Keskustelua liikenteestä

<< < (1973/3031) > >>

Sami Aaltonen:

Tietenkään tuollainen "tarpeeton" äkkijarrutus ei kuulu normaaliin liikenteeseen enkä halua moisen harrastajia mitenkään puolustella. Mutta yksi asia mua nyt kyllä vielä jäi vaivaamaan...

Miten ne pääsee yllättämään sut tuolla jarrutuksellaan? Jos ne kerran ohittavat sut "reikäpäistä vauhtia" (tjsp.) kuten sanoit, kun sä olet bussin kanssa vasta kiihdyttämässä pysäkiltä rajoitusnopeuteen, niin nopeuserojen takia teidän välisen etäisyyden pitäisi kasvaa koko ajan... Ja jos väli on kertaalleen ehtinyt kasvaa turvavälin mittaiseksi, niin sulla ei pitäisi olla ongelmaa äkkijarruttajan kanssa ellet ole itse ajanut bussiasi kiinni siihen "reikäpäähän".

Vai tekevätkö ne kaikki tosiaan niin, että aloittavat sen jarruttamisen jo siinä ohittaessaan, että varmasti pääsevät sitten siinä edessäsi yllättämään sut? Entäpä jos itse hölläisit kaasua vähän, kun joku ohittaa sut, jolloin ohittajan olisi vaikeampi päästä yllättämään sua jarrutempullaan? Vai eikö niin voi tehdä, koska on aikataulut, oikeutus, työpaikka ja isompi auto yms.?

MikkO
ja joo, ymmärrän täysin hyvin, että yllä esitetyt vaihtoehdot eivät ole niitä ainoita mahdollisuuksia toteuttaa reikäpäinen kostoäkkijarrutus...

Pitääkö ne tapauksetkin käydä täällä läpi nyt sitten?
Että voidaan sitten spekuloida kenen syy oli mikäkin ja lopputuloksena olen se syyllinen joka tapauksessa katsoi sitä miten päin tahansa.....

Joona:

Miten ne pääsee yllättämään sut tuolla jarrutuksellaan? Jos ne kerran ohittavat sut "reikäpäistä vauhtia" (tjsp.) kuten sanoit, kun sä olet bussin kanssa vasta kiihdyttämässä pysäkiltä rajoitusnopeuteen, niin nopeuserojen takia teidän välisen etäisyyden pitäisi kasvaa koko ajan... Ja jos väli on kertaalleen ehtinyt kasvaa turvavälin mittaiseksi, niin sulla ei pitäisi olla ongelmaa äkkijarruttajan kanssa ellet ole itse ajanut bussiasi kiinni siihen "reikäpäähän".

Niinpä niin, jotain tällaistahan siinä täytyy olla taustalla..

Entäpä jos itse hölläisit kaasua vähän, kun joku ohittaa sut, jolloin ohittajan olisi vaikeampi päästä yllättämään sua jarrutempullaan? Vai eikö niin voi tehdä, koska on aikataulut, oikeutus, työpaikka ja isompi auto yms.?

Niinpä niin. Aikataulut tuntuu antavan oikeutuksen mihin tahansa. Yhdistelmällä liikkuessa pääkaupunkiseudulla joutuu omista oikeuksista luopumaan jatkuvasti. Joskus henkilöautoilijat eivät tunnu ymmärtävän, että mitä tuo tekee, kun pitää ottaa enemmän tilaa tai koukkia oudosti tai jotain muuta vastaavaa. Osa saattaa jopa hermostua. Silti pääosin kaikki sujuu ongelmitta. Jotkut ihan aidosti tuntuvat ymmärtävän, että 25 metrinen yhdistelmä vaatii sitä tilaa ihan oikeasti joskus vähän enemmän. Ja välillä sitten taas (lue: jatkuvasti) pitää luopua omista oikeuksista ja esim antaa kolmion takaa tulevien henkilöautoilijoiden mennä ensin jne. Kaikki sujuu kuitenkin sujuvasti. Aina ei vaan voi pitää kaikista oikeuksistaan kiinni, vaikka kuinka yrittäisin.

Eilen tuli hyvä mieli kun Helsingin Tukkutorilta lähdin rantatietä kohti Lahdentietä. Olin oikealla kaistalla, joka ei tuntunut oikein vetävän kunnolla; vasen kaista veti paljon paremmin. Pysähdyin n. 5m ennen suojatietä, ettei muiden tarvitse pysähtyä suojatien eteen, kun siinä seisottiin pidemmän aikaa.. Vasemmalle kaistalle tuli poliisiauto, joka hidasti, pysähtyi ja apumiehen ikkunasta näytettiin peukkua ylöspäin.. Noh, tästä muutama auto eteenpäin tuli sininen audi EBS/ABS/ESP/ASR/HIV/NMT/4WD-laittein varustettuna ja kiilasi siihen suojatien ja minun väliin osittain poikittain suojatielle.

Pitääkö ne tapauksetkin käydä täällä läpi nyt sitten?
Että voidaan sitten spekuloida kenen syy oli mikäkin ja lopputuloksena olen se syyllinen joka tapauksessa katsoi sitä miten päin tahansa.....

Mikä jottei, kun emme 500 sivun jälkeen ole vielä ymmärtäneet.. Tämä on hyvää viihdettä

susiluoto:
Sami
Toivon että googletat sanoilla Defusing ja debriefing.Oikeesti.

Sami Aaltonen:

Mikä jottei, kun emme 500 sivun jälkeen ole vielä ymmärtäneet.. Tämä on hyvää viihdettä

Turha tähän on kommentoida enää mitään. Vaikka kommentoisinkin, minusta siinä syyllinen tehdään samantien.
Harmi kun ette nyt sinä, Aarne ja muutama muu saaneet sitä viihdettä. Noh juokaa pullo kossua, niin helpottaa.

Makke:
Sopinee tähän ketjuun:
"AC Cobra -urheiluauton teho yllätti katsastusmiehen."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010110512646001_uu.shtml

Kyseinen oli kuitenkin vain jäljitelmä, ei aito Cobra.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page