FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.08.17, 07:53

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FTX Global
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 27 Reply Print
Author Topic: FTX Global  (Read 76266 times)
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5231
Date Registered: 14.12.05

Re: FTX Global
« Reply #360 on: 01.01.16, 18:06 »

Muistaakseni Vector tuo mukanaan vesien jäätymisen. Kehtasivat Orbixilla väittää tuoneensa jotain uutta FSXään  Grin

Niinhän sen pitäisi. Asentelin Basen, Vectorin, EU Open LC:n ja Orbx Libraryn sekä niiden seuraksi vielä Global FreeMeshX:n. Kaikki näyttää toimivan paitsi edellä mainittu asia.

Avasin Orbx Sentraalista sen Vector Configuratorin ja ruksasin sen ainoan oletuksena ruksaamattomana olleen kohdan, jonka pitäisi jäädyttää vedet. Sen jälkeen painalsin vielä Applyä (kuten ilmeisesti tuli painottaa). Mitä vielä! Vedet eivät jäätyneet ja seuraavan kerran Configuraattorissa ilkkui taas se sama kohta ruksaamattomana. Mitäs temppuja tuon lisäksi vielä pitäisi tehdä, että toimisi?

Varmaan tämä maisemakokonaisuus toimii erittäin hienosti etenkin maailman tunnetuimmissa kolkissa. Joensuussa Orbx:n autogen lätkii asutusta sinne, missä sitä ei ole ja jättää taas sellaisia kohtia metsälle, jotka ovat tiheään(kin) asuttuja. Esimerkiksi lentokentän (EFJO) seutu on tiheään asuttua, vaikka todellisuudessa sitä ympäröi metsä lähes joka puolelta.

FinlandX hoiti tämän paremmin, vaikka ei sekään nyt esimerkiksi meikäläisen kotitölliä osannut paikoilleen laittaa (Grin). Harmin paikka, että Esa jätti Joensuun fotarin kesken ja lopetti koko maisemien rakentelun.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5231
Date Registered: 14.12.05

Re: FTX Global
« Reply #361 on: 02.01.16, 08:17 »

Koska "Sentraali" ilmoitti tyrkyllä olevasta Vectorin päivityksestä, kävin hakemassa ja asensin sen. Kas - sen jälkeen jäät ilmestyivät pohjoisen järviin. Ei tuon päivityksen tiedoissa kuitenkaan mainittu mitään siitä, että se korjaisi puuttuvat jääpeitteet. Tutkimattomat ovat...

Mitenkäs on kauemmin FTX-maisemia käyttäneet ... korjaavatko Orbxilla maisemia hieman enemmän todellisuutta vastaaviksi, jos lähettää palautetta? Saisi nyt edes nuo Joensuun kaupunginosat ja metsäalueet kutakuinkin kohdilleen. Maaseudusta nyt ei ole niinkään väliä. Eihän siellä kohta enää edes asu ketään.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Mikko Westerlund
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 18.09.01

Re: FTX Global
« Reply #362 on: 02.01.16, 10:09 »

Koska "Sentraali" ilmoitti tyrkyllä olevasta Vectorin päivityksestä, kävin hakemassa ja asensin sen. Kas - sen jälkeen jäät ilmestyivät pohjoisen järviin. Ei tuon päivityksen tiedoissa kuitenkaan mainittu mitään siitä, että se korjaisi puuttuvat jääpeitteet. Tutkimattomat ovat...

Mitenkäs on kauemmin FTX-maisemia käyttäneet ... korjaavatko Orbxilla maisemia hieman enemmän todellisuutta vastaaviksi, jos lähettää palautetta? Saisi nyt edes nuo Joensuun kaupunginosat ja metsäalueet kutakuinkin kohdilleen. Maaseudusta nyt ei ole niinkään väliä. Eihän siellä kohta enää edes asu ketään.

Pekka


Kannattaa piipahtaa heidän foorumeillaan, joskus toivoivat palautetta maisemaongelmista kordinaatteineen.

