XP 64bit & FS9 & SSD ?

(1/10) > >>

Makoy:
Mulle on vuosien aikana kertynyt paljon saissea ja ylimääräistä tolle FS-koneelle. Se kun on ollu muussakin kun simukäytössä.  Niinpä haluan aloittaa puhtaalta pöydältä ja jatkossa pitää sen vain ja ainoastaan simulle, ilman mitään muuta.Samalla päivitän konetta tehokkaammaksi ja aloitan puhtaalta pöydältä. Siispä kaipaisin neuvoja, että kaikki menis kerralla oikein. Tarkoitus kun olisi asentaa 64bit XP, niin siitä tulee varmaan haasteita.

Vanha FS-kone on:
MSI P965 neo, e6400, 4 x 1Gb 667, GF9600GS, 1 x HDD

Uusi FS-kone on:
Gigabite P35-DS3R, e6750, Tuniqin hillitön jäähy, 4 x 2Gb Mushkin 5-5-5-18?, GF9600GS, 2 x sata HDD (  HDD:t hakusessa  ja myöhemmin kun perse kestää, ostan SSD:t )

Kysymykset tässä vaiheessa:

1. Haluaisin ensin kokeilla tuota kellotettua prossua simussa ja sen jälkeen vaihtaa tilalle enemmän kellottuvan. Tämä vaatii toisen bios version. Kun vaihdan biosin, kellotus täytyy tietenkin tehdä uudelleen, mutta tarvitseeko käyttis asentaa uudelleen?

2. Oon käsittänyt niin, että 64bit on myrkkyä siocille. Sioc ja IO-kortit pitää siirtää client 32bit koneille ?

3. Jostain pitää määrittää FS9 yhteensopivuus tilaan 64bit kanssa ja että FS9 saa käyttää enemmän kuin 2Gb muistia, mistä nämä oikein tarkalleen löytyy?

4. Ei kai 64Bit ole ongelma ver. 3.xxxxx fsuipc:n kanssa?

Jos on jotain, miksi tuota 64bit versiota ei kannata asentaa, niin se olis hyvä tietää vielä tässä vaiheessa.
Myöskin tuosta AHCI:sta on ollu jotain juttua, että se ei toimisi P35 emojen kanssa?
t-Marco

East:

2. Oon käsittänyt niin, että 64bit on myrkkyä siocille. Sioc ja IO-kortit pitää siirtää client 32bit koneille ?

Moi.

Mulla pyörii SIOC ja kaikki usb-liitäntäiset OC:n kortit 64-bittisessä Windows seiskassa (ultimate) ja tähän asti on toiminut ihan hyvin. Mistä lähteestä olet kuullut, ettei toimisi? Oman siocin versiota en nyt lonkalta muista.

Makoy:
Ahaa, no hyvä juttu  En muista missä oli juttua tai minkälaisia ongelmia, mut ehkä ongelmia on ollu sitten vanhempien sioc versioiden kanssa?
Miten muuten noi SSD:t, mulla on sata2 ja uudemmat SSD:t on sata3. Toimiiko ne kuitenkin myös sata2 emolla ja onko noissa liittimissä eroa? Meinaan sitä että, joutuuko hommaamaan jonkunlaisen sata2>sata3 piuhan extrana?

mato zxc:
SATA-väylä on standardi, liitin on täysin sama. 3 on vähän nopeampi kuin 2 mutta kyllä uudet SSD:t toimivat vanhoissa emoissa, eivät ehkä pääse ihan täysiin nopeuksiinsa.

Makoy:
Ok, kiitti Iiro. Oon katellu noita sata3 kovoja ja toisissa oli maininta et käy sata2, toisissa taas ei. Tästä syystä pisti miettimään, josko jotkut niistä ei toimiskaan. Selevä, sehän kannattaa sit katella vain sata3:sia, jos joskus taas päivittää konetta. t-Marco

Navigation

Up one level

Next page