FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.05.17, 12:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 494 495 [496] 497 498 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1451107 times)
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6015
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9900 on: 16.11.10, 19:43 »

Jos maalla missaat bussin, voi seuraava tulla 5-7h kuluttua(aamusta iltapäivään odotusta) tai sitten 15-17h kuluttua(iltapäivästä aamuun odotusta).

Mä oon kerran kotopuolessa missannut bussin. Seuraava tuli 3kk kuluttua. En jäänyt pysäkille odottelemaan  Grin

-JukSii-
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9901 on: 16.11.10, 20:04 »

Tuo oli hyvä Jukka thmbup

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2580
Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9902 on: 17.11.10, 09:23 »

Mä oon kerran kotopuolessa missannut bussin. Seuraava tuli 3kk kuluttua. En jäänyt pysäkille odottelemaan  Grin
Fiksu veto Wink. Saattaisi muutama tuhat tai kymmenen tuhatta "stadilaista" saada ikuisia traumoja alle aikayksikön jos tuollaiseen tilanteeseen joutuisi Tongue. Siellä on niin hektistä tuo meno.
Ilkka Mannikainen
Offline Offline

Posts: 14183
Date Registered: 06.11.03

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9903 on: 17.11.10, 09:41 »

No ni, nyt tämä uusi bussikaistaidiotismi heti osoitti typeryytensä. Hämeentielle oli jo vaihdettu uudet bussikaistakilvet.

Eilen illalla Hämeentiellä Haapaniemenkadun risteyksestä Hakiksen torillepäin klo 19:15 bussikaistalla ei yhtään bussia. Vasemmalla kaistalla vanha pappa lakki päässä sahaa alinnopeutta keräten kymmenen auton jonon peräänsä. Oikea kaista tyhjä mutta sinne ei saa mennä.

Tulipa siinä mieleen miten hienon uudistuksen tekivät. Uudistuksen myötä väkisin tehdään ruuhkaa vaikka ei ole ruuhka-aikakaan. Näin saadaan päästöt pienemmiksi ja liikenne sujuvaksi.
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9904 on: 17.11.10, 10:21 »

Tänä aamuna oli otettu Kehä I:llä länteenpäin mennessä Leppävaaran jälkeen käyttöön uusi kaista Turkulaisille ja busseille. Kuskeja ei kuitenkaan oltu informoitu asiasta, ajoivat vanhasta muistista aamulla käytöstä poistetulle pysäkille ja jättivät matkustajat seisomaan sinne keskelle faking haiweitä  thmbdn, toivottavasti kaikki pääsivät kaistojen yli ehjänä työpaikoilleen.

topi
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9905 on: 17.11.10, 10:24 »

Siis onko se oikeanpuoleisin "silta" nyt avattu ja bussi jätti asiakkaat siihen pienelle pysäkille juuri ennen Turunväylän ramppia?

Kysynpä nyt varmuuden vuoksi, ettei tule iltavuorossa sitten noloja tilanteita kun ajan poka kyydissä rampista ohi  Embarrassed

Tarmo Lindroos
Offline Offline

Posts: 2505
Date Registered: 17.11.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9906 on: 17.11.10, 11:07 »

No ni, nyt tämä uusi bussikaistaidiotismi heti osoitti typeryytensä. Hämeentielle oli jo vaihdettu uudet bussikaistakilvet.

Eilen illalla Hämeentiellä Haapaniemenkadun risteyksestä Hakiksen torillepäin klo 19:15 bussikaistalla ei yhtään bussia. Vasemmalla kaistalla vanha pappa lakki päässä sahaa alinnopeutta keräten kymmenen auton jonon peräänsä. Oikea kaista tyhjä mutta sinne ei saa mennä.

Tulipa siinä mieleen miten hienon uudistuksen tekivät. Uudistuksen myötä väkisin tehdään ruuhkaa vaikka ei ole ruuhka-aikakaan. Näin saadaan päästöt pienemmiksi ja liikenne sujuvaksi.

Uudistuksen tarkoitus on selvästi lisätä ruuhkaa niinkuin Ilkka jo tuossa mainitsi ja siitä seuraa se että päättäjät saavat syyn ruuhkamaksuille ja tietulleille.  Angry

MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org,
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9907 on: 17.11.10, 13:03 »

Siis onko se oikeanpuoleisin "silta" nyt avattu ja bussi jätti asiakkaat siihen pienelle pysäkille juuri ennen Turunväylän ramppia?

