FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.09.17, 14:25

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 177 178 [179] 180 181 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1470894 times)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3560 on: 25.01.08, 19:37 »

Duunissa on autoissa kahta eri rajoitinta, toinen on max. 85km/h (Volvo, Rellu) ja toinen max. 89km/h (MAN, Scania ym.)

Joo Linja-autoista 8700 Volvot ei mee kun ton 82kmh rajotin kun napsahtaa päälle.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #3561 on: 25.01.08, 19:44 »

Ja kun sinä ajoit 70km/h, kuten sanoit, rekka ei silti saisi ajaa sinun ohi? Roll Eyes Olisit ajanut kovempaa, niin ei tarvitsisi marista Grin
No jos se oiskin vetäny sit kunnolla ohi ni eihän siinä mitään mut ku piti jäädä siihen vierelle  Roll Eyes
Petri Koivisto

« Reply #3562 on: 25.01.08, 19:44 »

Nimenomaan. Ei omalla mittarin näyttämällä ole niin paljon merkitystä, enemmän merkitsee suhteellinen nopeus.

Just joo, taas näitä "pullisteluja kokemuksen syvällä rintaäänellä" Tongue
Lauri Lahtinen

Date Registered: 19.04.04

« Reply #3563 on: 25.01.08, 20:24 »

No väitätkö vastaan? Mielestäni turha ruikuttaa jos ei aja/pysy muun liikenteen mukana. (joka edistäisi koko liikenteen kulkua)

Ja vaikka en olekaan vielä kovin kokenut kuljettaja, ei sun kannata sen perusteella näitä kommentteja suoraan ampua alas. Mieti vaikka itse hetkinen ensin?
Petri Koivisto

« Reply #3564 on: 25.01.08, 20:40 »

No väitätkö vastaan? Mielestäni turha ruikuttaa jos ei aja/pysy muun liikenteen mukana. (joka edistäisi koko liikenteen kulkua)

Ja vaikka en olekaan vielä kovin kokenut kuljettaja, ei sun kannata sen perusteella näitä kommentteja suoraan ampua alas. Mieti vaikka itse hetkinen ensin?
No oletko ajanut metriäkään autoa liikenteessä?  Tongue Ja sitä paitsi siinä vaiheessa moni muu ajoi varmaan abt 50-60kmh että sikäli... kun olin siis tulossa koulusta tuolta varistosta.. sielläpäin se liikenne tosiaan mateli. Eli en ollut ainoa "joka ei aja/pysy muun liikenteen mukana"  Cool Mun puolesta sä (kunhan saat sen kortin eka) ja muutkin voitte ajaa vaikka kahtasataa siinä kun tiellä on 10cm loskaa/lunta, mikäs siinä. Mua ei ainakaan ihan heti hotsita ajaa sitä autoa katolleen johonkin skutsiin thmbup
Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

« Reply #3565 on: 25.01.08, 20:43 »

Kannataa kyllä nyt miettiä itse hetkinen ensin.
Joskus kyllä ne tiet ovat niin moskaisessa kunnossa, että ei viitsi kovin kovaa ajaa, eli ei edes rajoitusten nopeuksia, kun on pienemmällä autolla liikenteessä. Kyllähän isompi auto nyt menee mukavemmin tuollaisessa moskaisessa tiessä, kun joku alle 1,5 tonnin painoinen henkilöauto ja sillä takuulla uskaltaa ajaa kovempaa noissa moskissa, kun henkilöautolla.
Kyllä tästä nyt vain se paistaa juurikin läpi, että et ole "kovin kokenut kuljettaja". Eikä tässä nyt ole oikeastaan kyse mistään liikenteen mukana pysymisestä, jos yksittäiset rekat ajavat muuta liikennettä kovempaa, eikä itse viitsi ajaa yhtä kovaa, kun ei halua löytää itseään jostain lepikosta.

Aaltonen
Former member
« Reply #3566 on: 26.01.08, 05:53 »

Hetkinen!! Isolla autolla kovempaa loskasössölumessa!?!? Selvä, jos joku on tota mieltä, niin minä poistun tämän henkilön kyydistä samantien.
Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

« Reply #3567 on: 26.01.08, 07:35 »

Hetkinen!! Isolla autolla kovempaa loskasössölumessa!?!? Selvä, jos joku on tota mieltä, niin minä poistun tämän henkilön kyydistä samantien.