Asus P8Z68 Deluxe, Intel i7 2600K 3,4Ghz, 16Gb 1600MHz, Asus ENGTX560 DCII TOP/2DI/1GD5, 21" BenQ, Win7@SSD, FSX, P3DV2, P3DV3
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5231
Date Registered: 14.12.05

Re: FTX Global
« Reply #363 on: 12.01.16, 18:44 »

FTX:n kanssa tulee silloin tällöin vastaan noita kenttiä (itse asennettuja ja freewarea), jotka ovat joko kuopassa tai leijuvat ilmassa. Nämä pitäisi voida hoitaa FTX Centralin Tools-osion Airport Elevation Corectionilla, mutta mitäs teet silloin, kun kyseistä kenttää ei ole kumassakaan esillä olevassa listassa? Lisäksi näyttää siltä, että joiltakin kentiltä ovat hävinneet siellä aiemmin olleet objektit (bgl-tiedostot ovat kyllä scenery-kansioissa, mutta eivät näy simussa). Ei auttanut vaikka siirsin kentät prioritettiasemassa ylimmäksi (eli simun library-listan alkuun).

Pekka



"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tapio Kallberg
Offline Offline

Posts: 118
Date Registered: 02.02.05

Re: FTX Global
« Reply #364 on: 13.01.16, 05:34 »

Tuo Pekan ongelma on itselläni ollut jo pitkän aikaa. Madeiralla on alkanut "kasvaa" kalliota keskelle kenttää, animaatio-autot ajelevat ympäri vuorenseiniä....
Gibralttarilla on kaksi kenttäpintaa päällekkäin....näitä riittää.
Outoa, että toisilla tuntuu työkalut toimivan, toisilla ei ? Ja vaikka Aerosoftin foorumin ohjeilla on manuaalisesti yrittänyt sorvata, ei onnistu.
Ikä ja kaihiko tässä alkaa vaivata kun ei hommat hoidu  Grin
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5231
Date Registered: 14.12.05

Re: FTX Global
« Reply #365 on: 13.01.16, 10:54 »

Kyllä minullakin jokainen payware-kenttä, jolla olen asiaa testannut, on toiminut ok. Kuten san... kirjoitin tuo ongelma näyttäisi liittyvän freeware-kenttiin. Sivistynyt arvaukseni on, että nuo kentät on tehty alunperin ilman Orbxin maisemia (ja FreewareX Meshiä) ja amatööritekijät eivät ole osanneet ottaa huomioon ihan kaikkea, mitä olisi pitänyt. En osaa kuitenkaan edes arvata mistä olisi kyse, sillä itse en tiedä kenttien (maisemien) tekemisestä yhtään mitään. Vain afcadien laatiminen onnistuu itseltäni joten kuten. Niissä voi yrittää nostaa/laskea kentän korkeutta esimerkiksi ADE9X:llä.

Täytynee seuraavaksi mennä Orbxin tukisivuille ja esittää siellä "tyhmiä" kysymyksiä.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Niklas Kivinen
Offline Offline

Posts: 1655
Date Registered: 12.10.06

Re: FTX Global
« Reply #366 on: 22.01.16, 17:58 »

 Orbx - FTX NA KCGX Merrill C. Meigs Field Airport julkaistu

 https://www.fullterrain.com/product/kcgx

Niklas.K -Finland Kanta-Häme
Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2365
Date Registered: 12.01.03

Re: FTX Global
« Reply #367 on: 24.01.16, 11:48 »

Orbx - FTX NA KCGX Merrill C. Meigs Field Airport julkaistu

Ei tota kenttää ole enään olemassakaan, sen kiitorata kynnettiin perunapelloksi jo 2003 vuonna
Jouka Ahponen
Offline Offline

Posts: 895
Date Registered: 03.07.09

Re: FTX Global
« Reply #368 on: 24.01.16, 12:09 »

