ei sekään varmaan sulle ole ok?!
MIeti nyt vähän oikeesti.........ihan vähän vaan mitä puhut täällä.

1. Mulla ei ole ongelmaa. Joitain ryhmiä kohtaan saattaa olla joitakin ongelmia.

2. Mulla ei ole ulkomaalaistausta-arvostuksen puutetta. Ihan vain yleistä arvostuksen puutetta bussikuskeja kohtaan.

3. Kyllä jumalauta, jos menisin ulkomaille ja esim bussikuskiksi tai johonkin vastaavaan työhön, jossa pitää paikallisten kanssa olla tekemisissä niin varmasti opettelisin kieltä. Siitähän se kaikki alkaa, että opetellaan se kieli ja yritetään sopeutua yhteiskuntaan. Millään lailla ei ole hyväksyttävää, että bussikuski ei osaa kieltä täällä. Vertauskuvasi on aika ontuva.

4. Sossun luukulla pummivat afrikkalaiset pitäisikin *****na karkoittaa takaisin sinne afrikkaan.

5. Muutaman tapauksen tiedän, että etnisesti alkuperäinen afrikkalainen on koittanut rekkahommia rahti- ja elintarvikepuolella. Kaikki on ollut juurikin sitä, yrittämistä äärimmäisen heikolla tuloksella. Enkä mitenkään "ylistä" yhdistelmää, enkä tuo myöskään joka välissä esille sitä, että ajan yhdistelmää. Se ei ole mitään muuta kuin työkalu. Kyllä usein tulee mietittyä, että voisi tehdä jotain muuta kuin ajaa rekkaa. On se niin sairasta hommaa kuitenkin. Kyllä siitä ylistys on kuule kaukana.

6. Onko sulle ok, jos somali notkuu sossun luukulla? Onko sulla mitään sitä vastaan, että maksat veroistasi toisten loisimisen? Semmoisten, joilta sitä ei ole pakko sietää. Nekin rahat ovat poissa monesta hyödyllisestä asiasta.

EDIT: Lisäystä sen verran, että tunnen kyllä monia bussikuskeja. Nykyisiä ja entisiä. Jokainen on halveksinut paikkurin ajoa stadissa. Vaikka on sitä itse tehnytkin.

Kysy vain, jos on jotain vielä sydämellä.
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #9849 on: 04.11.10, 20:48 »

Okei, ehkä jotkut eivät aina ymmärrä Suomea, mutta ymmärtäisitkö sinä Afrikassa niiden kieltä?

Kuuluuko bussikuskin ymmärtää kieltä? Onko siitä mahdollisesti jotain haittaa jos bussikuski ei ymmärrä suomessa suomea? Voisiko se mahdollisesti aiheuttaa jonkinlaisia vaaratilanteita? Miten suomea osaamaton bussikuski osaa neuvoa esim matkakortin käytössä, aikatauluissa tai muussa bussimatkustamiseen liittyvässä?

-JukSii-
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9850 on: 05.11.10, 06:02 »

1. Mulla ei ole ongelmaa. Joitain ryhmiä kohtaan saattaa olla joitakin ongelmia.

Tässä on sun kommentti:
"arvostuksen puutteeseen ei ainakaan auta se, että 90% palkattavista bussikuskeista on somppuja ja muuta vastaavaa. Multa ei ainakaan löydy minkäänlaista arvostusta bussiin noustessa (silloin harvoin kun niin tapahtuu) arabiaa puhuvalle etnisesti alkuperäiselle afrikkalaiselle. "

Pitääkö vielä kysyä uudelleen?
Älä jaksa naurattaa oikeesti nyt.....
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9851 on: 05.11.10, 06:08 »

Hirvee vaahtoominen heti. Otat kyllä hieman liian henkilökohtaisesti jokaisen asian mikä liittyy liikenteeseen. Mä en usko että noi "jarruttelijat" on päivittäisiä sulla tai jos on, niin voit toki välillä katsoa itsekkin sinne isoon peiliin ja miettiä onko sinun tavassasi lähetä pysäkiltä sitten jotain vikaa. Ei sinunkaan tarvitse välttämättä aina pitää siitä sun "oikeudesta" kiinni ja lähteä jossain peräkylillä toisen auton eteen tjst. Itse kulutan julkisia suht paljon ja en mä siellä näe juuri muita suurempia mokia/ongelmia kuin se, että kuljettaja ei muista reittiä.

