FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
15.12.17, 16:03

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 631 632 [633] 634 635 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1477849 times)
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6120
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12640 on: 04.02.12, 16:56 »

No miten se nolla voi olla ?

Alkuperäistä en ampunut lainkaan ja en kovin usein ampunut kun valehtelin aina että lasit on kotona. Kukaan ei koskaan tajunnut kysyä miten voin ajaa autokoulussa. En ole ampunut kuin pari laukausta ja nekin ohi. Ei tarvinnut edes lähteä ampumaradalle seisoskelemaan. En edes opetellut säätää tähtäimiä. Kotiutumis-ATT:ssä ltn pyysi yrittää kun taas valehtelin laseista. Se oli ainoa mahdollisuus yrittää sitä ennen kotiutumista. Ammuin kaikki ohi ja tulos oli pyöreä nolla. Enhän edes nähnyt taululle asti! Sitten lasit päähän ja kotiin vlv:n viettoon. Kyllä intin kuskit pääsevät helpolla ai että! Sotilaskoettakin saatiin parin muun kanssa vältettyä ja saman ryhmän alikessuille oli sanottu viimeisessä mahdollisessa kokeessa että niitä kolmea kaveria te ette tule ikinä saamaan tekemään tätä. Papereissa olen suorittanut sen enkä koskaan ole edes testirataa nähnyt!
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12641 on: 04.02.12, 17:02 »

Jos ei vaan osu siihen tauluun. Se on 12/12. Meillä sai kuntsarin ja ampumataitomerkin jos osui 11/12 tai 12/12. Mielestäni ATT oli aika helppo, vaikka oli siellä niitäkin jotka eivät osuneet kertaakaan.

Tainnu taso laskea aika rajusti. Sotilaskuljettajat oli ammunnoissa parhaastapäästä  siihen aikaan kun itse armeijan kävin. No onhan tuosta jo palttiarallaa 17 vuotta.
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1225
Date Registered: 19.06.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12642 on: 04.02.12, 17:19 »

Ensimmäinen ATT 9/12. Ja oli ainoa ATT jonka ammuin.  Roll Eyes

Terveisin: 180 vrk palvellut, pahainen viestimies, nykyisin reserviläinen.

« Last Edit: 04.02.12, 17:32 by Ville Lindgren »
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12643 on: 04.02.12, 18:45 »

Keli oli siellä varmasti hyvä, mutta porukka ajoi vaan liian kovaa. (Näkyvyys muutama metri Ja 100 km/h  Cry) Toivottavasti vakuutusyhtiöt huomioivat tämän, ja eivätkä maksa kaikkia laskuja  Angry

Kunpa tulisi nopeasti automaattinen nopeusrajoitin kaikkiin autoihin.  Wink

Eli jos on vaikka joko ketjukolari jossain, niin automatiikka rajoittaa kaikkien autojen nopeutta ajoissa. Ja jopa pysäyttää auton kokonaan.

Tuolla systeemillä saisi samalla estettyä kaikki ylinopeudet.  Jos liikennemerkki on vaikka 50, niin auto ei kulje kovenpaa, vaikka kaasupoljin olisi pohjassa.



Tämä tulee vielä, eikä tarvitse montaa vuotta odottaa  Wink

Ja tuota epäilen ja pahasti... Hommaa ei vaan saada toimimaan tuolla perjaatteella.... Voi olla peräti liikenteelle vaarallinen vekotin... Mutta tämä vain tälläisen kortittoman puoskarin mielipide, mistä ei tarvitse tietenkään välittää...

Killerhangar
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12644 on: 04.02.12, 19:06 »

Ja tuota epäilen ja pahasti... Hommaa ei vaan saada toimimaan tuolla perjaatteella.... Voi olla peräti liikenteelle vaarallinen vekotin... Mutta tämä vain tälläisen kortittoman puoskarin mielipide, mistä ei tarvitse tietenkään välittää...

Nopeudenrajoitin on kaiken pahan alku ja juuri...
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12645 on: 04.02.12, 19:15 »

Ja tuota epäilen ja pahasti... Hommaa ei vaan saada toimimaan tuolla perjaatteella.... Voi olla peräti liikenteelle vaarallinen vekotin... Mutta tämä vain tälläisen kortittoman puoskarin mielipide, mistä ei tarvitse tietenkään välittää...

Juu ei saadakaan koska Suomessa on autovero niin korkea että liikenteessä liikkuu todella paljon jopa yli 10v vanhoja autoja.
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12646 on: 04.02.12, 20:10 »

Juu ei saadakaan koska Suomessa on autovero niin korkea että liikenteessä liikkuu todella paljon jopa yli 10v vanhoja autoja.