Eipä ole enään Vanhaa Hong Kongin Kai Takkia, mutta silti porukka sinne lentää simuillaan aktiiviseksi. Sehän tässä simuilussa niin hauskaa onkin, kun voi lentää historiallisille kentille. Ja kyllähän jokainen simun pariin FS2002 aikana tai sitä ennen eksynyt pitää Meigsin kenttää erittäin nostalgisena paikkana, josta ne ensimmäiset räpellykset lennettiin defu cessnalla Chicagon päälle. Tämän nostalgian takaisintuominen on ollut myös orbx:n ideana kenttää luodessaan.

orbx:n foorumeilta lainattua

Quote
Flight simulation has been intertwined with the legendary Meigs Field for decades. Few airports hold as much nostalgia, familiarity, and emotion for aviation enthusiasts. Located on the coast of Lake Michigan, Meigs Field operated as the gateway to corporate Chicago for over half a century. Now, twelve years after its closure, Merrill C. Meigs Field (KCGX) has been recreated with the utmost attention to detail and accuracy. Depicted as it was in its final years, virtual pilots are welcomed to return to what was once the busiest single strip airport in the United States and enjoy it in high definition.

Jouka


UPL
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3346
Date Registered: 18.12.01

Re: FTX Global
« Reply #369 on: 24.01.16, 13:10 »

Heh! Tuolla on tullut tahkottua jo Sub Logic flight sim -ajoista lähtien, nostalgiaa in deed Grin

Niklas Kivinen
Offline Offline

Posts: 1655
Date Registered: 12.10.06

Re: FTX Global
« Reply #370 on: 26.01.16, 18:49 »

  ENNO Notodden tulossa pian

  https://www.fullterrain.com/product/enno

Niklas.K -Finland Kanta-Häme
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3850
Date Registered: 19.06.07

Re: FTX Global
« Reply #371 on: 30.01.16, 14:34 »

Niklas Kivinen
Offline Offline

Posts: 1655
Date Registered: 12.10.06

Re: FTX Global
« Reply #372 on: 03.02.16, 21:22 »

  FTX Global LIDA Asiago Airport (Freeware) julkaistu P3Dv3:lle

  https://fullterrain.com/freeware#

  http://www.orbxsystems.com/forum/topic/109895-lida-asiago-in-p3dv3/

Niklas.K -Finland Kanta-Häme
Niklas Kivinen
Offline Offline

Posts: 1655
Date Registered: 12.10.06

Re: FTX Global
« Reply #373 on: 02.03.16, 21:37 »

  Orbx - FTX Tapini Airport julkaistu

  https://www.fullterrain.com/product/tap

Niklas.K -Finland Kanta-Häme
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3850
Date Registered: 19.06.07

Re: FTX Global
« Reply #374 on: 11.03.16, 23:28 »

ObjectFlow on nyt päivitetty P3D V3.2-yhteensopivaksi  thmbup

http://www.orbxsystems.com/forum/topic/112169-objectflow-updated-for-p3dv32/
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3850
Date Registered: 19.06.07

Re: FTX Global
« Reply #375 on: 15.03.16, 17:49 »

Tapio Kallberg
Offline Offline

Posts: 118
Date Registered: 02.02.05

Re: FTX Global
« Reply #376 on: 16.03.16, 10:12 »

OrbxLibsit päivittyneet 160314-versioon https://www.fullterrain.com/support#orbxlibs
Niklas Kivinen
Offline Offline

Posts: 1655
Date Registered: 12.10.06

Re: FTX Global
« Reply #377 on: 12.04.16, 20:49 »

 
    KTEX Telluride Regional Airport julkaistu

    https://www.fullterrain.com/product/ktex

Niklas.K -Finland Kanta-Häme
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3850
Date Registered: 19.06.07

Re: FTX Global
« Reply #378 on: 19.04.16, 15:22 »

Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1182
Date Registered: 19.06.10

Re: FTX Global
« Reply #379 on: 04.05.16, 09:07 »

Kaikkien Orbx tuotteiden hinnat nousevat kesäkuussa:

http://www.orbxsystems.com/forum/topic/114433-orbx-prices-rise-in-june/
Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 27 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1