FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.08.17, 12:01

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 496 497 [498] 499 500 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1468384 times)
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #9940 on: 20.11.10, 19:31 »

Niiltä 20 metrin kiihdytyskaistoilta vaan on hieman vaikeaa päästä liikenteen sekaan jos kaikki muut ajaa kahdeksaakymppiä.
Niin no tossa paikassa muutenkin saa olla varovainen. Kun jotkut ei katso ollenkaan tai älyä, että kaista loppuu.

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9941 on: 20.11.10, 21:04 »

Tänään sopivasti ajoin saman rysän ohi .. oli se kiva nauraa kun viiden kympin aluella meinas jäädä jalkohin ja kolme autoa lähti puhaltaan vasurin kautta ohi .. loppu tulos .. lappu sulle mut ei mulle .. ***tu et nauratti Cheesy

Joo itsekin Hämeenlinnantiellä katellut samaa, että tietyöalueella ollut tutka on saanut aika monen hakemaan lottovoiton pientareelta.
Mikä hitto siinä on niin vaikeaa joidenkin ymmärtää? Tietyöalueella on ihmisiä töissä, siihen on varmaan joku syy, miksi sielä on 50 rajotus......
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9942 on: 20.11.10, 21:06 »

Järjetöntähän tuo on liikenneturvallisuuden kannalta valvoa nopeuksia lauantai iltana työmaa-alueella jossa kukaan ole töissä, mutta parempi sekin kuin ei mitään Tongue

Niin no joo, eihän siinä mitään järkeä ole, mutta katsos kun on olemassa autoilija ryhmä nimeltä "ei mitään väliä millään, olemme kusipäitä", niiden takia se kannattaa.
Tarmo Lindroos

Date Registered: 17.11.06

« Reply #9943 on: 20.11.10, 21:10 »

Järjetöntähän tuo on liikenneturvallisuuden kannalta valvoa nopeuksia lauantai iltana työmaa-alueella jossa kukaan ole töissä, mutta parempi sekin kuin ei mitään Tongue

Ei niitä nopeusrajotuksia noilla tietyömailla ole pelkästään työntekijöiden turvallisuuden takia vaan myös siksi että liikennejärjestelyt vaihtuvat aika usein noilla tietyömailla. Aamulla kun menet yhteen suuntaa niin toinen kaista voi olla suljettu ja kun tulet sitten illalla takaisin niin se suljettu kaista onkin auki ja se viereinen kiinni.

MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org,
Tarmo Lindroos

Date Registered: 17.11.06

« Reply #9944 on: 20.11.10, 21:19 »

Se on niin helppoo kun noudattaa lätkässä näkyvää rajoitusta... oli syy mikä tahansa.  Wink

Kortti ollut jo 30 vuotta ja yhtään ylinopeussakkoa en ole saanut kun olen tuota ohjetta noudattanut.
Ainoan sakon jonka olen saanut on Tammisaaressa vuonna 1986 saatu pysäköintivirhemaksu.

MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org,
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9945 on: 20.11.10, 21:25 »

Tuli tässä mieleen näin kun talvi on saapunut, osalla ei silti kamalasti leikkaa tuola liikenteessä.
Tehdään uukäännös bussin eteen, ajetaan sohjoisessa/lumisessa alamäessä 20kmh ja lyödään jarrut kiinni ilman vilkkua.
Muuten ihan jees, ei siinä mitään jos vaan Arvon Rouvat tajuaisivat mitä tekevät ja missä. Oli ihan täysi työ saada bussi pysähtymään 25kmh vauhdista 30-40m välimatkalla siinä jyrkässä alämäessä.

Eikä siinä mitään vielä sekään, mutta kun jos vilkutat pitkiä valoja ja silti jäädään paikalleen keskelle tietä katsomaan, onko se tämä risteys; niin ei kovin pahasti kyllä joillain tuola liikenteessä leikkaa. Torvea olisin painanut, jos olisi sellanen autossa toiminut. Tietenkään ei toiminut. No pysähty se sitten 5m ennen Pökötin hanuria....Eikä se Rouva sielä ratin takana tuntunut tajuavan edelleenkään miten lähellä oli illan päätyminen ambulanssiin......................

Toinen asia, nyt kun on lunta niin selkeesti tavallista paremmat kuljettajat ajaa keskellä tietä. Oli sitten bussi vieressä tai ei, niin keskellä. Tai tuli se vastaan, niin keskellä vaan. Siinä missä ura menee, vaikka kaistaviivat näkyisivätkin osaksi. Keskellä se on hyvä ajaa, ja etenkin jos ei ole ihan varma; niin parempihan se on bussin vieressä hivuttaa vielä vähän keskemmälle, että varmasti mahtuu ajamaan sitten keskellä tietä.
Pistää vähän hiljaseksi tuo homma tuola, jos ei tosiaan sen vertaa leikkaa, että bussi on vieressä ja peilin ja kyljen väliin menee sunnuntai Hesari, ja silti ei tehdä mitään vaan ajetaan keskellä............................

