Keskustelua liikenteestä

<< < (1977/3033) > >>

fishu:
Kyllä se kaatuu, jos työmatka päivässä on 20 minuutin sijasta 120 minuuttia.

Juha:

Sitten yleistä valittamista suomalaisista. Ei liity liikenteeseen tavallaan mitenkään, mutta anyway. Siinä bussin etupenkillä istuessa huomasin, että melko kyistä porukkaa nämä suomalaiset. Kukaan ei sanonut kuskille mitään astuessaan bussiin, ei moi, ei huomenta, ei mitään. Murjottavat vaan. Asemalla kuski vielä selkeästi odotti jotain tervehdystä (tai sitten se vaan näytti siltä), mutta jokainen vaan kulki ohi naama norsunvitulla. Kait se sitten ****ttaa tällänen paskamaa ja suttukeli kaikkia. Itseänikin vähän säälitti jälkeenpäin kun en tajunnut minäkään sanoa mitään. Noh, lähtiessä etuovesta kuitenkin kiitin ja toivottelin päivänjatkot Noh, ehkä nuo bussikuskit ovat tottuneetkin tuohon ettei kukaan sano mitään.... vai kuinka, Sami?

Joo, ehkä 15% matkustajista tervehtii. Suurin osa ei edes vilkaise kohti, melkoisia jöröttäjiä on kyllä suomalaiset. Jotkut ei edes uskalla kysyä kuljettajalta neuvoa, vaikka itse kyllä opastaisin mielelläni.  Jos itse tervehtii ensin, katsotaan kuin hullua.  . Ajattelin joskus kokeilla tervehtiä reippaasti jokaista matkustajaa, ja katsoa koska on valkotakkiset vastassa. 
Itse olen jo todennut et juoksijoita en enää odottele, kiitoksen sanaa ei koskaan kuulu.

Stumppi:

Joo, ehkä 15% matkustajista tervehtii. Suurin osa ei edes vilkaise kohti, melkoisia jöröttäjiä on kyllä suomalaiset. Jotkut ei edes uskalla kysyä kuljettajalta neuvoa, vaikka itse kyllä opastaisin mielelläni.  Jos itse tervehtii ensin, katsotaan kuin hullua.  . Ajattelin joskus kokeilla tervehtiä reippaasti jokaista matkustajaa, ja katsoa koska on valkotakkiset vastassa. 
Itse olen jo todennut et juoksijoita en enää odottele, kiitoksen sanaa ei koskaan kuulu.

Kyl meil tääl Turuus vaa tervehditää niin puali ku toisinki. 

Sami Aaltonen:

Sitten yleistä valittamista suomalaisista. Ei liity liikenteeseen tavallaan mitenkään, mutta anyway. Siinä bussin etupenkillä istuessa huomasin, että melko kyistä porukkaa nämä suomalaiset. Kukaan ei sanonut kuskille mitään astuessaan bussiin, ei moi, ei huomenta, ei mitään. Murjottavat vaan. Asemalla kuski vielä selkeästi odotti jotain tervehdystä (tai sitten se vaan näytti siltä), mutta jokainen vaan kulki ohi naama norsunvitulla. Kait se sitten ****ttaa tällänen paskamaa ja suttukeli kaikkia. Itseänikin vähän säälitti jälkeenpäin kun en tajunnut minäkään sanoa mitään. Noh, lähtiessä etuovesta kuitenkin kiitin ja toivottelin päivänjatkot Noh, ehkä nuo bussikuskit ovat tottuneetkin tuohon ettei kukaan sano mitään.... vai kuinka, Sami?

No sitä se on, kyllä sitä olettaa että ees joku tervehdys tai moikkaus tai jotain sanotaan kun autoon astutaan.
Suurin osa ei sano mitään, mutta pelkkä käden heilautus tai nyökkäys tai jotain on jo ihan OK juttu.

Nuoriso ei tervehdi juuri ollenkaan. Ne joilla on kotona opetettu tapoja, tervehtivät. Suurin osa silti ei sano mitään. Kävelevät sisään ja jotkut eivät ees reagoi jos se kortinlukija ei sano mitään, kävelevät silti mitään sanomatta tai katsomatta ohi, maksoi matkansa tai ei.
Osa tulee puhuen kavereilleen veetä ja peetä ja kiroavat vielä kun kortilla on arvoa pari euroa jäljellä ja sitten kuskin ohi.

Ja mitä aikuisiin tulee, osa tervehtii osa ei. Kiitos olisi ihan kiva kuulla sillon kun jotakuta juoksiaa oottelee tai jotain. Neuvomista kiitos tai pysäkin vinkkaamisesta kiitos tai jotain. Pienet asiat ovat isoja kun kyse on kiitoksen antamisesta.
Paras mitä olen kuullut, Rouva juoksi bussiin ja etupenkiltä sitä sitten vinkattiin, että "vielä yksi  juoksee". Kuski sitten ootteli, ja kun tämä juokseva Rouva sinne bussiin pääsi ja kiitti tätä vinkin antanutta nimellä (eli tunsivat toisensa), kuljettaja vähän huumori mielessä oli todennut, että "niin ja kuljettajaa ei tarvitse kiitelläkö", johon tämä juoksenut Rouva sitten oli todennut, että "Turha luullakaan että minä sinua kiittäisin".
Koita noita sitten palvella. Hymyillen. Kun sitruuna on poikittain sanonko missä.

Kaikki tuo vaan kuvastaa sitä arvostusta, sen näkee joistain ihan selvästi, että eivät arvosta tipan tippaa. Tosin eivät taida ajokorttia omistaa tai jos omistajavat siinä on kirjain B, kuten eräs Rouva minulle uhosi taannoin, että kyllä hän tietää.
Noh sitä se on, huomenna taas uudelleen.

Sami Aaltonen:

Kyllä se kaatuu, jos työmatka päivässä on 20 minuutin sijasta 120 minuuttia.

Ehkä siihen pitää sitten vaan varautua, jos voi. LIikenne on kuitenkin sellanen asia, mihin kuljettajalla ei ole osaa eikä arpaa. JOs sielä sattuu jotain odottamatonta, niin sille ei mitään mahda. Siinä menee se aika kun menee ja jos tosiaan olet 10minuuttia myöhässä ja siitä aletaan huutamaan, niin minkäs se kuljettaja sille mahtaa? Ei mitään.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page