Ja joo mulla ei ole paskaakaan kokemusta bussilla ajamisesta, mutta sinuna en tekis noita oletuksia. Toisekseen ei se sun bussilla ajaminen voi olla niin erikoista, että se erois juuri mistään muusta ajamisesta. Mä pidän aikalailla jokaista ajoneuvoa samalla viivalla...vähän eri mitat ja painot. Turha tehä sen suurempaa numeroa..

En ota henkilökohtasesti. Mutta mitään tollasta tahallista todellisen vaaran ja loukkaantumisen vaaran aiheuttamista ei voi pitää normaalina.
Tiedätkö mitä käy kun 1/3 matkustajista seisoo käytävällä ja sitten tulee tällänen yli tärkeä ihminen vetämään jarrut kiinni siinä edessä?
Pitääkö se ihan kertoa mitä siinä tapahtuu matkustamon puolella vai leikkaako jo?
Jos tämän ymmärrät ilman rautalankaa; ehkä se auttaa ymmärtämään mun kantaa tähän tahalliseen jarrutteluun. Jos se sun mielestä on normaalia niin aika hakusessa on asiat...

Olen katsonut monta kertaa peiliin, onko mun toiminnassa jotain vikaa. Mutta en ole siitä vikaa näissä tapauksissa oikeen löytänyt. Ajoissa on vilkut laitettu ja sieltä on sopivaan väliin lähdetty, mutta kaikille se ei siltikään käy.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9852 on: 05.11.10, 06:09 »

Kuuluuko bussikuskin ymmärtää kieltä? Onko siitä mahdollisesti jotain haittaa jos bussikuski ei ymmärrä suomessa suomea? Voisiko se mahdollisesti aiheuttaa jonkinlaisia vaaratilanteita? Miten suomea osaamaton bussikuski osaa neuvoa esim matkakortin käytössä, aikatauluissa tai muussa bussimatkustamiseen liittyvässä?

Etköhän itsekin tiedä vastauksen noihin kaikkiin kysymyksiin?
Vai tiedätkö?
Tomi Jokela

Date Registered: 29.09.06

« Reply #9853 on: 05.11.10, 06:37 »

Olen monesti törmännyt sellaiseen asiaan, että teollisuuskadulta itäväylälle tultaessa tiessä on 2 kaistaa suuntaansa ja keskimmäinen kaista jatkuu itäväylälle. Bussipysäkki on vähän ennen tuota haaroitusta ja joka ainoa kerta bussi tulee pysäkiltä suoraan siihen keskimmäiselle kaistalle, eli tekee kaksi kaistanvaihtoa ja itse joutunut vetämään jarrut pohjaan. Bussihan saa kyllä pysäkiltä lähteä, mutta ei vaihtaa kaistaa ihan miten lystää. Tuo vielä hidastaa muutenkin ruuhkaista teollisuuskadun liikennettä itäänpäin. Miten tässä tilanteessa, jos bussi tulee kylkeen, eikös se ole sitten bussin vika? En ole uskaltanut kokeilla, mikä olisi tuomio, lähes päivittäin kuitenkin tuollainen tilanne tulee. Smiley
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #9854 on: 05.11.10, 06:44 »

Etköhän itsekin tiedä vastauksen noihin kaikkiin kysymyksiin?
Vai tiedätkö?

Kuvittelen tietäväni. Sinun kommentistasi sai sen kuvan, että ei ole mikään ongelma jos bussikuski ei osaa paikallista kieltä. Ajattelin vain tiedustella että ovatkohan nämä luettelemani ja omasta mielestäni tärkeinä pitämäni asiat oikeasti tärkeitä ja jos ovat, kuinka kieltä osaamaton bussikuski selviytyy näistä tehtävistä.

-JukSii-
Joona Väisänen

« Reply #9855 on: 05.11.10, 06:58 »

Tässä on sun kommentti:
"arvostuksen puutteeseen ei ainakaan auta se, että 90% palkattavista bussikuskeista on somppuja ja muuta vastaavaa. Multa ei ainakaan löydy minkäänlaista arvostusta bussiin noustessa (silloin harvoin kun niin tapahtuu) arabiaa puhuvalle etnisesti alkuperäiselle afrikkalaiselle. "

Pitääkö vielä kysyä uudelleen?
Älä jaksa naurattaa oikeesti nyt.....

