FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.10.17, 15:47

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 442 443 [444] 445 446 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473620 times)
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8860 on: 14.08.10, 13:35 »


Pienemmiltä sivuteiltä saapuva voi ajella kilometritolkulla ilman mitään tietoa nopeusrajoituksesta. Ainahan sitä voi arvailla ja usein ne arvaukset menevät nappiin, mutta poliisisedille ei kyseinen selitys taida auttaa jos sattuikin veikkaamaan väärin.

Nopeusrajoitus loppuu aina risteykseen, paitsi aluenopeusrajoitusalueella, opetettiin aikoinaan autokoulussa. Nopeusmerkkien asettelu näyttäisi olevan sellainen, että jos sivutielle ei voi poiketa muualta kuin pääväyltä niin silloin oletetaan kuljettajan muistavan palatessaan voimassa olevan nopeusrajoituksen. Voi tietysti olla, että sivutiellä olon aikana kuljettaja on vaihtunut matkustajaan, tällöin sovelletaan kai sääntöä, että jos nopeutta ei ole merkitty niin se on 80 km/h? Joku lainoppinut voi nopeasti selvittää onko tästä olemassa ennakkopäätös (siis jos pääväylän nopeusrajoitus onkin alle 80 km/h).

topi
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8861 on: 14.08.10, 16:33 »


Tässä alkaa taas miettimään olisiko uhreja pitänyt olla kuusi viiden asemasta?

topi

http://yle.fi/alueet/pohjois-karjala/2010/08/joensuun_liikenneturma_vaati_kuudennen_uhrin_1903362.html

Näin se meni tänään  Sad
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14282
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8862 on: 14.08.10, 23:11 »

Suomessa on tosiaan aivan liian harvakseen nopeuskylttejä.
Ja välillä tuntuu, että niitä kylvetään vähän mihin/miten sattuu.

Esim. tietääkö joku miksi lähiaikoina ilmestynyt Kehä3:lle Jumbon kohdalle 60km/h kyltti ainakin itäänpäin mentäessä? Mitään työmaata (ei edes mitään työmaan kylttiä) tjsp ei siellä ole, eikä siinä kukaan tunnu edes noudattavan tuota rajoitusta (ja ihan syystäkin). Kuten tässäkin ketjussa todettu, että todellakin iskee se inflaatio noihin tota menoa, kun niitä turhaan kylvetään tuonne... Tongue

Mietin, että onkohan jollakin käyny siinä pikku ajatuskatkos ja iskenyt 80km/h kyltin sijaan 60km/h, vai mikähän idea tuossa on... Tongue Vai onkohan se jonkun mielestä jopa niin vaikea liittymä sieltä Jumbolta, kun sattuu olemaan neljä vai viisikin kaistaa yhteen suuntaan, että pitänyt alentaa nopeusrajoitusta Shocked
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8863 on: 15.08.10, 08:27 »

Esim. tietääkö joku miksi lähiaikoina ilmestynyt Kehä3:lle Jumbon kohdalle 60km/h kyltti ainakin itäänpäin mentäessä? Mitään työmaata (ei edes mitään työmaan kylttiä) tjsp ei siellä ole, eikä siinä kukaan tunnu edes noudattavan tuota rajoitusta (ja ihan syystäkin). Kuten tässäkin ketjussa todettu, että todellakin iskee se inflaatio noihin tota menoa, kun niitä turhaan kylvetään tuonne... Tongue

Kun sen satuin huomaamaan, niin olin hyvin epäuskoinen ja piti oikein monta kertaa katsoa, että onhan siinä 60. Samalla katsoin useamman kerran muita autoja, jotka jatkavat aivan samaa nopeutta kuin ennenkin. Tuusulanväylän (se siinä taitaa olla) liittymässä jo nostin vauhdin 70:een, kun tuntui niin penteleen rikolliselta ajaa 60, kun en vieläkään oikein ollut uskoa sitä ja koetin epätoivoisesti silmilläni etsiä toista merkkiä.