Kyllä!! Näin se vaan tuntuu tuolla menevän!?!?
Minä nyt ajattelin ainakin, että tässä puhutaan sellaisesta vähän loskaisesta tiestä, eikä todellakaan mistään loskasössölumessa, kuten sinä taas kärjistät.  thmbup
Ja sanoinko minä ainakaan, että jos ajan/ajaisin isommalla autolla, niin ajaisin siellä loskasössölumessa (kuten sinä kärjistät) yhtään kovempaa...en mielestäni, näin sen vaan tuntuu menevän usein tuolla jossain vaikka motareilla. Ei tässä todellakaan tarkoitettu mitään mutkaista ralli EK:ta, jossa vedettäisiin jollain rekalla kovempaa, kuin henkilöautot, jossain loskasössölumessa. Kyllä se nyt vaan taitaa niin mennä, että esim. jossain motarilla, jos ajaa ja se on vaikka hieman loskainen, niin se iso auto menee tasaisemmin siinä loskassa, kun joku alle 1,5 tonnin kinneri.

Aaltonen
Former member
« Reply #3568 on: 26.01.08, 08:34 »

Nå jåå. Loskainen tie, mutta mistä sen tietää mitä sen loskakakan alla on? Torstaina sen alla oli melkeempä jääksi pakkautunut lumikerros. Tasasemmin menee, kyllä.
Jere Rantala

Date Registered: 27.03.07

« Reply #3569 on: 26.01.08, 11:33 »

Petri, voin kertoa ettei se kuljettaja varmasti bongannut sitä sun uutta maalipintaa ja tullut tahallaan heittämään kuraa päälle. Toisekseen, tiedän että Sami väittää ehkä vastaan, mutta oman rekanajokokemukseni perusteella väitän, että etenkin huonolla säällä kun löytää sellaiset "raiteet", joita pitkin ajaminen tuntuu helpolta, niin siitä ei halua vaihtaa toiselle linjalle. Jos oikeasti ajoit 70 km/h, ja rekka tuntui jäävän rinnalle roikkumaan, niin silloin sen nopeus oli ehkä noin 80 km/h, jolloin se ajoi lakien mukaan, mutta ohitus kestää hieman pidempään. Lisäksi valitettava tosiasia on myös se, että rekkakuskien joukosta löytyy näitä, joita ei todellakaan kiinnosta. Eli vähän sama kuin ne stereotyyppiset mersukuskit, jotka eivät käytä vilkkua ja muutenkin sikailevat liikenteessä.

Ja Janille tiedoksi: Kaikki suuret Suomessa toimivat kuljetusliikkeet ohjeistavat kuljettajat ajamaan perusajossa enintään 80 km/h. Mäkiin vauhdin ottaminen jne., on sitten eri asia. Yhden auton yrittäjistä löytyy näitä rajoitinta vastaan ajavia, jotka eivät ymmärrä, kuinka paljon enemmän polttoainetta esimerkiksi kuluu. Lisäksi 5 tai 9 km/h nopeudella saatava etu on myös pitkän matkan liikenteessä niin mitätön, ettei sitä edes harkita.

Aaltonen
Former member
« Reply #3570 on: 26.01.08, 11:51 »

En väitä vastaan.
Aaltonen
Former member
« Reply #3571 on: 26.01.08, 11:53 »

En ole vielä tavannut sellasta kuljettajaa, joka osaa sanoa ennen mutkaa 100 varmasti, mitä mutkassa olevan loskakerroksen alla on. Puhutaan torstain kelistä nyt.
Aaltonen
Former member
« Reply #3572 on: 26.01.08, 14:32 »

Aivan. Olet oikeassa.
Petri Lehtovirta

Date Registered: 05.04.04

« Reply #3573 on: 27.01.08, 08:39 »

Matalalentoa amerikkalaisittain, liittyy oikeasti lentämiseen, että paikka on ns. Jumbolair, ja pojat törmäsivät puuhun 15 jalan korkeudella maasta.... 5 kuollutta. Look at BMW now!

http://www.local6.com/news/15144329/detail.html

Juha-Matti Korvanen

Date Registered: 03.11.01

« Reply #3574 on: 27.01.08, 22:13 »

