Author
|
Topic: Keskustelua liikenteestä (Read 1540771 times)
|
Janne Andersson
Offline
Posts: 2166
Date Registered: 16.10.03
|
Asiasta neljänteen... Todellinen sakkorysä on tehty Mannerheimintielle Ruskeasuon Teboilin risteykseen pohjoiseen mennessä. Oikea kaista muuttuu risteyksen jälkeen pelkästään busseille, ei edes tavaraliikenteelle (jota itse ajelen). Eli keskustasta tullessa pitää hyvissä ajoin ottaa vasen kaista ettei risteyksen jälkeen rikkoisi lakia, paitsi jos on kääntymässä Koroistentien suuntaan (esim Tebarille sumpille  ). En ole kyllä vielä kertaakaan nähnyt siinä kamera-autoa... Kyllä kamera laulais niin että savu nousis... Tai sit käännyt siitä oikealle ja heität pikku lenkin sieltä Hesen kulmilta ja palaat Manskulle. Kätevää. 
|
|
|
|
Marko Ryynänen
Offline
Posts: 733
Date Registered: 05.10.04
|
Yhteiskunnan pitäisi pakkosiirtää eräät yksilöt auton ratista julkisiin. Näitä yksilöitä on mm. satasen alueelle 60 km/h liittyvät. Korson rampissa Tuusulanväylällä on joka päivä näitä yksilöitä joilta ei onnistu kiihdyttäminen. Seuraavat pakkosiirrettävät on ne jotka laahaa motareilla ja kehäteillä vasemmalla kaistalla alle nopeusrajoitusten. Kolmas ryhmä on ne joka jarruttaa automaattiseen liikenteenvalvontakameraan niin että nopeus jää alle rajoituksen.
Siinä heti kolme valmista ryhmää sinne bussikaistoille Aaltosen kyytiin.
Tähän voisi vielä lisätä autoilijat jotka ajelevat maantiellä alinopeutta ja kun alkaa ohituskaistat niin johan alkaa nopeutta löytymään, kunnes taas meno hyytyy kaistan loputtua.
|
-make-
|
|
|
Jari Ahonen
Offline
Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10
|
Tai sit käännyt siitä oikealle ja heität pikku lenkin sieltä Hesen kulmilta ja palaat Manskulle. Kätevää.  Aivan Janne  . Jos autoilijat ajaisivat niinkuin se risteys pitäisi ajaa siitä olisikin hyötyä. Nyt 90% autoista ajaa vanhasta tottumuksesta oikeaa kaistaa suoraan... Niinkuin "silloin ennen"...
|
Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
No ehkä siksi että silloin bussi on pakotettu ajamaan nopeusrajoitusten mukaisesti, kaahaamatta 10 - 30 kmh/ ylinopeuksilla?
Niin ja ne henkilöautot ajaa tasan rajotusten mukaan. Justiinsa joo.  Ainakin aamu 5 aikaan osalla on 70kmh taulussa kun ohi heittäen menevät tyhjällä Manskulla vasentakaistaa......
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Asiasta neljänteen... Todellinen sakkorysä on tehty Mannerheimintielle Ruskeasuon Teboilin risteykseen pohjoiseen mennessä. Oikea kaista muuttuu risteyksen jälkeen pelkästään busseille, ei edes tavaraliikenteelle (jota itse ajelen). Eli keskustasta tullessa pitää hyvissä ajoin ottaa vasen kaista ettei risteyksen jälkeen rikkoisi lakia, paitsi jos on kääntymässä Koroistentien suuntaan (esim Tebarille sumpille  ). En ole kyllä vielä kertaakaan nähnyt siinä kamera-autoa... Kyllä kamera laulais niin että savu nousis... Siis tuotaaaaa tarkoitatko siis nyt rautalangasta väännettynä Helsingistä poispäin menevää suuntaa? Tilkan mäen jälkeen alamäkeä Teboilille? Siinähän on bussikaista koko matkalta Elielinaukiolta asti voimassa. Ihan normaali juttu, jos et käänny Teboilille, rikot lakia vaihdoit sitä kaistaa sen jälkeen tai et. Ei siinä mikään yllättäen ala, kaistajärjestelyt on muutettu jokin aika sitten niin, että risteyksen jälkeen on kaistajärjestelyt menneet uusiksi. Kummasti sielä on linja-autoiksi ja takseiksi rekisteröityjä henkilöautoja ilman banaaneita ja sen sellaisia sun muita joka päivä, ei siinäkään mitään vielä mutta kun pitäs sinne Seutu pysäkille päästä, niin milläs pääset kun on 20 henkilöautoa edessä? Sielä on vielä tänäänkin muuttuneet kaistajärjestelyt kyltti, sielä on tiehen maalattu isolla BUSS teksti, ja sekään ei valaise joitain ollenkaan siinä asiassa, että ovatkohan he heiman väärällä kaistalla. Ei sillä väliä ole ruuhkan ulkopuolella, omapa on sakkonsa, mutta ruuhka-aikana sillä on väliä ja paljon. Ne, jotka tykkäävät sitä bussikaistaa ajella; ajakaa D-kortti ja ostakaa bussi. Sitten saatte ajaa vaikka 24/7.
