Hei Pekka!
Se on mapissa, jonka nimi on Greattech.se
?
En tullut tuosta hullua hurskaammaksi. Sen koneen kansion (nimittäkäämme sitä vaikka tässä "Mig 15 Mukelo" - en tiedä mikä se todellisuudessa on, koska minulla ei ole tuota konetta) kuuluisi sijaita simun alikansiossa ...\Simobjects\Airplanes ja sen koneen mittarien simun pääkansion alla olevassa kansiossa ...\Gauges (mittarit voivat olla myös itse koneen panel-kansiossa). Siis tähän tapaan kansiopuuna:
...\Simobjects
\Airplanes <---- täällä sijaitsevat kaikki konekansiot kuten \Mig 15 Mukelo
\Mig 15 Mukelo
\model <---- koneen malli (esimerkiksi siivet, runko, ohjaamo,...)
\panel <---- täällä voi olla myös mittareita - vaikka ihan kaikkikin koneen mittarit
\sound <---- koneen äänet
\texture.1 <---- näitä tekstuurikansioita on niin paljon kuin koneessa on maalauksia (pääte esimerkiksi .1 on koneen tekijän valittavissa)
\texture.2
jne. mitä siellä nyt sitten vielä onkin... välttämättä lennettävässä koneessa ei tarvita kuin nuo 4 peruskansiota
Koneen kansiossa ovat lisäksi vielä (vähintään) aircraft.cfg-tiedosto (jolla on sama nimi kaikille koneille), jossa ovat koneen ominaisuudet ja esimerkiksi mukelo.air-tiedosto, jossa on koneen lentomalli. Tämän tiedoston tyyppi (pääte) on aina .air , mutta koneen tekijä voi itse vapaasti valita nimen (edellä valittu mukelo).
...ja ne koneen mittarit eli gauget kansiossa ...FSX\Gauges (tai koneen panel-kansiossa).
Ne voivat olla seuraavia tyyppejä: gau-tiedostoja esimerkiksi: mittari1.gau
xml-tiedostoja esimerkiksi: mittari2.xml
pakattuja cab-tiedostoja esimerkiksi: mittari3.cab
tai kansioita esimerkiksi: kansio \mittari4, joka sitten sisältää mitä kaikkea mittariin/mittareihin kuuluu
Noita pakattuja cab-tiedostoja tai kansioita
EI SAA purkaa. Ne pitää kopioida sinne simun Gauges-kansioon sellaisinaan. Muuten niiden sisältämät mittarit eivät toimi.
Pekka