Muistan kerran kun nousin bussiin ja kysyin, että menetkö sitä ja sitä kautta. Bussia ajanut neekeri puhui arabiaa/somaliaa/jotain muuta eikä ymmärtänyt mitään. Ja onhan niitä muitakin tapauksia ollut. Vaan en ymmärrä, että mitä ihmeen maahanmuuttokeskustelua sä yrität tässä nyt kehittää. Eiköhän maahanmuuttajat ole bussikuskeina juuri sen takia, että kun suomalaiset eivät sitä halua tehdä, koulutusta ei vaadita ja maahanmuuttajille on omat kurssinsa bussikuskiksi. Työ on siis niin vaativaa, että kielitaidoton afrikasta kehitysmaasta tuleva maahanmuuttajakin selviää hyvin. Luulisi, että sinäkin olisit huolissasi siitä, miten työehtosopimusneuvottelut menevät jatkossa kun puolet kuskeista on jostain ihan muualta.. Siinä on hyvä ajaa monia etuja, kun toiset eivät edes ymmärrä..  Ja onhan osa työnsä osaavia ja päteviä, totta kai. Kyllä suomalaisista bussikuskeistakin osa osaa ajaa autoa tiellä eikä jalkakäytävällä.
Mikko Kallas

Date Registered: 28.06.02

« Reply #9856 on: 05.11.10, 08:54 »

Tiedätkö mitä käy kun 1/3 matkustajista seisoo käytävällä ja sitten tulee tällänen yli tärkeä ihminen vetämään jarrut kiinni siinä edessä?

Tietenkään tuollainen "tarpeeton" äkkijarrutus ei kuulu normaaliin liikenteeseen enkä halua moisen harrastajia mitenkään puolustella. Mutta yksi asia mua nyt kyllä vielä jäi vaivaamaan...

Miten ne pääsee yllättämään sut tuolla jarrutuksellaan? Jos ne kerran ohittavat sut "reikäpäistä vauhtia" (tjsp.) kuten sanoit, kun sä olet bussin kanssa vasta kiihdyttämässä pysäkiltä rajoitusnopeuteen, niin nopeuserojen takia teidän välisen etäisyyden pitäisi kasvaa koko ajan... Ja jos väli on kertaalleen ehtinyt kasvaa turvavälin mittaiseksi, niin sulla ei pitäisi olla ongelmaa äkkijarruttajan kanssa ellet ole itse ajanut bussiasi kiinni siihen "reikäpäähän".

Vai tekevätkö ne kaikki tosiaan niin, että aloittavat sen jarruttamisen jo siinä ohittaessaan, että varmasti pääsevät sitten siinä edessäsi yllättämään sut? Entäpä jos itse hölläisit kaasua vähän, kun joku ohittaa sut, jolloin ohittajan olisi vaikeampi päästä yllättämään sua jarrutempullaan? Vai eikö niin voi tehdä, koska on aikataulut, oikeutus, työpaikka ja isompi auto yms.?

MikkO
ja joo, ymmärrän täysin hyvin, että yllä esitetyt vaihtoehdot eivät ole niitä ainoita mahdollisuuksia toteuttaa reikäpäinen kostoäkkijarrutus...
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #9857 on: 05.11.10, 10:25 »

Jos tekis Tatut ja täräyttäis tähän yhden pykälän:

[i]Laki
kuorma- ja linja-auton kuljettajien ammattipätevyydestä 273/2007

Ammatillisella koulutuksella tuo on onnistunut myös jo aiemmin alle 21-vuotiaana, ennen tätä ammattipätevyyspelleilyä. Intistä kortin "kääntäviä" ikäraja ei myöskään ole ennen koskenut.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9858 on: 05.11.10, 11:07 »

Tietenkään tuollainen "tarpeeton" äkkijarrutus ei kuulu normaaliin liikenteeseen enkä halua moisen harrastajia mitenkään puolustella. Mutta yksi asia mua nyt kyllä vielä jäi vaivaamaan...

