Itsellä tekee välillä täysin samaa, ei kyllä hajuakaan miten korjata.
Moi,
Pitkän aikaa tutustuin tähän samaan ongelmaan. Omalta osaltani sain ongelmat korjattua.
Jostain syystä (historiallinen, FSX-ajoilta?) Prepar v3.4 Hotfix2:lla AffinityMask oli 14 (bin 0111), jolloin käytössä on 3 ydintä neljästä. Rupesin kyseenalaistamaan tätä.
Korjasin AM:n 15:aan (bin 1111) eli otin kaikki ytimet käyttöön. Blurraus katosi, mutta muilta osin P3D:n suorituskyky ei merkittävästi parantunut. Korjaamisen jälkeen pystyn käyttämään Prepar3d:tä ORBX-lisäosineen täysillä asetuksilla (tosin autogen off niin rakennusten kuin puidenkin osalta). Tätä ennen olin korjannut FIBER_TIME_FRACTION-asetuksen arvoon 0.10 ja TEXTURE_BANDWIDTH_MULT-asetuksen arvoon 180. Muita tweakeja ei ole käytössä lainkaan. Frameratet ovat riittävät (n. 20-25/min) ajatellen BBS:n A320- ja A330/340 -sarjaa. Kaiken kaikkiaan fiber time fractionin ja bandwidth multiplier -asetusten muuttamisella oli jonkinlainen merkitys, mutta AF oli merkittävin. Eli varmaan kaikkia näitä kolmea pitää säädellä. Tuli siinä välissä poistettua koko Shader Cache, mutta en usko, että sillä on mitään merkitystä. Tarvittaessa poista "%LOCALAPPDATA%\Lockheed Martin\Prepar3D v3":n alta Shaders-kansio ja käynnistä P3D uudestaan.
Toistaiseksi testit on lennetty Kalifornian alueella, jossa siis ympäristössäni ei ole payware/freeware -lentoasemia tai muita lisäosia, ainoastaan FS Global 2010, ORBX FTX Global, FTX Global Vector ja FTX Global openLC North America. Seuraavaksi testailen pohjoismaita, joissa on raskasta payware-lisäosaa ja freewarea enemmänkin.
Ohessa tärkeimmät asetukset. Korjautuiko ongelma?
Käytössä siis vm2008 mopolaitteisto, jota aikanaan näytönohjaimella päivitelty eli isoa kehuttavaa ei ole:
Intel Core2Quad Q6600, 4 ydintä ja ei HyperThreading-tukea, Windows 10 PRO
8Gb RAM
NVidia Geforce GTX 560Ti
P3D pyörii ihan perinteisellä pyörivällä kovalevyllä, systeemilevy on SSD:llä.
Prepar3d V3.4 Hotfix2, jossa em. 3 tweakiä, käytössä 1920x1200x32bpp, FXAA on, Antialias 2samplea, Medium 1024x1024 texturet, filteröinti anisotropic 2x,
Scenery-asetukset: Kaikki maksimissaan, Autogen kasvillisuuden ja rakennusten suhteen off, scenery complexity Dense, Water detail Medium, Bathymetry off, Special Effects High+High,
AI Traffic ja sää: Autogen traffic 42%, Cloud Draw 70NM/Maximum coverage
GSX
ActiveSky Next
REX4 Texture Direct w/ SoftClouds ja Worldwide Airports HD
feelThere MAP! Network edition
MyTraffic 2013
FS Global 2010 (FTX-yhteensopivana)
ORBX FTX Global, FTX Vector ja FTX OpenLC Europe ja North America ja lisäksi kaikki ORBX Freewaret ja ilmaisdemot ja ESSA Arlanda, käytössä on FTX Centralin v3 -versio.
Night Environment FI, SE, NO, DK, NYC-alue
Paywarea reippaasti Taxi2Gatelta, Drzewieckilta, Aerosoftilta (mm. EFHK), FlyTampalta (pohjoismaat, Hong Kong, New York) ja lisäksi Suomen freeware-sceneryt (EFOU, EFRO Revisited 2015)
BlackBox Airbus A320- ja A330/340 -sarja, FSUIPC on freeware-versio.
TSS:n äänipaketit A321 CFM, A330 GE, A340 CFM (merkittävästi parempi suorituskyky vs. BBS:n vakioäänet)
--Pasi