Kysynpä nyt varmuuden vuoksi, ettei tule iltavuorossa sitten noloja tilanteita kun ajan poka kyydissä rampista ohi  Embarrassed

Joo auki oli, näytti Jokerikin ajavan samaan nalliin.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6037
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9908 on: 17.11.10, 14:31 »

Ehkä siihen pitää sitten vaan varautua, jos voi. LIikenne on kuitenkin sellanen asia, mihin kuljettajalla ei ole osaa eikä arpaa. JOs sielä sattuu jotain odottamatonta, niin sille ei mitään mahda. Siinä menee se aika kun menee ja jos tosiaan olet 10minuuttia myöhässä ja siitä aletaan huutamaan, niin minkäs se kuljettaja sille mahtaa? Ei mitään.

Mitä ihmettä tämä nyt on? Jos omalla autolla työmatka kestää 10 minuuttia ja julkisilla 60 minuuttia niin ei siinä ole mistään varautumisesta kyse, kuten esimerkiksi huonon kelin aikana tai ruuhka-aikana. Kyse olikin nyt siitä, että sama matka julkisilla kestää paljon kauemmin. Mulle kanssa reittiopas.fi tarjoaa julkisilla lyhimmillään 58 minuutin mittaista työmatkaa sisältäen 1,1km kävelyä, 2 eri bussia ja junan. Omalla autolla menee alinopeutta ajaen n. 13-14 minuuttia. Oman auton käyttö on ehdottomasti perusteltua, jos noin kovia aikaeroja on julkisiin nähden.  Eikä siihen auta yhtään se, että viereisessä bussissa huudetaan kuljettajalle.

Mites on kun sanot "terve" tai "huomenta" usealle sadalle ja vain muutama vastaa takaisin. Kyllä siihen tarvitaan se asiakaskin. Muutama kuski toisin sanoo konemaisesti "huomenta" jolloin se ei ehkä ole aitoa kohteliaisuutta...

Oli se autoa kohteliaisuutta tai konemaisuutta, niin mitä sitten? Jos ****ttaa, on väärällä alalla.
Mikko Kallas
Offline Offline

Posts: 1918
Date Registered: 28.06.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9909 on: 17.11.10, 15:49 »

No ni, nyt tämä uusi bussikaistaidiotismi heti osoitti typeryytensä. Hämeentielle oli jo vaihdettu uudet bussikaistakilvet.

Ja pari tuntia aiemmin toiseen suuntaan tilanne oli about sama Vallilassa. Henkilöautokaista tosin jumitti sen takia, että jengiä oli niin paljon. Bussikaista veti hyvin. Jopa niin hyvin, että bussikuskit eivät millään malttaneet pysähtyä suojateiden kohdilla oikeastaan ollenkaan... Onneksi bussikaistalla ajoi välillä henkilöautojakin, jotka pakottivat bussit noudattamaan suojatiesääntöä :-)

MikkO
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9910 on: 17.11.10, 18:14 »

Ehkä siihen pitää sitten vaan varautua, jos voi. LIikenne on kuitenkin sellanen asia, mihin kuljettajalla ei ole osaa eikä arpaa. JOs sielä sattuu jotain odottamatonta, niin sille ei mitään mahda. Siinä menee se aika kun menee ja jos tosiaan olet 10minuuttia myöhässä ja siitä aletaan huutamaan, niin minkäs se kuljettaja sille mahtaa? Ei mitään.

Siis mitä ihmettä sä nyt sönkkäät, mikä on niin vaikeaa ymmärtää selkeissä viesteissä? Ei tässä ole kyse mistään odottamattomista asioista joihin kuljettajalla ei ole arpaa, tai myöhässä olemisesta, vaan tavanomaisesta matkan kestosta. Lähes säännöstään jo Helsingistä Vantaalle mennessä voi laskea julkisilla kuluvan matka-ajan pituudeksi 3 * autolla matkaan kuluvan ajan, jos ei pääse yhdellä vaihdolla, jolloin silloinkin matka-ajan voi monesti tuplata.