|
|
|
|
Jari Ahonen
Offline
Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10
|
Sitäpä juuri tarkoitan. Tavaraliikenne ei saa käyttää oikeaa kaistaa Teboilin risteyksen jälkeen, mutta siihen saakka saa klo. 9-15!
|
Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
|
|
|
Joona Väisänen
Online
Posts: 6373
Date Registered: 27.10.01
|
Helpompi sen bussin on vetää niillä traktorinrenkailla sen kanttarin päälle kuin henkilöautolla.... tuskin niiden matkustajien mukavuus siitä olisi kärsinyt sen enempää kuin tuosta yli puolen tunnin seisoskelustakaan...
Tiedätkö, paljonko ne renkaat maksaa? Vinkkinä, että yksi kappale lähes tuplaten sen, mitä fiiattisi renkaat yhteensä. Bussikuskit ei tunnu säälivän renkaitaan muutenkaan juuri lainkaan, vaan surutta painelee kanttareiden yli ja rikkoo autojaan, että parempi olla ajamatta kanttareita pitkin jos vain mahdollista, niin kestää renkaat pikkasen pidempään..  Miksi siis bussikuski ei voinut odottaa siellä pysäkilläa 2sek, että auto menee ohi? Piti vaan tulla vastapalloon vaikka tietää ettei mahdu?
Välillä kun yhdistelmällä on esim T-risteyksessä kääntymässä poikkikadulta oikealle kolmion takaa, niin ei riitä että väistää vasemmalta tulevia, vaan pitää usein väistää oikealta tuleviakin, jos ei ole keskikoroketta, koska joutuu koukkaamaan vastustajan kaistalta ja yhtä aikaa ei mahdu henkilöauton kanssa. Helpommalla pääsee, kun antaa niiden mennä ensin. Välillä takaatulijat soittaa torvea, kun vasemmalta ei tule ketään ja yhdistelmä seisoo paikallaan. Se vaan vaatii niin paljon tilaa, että oikealtakaan ei välttämättä saa tulla ketään.
|
|
|
|
Joona Väisänen
Online
Posts: 6373
Date Registered: 27.10.01
|
Niin no joo, turha hommahan tuo on mutta nyt oli kyse siitä kummalla on turvallisempaa lähteä peruuttelemaan taajama-alueella pimeällä kelillä.
Tuosta tulikin mieleen, että mitenkähän apinoita ihmiset oikein ovat, kun ei niitä heijastimia osata käyttää. Välillä oikein ahdistaa ajaa aamu/iltahämärässä pimeällä taajamassa (etenkin vesisateella) yhdistelmällä, kun kaikki ***tun idiootit ja muut pellet kulkee mustissa vaatteissa vailla minkäänlaisia heijastimia. Onpa näkynyt pyöriäkin, joissa ei ole mitään heijastimia tai valoja. Pitääkö päälle ajaa, että opitaan? En yhtään ihmettele, mikäli tulee onnettomuuksia.
|
|
|
|
Tatu Koiranen
Offline
Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07
|
Ei siinä mikään yllättäen ala Ei, mutta siinä yllättäen päättyy ajo-oikeus tietyt ehdot täyttävältä tavaraliikenteeltä. Ne, jotka tykkäävät sitä bussikaistaa ajella; ajakaa D-kortti ja ostakaa bussi. Sitten saatte ajaa vaikka 24/7. Kummasti sielä on linja-autoiksi ja takseiksi rekisteröityjä henkilöautoja ilman banaaneita ja sen sellaisia sun muita joka päivä Milläs Aaltosen Sami muuten erottaa minun henkilöautoni ja poliisin virkatehtävässään käyttämän henkilöauton (tämä ei sitten tarkoita hälytysajoneuvoa, vaan mitä tahansa poliisin virkatehtävän suorittamiseen käyttämää henkilöautoa) toisistaan? Jälkimmäiset kun saavat ajella sillä kaistalla myös...
|
0503277581 - tatu at koiranen piste fi
|
|
|
Jari Ahonen
Offline
Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10
|
Samille vielä sen verran että jos olen menossa pohjoiseen, niin olen todellakin menossa Helsingistä poispäin... Kompassissa lukee silloin N....
|
Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Milläs Aaltosen Sami muuten erottaa minun henkilöautoni ja poliisin virkatehtävässään käyttämän henkilöauton toisistaan? Jälkimmäiset kun saavat ajella sillä kaistalla myös...
Jaaa-a, enpä ole jaksanut tollasia sen enempää pohtia.
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Samille vielä sen verran että jos olen menossa pohjoiseen, niin olen todellakin menossa Helsingistä poispäin... Kompassissa lukee silloin N....