En kyllä ymmärrä, miksi siinä on 60 rajoitus. Onhan siinä kaistahärdelliä kehälle tulevien ja poistuvien kesken oikein kahden kaistan edestä, mutta ei se ole estänyt satasen nopeusrajoitusta Kehä I ja Lahdenväylän liittymässä pohjoiseen, jossa on myös saman tyyppiset kaistasysteemit (vain ilman bussikaistaa).
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8864 on: 15.08.10, 09:17 »

Ja välillä tuntuu, että niitä kylvetään vähän mihin/miten sattuu.

Esim. tietääkö joku miksi lähiaikoina ilmestynyt Kehä3:lle Jumbon kohdalle 60km/h kyltti ainakin itäänpäin mentäessä? Mitään työmaata (ei edes mitään työmaan kylttiä) tjsp ei siellä ole, eikä siinä kukaan tunnu edes noudattavan tuota rajoitusta (ja ihan syystäkin). Kuten tässäkin ketjussa todettu, että todellakin iskee se inflaatio noihin tota menoa, kun niitä turhaan kylvetään tuonne... Tongue

Mietin, että onkohan jollakin käyny siinä pikku ajatuskatkos ja iskenyt 80km/h kyltin sijaan 60km/h, vai mikähän idea tuossa on... Tongue Vai onkohan se jonkun mielestä jopa niin vaikea liittymä sieltä Jumbolta, kun sattuu olemaan neljä vai viisikin kaistaa yhteen suuntaan, että pitänyt alentaa nopeusrajoitusta Shocked
Silloin kun 60km/h kyltti ilmestyi, niin siinä oli myös kyltti "öljyä tiellä" ja ihan selvästi ainakin sinne lentoaseman suuntaan (lännestä tullessa) nousevalla rampilla olikin öljyä tiellä. Onkohan nyt kuitenkin käynyt perinteiset ja nopeusrajoituskyltti on "unohtunut" paikalle. Vaikka eihän niitä ikinä virallisesti unohdeta..

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14282
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8865 on: 15.08.10, 10:31 »

Silloin kun 60km/h kyltti ilmestyi, niin siinä oli myös kyltti "öljyä tiellä" ja ihan selvästi ainakin sinne lentoaseman suuntaan (lännestä tullessa) nousevalla rampilla olikin öljyä tiellä. Onkohan nyt kuitenkin käynyt perinteiset ja nopeusrajoituskyltti on "unohtunut" paikalle. Vaikka eihän niitä ikinä virallisesti unohdeta..
Eiks se sillon pitäs olla siinä rampilla se kyltti/rajoitus, eikä koko tiellä? Mitä varten se kyltti on pitänyt laittaa myös sen tien vasempaan reunaan, jos se on kerta sitä varten laitettu, että siinä rampilla on joskus öljyä ollut...

Onhan noita muuallakin tollasia rajoituksia, että rampista alkaa esim 50km/h rajoitus. Ei sitä kylttiä sillon laiteta koko tielle, vaan siihen rampin alkuun ja oikeaan reunaan.

Ihan autoilijoiden kiusaksi tehty noin ja vielä sopivasti "unohdettu" se siihen... Tongue
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8866 on: 15.08.10, 11:32 »

Eiks se sillon pitäs olla siinä rampilla se kyltti/rajoitus, eikä koko tiellä? Mitä varten se kyltti on pitänyt laittaa myös sen tien vasempaan reunaan, jos se on kerta sitä varten laitettu, että siinä rampilla on joskus öljyä ollut...

Onhan noita muuallakin tollasia rajoituksia, että rampista alkaa esim 50km/h rajoitus. Ei sitä kylttiä sillon laiteta koko tielle, vaan siihen rampin alkuun ja oikeaan reunaan.