Miten ne pääsee yllättämään sut tuolla jarrutuksellaan? Jos ne kerran ohittavat sut "reikäpäistä vauhtia" (tjsp.) kuten sanoit, kun sä olet bussin kanssa vasta kiihdyttämässä pysäkiltä rajoitusnopeuteen, niin nopeuserojen takia teidän välisen etäisyyden pitäisi kasvaa koko ajan... Ja jos väli on kertaalleen ehtinyt kasvaa turvavälin mittaiseksi, niin sulla ei pitäisi olla ongelmaa äkkijarruttajan kanssa ellet ole itse ajanut bussiasi kiinni siihen "reikäpäähän".

Vai tekevätkö ne kaikki tosiaan niin, että aloittavat sen jarruttamisen jo siinä ohittaessaan, että varmasti pääsevät sitten siinä edessäsi yllättämään sut? Entäpä jos itse hölläisit kaasua vähän, kun joku ohittaa sut, jolloin ohittajan olisi vaikeampi päästä yllättämään sua jarrutempullaan? Vai eikö niin voi tehdä, koska on aikataulut, oikeutus, työpaikka ja isompi auto yms.?

MikkO
ja joo, ymmärrän täysin hyvin, että yllä esitetyt vaihtoehdot eivät ole niitä ainoita mahdollisuuksia toteuttaa reikäpäinen kostoäkkijarrutus...

Pitääkö ne tapauksetkin käydä täällä läpi nyt sitten?
Että voidaan sitten spekuloida kenen syy oli mikäkin ja lopputuloksena olen se syyllinen joka tapauksessa katsoi sitä miten päin tahansa.....
Joona Väisänen

« Reply #9859 on: 05.11.10, 12:44 »

Niinpä niin, jotain tällaistahan siinä täytyy olla taustalla.. laugh

Entäpä jos itse hölläisit kaasua vähän, kun joku ohittaa sut, jolloin ohittajan olisi vaikeampi päästä yllättämään sua jarrutempullaan? Vai eikö niin voi tehdä, koska on aikataulut, oikeutus, työpaikka ja isompi auto yms.?

Niinpä niin. Aikataulut tuntuu antavan oikeutuksen mihin tahansa. Yhdistelmällä liikkuessa pääkaupunkiseudulla joutuu omista oikeuksista luopumaan jatkuvasti. Joskus henkilöautoilijat eivät tunnu ymmärtävän, että mitä tuo tekee, kun pitää ottaa enemmän tilaa tai koukkia oudosti tai jotain muuta vastaavaa. Osa saattaa jopa hermostua. Silti pääosin kaikki sujuu ongelmitta. Jotkut ihan aidosti tuntuvat ymmärtävän, että 25 metrinen yhdistelmä vaatii sitä tilaa ihan oikeasti joskus vähän enemmän. Ja välillä sitten taas (lue: jatkuvasti) pitää luopua omista oikeuksista ja esim antaa kolmion takaa tulevien henkilöautoilijoiden mennä ensin jne. Kaikki sujuu kuitenkin sujuvasti. Aina ei vaan voi pitää kaikista oikeuksistaan kiinni, vaikka kuinka yrittäisin.

Eilen tuli hyvä mieli kun Helsingin Tukkutorilta lähdin rantatietä kohti Lahdentietä. Olin oikealla kaistalla, joka ei tuntunut oikein vetävän kunnolla; vasen kaista veti paljon paremmin. Pysähdyin n. 5m ennen suojatietä, ettei muiden tarvitse pysähtyä suojatien eteen, kun siinä seisottiin pidemmän aikaa.. Vasemmalle kaistalle tuli poliisiauto, joka hidasti, pysähtyi ja apumiehen ikkunasta näytettiin peukkua ylöspäin.. Noh, tästä muutama auto eteenpäin tuli sininen audi EBS/ABS/ESP/ASR/HIV/NMT/4WD-laittein varustettuna ja kiilasi siihen suojatien ja minun väliin osittain poikittain suojatielle.

Pitääkö ne tapauksetkin käydä täällä läpi nyt sitten?
Että voidaan sitten spekuloida kenen syy oli mikäkin ja lopputuloksena olen se syyllinen joka tapauksessa katsoi sitä miten päin tahansa.....

Mikä jottei, kun emme 500 sivun jälkeen ole vielä ymmärtäneet.. Tämä on hyvää viihdettä Grin
Pages: 1 ... 491 492 [493] 494 495 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1