FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.08.17, 13:37

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Aerosoft Airbus A318/A319
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 40 Reply Print
Author Topic: Aerosoft Airbus A318/A319  (Read 88063 times)
Alex Lund
Offline Offline

Posts: 1335
Date Registered: 13.08.12

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #200 on: 01.02.13, 14:33 »

Miksi säätä suurempia tehoja jos lentoonlähdön voi suorittaa noilla87,2% tehoilla?  Huh

Koska mahdolliset kohteet joissa lyhyt kiitotie.

Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4422
Date Registered: 13.04.09

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #201 on: 01.02.13, 14:35 »

Koska mahdolliset kohteet joissa lyhyt kiitotie.
'


Niin no MCDU:han laskee ne tehot jos painot ja muut on okein laitettu.
Alex Lund
Offline Offline

Posts: 1335
Date Registered: 13.08.12

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #202 on: 01.02.13, 14:37 »

'


Niin no MCDU:han laskee ne tehot jos painot ja muut on okein laitettu.

Joo, mutta pystyykö niitä tehoja muuttamaan suuremmaksi jos MCDU laskee ne liian pienelle

Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3235
Date Registered: 06.12.10

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #203 on: 01.02.13, 14:44 »

'


Niin no MCDU:han laskee ne tehot jos painot ja muut on okein laitettu.

Ei mcdu valmiiksi mitään flexiä laske Wink.


FSLabs Support Team
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3052
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #204 on: 01.02.13, 14:45 »

Quote
Joo, mutta pystyykö niitä tehoja muuttamaan suuremmaksi jos MCDU laskee ne liian pienelle
Ei. TO/GA on maksimiteho, minkä Airbussissa saat koneesta irti. FLX on sitten vähennetty lentoonlähtöteho, mutta ton TO/GA:n yli et pääse. Jos on liian lyhyt rata, se on no go.

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3235
Date Registered: 06.12.10

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #205 on: 01.02.13, 14:46 »

Joo, mutta pystyykö niitä tehoja muuttamaan suuremmaksi jos MCDU laskee ne liian pienelle

Lyhyellä kiitotiellä laita kaasut kaakkoon(upper ECAM:lla pitäisi lukea TOGA) ja näin sinulla on maksimi tehot käytössä Smiley.


FSLabs Support Team
Alex Lund
Offline Offline

Posts: 1335
Date Registered: 13.08.12

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #206 on: 01.02.13, 14:52 »

Lyhyellä kiitotiellä laita kaasut kaakkoon(upper ECAM:lla pitäisi lukea TOGA) ja näin sinulla on maksimi tehot käytössä Smiley.

ahaa. Eli airbussissa on moottorit joita voi käyttää mx. alle 90% tehoilla. Maken järki. Make Sense. Smiley

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #207 on: 01.02.13, 14:55 »

ahaa. Eli airbussissa on moottorit joita voi käyttää mx. alle 90% tehoilla. Maken järki. Make Sense. Smiley
Miksi niitä pitäis käyttää sen kovemmalla kun on tarvis? Eli rasittaa moottoreita turhaan, jos/kun vähemmälläkin teholla pääsee ilmaan? Roll Eyes Muutenkin taitaa harvassa olla niin lyhyet kiitotiet, mistä bussilla operoidaan, etteikö pääsisi vähemmälläkin teholla poies. Ellei sitten halua jostain puskakentiltä lennellä.

Ja ellen aivan täysin väärin muista, taisi S.Puro joskus aikoinaan vastaavassa bussikeskustelussa mainita, että harvassa ovat ne kerrat jolloin sitä TOGA-tehoilla lähdetään liikkeelle (IRL). Saatan toki muistaa väärinkin. Tongue
« Last Edit: 01.02.13, 15:01 by Petri Koivisto »
Mikko Westerlund
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 18.09.01

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #208 on: 01.02.13, 14:57 »

ahaa. Eli airbussissa on moottorit joita voi käyttää mx. alle 90% tehoilla. Maken järki. Make Sense. Smiley

http://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/60804-my-toga-n1-is-too-low/

FAQ joka kannattaa lukea läpi: http://forum.aerosoft.com/index.php?/forum/518-faq/

Asus P8Z68 Deluxe, Intel i7 2600K 3,4Ghz, 16Gb 1600MHz, Asus ENGTX560 DCII TOP/2DI/1GD5, 21" BenQ, Win7@SSD, FSX, P3DV2, P3DV3
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4422
Date Registered: 13.04.09

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #209 on: 01.02.13, 15:10 »

Ei mcdu valmiiksi mitään flexiä laske Wink.