Ihan autoilijoiden kiusaksi tehty noin ja vielä sopivasti "unohdettu" se siihen... Tongue

Vinku vonku, nuori vihainen mies. Mikset mielummin tee asialle jotain  Tongue : www.tiehallinto.fi/tienkayttajanlinja
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8867 on: 15.08.10, 11:42 »

Vinku vonku, nuori vihainen mies. Mikset mielummin tee asialle jotain  Tongue : www.tiehallinto.fi/tienkayttajanlinja
Muutama kollega taisi soittaa juuri tuonne ja antoi vähän palautetta ilmakehän liikennevaloista. Uudet asfaltit tuli, mutta tunnistimet unohtui laittaa mm. junkersintien ja tuusulanväylältä tulevan rampin valoihin. Palautteen antamisesta lienee jo kuukausi aikaa eikä mitään ole asialle tehty..

Palautetta voi tietty antaa, mutta eikai se estä keskustelua aiheesta täällä "keskustelua liikenteestä"-topicissa?

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14282
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8868 on: 15.08.10, 11:44 »

Vinku vonku, nuori vihainen mies. Mikset mielummin tee asialle jotain  Tongue : www.tiehallinto.fi/tienkayttajanlinja
Siksi en, koska asia/rajoitus ei minua liiemmin kosketa, kun harvemmin tulee ajettua sieltä päin. Ja jos tulee niin ajan sitä 80km/h. Tongue Eiköhän sen joku muu sieltä hoida pois, jos sattuu kiinnostamaan. Tosin ei siinä kyllä kovinkaan moni nopeutta hidasta, vaikka iskisivät siihen 30km/h kyltin joten ihan sama... Roll Eyes Cheesy
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6108
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8869 on: 15.08.10, 11:56 »

Siksi en, koska asia/rajoitus ei minua liiemmin kosketa, kun harvemmin tulee ajettua sieltä päin. Ja jos tulee niin ajan sitä 80km/h. Tongue Eiköhän sen joku muu sieltä hoida pois, jos sattuu kiinnostamaan. Tosin ei siinä kyllä kovinkaan moni nopeutta hidasta, vaikka iskisivät siihen 30km/h kyltin joten ihan sama... Roll Eyes Cheesy

Olen huomannut saman. Ja olenkin yleensä se ainoa, joka ajaa siellä suoralla moottoritiellä 50 alueella 50, kun muut ajaa 80-100. Nautin tilanteesta ja toivon jokaisen ylinopeutta ajavan joutuvan tutkaan, saavan vitulliset sakot ja menettävän ajokorttinsa. Olkoonkin, että rajoituskyltti on unohtunut ja tiellä ei ole enää mitään. Mutta kun siellä on se 50 kyltti, niin rajoitus on 50. Oli tilanne mikä hyvänsä. Ja silloin ajetaan 50-55 max.
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8870 on: 15.08.10, 11:59 »

Olen huomannut saman. Ja olenkin yleensä se ainoa, joka ajaa siellä suoralla moottoritiellä 50 alueella 50, kun muut ajaa 80-100. Nautin tilanteesta ja toivon jokaisen ylinopeutta ajavan joutuvan tutkaan, saavan vitulliset sakot ja menettävän ajokorttinsa. Olkoonkin, että rajoituskyltti on unohtunut ja tiellä ei ole enää mitään. Mutta kun siellä on se 50 kyltti, niin rajoitus on 50. Oli tilanne mikä hyvänsä. Ja silloin ajetaan 50-55 max.