Jos autolla työmatkaan kuluu joka päivä 20 minuuttia (huomaa kuinka selkeä asia) ja julkisilla matka-aika on joka päivä kolme kertaa pidempi, niin kyllä sitä mieluummin säästää sen ajan ja ajaa autolla. Onpahan lisäksi "rajojen" ylittäminen sen verran kallistakin, että auton mukavuudesta voi jo maksaa sen pienen erotuksen, mitä jää yli. Ja verottajalta saa reilu 300 euroa joka vuosi tukea työmatkoihin, jos joutuu kulkemaan seutulipulla (ylittää sen noin 600 euron automaattivähennyksen, jolloin sitä yli menevää osuutta kannattaa hakea verottajalta matkakuluina, ja sen saa vaikka ajaisi autolla).
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9911 on: 17.11.10, 18:43 »

Jos autolla työmatkaan kuluu joka päivä 20 minuuttia (huomaa kuinka selkeä asia) ja julkisilla matka-aika on joka päivä kolme kertaa pidempi, niin kyllä sitä mieluummin säästää sen ajan ja ajaa autolla.

No joo onhan se mukavempi tapa mennä. Juna on kyllä vieläkin mukavempi.
Ilmankos kaikki pääväylät on aina tukossa kun kaikki menee yksin omalla autolla keskustaan töihin. Tongue

No joo..ymmärrän minä tuon idean tossa sun viestissä.
Ville Lindgren
Online Online

Posts: 1097
Date Registered: 19.06.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9912 on: 18.11.10, 15:04 »

Tämmösiä saisi tehdä muistakin busseista, tuostakin on jo kuvat kadonnu.  Smiley Pituus tosin taitaa olla väärin.

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,64630.msg716199.html#msg716199
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6037
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9913 on: 18.11.10, 15:11 »

Tämmösiä saisi tehdä muistakin busseista, tuostakin on jo kuvat kadonnu.  Smiley Pituus tosin taitaa olla väärin.

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,64630.msg716199.html#msg716199

Miksi se olisi väärin? Wikipedian mukaan 10,6 - 18,75m pituus.
Ville Lindgren
Online Online

Posts: 1097
Date Registered: 19.06.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9914 on: 18.11.10, 15:58 »

Miksi se olisi väärin? Wikipedian mukaan 10,6 - 18,75m pituus.

Tuo 18,75m on nivel auton pituus. Telibussin suuri sallittu pituus suomessa on n. 15m
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6037
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9915 on: 19.11.10, 07:26 »

Pistääpä taas mietityttämään tienhoidon taso. Eilen satoi koko illan alijäähtynyttä vettä ja Mikkelin jälkeen 5-tie menikin yhtäkkiä aivan kirkkaaksi jääksi. Meinasi käydä ns. Konginkankaat. Vähän ennen Juvaa, kun tie muuttui taas jäiseksi, oli tiessä pikku heitto ojan puolella. Perävaunun etuakseli heilahti sen verran, että kampesi veturia rankasti poikittain perä ojaan päin. Sain korjattua veturia suoraksi, jonka seurauksena dolly heilahti vasemmalle ja paiskasi kärryä perässä. Korjasin koko ajan ja kärryn liike luonnollisesti kertautuu kovempana koko ajan ja lopulta dolly matkusti kokonaan keskikaistalle (ohituskaista) ja viskasi kärryn vastaantulijan kaistalle. Sen jälkeen sain veturia ohjattua keskikaistalle lumen päälle ja löytyi hiukan pitoa taas. Onneksi ei tullut vastaantulijoita. Olisi meinaan osunut pahasti. Väläytin takanatulevalle yhdistelmälle nelivilkkuja, kun selvisin siitä ja näyttipä sekin seilaavan siellä..

Juvan ja Varkauden väli olikin sitten äärimmäisen vaarallinen. Tie oli täysin peilijäässä. Muuten näytti rutikuivalta, mutta vastaantulevien valojen heijastumat tiestä kertoivat karusti tien olevan umpijäässä. Ylämäessä ei voinut ajaa kuin pintakaasulla ja toivoa, että pääsee mäen päälle asti, sillä kun painoi kaasua sen verran, että sai pyörille pitoa, kampesi perä välittömästi ojaa kohti kääntäen koko yhdistelmää poikittain. Tosin, jos ei mulla ollut ylämäessä vauhtia kuin 50km/h niin ei vastaantulevalla raskaalla kalustollakaan ollut alamäessä kuin ehkä 30km/h. Jo pelkästään suoraan ajaessa tuntui, että koko juna liukuu ulos tieltä koko ajan. Harvemmin alkaa pelottaa töissä, mutta nyt rupesi tuntumaan siltä..