Lisäksi järjestelmää pitäisi päivittää 24/7 koska rajoitukset voivat muuttua hetkessä jne. Ja kyllä joku osaa tuonkin vielä joskus kiertää...

Killerhangar
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12647 on: 04.02.12, 23:49 »

Lisäksi järjestelmää pitäisi päivittää 24/7 koska rajoitukset voivat muuttua hetkessä jne. Ja kyllä joku osaa tuonkin vielä joskus kiertää...

Jos joku tosissaan olisi tuollaista värkkäämässä eiköhän se saataisi liikennetiedotteiden perusteella toimimaan. Tosin aika nihkeässä taitavat olla kiinteät navit joihin Suomessa noita liikennetiedotteita saa kun katselee minkä yhtiöiden kanssa Destialla sopimus on...
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12648 on: 05.02.12, 06:33 »

Nopeusrajoituksilla ei ole niin merkitystä, koska huomattava osa porukasta ei niitä noudata kuitenkaan. Turvaväleistä ei ymmärretä tai ei välitetä, koska olemme niin hyviä, että tilanne pysyy hallinnassa.
Mielestäni Saksassa on ihan hyvä tyyli panna hätävilkut päälle, kun baanalla tapahtuu äkillisiä nopeudenpudotuksia. Kyllä, tiedän, että se on Suomessa kiellettyä. Parempi olisi kuitenkin nähdä edes hätävilkkuja, kun ei mitään...

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3655
Date Registered: 27.03.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12649 on: 05.02.12, 07:32 »

Eräs keino olisi myöskin semmoinen, että tuolla helsingin seudun isoimmilla teillä autot kytkettäisiin yhteen semmoisilla jäykillä rautatangoilla. Koska sielläpäin tykätään ajaa toisen lähellä (mitä en kyllä ymmärrä ollenkaan) niin tällä yhteenkytkemisellä saataisiin autojen välimatkat putoamaan kolmesta metristä puoleentoista metriin. Peräänajoja ei voisi enään syntyä kun autot olisivat kytketty toisiinsa metallitangoin.
Kytkentäasemilla vain kysyttäisiin mihin kukakin on menossa, että pääsisi sitten mukaan oikeaan letkaan. Letkat ajaisivat sitten 135-Km/h ja tunnelma olisi juuri sitä mitä sielläpäin halutaankin.

Myös sellainen voisi toimia, että onnettomuusalttiille seuduille määrättäisiin tietynlainen autokanta. Helsingissä voisi olla sitten semmoisia pöyreämuotoisia törmäyliautoja jotka kulkisivat vain 40Km/h. Autot eivät sitten rikkoontuisi kolareissa lainkaan. Ketjukolaissa autot vain nosteltaisiin takaisin tielle ja taas voisi päästellä menemään . . .  puskurit puskurissa tottakai.
Smiley

Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12650 on: 05.02.12, 07:46 »

Mielestäni Saksassa on ihan hyvä tyyli panna hätävilkut päälle, kun baanalla tapahtuu äkillisiä nopeudenpudotuksia. Kyllä, tiedän, että se on Suomessa kiellettyä. Parempi olisi kuitenkin nähdä edes hätävilkkuja, kun ei mitään...

Kuljettajalla oli kyllä perjantaina sormi siinä punaisella kolmiolla kojetaulussa kun jurrattiin kohti Porin liittymää 1-tiellä. Eikä ole ainut lähipiiristä kuka näin tekisi. Saksan vaikutusta. Saksasta voisi kyllä muutenkin imeä liikennekulttuurista vaikutteita. Liikenteen mukana kun menee suht samoja nopeuksia niin hyvin käy. Välillä voidaan kyllä ylinopeuksia mennä, kun muun liikenteen tahtiin mennään. Mutta homma toimii silti  thmbup Ja onhan noita nyt muitakin esimerkkejä sieltä...

Killerhangar
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6120
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12651 on: 05.02.12, 09:31 »

Kuljettajalla oli kyllä perjantaina sormi siinä punaisella kolmiolla kojetaulussa kun jurrattiin kohti Porin liittymää 1-tiellä. Eikä ole ainut lähipiiristä kuka näin tekisi. Saksan vaikutusta. Saksasta voisi kyllä muutenkin imeä liikennekulttuurista vaikutteita.

