XP 64bit & FS9 & SSD ?

<< < (5/10) > >>

Makoy:
Eikös windows pidä asentaa uudelleen jos koneen emo muuttuu, voi olla että olen taas kuutamolla???

Kaskelin:

Ok, asentuuko tuo sitten myös aivan uuteen kokoonpanoon ja tarvitsee vain soitella robotille saadakseen sen aktivoitua? Mistähän tuo winukka ottaa tiedot koneelta, jos biosista, niin bios version vaihto voi kai vaikuttaa jotenkin siinä tapauksessa?
Vai vaikuttaako se enää, kun winukka on jo asennettu?
Tuli vaan mieleen, että jos vaihdan jossain vaiheessa prossun toiseen, joudun vaihtamaan myös bios version.
Noita OEM home premium 64bit saa vissiin satasella. Pitää laittaa keskiviikkona tilaukseen. Huutonetissä on win7:koja myös, mutta lyhyen googlailun jälkeen tulin siihen tulokseen, että en koske niihin pitkällä tikullakaan. t-Marco

Prossun, näyttökortin tai emolevyn vaihto johtaa melkein aina uuteen aktivointiin.

Juhak:

En ymmärrä koko keskustelua aktivoinnista ja ostamisesta kun netti on pullollaan ilmaisia versioita ilman aktivointipakkoa niin win 7 kuin aijemmatkin kun kerran kotikäytöstä puhutaan niin ei ole paskankaan vertaa järkeä maksaa sitä minkä saa ilmaiseksikin.
Ennemmin noiden kädettömien puhetta jotka ei osaa edes kananmunaa keittää saati paistaa
Että ostaa ja maksaa siitä minkä kuuluukin saada ilmaiseksi,hullun puhetta

Jos tällä tarkoitat Windows-käyttöjärjestelmien piraattiversioiden käyttöä, lienee syytä mainita, että tällaiset keskutelut eivät kuulu tälle foorumille.
Juha

pho201:

...
aktivoida muistaakseni kuukauden sisällä. Aktivoiti tapahtuu soittamalla Microsoftin robottipuhelimeen joka antaa tarvittavat aktivointikoodit. Aktivointi taitaa tapahtua samalla tapaa myös normaalilla käyttölisenssillä, joten ainoa ero on tosiaakin tuossa tukipalvelussa. Olen aina ihmetellyt miksi tuo pitää tehdä vanhanaikaisesti puhelimella...

Miten niin puhelimella?

Kyllä sen aktivoinnin on aina voinut tehdä suoraan Internetin kautta - ainakin minä olen tehnyt. Puhelin on yksi vaihtoehdoista.

http://windows.microsoft.com/en-sg/windows7/activate-windows-7-on-this-computer

Pekka

pho201:

...
Noita OEM home premium 64bit saa vissiin satasella. Pitää laittaa keskiviikkona tilaukseen. Huutonetissä on win7:koja myös, mutta lyhyen googlailun jälkeen tulin siihen tulokseen, että en koske niihin pitkällä tikullakaan. t-Marco

Tuosta laittamastani linkistä käy selville, että Microsoft tarkistaa aktivoitaessa sen onko Windows-versio aito ja onko se asennettu useammalle koneelle. Jos ostaa käytetyn W7-kiekon jostain netistä, on paljon mahdollista, että aktivointi ei onnistukaan (jos se on jo aktivoitu toisaalla olevaan/olleeseen koneeseen). Onhan noita tosin olemassa kräkättyjäkin versioita, jotka eivät aktivointeja kysele, mutta en kannusta piratismiin. Jos ei ole varaa ostaa noin satasella käyttistä koneeseen, ei pitäisi kyllä olla varaa sitten paljon muuhunkaan. Linuxista ei tarvitse maksaa kuin (mahdolliset) materiaalikulut, mutta esimerkiksi FSX:ää pitäisi sitten käyttää emulaattorin kautta eikä se turhan kevyt ole ilmankaan.

Pekka

Navigation

Up one level

Next page

Previous page