Lentävä karkkipussi

(1/2) > >>

AmiGo98:
Hyvää iltaa arvoisat foorumilaiset!

Taas mennään lentävillä haribo-makeisilla kohti etelää Frankfurtista. Tänään kohteena tosin ei ole Kanarian saaret, vaan lyhyemmän matkan päässä sijaitseva Palma de Mallorca. Koneena toimii Tuiflyn yksi kahdesta haribo-koneesta, D-ATUL. Nyt kun toinen haribo, sininen D-AHFM on esitelty Petrin stoorissa, niin on aika esitellä tämäkin kultainen "HaribAir".

Lennolle odotellaan 147 kappaletta lämpöä hakevaa turistia. Tosin lämpötilat Mallorcalla on vajaat kaksikymmentä astetta, joten tuskin suljetun oven takana on montaa auringonpalvojaa. Matka-aika pyörien irrotessa maasta niiden maahan kolahtamiseen asti on odoteltavissa muutama minuutti vajaa kaksi tuntia. Portilta portille aikaa siis rapiat kaksi tuntia. Ei paha, ei ollenkaan. Työpäivä hoidetaan normaalilla ja hyvin käytännöllisellä kuviolla, eli ensiksi kahvit, sitten plaanaus, kahvit, siirtyminen koneelle, otetaan koneessa kahvit, isketään purkki taivaalle ja otetaan kupponen kahvia. Tankkeihin on pumpattu 7800 kiloa keroa. Peruskoulun matikalla laskettuna(lue: briefing) jäljelle pitäisi jäädä 2200 kiloa kun joskus aikanaan laitamme tuutit sammuksiin Mallorcalla. Reitti kulkee ensiksi etelään ja toivomme Frankkulan johtajan tajuavan tämän, jotta voisi kiltisti antaa kiitotien 18 lentoonlähtöä varten. Pieniä koukkauksia tehdään Sveitsin ja Ranskan ilmatilassa.

Frankfurtin sää on suhtkoht lämmin ja pilviäkään ei ole paljoa. Mallorcalla metarissa lukee NOSIG, mutta katsotaan varmuuden vuoksi taffikin. "Perhana Frankfurtissa on yhtä lämmin kun Mallorcalla", tuumasi oikealla jakkaralla istuva perämiehemme Jimmy Ihle.
EDDF 081450Z 01008KT 9999 FEW030 BKN090 OVC250 17/07 Q0999 NOSIG
LEPA 081500Z 23012KT 200V260 9999 FEW025 18/12 Q1008 NOSIG
LEPA 081100Z 0812/0912 26014KT 9999 FEW025 TX20/0813Z TN11/0906Z BECMG 0819/0821 VRB03KT PROB30 TEMPO  0822/0906 3000 BR BKN010


Reitti, miten Vroute sen näytti.


Jokaiselle tuttu Haribo-karhu vai mikä tuo nyt onkaan


Eiköhän köpötellä portaat ylös


Näkymä kahvin ja karkkipussin jälkeen


Lähtöpreppi jo menossa, ei mitään erikoista: ANEK6L pitkin ykskasilta.
(FPL-TUI43J-IS
-B738/M-SADFGHIRWXYE2E3J1/LB1
-EDDF1510
-N0445F370 ANEKI Y163 HERBI Y164 OLBEN
 UN869 MILPA UN852 VERSO UL129 LUNIK
-LEPA0155 LEIB
-PBN/A1B1C1D1L1O1S2T1 NAV/RNVD1E2A1
 DAT/V REG/DATUD DOF/130308 OPR/TUI
 RVR/200 RMK/TCAS EQPD ID X32128)


Kaikki tarvittavat ydinfysiikkakoodit äm see peehen


Eiköhän työntöperä olisi jo olennainen asia. Myöhässä ollaan muutenkin!


Juu morjensta vaan, pidä laitos kasassa!


Ei ne Luffen kipparit pidä sitä laitosta käsissä, kun ylösvetoja vetelee


Ohhoijaa, melkein nukahdin lentoonlähtöön kun oli niin tylsä. Viivan routeit viituu posiitivista kulumaa ja tassut ylös ja offille. Tässä ollaan jo climb-vaiheessa.


Muutama minuutti lentoonlähdön jälkeen syötettiin matopoksiin pitkä koodi kirjaimia ja numeroita eli ei yhtään. Lopputulokseksi saatiin LUNIK1P arrival kiitotielle 24L CDP transiolla


Jollekkin ei kelvannut horsepullat, niin päätti räpsäistä kuvia siivestä...


Ei kelvannut myöskään kahvitkaan...


Tullessani lavatorysta päätin ottaa upean maisemakuvan featuring älyttömän upea paneeli


Kait siitä joku lintukin lensi ohi...


...


Meinas yläpaneelin pitkäaikainen "tihrustaminen" yliajaksi. Onneksi keksittiin Jimmy joka herättää unest...tihruamisesta kuin tihruamisestakin.


Vektoreilla tultiikin lyhennettyyn versiion lähestymisestä. Meinas vauhtia olla liikaa!


Finally over Mallorca


Vapautellaan ja rullataan ständille, porsaslauma ulos, leivät koneeseen ja uudet porukat


Priiffi lennolle meni suunnilleen samanlain kuin edelliselle. 174 matkustajaa tosin, säät muuttuivat, niin myös reitti.

(FPL-TUI5CM-IS
-B738/M-SADFGHIRWXYE2E3J1/LB1
-LEPA1820
-N0453F380 MEROS UN853 MOLUS UN871
 DITON/N420F320 T163 NELLI/N310F240 T163 PSA
-EDDF0215 EDFH
-PBN/A1B1C1D1L1O1S2T1 NAV/RNVD1E2A1 DAT/V
 REG/DATUD DOF/130308 OPR/TUI RVR/200
 RMK/TCAS EQPD ID X32129)

LEPA 081800Z 21008KT 170V230 9999 FEW035 16/12 Q1008 NOSIG
EDDF 081750Z 26005KT 9000 -RA FEW025 SCT080 OVC120 15/08 Q1000 NOSIG
EDDF 081700Z 0818/0924 03005KT 9999 BKN040 TEMPO 0818/0904 RA PROB40 TEMPO 0902/0908 4000 BR BKN014 BECMG 0904/0907 21006KT

Onneksi yläpaneelissa varoitetaan auki olevista ovista


Kamera putosi jonnekkin penkin alle boardauksen yhteydessä. Tässä vaiheessa olin kerennyt jo kaivaa sen penkin alta.


Johto varoitteli samalla pinnalla menevästä Cargoluxista ja määräsi hetkellisesti offsettiä. eipä haittaa edes.


Monta kahvia myöhemmin ollaankin jo lähestymisessä kohti Frankkulaa PSA07S transitionia pitkin tutkan johdolla turvallisesti laskuun nolla seiska raitille.


Taas maassa...vapautellaan päädystä.


Turhat valot pois ja hyödylliset päälle


Marsun johdolla standille V108


Samaa tavaraa, kuin ensimmäisessä kuvassa


Käptein Verno miehistöineen kiittää lukijaa!

ps. Tsori tuli näin yöllä vähän kirjoitettua liikaa

Saikksa:
Mukava stoori, näitä kaipaisi lisää!

Onkohan pari vuotta sitten ollut Thomson buumi, vaihtunut Tuifly buumiksi? 

Lauri FIN918:
Ihan jees stoori . Terrainia ei muuten ymmärtääkseni käytetä ständien läheisyydessä säteilyn takia .

AmiGo98:
Ymmärtääkseni terrain tulee databasesta?

Joona:
Kivat kuvat 

Navigation

Up one level

Next page