Vaasan aluetta fixaamassa

(1/6) > >>

Wanhis:
Ajattelin perustaa tähän tälläisen oman ketjun Vaasan alueen fixauksia varten. Olen nyt innostunut näpertämään erilaisten Vaasan alueen näkymiä parantavien objektien parissa. Kaikenlaista pientä juttua on vireillä.
 
Varsinaiseen Vaasan lentokenttään ei ainakaan näin aluksi ole tulossa mitään fixejä. Olen kyllä muokannut Fs 2002:sen EFVA:n Fs 2004:seen sopivaksi ja ehkä palaan siihen sitten myöhemmin mikäli kiinnostusta ilmenee.



Tämä Öjenin tuulivoimala oli valmistuessaan vuonna 2012 Suomen suurin! Generaattori on 125-metrin korkeudella ja lapojen kärjet nousevat aina 184-metriin saakka! Eli kyseessä on jo melko huomattava lentoeste!
Voimala sijaitsee Vaasan photosceneryn alueella aivan lähellä kaupunkia Sundomin puolella ja se on helppo löytää. Tämä malli on Fs2004:sen default kirjaston objekti joka pitäisi oleman jokaisella simussa vakiona, kuten myös tiedostot pyöriviä lapoja varten.
Oheinen latauslinkki sisältää bgl:n jossa on Öjenin voimalan paikka, asento ja kokotiedot ja oletan sen toimivan vähän joka hemmon Fs-2004:sessa. Toivon jonkun sitä testaavan ja kertovan, että kuinka kävi!
 

Latauslinkki:   http://www.paste.fi/file/13624127795893


Wanhis:
Joo on, nimittäin J.Varjeen "Mystery Scenery" mutta se on proto, toimiva tosin! Itse pidän enemmän tuosta Fs2002:sen EFVA:sta koska se on paremman näköinen kuin tuo keskeneräinen kenttä. Toivottavasti J.Varje tekee tuon "Mytstery Sceneryn" valmiiksi.


 

Wanhis:


FinnObjectsin mukana tulee Vaasaan erilaisia savupiippuja jotka ovat nyt photoscenery aikakaudella pahasti väärässä paikassa. Tämä koskee nimenomaan Vaskiluotoa johon piiput sijoittuvat. Voimalaitoksen ja Sokeritehtaan piiput ovat keskellä Vaskiluotoa, kun niiden kuuluisi olla lähellä rantaa. Alla olevasta kuvasta näkyy, kuinka etualan voimalaitosalue on ilman piippuja jotka ovat virheellisesti taustalla olevan öljysataman alueella.



Pikaisena ensiapuna siirsin piiput suunnilleen paikoilleen. Sanon "pikaisena" senvuoksi, koska piiput olisi helppo mallintaa uudelleen ja sijoittaa tarkasti. Näin todennäköisesti myöhemmin teenkin, koska nyt on ongelmana lähinnä nuo voimalaitoksen kaksi piippua jotka ovat yksi objekti ja kun sen "laatan" siirtää voimalaitosalueelle, niin ne syövät sieltä photosceneryn autogenrakennukset pois!
Tämä on kuitenkin pienempi haitta kuin se, että piiput ovat keskellä Vaskiluotoa. Saattaa olla myös, että mallinnan tuon voimalaitosalueen hiilikasoineen kokonaan . . . aika näyttää. Pitää nyt katsoa ensin mitä defuobjekteja tuonne Vaskiluotoon voisi laittaa.



Alla on latauslinkki korjaaviin tiedostoihin. Sijoita kaksi Finmast bgl:ää FinObjects4.3/scenery kansioosi, ne eivät korvaa mitään olemassa olevaa tiedostoa, vaan tuovat kaksi uutta tiilipiippua uuteen paikkaan.
Tiilipiiput ovat alunperin isossa bgl:ssä joka sisältää satoja objekteja ja tämä bgl:lä tuottaa nyt edelleen väärässä paikassa olevat piiput näkyviin. Ne taasen poistetaan piippu_exludella jonka voit sijoittaa esimerkiksi samaan scenery kansioon missä edelläesitetyn tuulivoimalan bgl. on.


Voimalaitoksen piiput: Ne ovat "Vaasa.bgl" nimisessä tiedostossa. Korvaa FinnObjects4.3/scenery kansiossa oleva Vaasa.bgl tällä uudella. Pistä alkuperäinen varmaan talteen "varmuuden vuoksi".
Piiput olivat alunperin väärin päin, jolloin pienempi olisi tullut rantaan. Käänsin objektin peilikuvaksi jolloin isompi piippu tulee rannan puolelle kuten pitääkin.
Jos nyt joku näitä korjauksia asentaa, niin olisi kiva kuulla kuinka homma onnistui, toimiiko samoin kuin minulla?
 

Latauslinkki:    [url]http://www.paste.fi/file/13625907545907[/url]



kummis:
Hyvä homma Jari!

yES

Wanhis:


Tervehdys jälleen! Vaskiluodossa puuhastellaan edelleen. Mitäpä olisikaan satama ilman mahtavia laivoja? Niin . . . se olisi satama ilman mahtavia laivoja. Fs2004:n default objekteista löytyy paljon hyvää satamarekvisiittaa, eipä muuta kun otetaan objektit käyttöön ja ehostetaan hieman Vaskiluodon näkymiä.

Tuossa otsikkokuvassa näkyykin jo satamanostureita yö-valastuksessaan. Ei kannata aliarvioda näitä default objekteja, sillä esimerkiksi nuo nosturit ovat varsin hienosti tehty yö-valaistuksineen ja varoitusvilkku valoineen. Nostureiden lisäksi asensin pari rahtilaivaa, autolautan, muutaman auton ja öljysataman ja voimalaitosalueen öljysäiliöt. Jätin muutamia vapaita laituripaikkoja, koska vedän sinne muutaman liikkuvan laivan reitit Lagon Fs-Enhancerilla.

Nuo pyöreät öljysäiliöt tekevät kyllä maisemasta varsin makoisan näköisen. Tosin niiden kanssa ilmeni eräs pikku ongelma. Niissä ei ollut yö-tekstuureja lainkaan, tai siis oli mutta kun ne olivat täysin mustat ja koska siinä teksuurissa on alpha kanava mm. säiliön suojakaiteita varten, niin pimeän tullen öljysäiliöt katosivat kokonaan näkyvistä. Mikälie virhe oli kyseessä mutta jokatapauksessa tein sitten uuden yö-tekstuuriläpyskän joka seuraa oheisten tiedostojen mukana.
Mikäli siis haluat säiliöiden näkyvän myös yöllä niin asenna tuo "elevator01_lm.bmp" simun pääkansiossa olevaan: Scenery/Generic/texture kansioon. se korvaa alkupeäisen, joten mikäli haluat säästää sen alkuperäisen, niin pistä se visuun paikkaan piiloon.

Laivojen ja säiliöiden paikat määrää "Sataman objekteja.bgl" asenna se Vaasan Objektit/scenery kansioon. Tuohon kansioon olisi sitten tarkoitus näitä objekteja ja exludeja jatkossakin keräillä.
 
Latauslinkki:   http://www.paste.fi/file/13628102135920


Navigation

Up one level

Next page