Author
|
Topic: Keskustelua liikenteestä (Read 1555207 times)
|
|
Jari Mäensivu
Date Registered: 31.12.05
|
Niin mitäköhän tuo "rehti reipas teidemme ritari" joka ajaa aina liikennesääntöjen mukaan, teki sillä BUSSIKAISTALLA 
|
Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
|
|
|
Jukka Siirilä
Date Registered: 17.04.02
|
Niin mitäköhän tuo "rehti reipas teidemme ritari" joka ajaa aina liikennesääntöjen mukaan, teki sillä BUSSIKAISTALLA  En ole kyllä ihan varma mutta kuvittelisin että hän ajoi autoa siellä. Tosin tämä toinen teiden ritari ja aina niin mahtava ammattikuljettaja kyllä vei pisteet kotiin 10 - 0. Ainakin jutun mukaan ammattikuljettajan ennakointikin oli hieman vajaavaista koska ei osannut ennakoida että "rehti reipas teidemme ritari" väistää nyrkkiä ja löi hiukan ohi.
|
-JukSii-
|
|
|
B777
Former member
|
Niin mitäköhän tuo "rehti reipas teidemme ritari" joka ajaa aina liikennesääntöjen mukaan, teki sillä BUSSIKAISTALLA  Kun rampilta tullaan ja mennään väylälle niin eikös yleensä se ensimmäinen kaista ole bussikaista  Itse en ainakaan pysty hyppäämään omalla autolla sen yhen kaistan yli. Ja miten edes sanot tätä rehdiks ja reippaaksi teiden ritariksi joka ajaa aina liikennesääntöjen mukaan kun ko. henkilö nimenomaan _myöntää_, että ei itse aja aina sääntöjen mukaan ja myöntää syyllistyneen itsekin virheeseen. Mitäköhän Jari nyt oikeasti haet tällä takaa? 
|
|
|
|
Sami Virkkula
Date Registered: 19.04.04
|
Kun rampilta tullaan ja mennään väylälle niin eikös yleensä se ensimmäinen kaista ole bussikaista Kyseinen henkilöhän ei tullut rampilta  Korhonen ajoi puoli yhdeksältä aamulla Tuusulanväylää pitkin kohti Helsingin Sörnäisiä. Kun hän äkkijarrutuksen jälkeen pysähtyi seuraaviin liikennevaloihin
|
|
|
|
Jari Mäensivu
|
Kun rampilta tullaan ja mennään väylälle niin eikös yleensä se ensimmäinen kaista ole bussikaista  Itse en ainakaan pysty hyppäämään omalla autolla sen yhen kaistan yli. Ja miten edes sanot tätä rehdiks ja reippaaksi teiden ritariksi joka ajaa aina liikennesääntöjen mukaan kun ko. henkilö nimenomaan _myöntää_, että ei itse aja aina sääntöjen mukaan ja myöntää syyllistyneen itsekin virheeseen. Mitäköhän Jari nyt oikeasti haet tällä takaa?  Hyvä Mikko Se oli nimenomaan heittomerkeillä siinä ! ja tarkoitan sitä et yleensä ne virheet ja mokat myönnetään vasta kun on jääty p.......kat housussa itse teosta kiinni Toisaalta varmaankaan tuosta bussikaistan "ylittämisestä" ei ollut kyse 
|
Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
|
|
|
B777
Former member
|
Hyvä Mikko Se oli nimenomaan heittomerkeillä siinä ! ja tarkoitan sitä et yleensä ne virheet ja mokat myönnetään vasta kun on jääty p.......kat housussa itse teosta kiinni Toisaalta varmaankaan tuosta bussikaistan "ylittämisestä" ei ollut kyse  Valitan, etten saa sinun viesteistäsi aina selvää. Ne kun on yleensä täynnä "  " tai "  " hymiöitä ja välillä on vaikea tietää oletko sarkastinen vai et jne. Ja tosiaan, vaikka ei nyt rampiltakaan tullut niin pakko sitä bussikaistaakin on ajaa jos kääntyy pois, mutta sehän ei tietenkään selviä oliko ko. henkilö kääntymässä vai ei. Jokatapauksessa se on selvää, että bussikuskia on ihan turha puollustella vaikka kuinka väärin ko. henkilöauton kuljettaja olisi tehnyt. Eiköhän se sanoilla toruminen ja asiaan vakavalla sävyllä palautteen antaminen riitä. Esim. näillä "Hyvä Mikko  " lauseillakaan, ei minusta hirveästi painoarvoa ole, tuppaa menemään toisesta sisään ja toisesta korvasta ulos. Varsinkin jos näin tekee vanhempi henkilö..
|
|
|
|
Mckeke83
Former member
|
Niin mitäköhän tuo "rehti reipas teidemme ritari" joka ajaa aina liikennesääntöjen mukaan, teki sillä BUSSIKAISTALLA  Olisikohan valmistautunut kääntymään oikealle seuraavista, tai sitä seuraavista liikennevaloista? Tuossahan ei tietääkseni ole mitään "rikollista".
|
|
|
|
Jari Mäensivu
|
Olisikohan valmistautunut kääntymään oikealle seuraavista, tai sitä seuraavista liikennevaloista? Tuossahan ei tietääkseni ole mitään "rikollista".