Totta, mutta MCDU:han laskee flexin avulla nuo tehot.
Alex Lund
Offline Offline

Posts: 1335
Date Registered: 13.08.12

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #210 on: 01.02.13, 16:09 »

Taas uusi kymysys. Mikä cost index pitää olla jotta kone lentäisi nopeutta mach 0.80? Esim. Jos mulla on Cost index vaik 50 nii kone lentää nopeutta mach 0.79

Tero H Nylund
Offline Offline

Posts: 472
Date Registered: 18.11.10

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #211 on: 01.02.13, 16:32 »

Taas uusi kymysys. Mikä cost index pitää olla jotta kone lentäisi nopeutta mach 0.80? Esim. Jos mulla on Cost index vaik 50 nii kone lentää nopeutta mach 0.79
Mitä suurempi cost index, sitä arvokkaampaa aika on ja kone lentää kovempaa, mitä pienempi cost index, sitä kalliimpaa polttoaine on ja sitä taloudellisemmin ja hitaammin kone lentää. Cruise nopeutta voit muuttaa MCDU:sta PERF sivulta.
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3235
Date Registered: 06.12.10

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #212 on: 01.02.13, 16:48 »

Ja et voi muuttaa aktiivisen perf sivun CI:tä kesken lennon. Esim. jos olet CRZ:ssa, niin voit muuttaa descentin CI:tä. Finskillä semmonen hyvä avg. on varmaan 25. Smiley.

Petrille, Inssbruck on pääasiassa ainoa kai Smiley.


FSLabs Support Team
Alex Lund
Offline Offline

Posts: 1335
Date Registered: 13.08.12

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #213 on: 04.02.13, 14:41 »

Johan nyt! Se kone lähtee kesken kaiken laskeutuun vaik pitäs mennä ylös päin Angry Alkaa mennä hermot. Jos se ei pian ala lentää niin ku mää haluun sen lentävän (eli Pysymään korkeudessa eikä lähtee alas ja Lentämään mach 0.80) mä vaihdan toiseen koneeseen.

Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6093
Date Registered: 27.10.01

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #214 on: 04.02.13, 14:57 »

Johan nyt! Se kone lähtee kesken kaiken laskeutuun vaik pitäs mennä ylös päin Angry Alkaa mennä hermot. Jos se ei pian ala lentää niin ku mää haluun sen lentävän (eli Pysymään korkeudessa eikä lähtee alas ja Lentämään mach 0.80) mä vaihdan toiseen koneeseen.

Luulen, että se ei lennä niin kuin sinä haluat sen lentävän vaan sinä opettelet lentämään niin kuin se on tarkoitettu lennettäväksi... Grin
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4422
Date Registered: 13.04.09

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #215 on: 04.02.13, 15:31 »

Luulen, että se ei lennä niin kuin sinä haluat sen lentävän vaan sinä opettelet lentämään niin kuin se on tarkoitettu lennettäväksi... Grin

+1  thmbup
Alex Lund
Offline Offline

Posts: 1335
Date Registered: 13.08.12

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #216 on: 04.02.13, 15:33 »

Luulen, että se ei lennä niin kuin sinä haluat sen lentävän vaan sinä opettelet lentämään niin kuin se on tarkoitettu lennettäväksi... Grin

Niin tai sitten Aerosoft ei pidä musta ja telee tuotteen joka kiusaa mua Undecided

Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4422
Date Registered: 13.04.09

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #217 on: 04.02.13, 15:34 »

Niin tai sitten Aerosoft ei pidä musta ja telee tuotteen joka kiusaa mua Undecided

Tai et vaan osaa lentää sitä konetta. Se vika löytyy penkin ja tietokoneen välistä kyllä tällä kertaa  Wink
Alex Lund
Offline Offline

Posts: 1335
Date Registered: 13.08.12

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #218 on: 04.02.13, 15:36 »

Tai et vaan osaa lentää sitä konetta. Se vika löytyy penkin ja tietokoneen välistä kyllä tällä kertaa  Wink

Sanoppas mitä teen väärin kun se kone lähtee alaspäin kesken nousun?

Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4422
Date Registered: 13.04.09

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #219 on: 04.02.13, 15:37 »

Sanoppas mitä teen väärin kun se kone lähtee alaspäin kesken nousun?

Mistä minä tiedän kun en tiedä mitä olet tehnyt. Mutta tuskin se lähtee alaspäin jossei sille mitään tee.
Pages: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 40 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1