Sama. Iso plussa!  thmbup thmbup
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14282
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8871 on: 15.08.10, 12:11 »

Olen huomannut saman. Ja olenkin yleensä se ainoa, joka ajaa siellä suoralla moottoritiellä 50 alueella 50, kun muut ajaa 80-100. Nautin tilanteesta ja toivon jokaisen ylinopeutta ajavan joutuvan tutkaan, saavan vitulliset sakot ja menettävän ajokorttinsa. Olkoonkin, että rajoituskyltti on unohtunut ja tiellä ei ole enää mitään. Mutta kun siellä on se 50 kyltti, niin rajoitus on 50. Oli tilanne mikä hyvänsä. Ja silloin ajetaan 50-55 max.
Miksköhän poliisit ei sit pidä tutkaa tollasissa paikoissa? Varmaan siks koska joutuisivat sakottamaan joka s**tanan autoa joka siitä ohi menee... tai siks, että nekin tajuaa jostain jotain...
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8872 on: 15.08.10, 12:22 »

Miksköhän poliisit ei sit pidä tutkaa tollasissa paikoissa? Varmaan siks koska joutuisivat sakottamaan joka s**tanan autoa joka siitä ohi menee... tai siks, että nekin tajuaa jostain jotain...

Eihän tuossa tarvitsisi tehdä muuta kuin pistää kamera-auto tien varteen parkkiin, niin salamat räpsyisivät yhtä tiheään tahtiin kuin viimeviikkoisessa ukkosmyrskyssä. Tongue
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8873 on: 15.08.10, 12:41 »

Eihän tuossa tarvitsisi tehdä muuta kuin pistää kamera-auto tien varteen parkkiin, niin salamat räpsyisivät yhtä tiheään tahtiin kuin viimeviikkoisessa ukkosmyrskyssä. Tongue

Niinhän tässä Vallikalliossa on tehtykin 60 km/h rajoitetulla osalla kehä1:stä, kun rajoitus jatkuu itään päin vähän tuon aktiivisimman tietyömaan jälkeen ja nousee vasta jonkin verran ennen vihdintietä kaheksaankymppiin. Siellä on multanova seissy ties kuinka monena päivänä räpsimässä niitä kuvia

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Juhana Suhonen
Offline Offline

Posts: 428
Date Registered: 22.06.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8874 on: 15.08.10, 13:20 »

Nopeusrajoitus loppuu aina risteykseen, paitsi aluenopeusrajoitusalueella, opetettiin aikoinaan autokoulussa. Nopeusmerkkien asettelu näyttäisi olevan sellainen, että jos sivutielle ei voi poiketa muualta kuin pääväyltä niin silloin oletetaan kuljettajan muistavan palatessaan voimassa olevan nopeusrajoituksen. Voi tietysti olla, että sivutiellä olon aikana kuljettaja on vaihtunut matkustajaan, tällöin sovelletaan kai sääntöä, että jos nopeutta ei ole merkitty niin se on 80 km/h? Joku lainoppinut voi nopeasti selvittää onko tästä olemassa ennakkopäätös (siis jos pääväylän nopeusrajoitus onkin alle 80 km/h).

topi
Autokoulussa tuli tapaus eteen, että taajaman ulkopuolella olevalla päätiellä oli 60km/h rajoitus. Sivutieltä tultaessa taajama loppui juuri ennen risteystä. Risteyksen jälkeen ei ollut nopeuskylttiä, joten opettaja sanoi, että teknisesti siinä olisi 80 km/h rajoitus, vaikka se oikeasti olikin 60 km/h. Jos poliisi olisi pysäyttänyt, olisi voinut sanoa tulleensa sivutieltä, jossa loppui taajama, ja jonka jälkeen ei ole tullut uutta nopeusrajoitusta. Ei poliisi siinä voi kai oikein muuta tehdä kuin päästää menemään ja hankkia uuden kyltin...

Asiasta toiseen, ajoin perjantaina Tampereelta Lahteen, ja pääosin oli 80 km/h rajoitus. Jäi vain ihmetyttämään, että parissa kohdassa rajoitus nousi 100 km/h noin parin kilometrin ajaksi, kunnes taas laski 80 km/h. Eli mikä järki on nostaa sitä rajoitusta parin kilometrin ajaksi, kun ennen ja jälkeen sen on kymmeniä kilometrejä 80 km/h?
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8875 on: 15.08.10, 14:15 »

Asiasta toiseen, ajoin perjantaina Tampereelta Lahteen, ja pääosin oli 80 km/h rajoitus. Jäi vain ihmetyttämään, että parissa kohdassa rajoitus nousi 100 km/h noin parin kilometrin ajaksi, kunnes taas laski 80 km/h. Eli mikä järki on nostaa sitä rajoitusta parin kilometrin ajaksi, kun ennen ja jälkeen sen on kymmeniä kilometrejä 80 km/h?