Ja vielä sellasta, että älkää sitten rekan tai bussin eteen pieniin väleihin änkekö henkilöautoilla. Joillain on uskomaton luottamus siihen, että se rekka tai bussi pysähtyy siinä missä kaikki muutkin kun se turvaväli otetaan puoleen tai vähemmälle kertalaakista.

Ja lopuksi, kannattaa ne lumet luoda sieltä auton katolta ihan kaikki pois. Ilman mitään muttia.
Tänään katselin peilistä Manskulla kun tyhmästä päästä kärsii. Meinaa olin siinä Kuusitiellä lähdössä pysäkiltä ja takaa tuli sitten joku Volkkari Golffi tais olla. Noh eihän se Rouva mitään tajunnut, yritti änkeä väkisin sinne väliin ja minä sitten jo kerkesin pysähtymään keula puoliksi kaistalla kun näytti vähän siltä, että ohi mennään vaikka vieressä on autoja. No tajushan se sitten, että bussi lähtee pysäkiltä viimein kun oli myöhästä melkeen. Veti sitten jarrut kiinni ja koko se katolla ollut 10cm lumipatsas valahti siihen etuikkunalle. Tongue
Mun mielestä ei nyt kamalasti tartte laskea 1+2=3 jos ei tajua sitä, että mitä käy lumelle kun katto lämpee...... Roll Eyes
Toivottavasti oppi, oli meinaa aika koomisen näköstä.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #9946 on: 20.11.10, 21:26 »

Ja pojatkin oppii ajamaan jäätävillä keleillä, kun ovat tarpeeksi harjoittelleet... yhdistelmälläkin. Talvi ja jäätävät kelit ovat aina ollet samat. Joka vuosi. Nuorisolta se vain vaatii oppimista ja harjoittelua. Suomen "Siperia" kyllä opettaa aikanaan. Grin

Tämän voisi melkein ottaa vittuiluna. Kyllä pahat kelit ovat olleet aina olemassa. Vaan täytyy muistaa myös, että esim pari vuosikymmentä sitten tällaiset massat ja pituudet kuin nykypäivänä, eivät olleet kuin todellisuutta. Sitä paitsi, niin kauanhan kaikki on mennyt hyvin, kun auto on tiellä ja ehjä ja ei ole tullut onnettomuutta. Kyllä ne vanhat jäärätkin ajaa autoja ulos talvella. Vaikka kuinka pitkään olisi ajanutkin ennen.

Hyvä kuljettaja selviytyy tilanteista, joihin taitava kuljettaja ei koskaan joudu Wink
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #9947 on: 20.11.10, 21:29 »

Tuli tässä mieleen näin kun talvi on saapunut, osalla ei silti kamalasti leikkaa tuola liikenteessä.

Harvinaista kyllä, mutta tällä kertaa ollaan yhtä mieltä joka asiasta.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9948 on: 20.11.10, 21:29 »

Ei niitä nopeusrajotuksia noilla tietyömailla ole pelkästään työntekijöiden turvallisuuden takia vaan myös siksi että liikennejärjestelyt vaihtuvat aika usein noilla tietyömailla. Aamulla kun menet yhteen suuntaa niin toinen kaista voi olla suljettu ja kun tulet sitten illalla takaisin niin se suljettu kaista onkin auki ja se viereinen kiinni.

Aivan, mutta kun on kiire! Kiire kiire!  Tongue
Aika voitto on about 10 sekunttia kun ajaa 70kmh 50kmh sijasta sen tietyöosuuden läpi. Se on paljon se, etenkin seuraavissa valoissa se on kova juttu olla paalulla muita ennen.

Tästä tulikin mieleen, että jos nämä eräät autoilijat ovat niin hiton hyviä kuskeja omasta mielestään; missä ennakointi?
TÄnään tuli yhelle Kiia kuskille kamala ongelma kun hiljentelin hiljakseen Vihdintien valoihin. Hetken se sielä takana maltto olla ja sitten ohi vaan miljonaa punasin. Sai sen Kiiansa pysähtymään ja oli varmasti tyytyväinen kun aikaa säästyi.
No valot vaihtu sitten, ja rykäsin siitä vierestä sitten sen 30-40kmh tunnissa ohi kun olin ennakoinut ne valojen vaihtumiset aika kaukaa....