Voi elämä tota kommentointia ton Petrin kohtaaman "mulkun" rekkakuskin asiasta. Ja Aaltosen kommentti myös menee samaa älyttömään kategoriaan. Moottoritiellä ajaa melkeinpä kelillä kuin kelillä rekalla kahdeksaakymppiä aivan ilman ongelmia. Ja yleensä henkilöautolle liukkaalta ja vaikealta tuntuva keli on rekalle aivan erilainen, monesti pitävämpi, mutta joskus asia on myös toisinpäin. Loskainen tai runsaasti vesinen tie on henkilöautolla todella v-mäinen mutta 60 tonnin rekalla se loska ja vesi ei jää renkaan ja tien väliin asumaan ja pito ja ajettavuus on monesti vallan hyvä. Minulla ottaa eniten päähän juuri nämä 65-75 km/h (80 alue) ajavat henkilöautoilijat, jotka eivät anna tietä ja pahimmat kuvittelee että rekka vaan heilahtaa hetkessä heistä ohi, kuten tämä Petrinkin kommentti osoittaa:

No jos se oiskin vetäny sit kunnolla ohi ni eihän siinä mitään mut ku piti jäädä siihen vierelle  Roll Eyes

Sopii tulla itse kokeilemaan kiihdyttää siitä hidastelijan takaa 60-70 km/h vauhdista sinne reiluun 80:een kun tehoja on noin 7-10 hp yhtä tonnia kohti. (420hp/60t = 7hp/1t) Ja suomalaisten täysperäyhdistelmien yleisimmät tehot menevät 420-500 hevosvoiman väliin. Tämä on asia jota selvästi eivät B-kortin (eikä monesti C-kortin) omistajat tajua alkuunkaan. Petri voi verrata vaikka siihen fiudeen, jossa on pyöreästi se 150 hp siihen tonniin. Wink Kyllä ne kilometrin ratin takana kouluttaa ja muuttaa asenteita.

Nimim. Vuodessa yli 200 000 km (liikaa Tongue) kuskin penkillä...
Petri Koivisto

« Reply #3575 on: 27.01.08, 23:29 »

Juu, mutta kun se tapahtu niin että mä olin koko ajan vasemmalla kaistalla ja rekka oikeella. Koko ajan. Kyllä se hyvin siihen vierelle heilahti se rekka mutta ei ohi kumminkaan, mun ajaessa koko ajan samaa vauhtia  Cool Noo mutta eiköhän tuo asia ole jo tarpeeksi hyvin jauhettu  laugh

Ja kyllähän se aika luonnollista on että mitä painavampi se kulkupeli on niin sitä paremminhan se tollasilla loskapaskateillä menee. Eipä vissiin tollasissa rekan renkaissa hirveesti se loska siellä tunnu. Ellei sitä sitte oo jotain aivan hirveitä määriä Grin
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #3576 on: 28.01.08, 05:28 »

Juu, mutta kun se tapahtu niin että mä olin koko ajan vasemmalla kaistalla ja rekka oikeella. Koko ajan.

Tuohan saa vain koko asian vaikuttamaan entistä hölmömmältä. Eikä äkkiseltään ajateltuna ainakaan sen rekkakuskin kannalta  Embarrassed

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Aaltonen
Former member
« Reply #3577 on: 28.01.08, 06:03 »

Voi elämä tota kommentointia ton Petrin kohtaaman "mulkun" rekkakuskin asiasta. Ja Aaltosen kommentti myös menee samaa älyttömään kategoriaan. Moottoritiellä ajaa melkeinpä kelillä kuin kelillä rekalla kahdeksaakymppiä aivan ilman ongelmia. Ja yleensä henkilöautolle liukkaalta ja vaikealta tuntuva keli on rekalle aivan erilainen, monesti pitävämpi, mutta joskus asia on myös toisinpäin. Loskainen tai runsaasti vesinen tie on henkilöautolla todella v-mäinen mutta 60 tonnin rekalla se loska ja vesi ei jää renkaan ja tien väliin asumaan ja pito ja ajettavuus on monesti vallan hyvä. Minulla ottaa eniten päähän juuri nämä 65-75 km/h (80 alue) ajavat henkilöautoilijat, jotka eivät anna tietä ja pahimmat kuvittelee että rekka vaan heilahtaa hetkessä heistä ohi, kuten tämä Petrinkin kommentti osoittaa:

Sopii tulla itse kokeilemaan kiihdyttää siitä hidastelijan takaa 60-70 km/h vauhdista sinne reiluun 80:een kun tehoja on noin 7-10 hp yhtä tonnia kohti. (420hp/60t = 7hp/1t) Ja suomalaisten täysperäyhdistelmien yleisimmät tehot menevät 420-500 hevosvoiman väliin. Tämä on asia jota selvästi eivät B-kortin (eikä monesti C-kortin) omistajat tajua alkuunkaan. Petri voi verrata vaikka siihen fiudeen, jossa on pyöreästi se 150 hp siihen tonniin. Wink Kyllä ne kilometrin ratin takana kouluttaa ja muuttaa asenteita.

