Microsoft FLIGHT!

(1/1)

kapten_joel:
-Ja vad tycker Ni egentligen om denna "simulator"?

Jag har inte riktigt haft tid att pröva den fullt ut för ens nu. Skrev om den för ett halvår sedan, men då hade jag bara haft en första blick på den egentligen.

Vad jag tycker talar för simulatorn så är det faktiskt grafiken. Den är enastående, och vädersimuleringen, om än lite förutsägbar vad det gäller turbulensen, är väldigt bra!

I grundmodulen som man tankar från Microsoft så får man ju bara "Toyotabilen" som jag kallar den. Vars inredning inte minst påminner om en Yaris.

Ställde mig i "high cloud weather" situation på norra sidan av ön och flög halvvägs till en flygplats som heter Bradshaw Army. Trevlig inflygning norrifrån med landning bana 27. Testa det!

Ok, flygegenskaperna kan vi inte tala om då detta är nästintill "arkad". Men däremot kan Du ta bort alla fåniga detaljer såsom HUD och texter.

Ljuden är coola enligt mig!, speciellt när det rister till i flygplanet av turbulensen!

Jag tror jag kanske kommer köpa Hawaii full pack eller Alaskan Wilderness (Som enligt en god vän är fantastiskt)! Såg även att en C47a har kommit på Download center DLC.

Ballast vore ändock att ha en SAAB 340 eller någåt i den stilen att leka med. Från min sida så hoppas jag verkligen att utvecklarna fortsätter att utveckla. Hoppas ju självfallet på Skandinavien, men det lär ju inte hända.

Vad tyckte Ni när Ni provflög?

M.v.h.

//Joel

Gripen94:
Är den ens klassad som en simulator? Vad jag förstått så är det ju ett spel Har dock inte testat så kan inte prata om hur spelet är, men jag tycker det ser sådär ut

kapten_joel:
Det är nog klassat som ett "spel" ja. Men Du kan ta bort alla textrader och sikte och sånna fåniga saker!.

Grafiken är riktigt bra, men saken är att det även saknas ATC och ingen "meny" om man trycker på ALT knappen!

Nej jag funderar på att ta mig en svängom i Airsimmern istället efter inköp =)

M.v.h.

//Joel

ggustavsson:

Testa den nån timme, sen avinstallera jag den.
Den har inget gemensamt med en Simulator, utan är endast ett spel och leksak, riktigt dålig sån också..

kapten_joel:
Vädereffekterna är helt ok.

M.v.h.

//Joel

Navigation

Up one level