Ja mitä tekee Kiia kuski?! Sen kuuli ihan selvästi kun renkaat löi loskaisella märällä asfalttilla 1 ja 2 vaihteilla tyhjää nastojen takia...Ja sitten miljoonaa ohi kun sai pitoa siihen kuppiinsa.... Grin
On se......kova paikka kun bussi menee heittäen valoissa ohi oman tyhmyyden takia. Grin
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #9949 on: 20.11.10, 21:37 »

Yhdellä rikesakolla pääsee jo easyJetillä Lontooseen.  Wink
Ja toisella takas, mutta siihen se sitten jääkin jos ei oo varaa ottaa kolmatta Grin

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #9950 on: 21.11.10, 07:42 »

Pistäkääs vakionopeussäädin päälle (+ 3 Km/h) ja kattokaa tilanne (sijoitus) kehäteillä.

Mä olen tuota kokeillut monta kertaa  helsingin ja tampereen välillä. Tampeereelta kun lähtee ja laittaa motarilla +5 km/h vakionopeudensäätimen. Tampereella saa olla jatkuvasti vasemmalla kaistalla. Linnatuulen jälkeen rupeaa kaikki menemään ohi ja helsingissä ei enää ole ollenkaan varma että ajaako oikeaa nopeutta kun kaikki pyyhkii ohi.

-JukSii-
Topi Falkenberg

Date Registered: 12.12.08

« Reply #9951 on: 21.11.10, 12:08 »

Tampereella saa olla jatkuvasti vasemmalla kaistalla. Linnatuulen jälkeen rupeaa kaikki menemään ohi ja helsingissä ei enää ole ollenkaan varma että ajaako oikeaa nopeutta kun kaikki pyyhkii ohi.

Taitaa se Linnatuuli sijaita Hämeen ja Uudenmaan rajamailla... Roll Eyes
Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #9952 on: 21.11.10, 17:22 »

Netti on varmasti parempi keino purkaa huonoa oloa pois, kuin liikenne (enkä tarkoita Samia)! Ajelin tänään Pertunmaalta etelään. Pertunmaa->Kuortti n. 10km Tie lumessa/jäässä, viitostie Kuortista etelään kohtuu hyvässä kunnossa Lusiin saakka. Siitä alkaakin sitten motari joka oli lähes kuiva. Satasta jos ajat motarilla, niin jatkuva virta menee ohi... Poliiseja ei missään.

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9953 on: 21.11.10, 18:47 »

En minä mitään pahaa oloa pura, ajattelen vaan jos jotain vaikka vahingossa hyödyttäisi kun noita tapauksia kertoo. Mutta varmaan sekin on turhaa kertoa niitä täällä kun ovat normaaleita tilanteita. Mutta joku voi silti muistaa pahassa paikassa jotain mitä joku on joskus 100v sitten sanonut. Mene ja tiedä.

Henri Laitinen

Date Registered: 15.04.10

« Reply #9954 on: 21.11.10, 20:30 »

En minä mitään pahaa oloa pura, ajattelen vaan jos jotain vaikka vahingossa hyödyttäisi kun noita tapauksia kertoo. Mutta varmaan sekin on turhaa kertoa niitä täällä kun ovat normaaleita tilanteita. Mutta joku voi silti muistaa pahassa paikassa jotain mitä joku on joskus 100v sitten sanonut. Mene ja tiedä.

Sä muistutat  minulle kuinka stressaavaa joillekkin liikkuminen voi tien päällä olla  Grin Wink
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #9955 on: 22.11.10, 14:25 »

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #9956 on: 22.11.10, 14:28 »

Siltaan osui ilmeisesti nosturiauton ylösjäänyt puomi, joka veti sillan alas.
Sillälailla thmbdn
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #9957 on: 22.11.10, 15:29 »

Sä muistutat  minulle kuinka stressaavaa joillekkin liikkuminen voi tien päällä olla  Grin Wink

Vainiin.
Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #9958 on: 22.11.10, 15:47 »

Mikäs noita kuorma-autoilijoita nyt riivaa, kun jatkuvasti unohtuu nosturi ylös Wink Millon tippuu ratikan johdot, millon kävelysillat...

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #9959 on: 22.11.10, 16:42 »

Mikäs noita kuorma-autoilijoita nyt riivaa, kun jatkuvasti unohtuu nosturi ylös Wink Millon tippuu ratikan johdot, millon kävelysillat...

Jos ketjun vanhat merkit paikkansa pitää, kohta joku väittää, että se ei ole suinkaan unohtunut ylös  Tongue

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Pages: 1 ... 496 497 [498] 499 500 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1