Dubai - Hong Kong /B748X

(1/2) > >>

Joona:
Tällä kertaa jatketaan Dubaista kohti Kauko-Itää ja tarkemmin sanottuna Hong Kongia Cathay Pacificin vuorolla 746. Arvioitu lähtöaika on n. klo 6:30 aamulla ja saapumisaika Hong Kongiin n. klo 9 aamulla paikallista aikaa. Dubaista nousun jälkeen seurailemme Omaninlahtea aina Pakistanin rannikolle Karachiin ja siitä aina Intian ilmatilaan Ahmedabadin pohjoispuolelle, josta jatkamme Intian halki kohti Kalkuttaa ja Bengalinlahden pohjoisreunaa seuraillen aina Bangladeshiin ja Myanmariin, jonka jälkeen lennämme Kiinan halki Vietnamin pohjoisrajaa seuraillen kohti Yunnanin ja Guangxin maakuntaa ja lopulta kohti Hong Kongia. Arvioitu lentoaika 6 tuntia ja 20 minuuttia.

Kone on viimeistä penkkiä myöten täynnä kiireisiä liikemiehiä ja turisteja ja rahtia on otettu vielä niin paljon kuin mahdollista,  jolloin tyhjämassaksi muodostuu 245286kg eli jälleen jäädään muutama sata kilo maksimista. Polttoainetta tarvitaan laskelmien mukaan 71 tonnia, jolloin kokonaismassaksi muodostuu 315,5 tonnia.

Reittinä tänään RIKET B525 LALDO B505 NADSO B524 ALPOR G216 KA DCT KC A791 CEA B465 CTG A599 POU R473 SIERA.

Dubain säätiedotus kertoo seuraavaa: tuuli 180 astetta 10 solmua, CAVOK, lämpötila rapsakat +35c ja ilmanpaine 1013hpa, joten varsin mukavasta kelistä päästään lähtemään. Reitille on tiedossa pääosin pilvetöntä keliä, joten maa pysyy aika hyvin näkyvissä. Hong Kongiin ennuste lupaa kevyttä itätuulta, pilvetöntä taivasta ja 20 asteen lämpötilaa.


Yön pimeydessä hiivitään keulille ja laitetaan akut päälle ja APU käynnistymään ulkoisen virran puuttuessa.



Säädetään sähköjärjestelmiä kuntoon ja seuraillaan näytöstä.



Aikaisesta kellonajasta huolimatta koneen ympärillä käy jo kuhina.



Syötetään reittiä.



Käynnistellään moottoreita.



Paikallisia  tulitikkuaskeja. Rullataan kiitotielle 12R rullausteitä J U1 U U Z K K1 pitkin.









12R odotuksessa K1. Noustaan RIKET3G lähtöreittiä pitkin. Melko yksinkertainen; noustaan kiitotien suuntaisesti 1000 jalkaan ja kaarretaan vasemmalle lähes kohti RIKETiä. Odotetaan rullaava liikenne pois alta ensin.



Taas mennään.



Meni vähän yli. Kaarrellaan takaisin reitille..



Nyt on hyvä hetki lisäillä tuulitietoja reitille, niin saadaan vähän tarkempia arvioita polttoaineelle.



Aamuaurinko kajastaa kultaisena moottoreissa



XFEED + OVRD pois päältä. Selvisi syy X FEED CONFIG virheeseen. MAIN 3 tankissa oli viimeksi 200kg enemmän. Tällä kertaa kikkailin OVRD pumpuilla tankit tasaiseksi ja virhettä ei tullut.



Kaarrellaan Karachin yllä.



TCAS ALERT! Kappas, joulupukki tuli vastaan



Cruise



Hiekka alkaa väistyä nurmen tieltä.



Ohjaamossa on vähän paremman luokan karttasoftat...



Näkymää keulilta.






Step climb FL390.



Perillä sää ei ole juurikaan muuttunut. Tuuli 070/7. Tullaan kiitotielle 07R. Lennetään suoraan pisteelle SIERA, jossa kaarretaan vasemmalle pisteelle LIMES, josta suoraan oikealle perusosalle, josta aloitetaan ILS-lähestyminen 07R:lle.



Lasku aloitettu. Liikennettä tuntuu riittävän.



Hong Kong lähestyy



Aamuaurinko heijastuu kauniisti merenpinnasta.


"Cabin crew please be seated for landing."



Pyritään ottamaan maapallo kiinni.



Hiukan vielä.



Hidastellaan.



Rullaillaan.



Putken ikkunan läpi kuva keulasta.



Platalta vielä yksi.

AxuMies99:
Lensitkö IVAOssa?

Teemuxs:
Miksikäs cruisessa ei ole STD-baro?     Mut joo kivat kuvat.

Joona:
Quote

Miksikäs cruisessa ei ole STD-baro?     Mut joo kivat kuvat.


Ei ole STD mutta on 1013.

Joona:
Quote

Lensitkö IVAOssa?


En.

Navigation

Up one level

Next page