Älä nyt viitsi taas puhua paskaa. Jätä se Saksan ihannointi nyt pois. Aina Saksa sitä ja Saksa tätä. Se ei todellakaan ole mitään Saksan vaikutusta. Jokainen normaali ihminen osaa niitä nelivilkkuja vilkuttaa niin vastaan- kuin takanatulijoillekin, mikäli tarve on jotain ilmoittaa. Ja moni vastaantuleva henkilöautokin ymmärtää esim. väläyttää pari kertaa pitkiä ja nelivilkkuja jos on esim hirvi tiellä. Vitut siinä oo Saksalla mitään merkitystä. Suomessa vain pelätään nelivilkkujen käyttöä sakkojen takia.
Tero Ekholm
Offline Offline

Posts: 700
Date Registered: 20.11.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12652 on: 05.02.12, 09:43 »

Tuollainen tupsahti netissä vastaan:

[ attachment removed ]
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12653 on: 05.02.12, 09:50 »

Älä nyt viitsi taas puhua paskaa. Vitut siinä oo

Hetken aikaa kuvittelin, että tämä foorumi olisi keskimääräistä sivistyneempi. Mutta aina löytyy joku uloste- ja sukupuolielinhenkilö, jonka täytyy itsetehostaa omia juttujaan!

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12654 on: 05.02.12, 09:55 »

Älä nyt viitsi taas puhua paskaa. Jätä se Saksan ihannointi nyt pois. Aina Saksa sitä ja Saksa tätä. Se ei todellakaan ole mitään Saksan vaikutusta. Jokainen normaali ihminen osaa niitä nelivilkkuja vilkuttaa niin vastaan- kuin takanatulijoillekin, mikäli tarve on jotain ilmoittaa. Ja moni vastaantuleva henkilöautokin ymmärtää esim. väläyttää pari kertaa pitkiä ja nelivilkkuja jos on esim hirvi tiellä. Vitut siinä oo Saksalla mitään merkitystä. Suomessa vain pelätään nelivilkkujen käyttöä sakkojen takia.

Pitkien väläyttely  on sellanen asia joka pitäs ihan autokouluasteella kitkeä pois...
tjh80
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12655 on: 05.02.12, 09:56 »

Pitkien väläyttely  on sellanen asia joka pitäs ihan autokouluasteella kitkeä pois...
Milläpäs muulla tapaa ilmotat vastaantulevalle, jos sattuu olemaan ajovalot pois päältä? Moni ymmärtää tuon valojen vilauttelun kuitenkin mitä sillä tarkoittaa.
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12656 on: 05.02.12, 10:02 »

Milläpäs muulla tapaa ilmotat vastaantulevalle, jos sattuu olemaan ajovalot pois päältä? Moni ymmärtää tuon valojen vilauttelun kuitenkin mitä sillä tarkoittaa.

Punokoon vaikka nyrkkiä.  Ohitus tilanteessa tuo valojen väläyttely on ihan lapsellista touhua...
tjh80
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12657 on: 05.02.12, 10:05 »

Punokoon vaikka nyrkkiä.  Ohitus tilanteessa tuo valojen väläyttely on ihan lapsellista touhua...
No tapansa kullakin, itse ennen ohittamista vilautan tiedoksi edessä ajavalle pitkiä, osaa sitten varautua.
Tässä voisi siis sinun kohdalle sanoa, että olet juuri sellanen tapaus joka pitäs ihan autokouluasteella kitkeä pois...
tjh80
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12658 on: 05.02.12, 10:12 »

Suomessa vain pelätään nelivilkkujen käyttöä sakkojen takia.
Venäläisille siitä ei tunnu olevan mitään ongelmaa, kun pysäköivät odottamaan tienvarteen muita tuttujaan, jotka ovat samassa porukassa liikenteessä.
Täällä tapaa moneen kertaan näitä venäläisiä, jotka ei ymmärrä hätävilkkujen todellista käyttötarkoitusta. Nämä vaan käyttää sen takia niitä, jotta ne tutut huomaavat missä on se tuttava joka ajaa edellä.
Yleensä ne ovat pysäköineet valtatien varrella oleville linja-autopysäkeille. Ei niillä yleensä siis mitään hätää ole, vaan luulevat että se jotenkin auttaa huomaamaan tovereitaan.
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12659 on: 05.02.12, 10:13 »

No tapansa kullakin, itse ennen ohittamista vilautan tiedoksi edessä ajavalle pitkiä, osaa sitten varautua.
Tässä voisi siis sinun kohdalle sanoa, että olet juuri sellanen tapaus joka pitäs ihan autokouluasteella kitkeä pois...

Ja mitä tapahtuu edellä ajavan peileissä kun vilauttelet niitä pitkiä valoja siellä takana...??
Pages: 1 ... 631 632 [633] 634 635 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1