Ai olisko hän silloin myöntänyt tehneensä väärin ajaessaan bussikaistalla...??
|
|
|
|
Jari Mäensivu
|
Valitan, etten saa sinun viesteistäsi aina selvää. Ne kun on yleensä täynnä "  " tai "  " hymiöitä Eli en häviä sinulle hirveesti noiden hymiöden määrässä ! Taidat olla voitolla eli laitetaan lissee  Ja jos minun positiivisessa mielessä "vanhuksena" heitetty kommentti menee korvistasi läpi.... ihan sama ! ! Tarviiko sitä yleensä sit kommentoida ? Itse asiaan, en kai ole käsittääkseni ottanut mitään kantaa bussikuskin tekemisiin ?? toisaalta mikäli tuo nyrkkien heiluttelu pitää paikkaansa... ei se minusta ole liikenteeseen kuuluvaa missään tilanteessa.
|
|
|
|
Mckeke83
Former member
|
Juu enpä tullut ajatelleeksi, my bad. 
|
|
|
|
Jukka Siirilä
|
Eihän se myöntänyt tehneensä väärin ajaessaan bussikaistalla. Sehän vain kertoi että hänkin tekee virheitä liikenteessä.
|
-JukSii-
|
|
|
B777
Former member
|
Eli en häviä sinulle hirveesti noiden hymiöden määrässä ! Taidat olla voitolla eli laitetaan lissee  Ja jos minun positiivisessa mielessä "vanhuksena" heitetty kommentti menee korvistasi läpi.... ihan sama ! ! Tarviiko sitä yleensä sit kommentoida ? Itse asiaan, en kai ole käsittääkseni ottanut mitään kantaa bussikuskin tekemisiin ?? toisaalta mikäli tuo nyrkkien heiluttelu pitää paikkaansa... ei se minusta ole liikenteeseen kuuluvaa missään tilanteessa. Voit minun puolesta laittaa hymiöitä kyllä ihan kuinka paljon vain, omani olivat tällä kertaa vain havainnollistamassa (tehostamassa) tilannetta. Ikääsi en tiedä, koska se ei lue profiilissani ja kirjoitin "jos" en "kun" joten kommentti oli ihan yleisellä tasolla. Mutta ehkä se siitä.
|
|
|
|
Jari Mäensivu
|
Voit minun puolesta laittaa hymiöitä kyllä ihan kuinka paljon vain, omani olivat tällä kertaa vain havainnollistamassa (tehostamassa) tilannetta.
Ikääsi en tiedä, koska se ei lue profiilissani ja kirjoitin "jos" en "kun" joten kommentti oli ihan yleisellä tasolla.
Mutta ehkä se siitä.
Jatketaan harjoituksia 
|
|
|
|
Joona Väisänen
Date Registered: 27.10.01
|
Kyllä se valoista oli suoraan menossa jos oli kyse tuusulanväylän ensimmäisistä valoista. Sehän oli sörnäisiin menossa. Yleensä vain ihmiset ajavat bussikaistaa mäkelänkadulla kun muut kaistat ovat tukossa.
|
|
|
|
Aaltonen
Former member
|
No eipä ollu bussikuskilta kovin hyvää käytöstä, tais olla kuppi täynnä kaikenlaista sille päivälle. Ja tästä Perkkaan liittymästä sen verran, että kolmio on ja bussikaistalle on tultava suoraan, ei ole mitään kiihdytyskaistoja, niin kuin Turuntien liittymässä taas on. Vaan siinä on suoraan kolmio ja sen jälkeen olet bussikaistalla, jos jäät siihen eteen tökkimään, niin ei siitä varmaan kovin moni tykkää. Eli jos tuut kolmion takaa tässä kohtaa "vähän tiukkaan väliin", niin kyllä itsesuojeluvaiston omaava kyllä yrittää alta pois niin pian kun vaan suinkin mahdollista.
|
|
|
|
Aaltonen
Former member
|
Eihän se myöntänyt tehneensä väärin ajaessaan bussikaistalla. Sehän vain kertoi että hänkin tekee virheitä liikenteessä.