Piti vaan olla varma tuosta paikasta. That's all.
|
|
|
|
Tatu Koiranen
Offline
Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07
|
Jaaa-a, enpä ole jaksanut tollasia sen enempää pohtia.
Olisihan se hyvä pohtia, eihän sitä muuten voi tietää, kuka sillä kaistalla luvattomasti ajelee ja kuka ei 
|
0503277581 - tatu at koiranen piste fi
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Olisihan se hyvä pohtia, eihän sitä muuten voi tietää, kuka sillä kaistalla luvattomasti ajelee ja kuka ei  Jaa no pitääki huomenna mennä sitten jokaiselta kysymään asiaa erikseen.
|
|
|
|
Jari Ahonen
Offline
Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10
|
Jos sen risteyksen yli ajaa oikeaa kaistaa tavaraliikenteeseen tarkoitettu auto, niin ei sinun tarvitse mennä kyselemään mitään... Se on silloin rikkonut lakia. Muilta voit kysellä mitä lystäät...
Klo. 9-15 välisenä aikana ko. tavaraliikenteeseen tarkoitettu auto saa ajella edelläsi/perässäsi vaikka Elielinaukiolta asti. Eiköhän tämä aihe ole jo taputeltu.
|
Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
|
|
|
Marko Ryynänen
Offline
Posts: 733
Date Registered: 05.10.04
|
Jos sen risteyksen yli ajaa oikeaa kaistaa tavaraliikenteeseen tarkoitettu auto, niin ei sinun tarvitse mennä kyselemään mitään...
Tuossahan oli puhe siviilipoliisiauton ja tavallisen palliaisen henkilöbilikan erottamisesta toisistaan, harvemmin taitaa poliisit "tavara-autolla" ajella, vaikka heillä sellainenkin näyttää pääkaupunkiseudulla pyörivän.
|
-make-
|
|
|
Tatu Koiranen
Offline
Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07
|
Tuossahan oli puhe siviilipoliisiauton ja tavallisen palliaisen henkilöbilikan erottamisesta toisistaan, harvemmin taitaa poliisit "tavara-autolla" ajella, vaikka heillä sellainenkin näyttää pääkaupunkiseudulla pyörivän.
Ei tarvi olla edes siviilipoliisiauto, vaan ihan normaali poliisin käytössä oleva henkilöauto jolla ajaminen liittyy poliisin virkatehtävien suorittamiseen 
|
0503277581 - tatu at koiranen piste fi
|
|
|
Petri Koivisto
Online
Posts: 14501
Date Registered: 21.07.04
|
Tiedätkö, paljonko ne renkaat maksaa? Vinkkinä, että yksi kappale lähes tuplaten sen, mitä fiiattisi renkaat yhteensä. Bussikuskit ei tunnu säälivän renkaitaan muutenkaan juuri lainkaan, vaan surutta painelee kanttareiden yli ja rikkoo autojaan, että parempi olla ajamatta kanttareita pitkin jos vain mahdollista, niin kestää renkaat pikkasen pidempään..  Niin varmasti, mutta ne fiiattini renkaat menee mun omasta pussista, ne bussin renkaat menee tuskin sen kuskin palkasta, vai? Ja riippuen kanttarista siinä menee hyvin äkkiä vanteetkin solmuun henkilöautolla. Ja pohja samalla. Bussi nyt menee heittämällä kanttarille ku kanttarille, todistettu kyydissä joskus aikoinaan kun joutui noista vielä kärsimään  Kyllähän noi vetää välillä pysäkeillekin koukkaamalla siitä 20cm kanttarin yli jalkakäytävälle ja sitten takas "alas"... 
|
|
|
|
Jari Ahonen
Offline
Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10
|
Tatu on näköjään ainoa joka on ymmärtänyt asian oikein.
|
Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
|
|
|
Joona Väisänen
Online
Posts: 6373
Date Registered: 27.10.01
|
Niin varmasti, mutta ne fiiattini renkaat menee mun omasta pussista, ne bussin renkaat menee tuskin sen kuskin palkasta, vai? Ja riippuen kanttarista siinä menee hyvin äkkiä vanteetkin solmuun henkilöautolla. Ja pohja samalla. Bussi nyt menee heittämällä kanttarille ku kanttarille, todistettu kyydissä joskus aikoinaan kun joutui noista vielä kärsimään  Kyllähän noi vetää välillä pysäkeillekin koukkaamalla siitä 20cm kanttarin yli jalkakäytävälle ja sitten takas "alas"...  Ne bussin renkaat laskutetaan mm. lippuhinnoissa kuten muutkin rikotut bussit. Kyllä noissa busseissa tuntuu olevan niin matalat alustat ettei niitä kannata kanttarin yli ajaa. Vaan kyllähän bussikuskit kanttareita pitkin ajaa, kun tuntuu tiet olevan liian pieniä 
|
|
|
|
|
|
|
|