Majulah Singapura! | GIA832 | CGK-SIN | Ihan hillittömästi kuvia

(1/4) > >>

B-7-5-7:
Selamat malam!

Siitä on jo joku vuosi vierähtänyt, kun viimeksi olen stooria kirjoitellut, joten kokeillaas jälleen kerran. Pahoittelut jo etukäteen kuvien laadusta, laadun puutteesta, puutteen laadusta, kuvien erikokoisuudesta sun muusta. Sitten asiaan.



Tosiaan viimeaikoina tullut lenneltyä sellaiselle firmalle kuin Garuda Indonesia Virtual. Indonesiaan käy tieni ensi elokuussa ihan oikeasti vaihto-oppilasvuoden merkeissä.

Tänään on vuorossa Garuda Indonesian vuoro GA832 Jakartasta Singaporeen.

Code:

(FPL-GIA832-IS
-B738/M-SDHIPRWY/S
-WIII1020
-N0447F390 DOLTA W12 PLB G579 REPOV
-WSSS0118 WIDD
-PBN/A1B1C1D1 NAV/AUSEP DOF/130311 REG/PKGMI EET/WSJC0105
SEL/DJMR OPR/GIV RMK/TCAS EQUIPPED
-E/0251 P/115 C/JESPERI LAUHIO)


Paperilla näyttää tältä:



Reittiä:

DOLTA W12 PLB G579 REPOV


Löpöjä seuraavalla lailla:
Code:

        FUEL  TIME   
TAXI      000200 0010
DEST WSSS 003598 0118
RESV      001051 0030
ALTN      000551 0015
HOLD      001184 0030
EXTRA     000180 0005
TTL AT TO 006565 0241
REQD      006765 0251



Armas pulkkamme (B737-800, PK-GMI) löytyy tänään portilta E42.


Kovin ovat kylmäksi ja pimeäksi tämän jättäneet...


Noh, istutaan kapun jakkaralle ja aletaan sitten hommiin.


Soitto groundille ja kohtapuoliin tulee maasähköä ja -ilmaa. Perämies tässä jo lyönyt kiskot kiinni, sitten IRS ALIGN...


...ja ON DC -valon sammuessa NAV.


Noniin, tulihan niihin näyttöihin eloa.


Catering saapui tuomaan porukalle appelsiinimehuja.


Sellanen standi jolla sellaset koordinaatit.


Sitten sen surullisenkuuluisan akkosnumerolaskimen kimppuun. POS INIT sivulle jotain tietoa siitä, missä saatamme mahdollisesti sijaita.


RTE-sivulle syötellään, mistä ja mihin ollaan menossa...


...ja sitten tietysti mitä kautta.


PERF INIT. Cruise level tänään tosiaan FL390, löpöä se 6.8 t kyydissä ja CI25:llä mennään.


Tähän vaiheeseen departure briefingiä.

Sää on tänään yllättävänkin kesy, vuodenaika huomioon ottaen. Yleensä esiintyy huomattavasti rajumpia ukkosia...
Code:

JAKARTA-SOEKARNO H [07L, 07R, 25L, 25R]
WIII 110930Z 30007KT 9999 FEW021CB FEW025 31/23 Q1007 CB TO SE
WIII 111200Z 1113/1118 27008KT 8000 FEW020CB SCT022

Ylläolevan perusteella valikoituu lähtöön rata 25R ja DOLTA 1D -lähtöreitti.


Code:

TAKE-OFF WIII/CGK  RWY 25R  TORA 3600M           
GIA B738  BOEING 737-800 CFM56-7B26
JAKARTA-SOEKARNO H                               

TEMP +31C   QNH 1007   WIND 300/07 (04KT HW)

------------------  CONDITIONS  -------------------
            ** FLAPS 5 ** TO2 ** DRY **           
         ** AIR COND OFF ** ANTI ICE OFF **       

          ASSUMED TAKE-OFF WEIGHT 59199 KG         

------------------  FULL THRUST -------------------
  +31C  70166 CLIMB  131-132 132 140   1933M  94.4%

----------------  REDUCED THRUST  -----------------
  +44C  61945 CLIMB    134   134 139   1596M  92.4%
  +45C  61366 CLIMB  134-135 135 139   1567M  92.3%
  +46C  60787 CLIMB  134-135 135 139   1537M  92.1%
  +47C  60208 CLIMB  134-135 135 138   1507M  92.0%
//+48C  59629 CLIMB  134-135 135 138   1476M  91.8%
  +49C NOT AUTH
  +50C NOT AUTH

***************************************************
DO NOT EXCEED MAX STRUCT TAKE-OFF WGHT OF  78471 KG
***************************************************

------------------  ENGINE OUT  -------------------
RT TO 'CR' 242.0 (248 INBD,RT)

---------------------- END  -----------------------

Tälläsillä tehoilla mennään...


