XP 64bit & FS9 & SSD ?

<< < (9/10) > >>

mato zxc:

3,2 > 4,0 GHz, enempää en ole uskaltanut kokeilla. Tiedot CPU-Z:ta =  333 x 12, rated FSB 1332, Dram frequency 499,5 MHz, FSB:DRAM 2:3, 5-7-7-23-64-2T (muisteille pitäs tehdä vissiin jotain, mutta en osaa. Tuo FSB:DRAM pitäs kai olla 1:1)
Muistien voltit on nostettu +0,3, kuten valmistajan ohjeessa oli. Muita +0,1. V-core = 1,4V. Lämmöt idlessä, system 41c ja vcore 34. Rasitustestiä en ole vielä tehnyt. Mietiskelen tässä kokeilisko noilla volteilla nostaa prossut tehoa vai alentaa voltteja, ja kattoa paljonko ne pitää olla rasituksessa. Ehkä kannattaa eka testailla pienemmillä volteilla? Hitto, nyt tarviis kellotusgurua käymään kylässä  t-Marco

1,4v vcore, aika korkealta kuulostaa ainakin omaan korvaan, 800Mhz enemmän tuskin tarvitsee ihan niin paljon lisää voltteja...

Makoy:
Tempasin tuohon 1,4V googlailujen jälkeen, näyttäis olevan käytössä 1,380V. Normi voltit tuolle prossulle on 1,3625V. Pistän kohta Prime95:sen pyörimään. Jos menee ok niin nostan fsb:tä, tuo volttien nosto pitäis olla tosi lievä. Sain muuten nuo muistitkin värkättyä 1:1, joten sekin pitäs olla nyt bueno. t-Marco

Makoy:
Testailujen jälkeen näyttää sille että jos nostan yli 4 gigan, niin joutuisin nostamaan myös voltteja... ellei noiden muistien säädöissä sitten ole jotain pielessä. Jätän tuon sitten tuohon  4:ään, ihan varmasti tulee huomaamaan eron tuohon vanhaan 2,13 prossuun  Tilasin toisen SSD:n johon pistän sit FS9:n, ehkä saan sen jo tänään. Kun mulla ei aiemmin ole ollut kahta HDD:ta tai SSD:tä, niin tuonne toiselle levylle tulee siis kaikki simuun liittyvä vai onko jotain ohjelmia mitkä pitäis olla mielummin samalla levyllä seiskan kanssa? t-Marco

Lisätty: niin, tuon prossun speksien mukaan max lämpö 74,1c. Mulla oli rasituksessa korkeimmillaan 59c, eli ei ongelmia lämpöjen kanssa noilla volteilla.

Makoy:
SSD tuli tänään, verkkokauppa.com/ itellan nopeusennätys. Paketti kourassa 24 tuntia tilauksesta  Nyt sitten puhdas FS9 asennus, kun sain vihdoin ton SSD:n näkymään asema E:nä. 

mato zxc:

Testailujen jälkeen näyttää sille että jos nostan yli 4 gigan, niin joutuisin nostamaan myös voltteja... ellei noiden muistien säädöissä sitten ole jotain pielessä. Jätän tuon sitten tuohon  4:ään, ihan varmasti tulee huomaamaan eron tuohon vanhaan 2,13 prossuun  Tilasin toisen SSD:n johon pistän sit FS9:n, ehkä saan sen jo tänään. Kun mulla ei aiemmin ole ollut kahta HDD:ta tai SSD:tä, niin tuonne toiselle levylle tulee siis kaikki simuun liittyvä vai onko jotain ohjelmia mitkä pitäis olla mielummin samalla levyllä seiskan kanssa? t-Marco

Lisätty: niin, tuon prossun speksien mukaan max lämpö 74,1c. Mulla oli rasituksessa korkeimmillaan 59c, eli ei ongelmia lämpöjen kanssa noilla volteilla.

Nopeuseron varmasti huomaat, omista kokemuksista kaikki simuun liittyvä omalle kovolle tai osiolle.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page