Keskustelua liikenteestä

<< < (1981/3031) > >>

susiluoto:

Mites on kun sanot "terve" tai "huomenta" usealle sadalle ja vain muutama vastaa takaisin. Kyllä siihen tarvitaan se asiakaskin. Muutama kuski toisin sanoo konemaisesti "huomenta" jolloin se ei ehkä ole aitoa kohteliaisuutta...

Se bussikuskin haukkuminen on todella yleistä. Jos myöhästy töistä on se bussikuskin vika, jos vuoro jää välistä on se kuskin vika, jos ei tuuletus toimi on se kuskin vika, yms. Jos kuski ei tiedä sitä katua siellä ties missä, on kuski sopimaton asiakaspalveluun. Varsikin vanhat ihmiset arvostelevat paljon.  Osa on ihan silmät pyöreinä ja ihmeissään vilkuilevat toisia jos kuski jotakin sanoo. Kyllä ne kuskit ovat ihan tavallisia ystävällisiä ihmisiä, ei heitä tarvitse pelätä  Eräs nimittäin hyppäsi ilmaan kun kuski avasi suunsa. Kuski tekee parhaansa, neuvoo jos osaa ja tekee parhaans apysyäkseen aikataulussa, ja opettelee varmasti sitä uuttaa reittiä etukäteen jos on aikaa. Ei se aina ole pelkästään kuskin vika jos harhaan ajaa! Työnantaja siirtää kuskeja linjalta toiselle monta kertaa päivässä, ei niitä kaikkia reittejä voi kukaan ulkoa osata. Autokin vaihtuu, joten kukski ei ehkä tiedä yhtään, miksi se stop-nappi ei toimi, tai miksi lämmitys on rikki.

Anteeksi että puutun tähän keskusteluun...

Minä annan ainakin anteeksi, kuljettajan tulee tuntea ajettava reitti, eli ainakin kerran ollut mukana autossa, tulee myös tuntea ajettavan auton viat, eli jos auto ei toimi tulee kuljettajan puuttua aiheeseen ilmoittamalla vastaavalle huoltoihmiselle sekä ajojärjestäjälle asiasta.Jos minä asiakkaana yritän poistua autosta haluamallani pysäkillä ja käytän siihen kuuluvaa laitetta, punainen nappula, en aina ihmismeren takaa tiedä havaitseeko kuljettaja tahdonilmaisuani, oletan kuitenkin näin.
Kuljettaja saattaa joskus hypähtää jos tervehtii, usein katselee sivuikkunasta vasemmalle tai lasittunein silmin eteenpäin.Jos linjapiili oikeasti ajaa harhaan on mielestäni kyllä syy kuljettajassa.Ajatteleppa, toimisit linjapiilin kuskina, ajelet vuositolkulla jotain väliä, iltapäivällä ajojärjestelijä ilmoittaa sinulle täysin tuntemattoman reitin, lähdetkö oikeesti ajelemaan?Silloin peili ja siihen vilkaiseminen olisi paikallaan.

kiikaroija:

En muuten ole törmännyt moiseen käyttäytymiseen missään muualla kuin pk-seudulla...

Siellä on aivan liian hyvä palvelu ja verkosto . On varaa vetää tiukille. Jos maalla missaat bussin, voi seuraava tulla 5-7h kuluttua(aamusta iltapäivään odotusta) tai sitten 15-17h kuluttua(iltapäivästä aamuun odotusta). Mikäli niitä kulkee ollenkaan tai lähimmillään 10-30km päässä on lähin reitti/pysäkki jonnekin. Ainakin itsellä olisi tuo tilanne kesällä ja vkl, kouluaikoina taitaa mennä 2-3 bussia aamulla ja sama iltapäivällä toiseen suuntaan, jos se suunta sitten sopiva olisi. Ja paljon heikompiakin seutuja on suurin osa maaseudusta Suomessa yhteyksien suhteen varmaan. Siispä aika vähiin on jäänyt julkisten käyttö sen jälkeen kun kortin sain kohta 30v sitten. Ja silloin oli vielä ehkä lähes tupla määrä vuoroja olemassa alkuaikoina eli 80-luvun lopulla suunnilleen vielä.

juksii:

Jos maalla missaat bussin, voi seuraava tulla 5-7h kuluttua(aamusta iltapäivään odotusta) tai sitten 15-17h kuluttua(iltapäivästä aamuun odotusta).

Mä oon kerran kotopuolessa missannut bussin. Seuraava tuli 3kk kuluttua. En jäänyt pysäkille odottelemaan 

jari58:
Tuo oli hyvä Jukka

kiikaroija:

Mä oon kerran kotopuolessa missannut bussin. Seuraava tuli 3kk kuluttua. En jäänyt pysäkille odottelemaan 

Fiksu veto . Saattaisi muutama tuhat tai kymmenen tuhatta "stadilaista" saada ikuisia traumoja alle aikayksikön jos tuollaiseen tilanteeseen joutuisi . Siellä on niin hektistä tuo meno.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page