Tällaisia olen nähnyt muutamissa paikoissa, joihin on tehty ohituskaista. Nopeus nousee ennen ohituskaistaosuutta sataseen, mutta sen jälkeen laskee taas kasikymppiin. Tarkoitus lienee mahdollistaa nopea ohitus kuorma-autoista, peräkärryllisistä ja muista alle satasta ajavista.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6108
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8876 on: 15.08.10, 14:56 »

Siksi en, koska asia/rajoitus ei minua liiemmin kosketa, kun harvemmin tulee ajettua sieltä päin. Ja jos tulee niin ajan sitä 80km/h. Tongue

Se on Petri sitten 20km/h ylinopeutta. Siitä saa jo jonkinlaisen laskun.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6108
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8877 on: 15.08.10, 15:00 »

Sama. Iso plussa!  thmbup thmbup

Kehä 3:sta itään ajaessa on mielenkiintoista Kalliosolantien jälkeen, kun 50km/h rajoitus jatkuu Ansatien risteykseen saakka. Tämä ilmeisesti unohtuu kuitenkin 95% autoilijoista, sillä liikenteen nopeus nousee lähes poikkeuksetta sinne 80km/h heti Kalliosolantien liittymän kohdalla olevan shikaanin jälkeen. Siinä on kiva ajaa yksinään 50 ja katsella kuinka muilla menee hermo ja menevät ohi ja kiihdyttävät sinne 70-80. Pari kertaa on ollut tutka siinä ennen Ansatietä ja porukkaa on ohjattu sivuun arpajaispaikalle. Ihan oikein. Toivottavasti oppivat.
Tarmo Lindroos
Offline Offline

Posts: 2505
Date Registered: 17.11.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8878 on: 15.08.10, 19:31 »

Niinhän tässä Vallikalliossa on tehtykin 60 km/h rajoitetulla osalla kehä1:stä, kun rajoitus jatkuu itään päin vähän tuon aktiivisimman tietyömaan jälkeen ja nousee vasta jonkin verran ennen vihdintietä kaheksaankymppiin. Siellä on multanova seissy ties kuinka monena päivänä räpsimässä niitä kuvia

Saisivat tulla Turunväylälle Vermonsolmun tietyömaan kohdalle myös ja kehä kolmoselle. Meno on sellaista että pois alta risut ja männynkävyt täältä tullaan ja mitä ne nopeusrajoitukset on.
Terveiset Pohjolan liikenteen Express bussille numero 135 tänään aamupäivällä  Turunväylällä Espoosta Helsingin suuntaan  ja Huopalahdentiellä todella reilua ylinopeutta.
Sekä saman firman autolle numero 9 tänään iltapäivällä Turunväylällä Helsingistä Espoon suuntaan. Pujotellaan kaistalta toiselle ja sitten tullaan siihen metrin päähän takapuskurista ajamaan ja valoja vilkuttamaan kun ajan rajoitusten mukaan ( mittarivirhe huomioituna ) ja toiselle kaistalle en pääse koska sielläkin on autoja.
« Last Edit: 15.08.10, 19:45 by Tarmo Lindroos »

MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org,
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14282
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8879 on: 15.08.10, 23:43 »

Se on Petri sitten 20km/h ylinopeutta. Siitä saa jo jonkinlaisen laskun.
OMGL0L Tongue Otitko laskuissasi huomioon mahdollisen mittarin kuseman? Tongue
Pages: 1 ... 442 443 [444] 445 446 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1