JFK-HEL Nordic Globalilla MD11 |IVAO|

(1/2) > >>

Pade:
Terhevdys foorumille. Viime sunnuntaina tuli lähdettyä lentämään NGA:lla New Yorkista Helsinkiin MD11:lla. Kuvia kertyi melko paljon ja kun täällä muutamat ovat jo valitelleet stoorien vähäistä määrää niin josko olisi jotain helpotusta heille 
Lentoreittimme kulki New Yorkista kohti Kanadaa ja Lake Melvillen länsi ja pohjoispuolelta kohti Grönlantia, josta reitti kulkeutui aina Islannin halki Norjan rannikolle. Trondheimin yli ja siitä sitten Sundsvalliin josta Porin yli kohti Helsinkiä. New Yorkissa sää oli alkuun lumisateinen, mutta sää kuitenkin parani sen verran, että lumisateet loppuivat. Matkan aikana oli tasaista ja turbulenssilta vältyttiin aika hyvin. Mukavat myötätuulet alkoivat puhaltaa Gröönlannin jälkeen ja jatkuivat aina Suomen ilmatilaan asti. No eiköhän teksti jo riitä ja mennään kuviin.

Koneemme oli yhtiön uusimmasta päästä elikkäs OH-NGA johon oli eksynyt vahingossa OH-LGC:n siipi huollon yhteydessä. Kone oli rahtiterminaalilla pimeänä ja melko kylmänä joten lämpöjä puhaltamaan ja sähköä päälle ja siitä on hyvä aloittaa  lento. 


Perämiehen laskut polttoaineesta menivät päin honkia ja tässä ensin tankataan perämiehen laskemat määrät jonka jälkeen piti vielä lisätä 20 500kg 


Just ja just uskallettiin jättää perämies hääräämään ohjaamoon niin lähdetään katsomaan, että kone on kunnossa ulkoa päin.


...


...


...


Ja kun näin pitkälle päästiin niin kaikki maakalusto oli häipynyt, noh eihän siinä sitten muuta kuin terminaaliin kyselee että milläs päästään takaisin koneeseen 


Ohjaamoon takas päästyä oli aika tarkistaa mitä se perämies oli tehnyt ja kyllä se vain oli ihan oikein saanu reitin laitettua 


Joku työntekijä vielä otti kuvan ilmojen halitjasta 


Sitten alkoi pitkähkö rullausmatka kentän toiseen päähän. Lähtö kiitotie oli 31L josta lähdettiin vasemmalla kaarrolla kentän yli kohti reitille, kun ei ollut tutkaa paikalla antamassa vektoreita.


Ja sitten odotellaan odotuspaikalla perämiestä joka sitten onnistui saamaan ruokamyrkytyksen 


Päästiin lopulta ilmaan ja matka kohti Helsinkiä on alkanut 


Ja vielä kentän yli.


Aurinko alkoi nousemaan hieman sen jälkeen kun lentopinta 320 oltiin saavutettu.


Ja tässä vaiheessa perämies oli jo siirtynyt vessan puolelle jossa sitten loppulennon melkein viettikin, mahtoi tulla tutuksi 


Näkyipähän Gröönlannin toisella puolella myös jäävuoria 


Pitkän kruisailun jälkeen perämieskin on saapunut ohjaamoon ja kaartelu kohti Helsinkiä voi siis alkaa.


Tässä vaiheessa on ehkä hyvä aika kertoa Helsinkiin tulosta. Eli Helsinkiin tullaan laskuun kiitotie 04L:lle LAKUTin kautta saapumisreittiä noudattaen. Keli oli melko hyvä, pientä tuulta ja ei pahemmin turbulenssia matkalla. Myös melko pilvetöntäkin oli 

Ja lähestymistä Helsinkiin.


Ja Tyyskän luvalla selvä laskuun kiitotie 04L:lle 


Joltai spotterilta löytyi vähän pidempi putki 


Ja tässä vaiheessa tuli viimestään huomattua ettei tuosta perämiehestä ollut yhtään mihinkään.


No onneksi sentään osasi jarruttaa 


Ja sitten WD, PD, Y sekä DH:n kautta ständille 202. Ja Markkukin on päässyt jo finaaliin New Yorkista 


Portilla ollaan ja perämies potkittu pihalle ja sammutellaan seuraavaksi ohjaamo ja lähdetään nukkumaan 


Ja yksi yhteiskuva vielä kun Markkukin on päässyt asematasolle 



Ojanen kiittää ja toivoo kommenttia, myös operointivirheistä 

Joona:
Ihan hienot kuvat. Toimintavirheistä on paha sanoa, kun ohjaamosta on vain pari kuvaa.

ilari:
Olipas sulla epäpätevä peris

Osguu:
Ihan mukava stoori. Olis se vaan magee laitos lentää tuo MD, jos nuo ohjaamotekstuurit ois samanlaiset korkearesoisetkuin NGX:ssä (FSX). Nykyään NGX:n jälkeen tuntuu niin vanhahtavalta, vaikka systeemeiltäänhän tuo on loistava tekele.

Pikkunippelinä mainittakoon seuraavaa kertaa varten, että OH-NGA:ssa on nuo moottorinvalvontamittarit tape tyyliset eikä roundit. 

Pade:
Quote

Ihan mukava stoori. Olis se vaan magee laitos lentää tuo MD, jos nuo ohjaamotekstuurit ois samanlaiset korkearesoisetkuin NGX:ssä (FSX). Nykyään NGX:n jälkeen tuntuu niin vanhahtavalta, vaikka systeemeiltäänhän tuo on loistava tekele.

Pikkunippelinä mainittakoon seuraavaa kertaa varten, että OH-NGA:ssa on nuo moottorinvalvontamittarit tape tyyliset eikä roundit. 


Kiitoksia, pitäänee vaihtaa nuo tape tyyliin 

Navigation

Up one level

Next page