FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.10.17, 06:52

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  MiG 15 Mukelo.
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: MiG 15 Mukelo.  (Read 1940 times)
Esa Sulanko

Date Registered: 28.06.05

MiG 15 Mukelo.
« on: 14.05.13, 15:51 »

Hei pojat!
Mulla on ollut jo pidemmän aikaa CD levy: MiG 15. For Microsoft Flight SimulaorX And Flight Simulator 2004.  Wndows Vista ready.

[ attachment removed / expired ]
Tässä näkymä äänettömästä ja vajaatouimisesta ohjaamosta. m.m. mittaristosta puuttuvat viisarit.

Kyllä se käynnistyi, kun painoi Ctrl+E.

Pirkkalan kiitoradan alussa.

Ilmaankin sitä on päästy.

Muutenkyllä kiva tota Tamperetta tutkailla, mutta millä ihmeellä sais noi trissat sisään?
Ei auta sen handspagin käsittely, enkä tiedä millä tangentilla se toimisi.
Onko nyt niin, että ämä ei tässä mun Win7:ssa toimikaan?

M.V.H:                       
Esa    "Emeritus Tribolog"                      

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Jouka Ahponen

Date Registered: 03.07.09

Re: MiG 15 Mukelo.
« Reply #1 on: 14.05.13, 16:33 »

Oletkos kokeillut komentoa "G"?

Jouka

UPL
Esa Sulanko

« Reply #2 on: 14.05.13, 17:46 »

Kyllä.
Kun painan G tangenttia, niin se vipu kyllä liikkuu, mutta telineet ei.
Vaikka painan Q tangenttia, niin kone on äänetön.
Mittaristo ei näytä mitään lukemia.
Siis jossakin on matoja.

M.V.H:                       

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

« Reply #3 on: 14.05.13, 19:23 »

oletko asentanut sen uudestaan sinun uuteen koneeseen?
Esa Sulanko

« Reply #4 on: 15.05.13, 05:44 »

Kyllä!
Sitten laitoin ton DA-20 Katana levyn sisään ja kun laitoin sen osoitteen sinne mihinkä toi Mukelokin asentui, niin se väitti, ettei löydä mun Windows:iani. Annoin sen haluamansa osoitteen mukaan asentaa, mutta aivansama juttu. Jotakin on mulla nyt pielessä.

M.V.H:                       

Esa Sulanko

« Reply #5 on: 15.05.13, 05:47 »

Kyllä!
Sitten laitoin ton DA-20 Katana levyn sisään ja kun laitoin sen osoitteen sinne mihinkä toi Mukelokin asentui, niin se väitti, ettei löydä mun Windows:iani. Annoin sen haluamansa osoitteen mukaan asentaa, mutta aivansama juttu. Jotakin on mulla nyt pielessä.

p.s. Kyseessä siis FSX.

M.V.H:                       

Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #6 on: 15.05.13, 07:19 »

Missä kansiossa sulla se simu sijaitsee? Nuo asennusohjelmat usein ehdottavat sitä oletuspolkua C:\Program Files (x86)\Microsoft\FSX , johon simua ei oikeastaan edes kannattaisi asentaa. Jos se simu on jossain muualla, niin tuohon oletuspolkuun asennettu kone ei toimi tai sitten tulee niitä virheilmoituksia (tai molemmat).

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Esa Sulanko

« Reply #7 on: 16.05.13, 04:29 »

Hei Pekka!
Se on mapissa, jonka nimi on Greattech.se

M.V.H:                       

Esa Sulanko

« Reply #8 on: 16.05.13, 04:51 »

Siellä on myös kirjapino nimeltään: Rus 1950  WinRAR, joka kuulunee tohon Mukeloon. Katselin sitä ja siellä on miljoona kuus kuvaa mittareista ja joka nippelistä. En kuitenkaan mennyt niitä kaikkia läpi, mutta ne on siellä aakkosjärjestyxessä.
Mitäpä luulet sen kirjapinon toimittavan?

M.V.H:                       

Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #9 on: 16.05.13, 10:37 »

Hei Pekka!
Se on mapissa, jonka nimi on Greattech.se

?

En tullut tuosta hullua hurskaammaksi. Sen koneen kansion (nimittäkäämme sitä vaikka tässä "Mig 15 Mukelo" - en tiedä mikä se todellisuudessa on, koska minulla ei ole tuota konetta) kuuluisi sijaita simun alikansiossa ...\Simobjects\Airplanes ja sen koneen mittarien simun pääkansion alla olevassa kansiossa ...\Gauges (mittarit voivat olla myös itse koneen panel-kansiossa). Siis tähän tapaan kansiopuuna:

...\Simobjects
                    \Airplanes   <---- täällä sijaitsevat kaikki konekansiot kuten \Mig 15 Mukelo
                                   \Mig 15 Mukelo
                                                         \model  <---- koneen malli (esimerkiksi siivet, runko, ohjaamo,...)
                                                         \panel   <---- täällä voi olla myös mittareita - vaikka ihan kaikkikin koneen mittarit
                                                         \sound  <---- koneen äänet
                                                         \texture.1   <---- näitä tekstuurikansioita on niin paljon kuin koneessa on maalauksia (pääte esimerkiksi .1 on koneen tekijän valittavissa)
                                                         \texture.2
                                                          jne. mitä siellä nyt sitten vielä onkin... välttämättä lennettävässä koneessa ei tarvita kuin nuo 4 peruskansiota

Koneen kansiossa ovat lisäksi vielä (vähintään) aircraft.cfg-tiedosto (jolla on sama nimi kaikille koneille), jossa ovat koneen ominaisuudet ja esimerkiksi mukelo.air-tiedosto, jossa on koneen lentomalli. Tämän tiedoston tyyppi (pääte) on aina .air , mutta koneen tekijä voi itse vapaasti valita nimen (edellä valittu mukelo).

...ja ne koneen mittarit eli gauget kansiossa ...FSX\Gauges (tai koneen panel-kansiossa).

Ne voivat olla seuraavia tyyppejä:   gau-tiedostoja   esimerkiksi: mittari1.gau
                                                    xml-tiedostoja   esimerkiksi: mittari2.xml
                                    pakattuja  cab-tiedostoja    esimerkiksi: mittari3.cab
tai                                                       kansioita    esimerkiksi:  kansio \mittari4, joka sitten sisältää mitä kaikkea mittariin/mittareihin kuuluu

Noita pakattuja cab-tiedostoja tai kansioita EI SAA purkaa. Ne pitää kopioida sinne simun Gauges-kansioon sellaisinaan. Muuten niiden sisältämät mittarit eivät toimi.

Pekka
« Last Edit: 16.05.13, 10:51 by Pekka Holopainen »

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Esa Sulanko

« Reply #10 on: 21.05.13, 16:07 »

Olen ottanut koko Mukelon pois.
Jospa toi Fredrik, kun tulee apuun, niin saisi sen toimivana tähän simuun.

M.V.H:                       

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1