Niin, jälleen KEHÄ 1:sellä joka ikinen päivä tulee todettua, että Hummeritkin on nykyään busseja, Saabi tekee busseja, kuten Volvo, Mersu, Seatti ja jopa SKODAKIN tekee busseja. On se vaan kumma juttu Ja nyt tästä on poissa ne, jotka vaihtaa sen oikeaoppisesti vähän ennen kun vaikkapa Laajalahteen kääntyvät, se on OK kun pitäähän se kaista ottaa, jos haluaa kääntyä kehältä. MUTTA ne, jotka ajaa sitä risteyksestä risteykseen kääntymättä pois Kehältä Seat Toledolla, niin..................... 
|
|
|
|
Masa
Former member
|
Liikenne on meille tavan tallaajille joukkuepeliä, siellä pitää ottaa huomioon myös ne, jotka eivät aja muun liikenteen nopeutta tai jotka eivät käytä vilkkua vaikka pitäisi. Valojen vilkuttelu siellä takana on mielestäni tä. ysin turhaa. Vai luuleeko joku ihan oikeasti, että he ottaisivat siitä valojen vilkuttelusta opikseen, "ohoh, taisinpa tehdä väärin kun tuo takana ajava katsoi aiheelliseksi minua opettaa. No enpä tee enää toiste samaa virhettä"
Parempi vain mennä etiäppäin ja hakeutua vaikka sille viereiselle kaistalle ja ajaa ohi. Poliisin tehtävä on valvoa liikennettä ja liikennesääntöjen noudattamista. Jos tuntuu siltä, että joku sekoilee ns. täysillä, niin eikun soitto 10022 ja ilmoitus asiasta. Itse olen kehä I:llä soittanut poliisille yhtenä lauantaiyönä kun olin ajanut puolityhjällä tiellä Hämeenlinnanväylältä Tuusulanväylän kohdille pääsemättä ohi edellä ajavasta. Edellä ajava kun oli päättänyt olla päästämättä ohi. Jos olisi ollut käsiase mukana, olisin ampunut sinne kuljettajan paikalle ja auton pysähdyttä mennyt viimeistelemään homman. Onneksi ei ollut pyssyä messissä, koska varmasti olisi kaduttanut jälleenpäin. Tilanteen mentyä ohi ei poliisia ollut vielä kohdille sattunut. Mutta toisaalta siinä ei mennyt kuin korkeintaan 10 minuuttia elämästäni, ja matka kuitenkin eteni oikeaan suuntaan. Harmitti että sillä tavalla annoin senkin kahjon nostaa verenpainettani.
Turha alkaa ottaa oikeutta omiin käsiin. Turha alkaa opettaa. Turha nostella sormea tai "luoda merkittäviä katseita". Ei niillä ole muuta kuin provosoivaa vaikutusta, ja sen jälleen sitten kaikki on mahdollista. Kun se kaikki mahdollinen on tapahtunut, on liian myöhäistä alkaa miettiä, että olisiko sittenkin ollut parempi vain huolehtia omista asioista ja mennä eteenpäin.
|
|
|
|
Kari Virtanen
Jari Pozz
Date Registered: 05.07.01
|
Turha alkaa ottaa oikeutta omiin käsiin. Turha alkaa opettaa. Turha nostella sormea tai "luoda merkittäviä katseita". Juuri näin! Kaikkein eniten liikenteessä ottaa päähän silloin tällöin kohdalle osuvat "liikennepoliisit". Jotenkin tuntuu, että niiden oma ennakointi ja liikenteen lukutaito on pahasti lapsenkengissä, kun eivät selviä liikenteessä muiden joukossa ilman sydämentykytyksiä.
|
|
|
|
Jukka Siirilä
|
Juuri näin! Kaikkein eniten liikenteessä ottaa päähän silloin tällöin kohdalle osuvat "liikennepoliisit". Jotenkin tuntuu, että niiden oma ennakointi ja liikenteen lukutaito on pahasti lapsenkengissä, kun eivät selviä liikenteessä muiden joukossa ilman sydämentykytyksiä.
Juu, muistan vieläkin elävästi erään keski-ikäisen mieshenkilön joka otti asiakseen opastaa minulle kuinka yksisuuntaisella ajetaan. Tilanne oli sellainen että minä olin kääntymässä kaksisuuntaiselta tieltä yksisuuntaiselle tielle vasemmalle. Käännyin ihan niinkuin kuuluukin vasemmalle kaistalle. Samalla tämä kaveri oli tulossa vastakkaisesta suunnasta ja kääntyi oikealle ja yksisuuntaisen oikealle kaistalle. Säikähti vissiin kun minä käännyin samaan aikaan vierelle. Näytti sitten nyrkkiä ja kun olin menossa siinä ihan vieressä olevalle grillille tuli sinne vielä grillijonoon mesoamaan ja huutamaan että multa pitäis ottaa kortti pois ja vetää turpaan. Oli jonkinverran paljon pokassa pitämistä. Lähti sitten menemään kun koko grillijono repes nauramaan.
|
-JukSii-
|
|
|
|
|
|
|