...ja tällaisilla tiedoilla...


...joilla saadaan tällaiset nopeudet.


Jahas, kovin on valmiin näköistä.


Yläpaneelikin saatu jokseenkin kondikseen.


Catering sai mehut kyytiin.


APU start


Ja hetken päästä sitten menoksi.


Starting number 2...


Ja kun N2 ylittää 25%, isketään polttoaineet mukaan leikkiin.


Starting number 1...


Proseduuri hyvin samankaltainen.


Tow equipment is removed...


Ohjauspintojen testailua. Hyvin liikkuu joka suuntaan.


Lajitoveri saapuu.


Taxireitti näyttää tältä. Ei ole ainakaan monimutkaisuudella pilattu.


...


Rullaati. Kaveri rotatoi kohti Shanghaita.


Jaha, sitten ollaankin jo menossa.


V1... Rotate! V2...


Sama matkustajan näkövinkkelistä.


Bye bye Jakarta!


Kaarrellaan pitkin lähtöreittiä...


...ja sukelletaan pilveen.


Mutta tullaan sieltä myös pian pois.


Komea TCU


Näitä riitti ympäristössä.


Navlogin täyttelemistä...


Vaan pian päivä kääntyy iltaan, ja tämäkin lento alkaa kääntyä kohti loppua.


Aika descent forecastille.
Code:

SINGAPORE INTL [02C, 02L, 02R, 20C, 20L, 20R]
WSSS 111100Z 05009KT 9999 FEW020 BKN300 28/24 Q1009 NOSIG
WSSS 110800Z 1108/1212 03007KT 9999 FEW015 SCT020



Niinpäsiis tullaan radalle 02L REMES 5A -tuloreittiä pitkin. Kuva tässä:




ILS 02L tosiaan luvassa, seuraavanlaisilla tiedoilla mennään:


Code:

--------------  INFLIGHT CONDITIONS  --------------
        ** FLAPS 30 ** DRY ** LDG MANUAL **       
         ** AIR COND ON ** ANTI ICE OFF **         

          ASSUMED LANDING WEIGHT 55601 KG         
              VREF=138KT   VAPP=146KT             

----------------  MAXIMUM BRAKING  ----------------
  MAX MANUAL    80008 KG     915M    (REM  3085M)

--------------  AUTOBRAKE LDG DIST  ---------------
  AUTO MAX      80008 KG    1186M    (REM  2814M)
  AUTO 3        80008 KG    1675M    (REM  2325M)
  AUTO 2        80008 KG    2088M    (REM  1912M)
//AUTO 1        80008 KG    2262M    (REM  1738M)

***************************************************
MAXIMUM STRUCTURAL LANDING WEIGHT IS       65317 KG
***************************************************

---------------------- END  -----------------------



Perämies tahtoi auringosta ja sen laskusta kuvan, joten minä koikkeleerasin pois tieltä.


Jaa sitten down we go!


Aurinko painuu mailleen...


...ja me Singaporeen.


Gear down, flaps 15!


Hello Singapore!


Hyvin tullee. Napsautin tässä vahingossa SPEEDin päälle, virhe kuitenkin korjaantui heti kuvan oton jälkeen.


Jarruttelua...


"Ladies and gentlemen, welcome to Singapore Changi International Airport!"




Vielä vähän...


Ja se on siinä. Motit sammuivat klo 1151z. Sitten Jakartan groundin Singaporelaiselle kollegalle soittoa, että olisi mukava saada sähköt...


Tähän on hyvä lopettaa, seuraava miehistö vie pulkan takaisin Jakartaan.



Toivottavasti kelpasi edes jotenkuten Kaikenlaista nipinää, nupinaa ja jupinaa otetaan toki vastaan

B-7-5-7:
Quote

Oliko tuo 30min holding-polttoaine joku paikallinen lisävaatimus vai miksi kannat moista mukana?

Jaa-a...

Kopjaak:
Hieno stoori ja hyvät kuvat.

Pe7e:
Tyylikäs stoori vähemmän nähdystä lentoyhtiöstä. Oliks sulla AS:n navdatat käytössä vai kuinka sait tuon geitin koordinaatit sinne aakkosnumerolaskimeen?

AmiGo98:
Eikös tässä 1303 tullut gate data takaisin?

Navigation

Up one level

Next page