Frankfurt - Gran Canaria - Frankfurt.

(1/2) > >>

Pe7e:
Terve!

Eilen tuli pyyhkäistyä ko. reitti, joten nyt vähän matkastooria... Varoitus heti tähän kärkeen, että kuvia tulee hävytön määrä, pyöreät 50 kpl.

Aloitellaanpa sitten, ja mikäs sen kivempi kuin Briefing-lappu joka kertoo lähes kaiken oleellisen.



Kuten yltä selviää, kone löytynee ständiltä V111 ja on rekisteriltään D-AHFM, joka on kaiken muun kivan lisäksi vielä kivassa Haribo-värityksessä.
Paikka on siis ulkoständi ja bussikuljetus välttämätön... koneelle päästyämme todetaan, että tiedot natsaa briefingin tietoihin.


Ovet auki ja peremmälle, pimeetä on...


... vaan ei kauaa, kun napataan valot päälle. Ollaan hyvissä ajoin koneella, eli n. 40min ennen lähtöaikaa.


Kulutetaan hetki aikaa ja saadaan loputkin säädöt kohdilleen niin ylä-...


...kuin alapaneelistakin.


Seuraavaksi niin kutsuttu matoloota pelikuntoon. Palaillaan tuohon reittiin tarkemmin jahka pääsemme ilmaan...


Lähtöreitti on itse pyhä yksinkertaisuus, startti kiitotieltä 18 etelän suuntaan luonnollisesti, ja jatkamme ANEKI5L -reitillä edelleen etelään.


Kaikki 162 Saksalaisturistia on istutettu paikoillensa, mikä tarkoittaa sitä että (ehkä jopa yllättäen) päästään vihdoin lähtemään. Katto kuntoon...


Kakkonen on ykkönen, eli ENG #2 pyörähtää käyntiin ensimmäisenä...


Ykkönenkin saatu nätisti käyntiin, matka alkakoon. Peukku lähettäjälle ja rullausvalot päälle...





TWY N vie meidät suoraan kiitotien 18 päätyyn.


Ja ei muuta kuin kahvat kaakkoon...


Bug up.. laipat ylös aikanaan ja VNAV päälle, klik.





Kyllä sieltä pilvestäkin löytyi yhden 737:n mentävä aukko...


Nättiä!


Tässä vaiheessa ollaan jo hyvästi tien päällä, joten voidaan palata tuohon reittiimme.
Siispä, starttasimme Frankfurtista kiitotieltä 18 ja seurailimme ANEKI5L -lähtöreittiä kohti etelää aina Sveitsin rajalle mistä sitten koukkasimme Sveitsin halki Ranskan puolelle, ja siitä eteläisen Ranskan poikki Toulousen ohitse kohti Espanjaa ja Pamplonan kaupunkia.
Siitä matkamme jatkuu kohti Portugalin eteläisintä kärkeä ja Faron lähimailta siirrymme Atlantille mistä sitten suuntana Kanariansaaret ja Las Palmas. Siellä sitten ennustuksien mukaisesti SAMAR4C-tuloreittiä pitkin ILS-lähestymiseen kiitotielle 03L.


Yksi hienoimmista liveryistä on kyllä tämäkin.


T/D häämöttää joten ruvetaan keskittymään tuohon lähestymiskuvioon vähän tarkemmin.


Näyttää siis tältä käytännössä. SAMAR4C tuo meidät siis tuohon Gran Canarian VORrille (LPC) josta jatkamme saman suuntaisesti suoraan 9nm päähän ja käännymme ILSsiin kiitotielle 03L.





Sieltähän se saaren tuttu pääkaupunki kurkkaa.


Spotterit valmiina kentällä...


Nokka käännetty takaisin kohti pohjoista...


Kaikki kunnossa...


Peräsmies tykkää


Matkustajakin tykkää.


Silkkisen laskun jälkeen rullailu ständille P12...


Kas näin... tallikaveri näkyy täälläkin...


Sitten ois vajaat 40min aikaa kääntyä ja lähteä takaisin kohti Frankfurttia.


Paluulennon Briefingi-lappu kätöseen....


Loota kunnossa homeboundia varten...


Otetaan paluulegi vähän lyhyemmän kaavan mukaan, tässä lyödään jo kakkosta tulille...


Joku pikkupäristin lähti ennen meitä joten odotellaan hetki. 03L edelleen käytössä...


Sitten meidän vuoro ponnistaa...


Kivoja pilviä... tä.


No onhan ne...


Piti poseerata perämiehelle...


Paris Control avustaa tuskaisia Kanarianmatkaajia oikaisemalla huomattavasti reittiä...


Ja jokunen hetki myöhemmin käskee laskemaan pinnalle FL300 ja ottamaan yhteyden Langen Radariin...


Frankfurt Approach opastaa...


Sukelletaan...


Ja hups, kiitotie 25C:lle laskuun... Germanian putte odottelee...


Rullaillaan Groundin ohjeiden mukaisesti ständille V108, vaikka briefingissä luki jotain muuta... Hansa ottaa kosketusta 25Leftiin...


Ständi löytyy siitä...


AirBerlinin kylkeen parkkiin.


Poka ulos, pulkka pimeeksi ja nukkumaan!


Tuifly kiittää. Toivottavasti kukaan ei saa traumoja näin järkyttävästä määrästä kuvia yhdellä kertaa...

AxuMies99:
Hieno stoori!

AmiGo98:
Plussaa lähtömaasta, virtuaalista, kuvista, Frankkulassa portille saapuneen koneen värityksestä ja eniten plussaa yhtiöstä!

OH-TDI:
Hyvä stoori taas. Mikä toi laskuvalo konffi on, että retractablet OFF ja muut ON?

Pe7e:
Quote

Hyvä stoori taas. Mikä toi laskuvalo konffi on, että retractablet OFF ja muut ON?

Tänks. Jostain luin, että aiheuttavat turhaa ilmanvastusta (yllätys yllätys) varsinkin kovemmilla nopeuksilla jolloin käännetään pois päältä, vaikka muut laskuvalot olisivatkin päällä. Näin siis etenkin nousussa kun kiihdytellään kovempiin nopeuksiin, ei niinkään laskussa juurikaan haittaa... Tosin samasta syystä en jaksa noita turhaan poltaa valoisalla, vain pimeällä / huonolla näkyvyydellä nappaan nekin päälle... Eihän se niin tarkkaa ole...

Navigation

Up one level

Next page