Koko yönä näkyi tasan yksi suola-auto Mikkelissä 14 tunnin aikana. 5-tie oli kuulemma eilen jo päivällä samassa kunnossa ja luonnollisesti paheni vielä iltaa kohti. Pakkasta koko ajan enimmillään 3 astetta. Mikä helv**** siinä on, että vaikka tien kunto on tiedossa, tienhoitokalustoa ei näy missään valtaväylillä. Ja nythän tuolla seudulla onkin kolahtanut. http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kuolonkolari+katkaisi+liikenteen+Kuutostiellä+Kouvolassa/1135261757225. Jotenkin ei yllätä lainkaan. Lähinnä yllättää se, ettei Itä-Suomessa ole sattunut enempää onnettomuuksia. Syynä siihen ei ole ainakaan puuttuva tienhoito!

Joku viisastelija voi tähän tietysti väittää, että ammattimiehen tulee hallita auto tilanteessa kuin tilanteessa ja nopeus pitää sovittaa olosuhteisiin. Vaan jossain vaiheessa sekin raja tulee vastaan. Jokainen arvostelija voi itse käydä kokeilemassa ajaa 25-metrisellä täysperävaunuyhdistelmällä kiillotetulla luistinradalla vastaantulevien yhdistelmien, bussin, henkilöautojen, hirvien ja muiden yllätyksien seassa tiellä, jolla ei edes seisaalteen pysy pystyssä.
Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2580
Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9916 on: 19.11.10, 08:32 »

Kysynpä tyhmänä. Eikö noissa raskaissa ole talvikumeja? Nastoja ei ole, mutta kitkoja vastaavat tassut. Vai onko ne todella niin epävakaita vehkeitä, ettei kitkakumeilla tiellä meinaa pysyä?
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9917 on: 19.11.10, 09:20 »

Ehkä se eilinen oli joo vähän extremeä. Ajelin illalla Helsingistä kotiin ja tuon Mikkeli-Kuopio-välin suhasin about 1930-2115 välisenä aikana. Ja olihan siellä kyllä rehellisesti sanottuna todella liukasta. Harvemmin saa omaa pulkkaa sutimaan vitosella 90:n vauhdista Tongue Mutta en minä yhteenkään hidastelevaan rekkaan törmännyt. Kyllä ne ihan oikeita nopeuksia ajelivat(*)...

Mutta kyllä minä sanon, että oli henkilöautolla huomattavasti mukavampi ja näkyvyyden huomattavan paremmuuden takia varmasti turvallisempikin ajaa sitä liukasta pätkää, kuin niitä edeltäneitä, suolattuja sohjoisia teitä. Ei jessus siellä etelämpänä sitä kurapaskan määrää...

*Paitsi se yksi ***tanan taulapää, joka Lahden motarilla varasi vasemman kaistan yli seitsemän minuutin ajaksi ohittaessaan kolme muuta rekkaa ja ne muutamat niiden välissä ajaneet henkilöautot, keräten luonnollisesti helvetillisen jonon peräänsä. **tun urpo!

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9918 on: 19.11.10, 09:30 »

En tiedä rekkojen renkaista yhtään mitään (muutakuin että intissä laitettiin kuorma-autoihin nastarenkaat, mutta niillä vekottimilla ajeltiinkin metässä), mutta ei ne kitkat paljon peilijäällä pidä. Kyllä se henkilöautokin saattaa käsistä lähteä jos jäälle joutuu.

Ja tosta suolauksesta.. Tulee jo suolaa kyllä korvista ulos kun viimeyönäkin sitä piti taas jokapaikkaan kylvää. Siinävaiheessa iltaa kun alkoi pakastumaan, alkoi myös ajokeli parantumaan kun ei se rapa roiskunut enää niin hirveästi. Sitten tuli suola-autot ja taas sai suihkutella laseja ja tihrustaa ikkunoista ulos. Menee helposti lasinpesunestettä koko säiliö tollasessa vuorossa.
Ois kiva lähteä johonkin lumiselle maantielle hyvään ajokeliin ajamaan. Täällä kaupungissa ei enää edes muista mitä hyvä ajokeli tarkoittaa.

Jere Rantala
Offline Offline

Posts: 500
Date Registered: 27.03.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9919 on: 19.11.10, 09:38 »

En tiedä rekkojen renkaista yhtään mitään (muutakuin että intissä laitettiin kuorma-autoihin nastarenkaat, mutta niillä vekottimilla ajeltiinkin metässä)

Ei taideta armeijassakaan laittaa nastoja muihin, kuin EX-luokiteltuihin (räjähdekuljetuksissa käytettävät) autoihin...

Pages: 1 ... 494 495 [496] 497 498 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1