Nimim. Vuodessa yli 200 000 km (liikaa Tongue) kuskin penkillä...

Tai älytönkommentti multa. No joo ymmärtäähän sun reaktion hyvin, kun tahkot kaks kertaa enemmän tietä kun minä, en minä mitään voikkaan mistään tietää, kärryäkään ei perässä onneksi ole, täyttä mututuntumaa 100%:sesti tämä mun tieto tai jos tietoa edes on.
Anteeksi vaan ihan rehellisesti ilman mitään muttia, kun menin mitään ees sanomaan tähän aiheeseen. Tuntuu todella tyhmältä kun edes yritin jotain sanoa. Vedin taas väärästä narusta, olisi pitänyt pitää se pää kiinni vaan, jota vakavasti mietin, mutta ei.
No taas tuli opittua, että pitää pitää pää kiinni reilusti vaan, niin säästyy kaikelta harmilta. Kiitos että muistutit.  Cheesy

Lisäystä vielä...
Pitäs kyllä aina muistaa kun tänne kirjottaa, että on ihan sama mitä kirjotat, aina löytyy joku joka on vähän parempi ja vähän enemmän tietävämpi valmiina ampumaan juuri rakentamasi kommentin alas. Koskaan et tiedä tarpeeksi ja jos tiedät, aletaan viilaamaan pilkkua niin paljon, että se saa jo humoristitiset mittasuhteet. Kumma kyllä tätä on havaittavissa läpi koko ikäjakauman. Mistäköhän tuokin johtuu....

Vaikkei moni ole täällä tehnyt esimerkiksi helpoksi työksi ja haasteettomaksi työksi leimattua linja-autonkuljettajan työtä, on valmis heti välittömästi sanomaan, että ei siinä haasteita ole. Tollaset kommentit, minuuttiakaan sitä hommaa tehneenä on super huvittavia, että on parempi antaa tälläsen sanojan pitää kantansa ja antaa hänen olla vähän parempi taas,, ettei vaan vahingossakaan astu isomman varpaille. Sehän ei todella, käy eihän.
SItten on näitä muutamia, jotka luulevat tietävänsä asioista jotain, vaikkeivät tiedä niistä hevon peetä, mutta osaavat kirjottaa niin osuvasti, että asiantuntemus tuntuu täydelliseltä. Näille henkilöille suosittelen kirjailijan uraa, varmasti tulisi myyviä teoksia.

No mitä tätä enempää pohtimaan, pitää jatkossa vaan olla hiljaa, säästyy monelta harmilta.
« Last Edit: 28.01.08, 06:34 by Sami Aaltonen »
Petri Koivisto

« Reply #3578 on: 28.01.08, 08:18 »

Tuohan saa vain koko asian vaikuttamaan entistä hölmömmältä. Eikä äkkiseltään ajateltuna ainakaan sen rekkakuskin kannalta  Embarrassed
Kuinka? Tongue Mun tietääkseni molempia kaistoja saa käyttää ruuhka-aikoihin  Huh Jos nyt sitä ihmettelet että miks ajoin vasemmalla kaistalla... kun ensin ohitin ne ketkä ajo siinä sitä viittäkymppiä ja jäin sille kaistalle ja ajelin sitä ~70kmh niin se rekka heilahti siihen vierelle ja.. jne. Turha tosta on nyt prkl enää jauhaa! Varsinkaan kun tossa jauhamisessa ei oo mitään järkeä eikä se ketään hyödytä  Grin
Aaltonen
Former member
« Reply #3579 on: 28.01.08, 10:39 »

Se on aivan sama minkälaisia kilsoja vuodessa kerää, kunhan niissä jutuissa on jotain järkeä edes. Ja näillä sun marttyyri jutuillas sitä järkeä ei koskaan ole..

Marttyyri- juttunako tätä pidät?
Olen kuule niin monta kertaa jättänyt sanomatta asioita sen takia, että en viitsi ketään nolata täysin nollaksi täällä, mutta kohta alkaa olemaan tuo täynnä, parempi siis olla ihan hiljaa, ettei tule täyttä sotaa.
Pages: 1 ... 177 178 [179] 180 181 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1